Календарно-тематичне планування навчального матеріалу «Біологія» для учнів 9 класу складене за Навчальною програмою з біології для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804, підручник Р.В.Шаламова, Г.А.Носова, О.А.Литовченко, М.С.Каліберди
Календарне планування навчального матеріалу «Біологія», 9 клас
70 годин – 2 години на тиждень, із них 2 години – резервні
Програма: Навчальна програма з біології для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Підручник: Біологія: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів /Р.В.Шаламов, Г.А.Носов, О.А.Литовченко, М.С.Каліберда. – Харків: Соняшник, 2017. -352 с.
№ з/п |
Дата проведення |
Тема уроку
|
Домашнє завдання |
І семестр Вступ (2 години) |
|||
|
|
1.Біологія як наука. Предмет біології. Основні галузі біології |
§1 (І частина, с.4-5); знайти додаткову інформацію |
|
|
2.Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень |
§1, с.7 (відповідати на питання усно);опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
Тема 1. Хімічний склад клітини ( 8 годин) |
|||
|
|
1.Вміст хімічних елементів в клітині. Вода та її властивості. Інші неорганічні молекули |
§2, с.13-14 (відповідати на питання усно);опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
2.Органічні молекули. Ліпіди, їх роль. |
§5, с.29-30 (відповідати на питання усно); додатково. с. 30-31; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
3.Вуглеводи, їх роль. Поняття про біополімери. |
§4, с.23-24 (відповідати на питання усно); додатково. с. 24-25; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
4.Білки, їх будова та основні функції. |
§3, с.18-19 (відповідати на питання усно); додатково. с. 20; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
5.Ферменти, їх роль у клітині. Лабораторне дослідження. Властивості ферментів |
§6, с.34-35 (відповідати на питання усно); опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
6.Відкриття нуклеїнових кислот. Будова та функції ДНК |
§7 (І частина, с.36-37), с.39-40, 46-47 (відповідати на питання усно); с. 40-41 додатково; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
7.Будова та функції РНК. АТФ. |
§§7 -8; 46; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
8. Практична робота №1. Розв`язування елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот ТЕМАТИЧНА |
с. 42, повторити §§7 -8 |
Тема 2. Структура клітини (8 годин) |
|||
|
|
1.Історія вивчення клітини. Методи дослідження клітини. Типи мікроскопії |
§9 (І частина, с. 50-51); §14, с. 83 (відповідати на питання усно); опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
2.Типи клітин та їх порівняльна характеристика Лабораторна робота № 1. Вивчення структурно - функціональної різноманітності клітин |
§12, с.69-70 (відповідати на питання усно); с.70-71 додатково; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
3.Поверхневий апарат еукаріотичної клітини |
§9, с. 54-55; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
4. Цитоплазма та органели |
§10, с. 59-60; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
4.Одномембранні та немембранні органели клітини |
§13; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
5.Двомембранні органели клітини, їх автономність |
§13, с. 77-78 (відповідати на питання усно), с. 79 додатково; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
6.Ядро, його будова та функції |
§11, с. 64-65; опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
8.Підсумковий урок з теми ТЕМАТИЧНА |
Повторити §§9-13 |
Тема 3. Принципи функціонування клітини (6 годин) |
|||
|
|
1.Обмін речовин та енергії в клітині |
§15, с. 88-89 (відповідати на питання усно); опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
2.Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах |
§16, с. 93-94 (відповідати на питання усно); опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
3.Клітинне дихання. |
§17, с. 98-99 (відповідати на питання усно); опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
4.Фотосинтез: світлова та темнова фази |
§18, с. 103-104 (відповідати на питання усно); опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
5.Хемосинтез. Планетарна роль фотосинтетичних та хемосинтетичних організмів |
§19, с. 107-108 (відповідати на питання усно); опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
6.Принципи синтетичних процесів |
§20, с. 111 (відповідати на питання усно); опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
Тема 4. Збереження та реалізація спадкової інформації ( 10 годин) |
|||
|
|
1.Основні типи РНК. Транскрипція |
§§21-23, с. 117-118, 127-128, (відповідати на питання усно); опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
2. Біосинтез білка. Поняття про генетичний код |
§§24-25, с. 132-133, 138-139 (відповідати на питання усно); опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
3.Практична робота №2. Розв`язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції, трансляції ТЕМАТИЧНА |
Повторити §§24-25, с. 140 |
|
|
4.Будова і функції хромосом. |
§26, с. 150-151 (відповідати на питання усно); опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
5.Гени та геноми. Будова генів |
§§26-27, с. 144-145, 150-151 (відповідати на питання усно); опанувати конспект; знайти додаткову інформацію |
|
|
6.Поділ клітини - мітоз. Його біологічне значення Лабораторне дослідження. Фази мітозу (на прикладі клітин кореня цибулі) |
§28, с. 156-157(відповідати на питання усно); опанувати конспект; с.158 додатково; знайти додаткову інформацію |
|
|
7.Мейоз. Його біологічне значення. |
§29, с. 162-163(відповідати на питання усно); опанувати конспект; с.158 додатково; знайти додаткову інформацію |
1