Самостійні роботи, методичні рекомендації

Про матеріал
Методичні рекомендації та робочий зошит для самостійного опрацювання тем з предмету Всесвітня історія
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки  України

ВСП «Старобільський фаховий  коледж ЛНАУ»

ЗАТВЕРДЖУЮ

Заступниця директорки

з навчальної роботи

____________О.В. Рогозян

«____»___________20____року

 

Всесвітня історія

 

Методичні рекомендації та робочий зошит для самостійного

опрацювання тем для студентів груп:

Р-21, В-21, Т-21, М-21, М-22, О-21

 

 

Загальний обсяг годин -84.

  • аудиторних – 74,
  • самостійне вивчення – 10.                                                     

Групи: Т В-21, Р-21, М-21, О-21

Студент(ка) ____________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Укладач: викладач загальноосвітніх дисциплін Драган Ю.Л.

 

Розглянуто  на засіданні циклової комісії загальноосвітніх дисциплін

                      Протокол «___»___________20___року №____

                          Завідувач циклової комісії _______(Ю.С.Холодницька)

                                                                                   

                                    «____»_______________________20___року

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Самостійна робота № 1

 

Тема 1: Криза в Російській  та Австро-Угорській імперії. Російська революція 1917 року

Час - 2 год

 

План

1. Назрівання суспільної кризи в Російській імперії та Австро-Угорщині

2. Тенденції розвитку національного руху в 1915-1916 рр.

3. Життя людей на фронті й у тилу

 

Методичні рекомендації до самостійної роботи 1

Прочитати : Л-1

Воєнні дії в роки Першої світової війни, негативно вплинули на всі сфери життя  народу. Своєю кістлявою рукою війна передусім торкнулася людських ресурсів.

Як переконливо засвідчив перший рік війни, Російська імперія не була підготовлена до тривалих воєнних дій належним чином. Загальна техніко-економічна відсталість та нездатність царських властей налагодити чіткий ритм воєнного виробництва стали причиною того, що вже наприкінці 1914 року російська армія відчувала серйозні проблеми із забезпеченням армії зброєю, гарматами, снарядами, набоями, обмундируванням. Наявні запаси були швидко вичерпані, а казенні підприємства виявилися неспроможними задовольнити зрослі потреби фронту. У країні відчувалося наростання справжньої господарської розрухи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звіт по самостійній роботі № 1

Тема 1: Криза в Російській  та Австро-Угорській імперії. Російська революція 1917 року

Завдання для виконання:

  1. Дати відповіді на питання:

1.1 Що таке окопна війна і з яким періодом Першої світової вона пов’язана?_______________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1.2 Як вона впливала на моральний дух та фізичний стан солдат?___________ _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1.3 Як змінювалося ставлення народів до війни ?_______________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Звернімося до джерел:

0 Американський історик О.Рабинович про економічну та політичної кризу в Російській імперії

Три роки світової війни до краю загострили становище в країні. Нужда, втрати на фронті, загальнонаціональна криза, яка поглиблювалася, бажання мас скінчити війну посилили виступ народу проти царського уряду. Революційну хвилю вже неможливо було зупинити в межах існуючої системи. Зречення Миколи ІІ було неминучим

Про що йдеться в документі?________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Чому на думку історика «революційну хвилю вже неможливо було зупинити в межах існуючої системи»?__________________________________________ _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2. Пояснити :

2. 1  Причини розпаду великих імперій _______________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.2 Національні та культурні протиріччя____________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.3 Дезінтеграція соціальних структур_______________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.4 Дезінтеграція економіки________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.5 Дезінтеграція політичної системи________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Дати характеристику:

Лютнева революція 1917 року

Причини революції

Перебіг революції

Наслідки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розпад Австро-Угорської та Російської імперії

 Процес розпаду:

Територія

Основний зміст подій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.1  Історичні наслідки розпаду Російської імперії_____________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4.1  Історичні наслідки розпаду Австро-Угорської імперії______________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

               ____________                                                          _______________

       (оцінка)                                                                            (Викладач)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Самостійна робота № 2

Тема2: Радикалізація політичного життя. Громадянська війна в Іспанії

Час - 2 год

 

План

  1.                             Наслідки війни для Іспанії.
  2.                             Правління Прімо де Рівері .
  3.                             Громадянська війна в Іспанії.

Л. 5. 193-203

    Зверніть увагу:

       Іспанія була однією з відсталих країн Європи. Після поразки в іспано-американській війні вона вступила в смугу гострої кризи. Колишня могутність іспанської монархії відійшла в минуле. Невирішеність земельного і національного питань цю кризу поглиблювала.

              Під час Першої світової війни Іспанія залишалася нейтральною. Війна сприяла зростанню попиту на іспанські товари і, відповідно, економічному піднесенню. Але воно не було тривалим. Закінчення війни викликало економічну кризу, загострилися проблеми іспанського суспільства. Активізувалися ліві політичні сили: найбільшим впливом користувалися анархісти, які виступали за ліквідацію держави способом заколотів, страйків, терористичних актів і т. д. У 1920 р. було створено ІКП — Іспанську комуністичну партію.

 

Іспанські війська видуть бій з ріфами

              Влітку 1921 р. в Іспанії розпочалася гостра політична криза. Вона була викликана поразкою іспанських військ у Марокко від повсталих племен (Республіка Ріф). Правлячі партії та король втратили довіру населення. У цих умовах правлячі кола не перешкодили проведенню державного перевороту, що його здійснив 13 вересня 1923 р. генерал Мігель Прімо де Рівера

 

 

 

 

 

Звіт по самостійній роботі № 2

1.Дати відповіді:

1.1 Назвати наслідки І св. в. для розвитку Іспанії, в якому положенні опинилася країна ________________________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1.2 Назвати зміни які сталися в результаті війни для Іспанії на європейській арені______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1.3.Дайте характеристику диктатурі М.Прімо де Рівери.___________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1.4 Коли і як було повалено монархію в Іспанії?________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1.5 Охарактеризуйте політику уряду А.Саморо__________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1.6 Що зумовило створення Народного фронту? _________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Дайте оцінку його програмі__________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1.7. З’ясуйте причини громадянської війни в Іспанії.

Причини революції

Учасники війни

Перебіг фронтів громадянської війни

Наслідки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.8. Яку позицію займали великі держави щодо громадянської війни?_______ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1.9. Назвіть основні причини поразки республіканців у громадянській війні._ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Дати характеристику:

2.1 Охарактеризувати політику уряду «Нового блоку»_________________ внутрішня____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ зовнішня______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Чи була вона ефективною? _______________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Дати визначення поняттям:

  •                                              Репатріація_______________________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  •                                              Контрибуція - __________________________________________ _________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  •                                              Картель - ______________________________________________ _________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  •                                              Синдикат - ______________________________________________  __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  •                                              Трест - ________________________________________________ _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Історичний портрет лідера:

__________________ ______

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________           

3. Охарактеризувати роль лідера у формуванні національно-ідейних основ іспанського   суспільства після війни _________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ___________                                                          _______________

   (оцінка)                                                                          (Викладач)

 

 

 

 

 

 

Самостійна робота № 3

 

Тема 3: Країни Передньої Азії. Розпад Османської імперії

 

План

 

  1. Революція в Туреччині. М. Кемаль.
    1. Реформи М. Кемаля.
  2. Національний рух в Китаї.
    1. «Рух 4 травня»
  3. Національні рухи в Індії.
    1. Махатма Ганді.

 

Методичні рекомендації до самостійної роботи.

Прочитати

Л – 1 с. 160-174.

 

Зверніть  увагу:

 

          Участь Туреччини у Першій світовій війні на боці Німеччини мала для неї катастрофічні наслідки. Союзники анексували всі її зовнішні володіння. Постало питання про те, якою має бути повоєнна Туреччина, розв’язання цього питання перебрав на себе турецький народ на чолі з його лідерами, які взяли за основу тезу про незалежність усієї Туреччини.

                       Величезні успіхи революції створили Кемало величезний авторитет у країні. Спираючись на нього, лідер революції та керівництво створеної ним у 1923 р. Народно – республіканської партії (НРП) розпочали рішучі перетворення, які змінили  традиційну структуру країни, і її зовнішній вигляд.

Національний рух в Китаї

                 Китай безпосередньо не брав участі у Першій світовій війні, проте Паризька мирна конференція прийняла рішення передати колишню німецьку орендну територію – провінцію Шандун – під управління Японії, що викликало масове незадоволення населення Китаю. «Рух 4 травня» став початком нового етапу в революційному процесі Китаю. Насамперед це вплинуло на формування партії Гоміндан (Національна партія). 1923 р., коли Сунь Ятсену – Гоміндану – поталанило прийти до влади в Південному Китаї; у провінції Гуандун, столицею якої є м. Гуанчжоу (Кантон), він розпочав роботу зі створення нової партії та власної армії.

Національний рух в Індії

          Ще в одній східній країні Перша світова війна стала поштовхом до зростання національно-визвольного руху. Особливістю індійського руху було проголошення ненасильницької форми виступів – сатьяграха.

 

 

Звіт по самостійній роботі № 3

Тема: Революція в Туреччині. М. Кемаль.

Національні рухи в Китаї, Індії та Африці.

Завдання для виконання:

  1. Дати відповіді на питання:
    1. Назвіть керівників національних рухів і революцій у Туреччині, Індії, Китаї ____________________________________________ _________________________________________________________________________________________________________________
    2. Охарактеризуйте Конституцію Туреччини 1924 р. ______________  ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________  _________________________________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________________________________

Законодавча влада - __________________________________ _________________________________________________________________________________________________________________

Виконавча влада - _________________________________________ _________________________________________________________________________________________________________________ 

Судова влада - ________________________________________ _________________________________________________________________________________________________________________           1.3 Які реформи були проведені  Ататюрком ?  Чи мали вони ефективність і чому?_____________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.1  Охарактеризувати соціально-економічне становище Китаю на поч. ХХ ст.  _____________________________________________ _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.2 Причини зародження руху «4 травня» ____________________ _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.3 Ідейні лідери та їх мета: ________________________________ _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.4 Перебіг руху «4 травня»_______________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ підсумки_________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________ наслідки________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________

  1.            Які ідеї та чому здобули широку підтримку в Індії _______________ ______________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.            Охарактеризувати суспільно-політичні зміни національні рухи Індії _____________________________________________________ _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  2.            Назвати течії в ІНК, що вони відстоювали? _____________________ _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4.Дати визначення поняттям  :

  •                                 Гоміндан________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  •                                 ІНК -  _________________________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  •                                 Ґандизм - _______________________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  •                                 Компанія громадської непокори ____________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  •                                 Мусульманська Ліга - ____________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  •                                 «Меджліс» - ____________________________________________ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  1. Назвати лідерів:

http://www.geworld.ge/admin/arts/stalinDM2109_468x551_238.jpg

____________________          __________________       ___________________

6. Творчі завдання

1. Проаналізуйте роль національної буржуазії в розвитку національних рухів

в Індії та Китаї._____________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Як Ви вважаєте, чи може японський досвід поєднання модернізації з національними традиціями бути корисним для  запобігання І св. в. Чи І св. в. – це логічне продовження історичного процесу поч. ХХ ст. _____ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

____________                                                          ________

 (оцінка)                                                                    (Викладач)                                                                                                        

Самостійна робота № 4

 

Тема: Радянсько-німецький пакт про ненапад («Пакт Ріббентропа– Молотова» 23.08.1939 р.) та його наслідки

 

План

  1.                             Політика «умиротворення» агресора
  2.                             Зовнішньополітичний курс СРСР в 1933-1939 рр..
  3.                             Причини підписання  Пакту «Ріббентропа-Молотова».

Л.1  с. 269-283

Зверніть увагу:

 

         Виникнення першого вогнища нової світової війни. Зростання мілітаризму. Загострення суперечностей Японії з США та Великою Британією (прийняття в США плану воєнних дій проти Японії – «Оранжевого плану» - 1924 р. Спрямування меморандуму Томака (прем’єр-міністр Японії) проти США та усунення їхньої присутності та впливу на далекому Сході). Початок агресії в Південно – Східному Китаї 1931 р.

           Окупація японськими військами Маньчжурії та створення маріонеткової держави Маньчжоу-го та пропозиція вивести японські війська з Китаю; ігнорування Японією цих вимог.

           Підготовка Німеччини та Італії до війни

Курс на форсовану мілітаризацію країни.

Цілеспрямована підготовка до війни.

Створення нової боєздатної армії.

Запровадження загальної військової повинності.

Військова підготовка молоді та виховання її в мілітарисько – нацистському дусі.

Будівництво військово-морського та військово – повітряного флотів.

Вихід із Ліги Націй (1933 р. )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звіт по самостійній роботі № 4

Тема: Радянсько-німецький пакт про ненапад («Пакт Ріббентропа– Молотова» 23.08.1939 р.) та його наслідки

Завдання для виконання:

  1.                 Дати відповіді на питання:
    1. Хто був ініціатором  впровадження політики  «умиротворення» агресора (країна, державний діяч)___________________________ _____________________________________________________________

1.2 Назвати основну суть політики «умиротворення» агресора і для яких країн вона була направлена і чому? ______________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.                   Основні положення зовнішньої політики СРСР проголошені в травні 1933 р. в газеті «Правда»

А)______________________________________________________________________________________________________________________________

Б)_______________________________________________________________________________________________________________________________

В)_______________________________________________________________________________________________________________________________

2.2 Назвати причини переорієнтації зовнішньополітичного курсу СРСР із західної Європи  до Німеччини, що пропонувала остання? ________________ _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

         2.3 Яку роль відіграла Ліга Націй в міжвоєнний період (1919-1939 рр..)

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Назвати зміст пунктів пакту Ріббентропа-Молотова ___________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  2.                    Назвати зміст «секретного протоколу»______________________ _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2)Дати відповіді на тести:

   

      1 «Вісь Рим – Берлін - Токіо» була сформована:

А) 1933-1934 рр..

Б) 1934-1935 рр..

В) 1935-1936 рр..

Г) 1936-1937 рр..

      2. Японія розпочала бойові дії проти Китаю:

А) 1934 р.

Б) 1936 р.

В) 1937 р.

Г) 1938 р.

        3. Хто з цих діячів не брав участі в Мюнхенській конференції

А) А. Гітлер       Б) Б Муссоліні              В) Й. Сталін           Г) Н. Чемберлен

        4. Назвати дату окупації Японії Манчжурії.

А)1929-1930 рр..

Б) 1930-1931 рр..

В)1931-1932 рр..

Г) 1932-1933 рр..

        5. Назвати дату виходу Японії та Німеччини з Ліги Націй

А) 1935 р.

Б) 1934 р.

В) 1932 р.

Г) 1933 р.

       6.  Назвати дату встановлення дипломатичних відносин між США та СРСР

А)  1929 р.

Б)  1930 р.

В)  1933 р.

Г)  1934 р

       7.  Назвати дату  вступу СРСР до Ліги Націй

А)  1934 р.

Б)  1935 р.

В)  1936 р.

Г)  1937 р.

       8.  Назвати дату укладання англо-німецької морської угоди

А)  1935 р.

Б)  1934 р.

В)  1936 р.

Г)  1937 р.

       9.  Назвати дату розгортання агресії Італії проти Ефіопії

А)  1933-1934 рр..

Б)  1934-1935 рр..

В)  1935-1936 рр..

Г)  1936-1937 рр..

       10.  Назвати дату введення німецьких військ до Рейнської демілітаризованої зони

А)  вересень 1936 р.

Б) березень 1936 р.

В)  вересень 1937 р.

Г)  березень 1937 р.

 

  1.                             Дати визначення поняттям
  •                   мілітаризація - ______________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  •                   політика «умиротворення»___________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Назвати лідерів:

http://www.geworld.ge/admin/arts/stalinDM2109_468x551_238.jpg http://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/1/49/932/49932292_Austen_Chamberlain_.jpg http://i002.radikal.ru/1106/d4/a262582a9f6c.jpg

_____________________ _____________________ __________________

 

http://dev.tbump.ru/resources/000/000/000/000/174/174362.jpg http://battle.oruzie.su/images/morfeoshow/____________-5968/thumbs/ribbentrop.jpg http://www.vseportrety.ru/molotov-rz.gif

_________________  ______________________    __________________

  1. Творче завдання:
  1. Чому Ліга Націй не стала на захист держав, що опинилися в центрі агресивної політики? ________________________________________ _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  2.  Значення радянсько-німецького договору_______________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

