Самостійна робота (тестові питання) для учнів восьмого класу "Творчість Володимира Сосюри". Два варіанти по дванадцять питань з однією правильною відповіддю.
Самостійна робота. В. Сосюра. «Любіть Україну»
__________________________________________________________
1. Віршований розмір вірша:
А хорей; Б ямб; В дактиль; Г амфібрахій.
2. Твір має форму:
А послання; Б монологу; В діалогу; Г полілогу.
3. Художній засіб у творі «Любіть Україну!»:
А гіпербола; Б анафора; В антитеза; Г епітет.
4. Уперше вірш був опублікований у:
А «Громаді»; Б «Житті і слові»; В «Літературній газеті»;
Г «Новій зорі».
5. Україну В. Сосюра називає:
А могутньою; Б великою; В радісною; Г вишневою.
6. З порадою бути вірним у своїй палкій любові рідній Україні звертається поет до:
А юнака; Б дівчини; В вихованців дитячого садку;
Г тих, хто у скрутний для країни час зрадив її.
7. «Всім серцем любіть Україну свою, — і вічні ми будемо з нею». Ці рядки в композиційній будові твору є:
А експозицією; Б кульмінацію; В зав’язкою;
Г розв’язкою.
8. Дерева, які шумлять над ставом:
А тополі; Б берези; В верби; Г клени.
9. Українську мову В. Сосюра називає:
А милозвучною; Б солов’їною; В гучною;
Г веселою.
10. Рідна країна горить — не згорає, як та:
А зірка; Б райдуга; В діброва; Г купина.
11. Любити свій край потрібно:
А як вишневий сад; Б у годину негоди;
В мов цінну річ;
Г не звертаючи уваги на ментальність його народу.
12. Без Батьківщини кожний українець:
А сирота; Б вітер у полі; В порох і дим;
Г дорожній пил.
Самостійна робота. В. Сосюра. «Любіть Україну»
__________________________________________________________
1. Віршований розмір вірша:
А хорей; Б ямб; В дактиль; Г амфібрахій.
2. Твір має форму:
А послання; Б монологу; В діалогу; Г полілогу.
3. Художній засіб у творі «Любіть Україну!»:
А гіпербола; Б анафора; В антитеза; Г епітет.
4. Уперше вірш був опублікований у:
А «Громаді»; Б «Житті і слові»; В «Літературній газеті»;
Г «Новій зорі».
5. Україну В. Сосюра називає:
А могутньою; Б великою; В радісною; Г вишневою.
6. З порадою бути вірним у своїй палкій любові рідній Україні звертається поет до:
А юнака; Б дівчини; В вихованців дитячого садку;
Г тих, хто у скрутний для країни час зрадив її.
7. «Всім серцем любіть Україну свою, — і вічні ми будемо з нею». Ці рядки в композиційній будові твору є:
А експозицією; Б кульмінацію; В зав’язкою;
Г розв’язкою.
8. Дерева, які шумлять над ставом:
А тополі; Б берези; В верби; Г клени.
9. Українську мову В. Сосюра називає:
А милозвучною; Б солов’їною; В гучною;
Г веселою.
10. Рідна країна горить — не згорає, як та:
А зірка; Б райдуга; В діброва; Г купина.
11. Любити свій край потрібно:
А як вишневий сад; Б у годину негоди;
В мов цінну річ;
Г не звертаючи уваги на ментальність його народу.
12. Без Батьківщини кожний українець:
А сирота; Б вітер у полі; В порох і дим;
Г дорожній пил.
___________________________________________________________________________
І варіант
В. Сосюра «Васильки»
1. Колір, який переважає у творі:
А червоний; Б білий; В синій; Г зелений.
2. Визначте римування поезії:
А паралельне; Б кільцеве; В перехресне; Г верлібр.
3. Жанр лірики «Васильки»:
А інтимна; Б пейзажна; В філософська; Г громадянська.
4. Васильки росли:
А біля лісу; Б на клумбі вдома; В неподалік від річки; Г у полі.
5. Квітки ліричний герой порівнює з кольором:
А очей коханої; Б неба; В річки; Г раннім туманом.
6. На видноколі можна було побачити:
А село; Б луки; В гаї; Г кохану ліричного героя.
В. Сосюра «Осінь»
7. З настанням осені вітер:
А стає холодним і вологим; Б піднімає хвилі на озері;
В обриває пелюстки на квітах; Г влаштовує карнавал опалого листя.
8. Тишу В. Сосюра у творі назвав:
А неймовірною; Б надто надзвичайною;
В благодатною; Г печальною.
9. Уперше ліричний герой побачив осінь:
А на узліссі; Б по садах;
В неподалік від поля; Г біля квітучих айстр;
10. Красуня-осінь рухалася:
А за допомогою вітру; Б на баскім коні;
В у своєрідному прозорому човні; Г наче місяць по небу.
11. Відтворюючи красу героїні вірша, В. Сосюра зазначив, що вона:
А схожа на королеву; Б нагадує чарівницю;
В здається звичайною дівчиною; Г гордовита й жовтокоса.
12. Рухаючись за літом, осінь прямувала:
А в далечінь холодну;
Б вслід за вітром;
В до квітучої галявини;
Г шляхами, встеленими різнобарвним листям.
___________________________________________________________________________
ІІ варіант
В. Сосюра «Васильки»
1. «Одсіяють роки, мов…» — продовжте рядок поезії:
А мить; Б хмарки на небі;
В ранішній сонячний промінь; Г вечірня зоря.
2. Кохання з роками може перетворитися на:
А тополі край дороги; Б джерельце біля лісу;
В солов’їв — митців співу; Г квітки.
3. У невідомий час летять:
А незабутні роки; Б щасливі хвилини; В хмарки; Г журавлі.
4. Ліричний герой звертається й описує красу:
А весняного поля; Б гаїв; В милої; Г хмар сонячного ранку.
5. Другий, невідомий час буде сповнений:
А радістю; Б привітом; В бадьорістю; Г золотом.
6. У тексті поезії васильки порівняно з:
А очима коханої; Б внутрішнім почуттям ліричного героя;
В красою і привабливістю поля; Г намистом молодої.
В. Сосюра «Осінь»
7. Прикметною ознакою осені є те, що вона:
А прагне до самовдосконалення; Б має сині очі;
В вбралася в різнокольоровий одяг; Г добра і щедра.
8. Де пройде красуня, там усе довкола:
А стає червоногарячим; Б зеленіє й пахне;
В здається чарівним; Г в’яне, марніє.
9. Їхала героїня твору:
А цілеспрямовано до зими; Б тихо і впевнено;
В навмання; Г і при цьому збирала лісові ягоди.
10. Характеризуючи осінь, В. Сосюра звертає увагу на те, що вона:
А безжалісна і горда; Б принципова і працьовита;
В майстровита і молода; Г вимоглива і сумлінна.
11. Незважаючи на вітер, скрізь відчувалась якась:
А непередбачуваність і тривожність;
Б гармонія тепла і холоду;
В душевна благодать;
Г покора, в тишині розлита.
12. За вікном можна було спостерігати, як:
А квітнуть жоржини; Б відлітають у вирій журавлі;
В жовтіє травичка; Г мерзне берізка.