Урок "Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організм чинників неживої природи"

Про матеріал

Тема: Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організм чинників неживої природи.

Мета: сформувати знання про умови життя, поняття про чинники неживої природи, види середовища, розкрити вплив умов існування на розвиток живих організмів; розвивати вміння спостерігати за об'єктами, узагальнювати матеріал, робити висновки; виховувати ціннісне ставлення до живої природи, прагнення досліджувати навколишній світ

Тип уроку: засвоєння нових знань

На уроці використано скрайбінг презентацію, ребуси, інтерактивні вправи, метод "Фішбуон"

Перегляд файлу

Тема: Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організм чинників неживої природи.

Мета: сформувати знання про умови життя, поняття про чинники неживої природи, види середовища, розкрити вплив умов існування на розвиток живих організмів; розвивати вміння спостерігати за об’єктами, узагальнювати матеріал, робити висновки;  виховувати ціннісне ставлення до живої природи, прагнення досліджувати навколишній світ.

Обладнання: ком’ютери, смартфони планшети, німі схем: «Чинники середовища», «Вода», «Повітря», «Світло», «Тепло», «Скелет риби», пророщене насіння у різних умовах, картки з ребусами.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вправа «Ланцюжок» (Діти по черзі задають та відповідають на  запитання про різноманітність життя на землі)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Слова Ю. О. Гагаріна «Облетівши Землю в кораблі-супутнику, я побачив, яка прекрасна наша планета. Люди, будемо зберігати і примножувати цю красу, а не руйнувати її!»

Дійсно наша Земля прекрасна. (Повідомлення  теми, мети уроку)

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Які ж умови забезпечують життя на нашій планеті?

(діти працюють у групах)

Переглянте відео (https://www.powtoon.com/online-presentation/bS3vNEruC9M/?mode=movie#/) Обговоріть у групах (можна використовувати підручник ст.172). Презентуйте на клас відповідь.

Обговорення значення умов існування. 

Наша планета – унікальна: повітря, вода, сонячне тепло і світло ідеально підходять для життя всього живого.

2. Поняття середовище життя

Робота з малюнком у підручнику

мал.145, ст.173

Інтерактивна вправа "Середовище життя"  Виконайте вправу  "Середовище життя"  https://learningapps.org/display?v=pes0sprrk18 Яке середовище забули зобразити на малюнку у підручнику? (інші організми)

(діти  за ком’ютерами та на смартфонах виконують вправу)

Обговорення вправи.

Робота з підручником (ст.173)

Заповнити схему у зошитах «Чинники середовища»                                    та на інтерактивній дошці (по черзі заповнюють схему на дошці)

 

3. Характеристика чинників неживої природи

(Клас об’єднується у 4 групи. Кожна група отримує один із чинників неживої природи, макет схеми,  підбирає відповідні ознаки і доповнює схему)


Група 1

Група 2

 


Група 3

 

 

 

Група 4

 

4. Дослідницький практикум «Вплив температури, вологості, світла, повітря на проростання насіння»

(Групи демонструють досліди та доповідають результати досліджень.)

Група 1  Вологість, тепло, повітря(шафа)

Група 2 Вологість, тепло, світло, повітря(вікно)

Група 3 Вологість, повітря(холоднее) (підвал)

Група 4 Вологість, тепло, світло (насіння повністю залите водою)

5. Групи організмів по відношенню до світла.(Робота в группах Розгадайте ребуси)

 Група 1

Група 2

 

Група 3 

Група 4 (2 слова)

,          

Завдання. Із розгаданих термінів знайти зайвий.

V. Узагальнення і систематизація знань учнів

 Метод Фішбоун

Проблемне запитання: Чи може Коник зелений жити у водному середовищі? Переглянте відео. https://www.youtube.com/watch?v=_HMXlF8y6Mg

Виберіть факти про будову та життя коника зеленого, проаналізуйте наслідки, зробіть висновки.(Учні працюють у групах кожна група отримує схему «Скелет риби», куди вписують: нижні кісточки – факти,  які спостерігали на відео, або їм відомі; верхні – наслідки, які випливають із фактів. Якщо наслідок не підтверджує відповідь на запитання  ставлять – «мінус»)

Схема «Скелет риби»

 

 

 

Схема може мати такий вигляд

Групи презентують свої роботи, заповнюють схему на інтерактивній дошці.

VІ. Підсумок

VІІ. Домашнє завдання

Опрацювати § 40, запитання 1-5 усно, вправа Learningaapsorg «Світлолюбні та тіньовитривалі рослини» https://learningapps.org/3164860,

Природничий практикум: поспостерігайте за домашніми тва­ринами. Які пристосування вони мають для життя? З чим це пов’язано? Результати спостережень занесіть у зошит. Можна зняти відео про домашню тварину.

 

 

 

 

doc
Додано
20 березня 2018
Переглядів
16655
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку