Підсумкова перевірочна робота з теми «Лексикологія»
Учня(учениці) 5-Б класу _______________________________________
1. Лексикологія — це наука про мову, що вивчає
А частини мови
Б словниковий склад певної мови
В будову речення
Г звуки мови
2. Лексика — це
А сукупність слів певної мови
Б частина мови
В член речення
Г розділ науки про мову
3. За кількістю лексичних значень слова поділяються на
А однозначні і багатозначні
Б однозначні і двозначні
В однозначні і слова, які не мають лексичного значення
Г синоніми, омоніми, антоніми
4. За значенням слова групуються як
А багатозначні, однозначні, омоніми
Б омоніми, синоніми
В слова з прямим і переносним значенням
Г антоніми, синоніми, однозначні слова
5. Речення, у якому виділене слово вжите в переносному значенні, подано в рядку
А Пізніше спав обов’язок на нього корову пасти.
Б Сивий дідок стояв, здивовано розвівши руки.
В Прислухайтесь, як океан співає.
Г Він з радощів аж сам засміявся.
6. Усі слова синоніми подані в рядку
А примхливий, вибагливий, вередливий
Б мужній, відважний, серйозний
В іти, шкандибати, бігти
Г сторож, вартовий, інструктор
7. Антоніми є в усіх парах слів у рядку
А правда — брехня, недруг — ворог
Б дорогий — дешевий, вечір — ніч
В будувати — руйнувати, неволя — рабство
Г добрий — злий, життя — смерть
8. 1. Іншомовні слова — це слова, які
А прийшли з інших мов
Б протилежні за значенням
В давно забуті, а зараз відновлені
Г близькі за значенням
9. Добери ознаки до предметів чи явищ. Склади речення та запиши його.
Осінь — ______________________________________
__________________________________________________
__________________________________________________________
2. Листя — ________________________________________________
__________________________________________________________
3. Повітря — _______________________________________________
__________________________________________________________
4. Вітер — _________________________________________________
__________________________________________________________
10. Уклади словниковий диктант (10-15 слів) на тему «Написання слів іншомовного походження».
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
_________________________________
_________________________________