Самостійна робота з теми: "Еволюція органічного світу"

Про матеріал
Дана самостійна робота містить завдання різного спектру (пояснення термінів, закінчення речення, встановлення відповідностей, вибір правильних тверджень) для перевірки знань з теми: "Еволюція органічного світу" в учнів 9 класу з поглибленим вивченням біології.
Перегляд файлу

Варіант 1

1. Поясніть терміни: еволюція, популяція, рудименти, антропогенез.

2. Закінчіть речення: 1) добір, який підтримує сталість певного фенотипу і проявляється в постійних умовах довкілля називається……

2) розходження ознак у нащадків спільного предка - це …….

3. Установіть відповідність між характером органів та їх назвами:

1) гомологічні; 2)аналогічні; 3)рудименти; 4) атавізми; 

а) очі в крота; б) надлишкова волосатість; в) крило зяблика і крило бджоли; г)ласт тюленя і кінцівка крота.

4. Якщо твердження вірне, то поставте «+», якщо ні, то «-»:

1) географічне видоутворення відбувається внаслідок просторової ізоляції популяцій предкового виду;

2) органи різні за походженням, але виконують подібні функції – це гомологічні органи.

5. Назвіть форми природного добору.

6. Назвіть основні характеристики популяції.

7. Наведіть приклади екологічного видоутворення.

8. Чим характеризується вид Людина розумна?

9. В чому суть концепції креаціонізму?

10. Шляхом дивергенції не могли виникнути: а) різні види птахів; б)гомологічні органи; в)різні види дводольних; г) аналогічні органи.

 

Варіант 2

1. Поясніть терміни: природний добір, видоутворення, атавізми, ароморфоз.

2. Закінчіть речення: 1) добір, який відбувається за повільних змін умов довкілля у певному напрямі або під час пристосувань організмів до нових умов у разі розширення ареалу називається……….

2)еволюційні процеси, які відбуваються всередині популяцій і змінюють їх генофонд називаються………

3. Установіть відповідність між характером органів та їх назвами:

1) гомологічні; 2)аналогічні; 3)рудименти; 4) атавізми; 

а) бульби картоплі – коренебульби жоржини; б) куприк; в) поява додаткових грудних залоз; г) отруйні залози змій – слинні залози.

4. Якщо твердження вірне, то поставте «+», якщо ні, то «-»:

1) еволюційне перетворення, яке підвищує рівень організації організму це- ідіоадаптація;

2) органи, які мають спільне походження, загальний план будови, але виконують різні функції – це аналогічні органи.

5. Назвіть шляхи, якими досягнено біологічний прогрес.

6. Назвіть типи структури популяції.

7. Наведіть приклади географічного видоутворення.

8. Що спільного в еволюції Людини розумної та людиноподібних мавп?

9. В чому суть гіпотези абіогенезу?

10. Укажіть, чим завершується мікроеволюція: а) утворенням нових видів; б)утворенням нових родин; в) утворенням нових популяцій.

doc
Пов’язані теми
Біологія, Контрольні роботи
Додано
29 серпня 2019
Переглядів
3449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку