Матеріал містить різні види діяльності: тестові завдання, робота з малюнками, завдання на встановлення відповідності.
Завдання "Четвертий зайвий" потребує не тільки знайти зайвий об'єкт, а й треба пояснити свою думку.
Самостійна робота
по темі: «Планета Земля як середовище існування організмів».
Варіант 1
1. Тестові завдання (4 б.)
Тести з однією правильною відповіддю:
1. Здатні до фотосинтезу:
А рослини; Б тварини; В гриби.
2. Споживачами в екосистемах є:
А рослини; Б тварини; В гриби.
3. Найменшою структурно-функціональною одиницею живого є:
А клітина; Б тканина; В орган.
4. Середовищем життя для синього кита є:
А грунт; Б вода; В повітря.
5. Середовищем життя для метелика є:
А грунт; Б вода; В повітря.
6. Вкажіть ряд, в якому перераховані властивості організмів:
А. звук, блиск, харчування Б. обсяг, бінокль, пісок
В. муха, Місяць, лебідь Г. зростання, подразливість, рух
7. Вкажіть спільну ознаку дятла, косулі, сироїжки, ялинки:
А. харчуються рослинами Б. активно рухаються
В. живуть в лісі Г. образують органічні речовини з неорганічних.
8. Яка речовина потрібна рослинам для дихання:
А. Вода Б. кисень В. хлорофіл Г. вуглекислий газ
2. Інтерактивна гра «Вірю - не вірю». (2б.)
1. Зелені рослини харчуються готовими речовинами.
2. Рослини є руйнівниками в екосистемах.
3. Море є штучною екосистемою.
4. Біосфера - найбільша екосистема Землі.
5. Гриби бувають одноклітинними.
3. «Четвертий зайвий». (2б.)
Набір1
№ 1 |
№ 2 |
№ 3 |
№ 4 |
Набір 2
Розмноження, клітина, розвиток, подразливість.
4. Установіть відповідність між грибами і групами, до яких вони належать. (1б.)
Гриб Група грибів
1. Маслюк А. паразитичний
2. Сажка Б. отруйний
3. Мухомор В. їстівний
Г. одноклітинний
5. Конкурс «Зірковий час». (2 б.)
№ 1 Амеба
|
№ 2
|
№ 3
|
№ 4
|
№ 5
|
№ 6
|
№ 7 Хламідомонада
|
№ 8 Цвіль
|
№ 9
|
Завдання:
1. Виберіть представників царства Бактерії.
2. Виберіть представників царства Гриби.
3. Виберіть одноклітинні організми.
4. Виберіть організми, що існують в наземно-повітряному середовищі.
Варіант 2
1. Тестові завдання (4б.)
Тести з однією правильною відповіддю:
1. Руйнівником в екосистемах є
А рослини; Б тварини; В гриби.
2. Можуть селитися на продуктах харчування і псувати їх:
А рослини; Б тварини; В гриби.
3. Пристосуванням організмів до зміни умов середовища є:
А розвиток; Б дратівливість; В зміна забарвлення.
4. Середовищем життя для крота є:
А грунт; Б вода; В повітря.
5. Природною екосистемою є:
А сад; Б озеро; В поле.
6. Який ряд утворений лише з назв організмів:
А. півень, скеля, очерет Б. конвалія, оса, карась
В. коник, Сонце, лелека Г. зозуля, бінокль, пісок
7. За якою ознакою тварини відрізняються від рослин:
А. Дають потомство Б. харчуються готовими органічними речовинами
В. реагують на подразливість Г. утворюють органічні речовини з неорганічних
8. Світло - важливий фактор середовища. Яке біологічне явище відбувається тільки на світлі:
А. рух Б. випаровування води В. дихання
Г. утворення в рослинах органічних речовин з неорганічних.
2. Інтерактивна гра «Вірю - не вірю». (2 б.)
1. Бактерії беруть участь в розкладанні органічних рештків.
2. Тварини дихають за допомогою кисню.
3. Тварини є виробниками в екосистемах.
4. Переліт птахів - це приклад пристосування.
5. Ставок є природною екосистемою.
3. «Четвертий зайвий». (2 б.)
Набір 1
№ 1 |
№ 2 |
№ 3 |
№ 4 |
Набір 2
Гриби, тварини, бактерії, віруси.
4. Установіть відповідність між мешканцями саду і групами організмів, до яких вони належать. (1б.)
Мешканці саду Групи організмів
1. Вишня, яблуня А. корисні комахи
2. Бджола, сонечко Б. бур'яни
3. Лобода, пирій В. плодові дерева
4. Довгоносик, листоїд Г. шкідливі комахи
5. Конкурс «Зірковий час». (2 б.)
№ 1 Амеба
|
№ 2
|
№ 3
|
№ 4
|
№ 5
|
№ 6
|
№ 7 Хламідомонада
|
№ 8 Цвіль
|
№ 9
|
Завдання:
1. Виберіть представників царства Рослини.
2. Виберіть представників царства Тварини.
3. Виберіть організми, які ведуть прикріплений спосіб життя.
4. Виберіть руйнівників в екосистемах.