Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Біологія» для учнів 8 класу на І семестр складено до підручника Соболя В.І.
Календарне планування навчального матеріалу «Біологія», 8 клас
70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервні
Програма: Навчальна програма з біології для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Підручник: Біологія: підручник для 8-х класів загальноосвітніх навчальних закладів /Валерій Соболь – Кам’янець-Подільський.: Абетка, 2016. – 288 с., іл.
№ з/п |
Дата проведення |
Тема уроку
|
Домашнє завдання |
І семестр Вступ (2 години) |
|||
|
|
1. Біосоціальна природа людини |
§1, с.9 (відповідати на питання усно); опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
2.Значення знань про людину для збереження її здоров’я. |
§4, с.21 (зіставлення письмово, відповідати на питання усно);опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
Тема 1. ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК БІОЛОГІЧНА СИСТЕМА (7 годин) |
|||
|
|
1. Організм людини як біологічна система. |
§2, с.10; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію; повторити §1 |
|
|
2.Різноманітність клітин організму людини. |
§2, с.10-12; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію; повторити §1 |
|
|
3.Тканини. Лабораторне дослідження: ознайомлення з препаратами тканин людини. |
§2, с.13 (оформити лабораторне дослідження письмово, відповідати на питання усно); опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
4.Органи. Фізіологічні системи. |
Опанувати конспект, повторити §§1-2. |
|
|
5.Поняття про механізми регуляції. Нервова регуляція. Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга. |
§3, с.15-16 (відповідати на питання усно); опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
6.Гуморальна регуляція. Поняття про гормони. Імунна регуляція. |
§3, с.17 (самостійна робота письмово, відповідати на питання усно); опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
7.Узагальнення знань з теми «Організм людини як біологічна система». ТЕМАТИЧНА |
Опанувати конспект, с.22, виконати тест с.23; повторити §§1-4. |
Тема 2. ОПОРА ТА РУХ (6 годин) |
|||
|
|
1.Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. |
§28, с.128 (відповідати на питання усно); опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
2.Кістки, хрящі. З’єднання кісток. |
§29, с.132 (самостійна робота письмово, відповідати на питання усно); опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
3.Огляд будови скелета. |
§30, с.136 (самостійна робота письмово, відповідати на питання усно); опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
4.Функції та будова скелетних м’язів. Основні групи скелетних м’язів. Лабораторне дослідження мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин. |
§31, с.128, 139 (оформити лабораторне дослідження, відповідати на питання усно); опанувати конспект; знайти додаткову інформацію; міні-проект «Застосування знань про кістки людини», «Остеосинтез» |
|
|
5.Робота м’язів. Втома м’язів. Лабораторне дослідження розвитку втоми при статичному та динамічному навантаженні; впливу ритму й навантаження на розвиток втоми. |
§32, с.144 (оформити лабораторне дослідження, відповідати на питання усно); опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
6.Узагальнення вивченого з теми «Опора і рух». ТЕМАТИЧНА |
§33, с.148-149 (відповідати на питання усно), 150 (виконати тест); опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
Тема 3. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ (3 години) |
|||
|
|
1.Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини — основна властивість живого. Харчування й обмін речовин. |
§5, с.28-29 (оформити звіт дослідницької роботи, відповідати на питання усно); опанувати конспект; знайти додаткову інформацію, міні-проект «Харчові добавки» |
|
|
2.Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. Дослідницький практикум. Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла. |
§6, с.31 (завдання письмово, відповідати на питання усно); опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
3.Харчові та енергетичні потреби людини. |
§7, с.34-35 (оформити звіт дослідницької роботи письмово, відповідати на питання усно); с.36, 37 (виконати тест); опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
Тема 4. ТРАВЛЕННЯ (6 годин) |
|||
|
|
1.Значення травлення. Система органів травлення. |
§8, с.41 (оформити звіт дослідницької роботи письмово, відповідати на питання усно); опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
2. Травлення в ротовій порожнині Лабораторне дослідження зовнішньої будови зубів Дослідницький практикум Дія ферментів слини на крохмаль |
§9, с.45, (відповідати на питання усно); опанувати конспект |
|
|
3. Травлення в шлунку |
§10, с. 48 - 49, (відповідати на питання усно); опанувати конспект |
|
|
4. Травлення в кишечнику |
§11, с. 52-53, розв’язати кросворд, таблиця письмово, відповідати на питання усно; опанувати конспект |
|
|
5. Регуляція травлення. Харчові розлади.
|
§12, с. 56-57, вправа на зіставлення письмово, відповідати на питання усно; опанувати конспект |
|
|
6. Узагальнення вивченого. ТЕМАТИЧНА |
с. 58-59, виконати тест письмово; повторити §§ 8-12 |
Тема 5. ДИХАННЯ (4 години) |
|||
|
|
1. Дихання та його значення |
§13, с. 63 (відповідати на питання усно), опанувати конспект |
|
|
2. Дихальна система людини |
§14, с. 66-67, заповнити таблицю письмово; відповідати на питання усно; опанувати конспект |
|
|
3. Процеси дихання. Регуляція дихання |
§15, с. 70-71, вправи 1-3 письмово; відповідати на питання усно; опанувати конспект |
|
|
4. Профілактика захворювань дихальної системи. Узагальнення вивченого з теми |
§16, с. 74-75, 76, відповідати на питання усно; виконати тест с. 77 (письмово) опанувати конспект, повторити §§13-15 |
Тема 6. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН (8 годин) |
|||
|
|
1. Внутрішнє середовище організму |
§17, с. 80 - 81, відповідати на питання усно; опанувати конспект |
|
|
2. Кров і лімфа. |
§§18-19, с. 85, кросворд письмово, 89, розв’язати задачі №1-3 письмово,відповідати на питання усно, опанувати конспект; робота над міні-проектом «Внесок українських вчених у вивчення серцево-судинної системи» |
|
|
3.Кров і лімфа. Склад крові та її функції. Лабораторна робота Мікроскопічна будова крові людини. |
§§18-19, с. 85, кросворд письмово, 89, розв’язати задачі №1-3 письмово, відповідати на питання усно, опанувати конспект; міні-проект «Внесок українських вчених у вивчення серцево-судинної системи» |
|
|
4. Еритроцити. Групи крові та переливання кров |
§20 (І частина), с. 90- 92, 93, самостійна робота, відповідати на питання усно, опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
1