____________                                                          _______________

       (оцінка)                                                                       (Викладач)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Самостійна робота №5

 

Тема: 5 Близькосхідні проблеми та шляхи врегулювання

Час - 2 год

Л-5 с.196-200

План

  1. Деколонізація після ІІ св. в.
  2. Вибір шляхів розвитку  незалежних держав
  3. Основні тенденції розвитку країн Азії та Африки

 

Зверніть увагу:

 

          Внаслідок Другої світової війни створюються нові умови для посилення захисту національних інтересів колоній від метрополії. Значним ударом по міцності західноєвропейських держав стали наслідки воєнних дій, що згубно впливали на розвиток міжнародного авторитету держав-колонізаторів.

На колонізованих територіях зростися національно-визвольний. Залежні держави розуміють, тільки використання всіх ресурсів на благо власного народу може сприяти розвитку держав, а не збагачення казни монополій.

Кожна держава обирає свій своєрідний розвиток як розвиватися, які проблеми вирішувати першочергово. На перспективи закладених змін можна судити по сучасному стані держав. 

 

 

 

 

Звіт по самостійній роботі № 5

Тема: 5 Близькосхідні проблеми та шляхи врегулювання

  1. Дати відповідь на тести:
    1.   В якому році здобули незалежність Туніс і Марокко?

А) 1954р.

Б) 1955 р.

В) 1966 р.

Г) 1956 р.

1.2  В якому році було проголошено «Рік Африки»?

          А) 1950 р.

          Б) 1960 р.

          В) 1970 р.

          Г) 1980 р.

1.3  Під контролем якої міжнародної організації був процес деколонізації?

        А) НАТО

        Б) ЄС

        В) ООН

1.4  В якому році  Гонконг став належати до КНР?

       А) 1991 р.

       Б) 1996 р.

       В) 1997 р.

       Г) 2001 р.

1.5 Назвати країни Азії та Африки з якими Україна встановила дружні стосунки, з якими почала співпрацю? ________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Дати визначення поняттям:

Деколонізація - _____________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Неоколоніалізм - ___________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

«Країни третього світу» - ____________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Модернізація - ____________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Соціалістична модель - ______________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Пояснити:
    1.   Назвати передумови краху колоніальної системи в Азії та Африці

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3.3 Охарактеризувати етапи деколонізації:

Перший етап 1945- сер. 1950-х рр..____________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Другий етап  сер. 1950- сер. 1960-х рр.._________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Третій етап 1975-1990-ті рр..__________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.   Заповнити таблицю:

 

 

назва моделі

Країни

реалізація

сьогодення

 

соціалістична модель

____________

___________ ___________ ___________ ____________ ___________ ___________ ____________ ____________

________________________  ________________________ ________________________ ________________________ ________________________ ________________________ ________________________ ________________________ ________________________

_______________ _______________ _______________ _______________ _______________ _______________ ______________ ______________ ______________

 

соціалістична орієнтація

 

 

 

____________ ____________ ___________ ___________ ____________ ____________ ____________ ____________ ___________

________________________ ________________________ ________________________ ________________________ ________________________ ________________________ ________________________ ________________________ ________________________

______________ _______________ ______________ ______________ ______________ ______________ ______________ _______________ _______________

 

Західна модель

____________ ___________ ____________ ____________ ____________ ____________ ____________ ____________ ____________ ____________ ____________ ____________

________________________ ________________________ ________________________ ________________________ ________________________ ________________________ ________________________ ________________________ ________________________ ________________________ ________________________ ________________________

_______________ ______________ _______________ _______________ _______________ _______________ ______________ ______________ ______________  ______________ ______________ _______________

 

Яка модель була найефективнішою і чому? _____________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Обґрунтувати основні  тенденції розвитку країн  Азії після Другої світової війни до сьогодення?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Обґрунтувати основні тенденції розвитку країн Африки після Другої світової війни до сьогодення?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Що таке «Країни третього світу»? Чому така назва?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Які проблеми існують в даному регіоні; з чим це пов’язано?  Запропонуйте власний варіант вирішення питань_____________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________                                                                                     ______________

(оцінка)                                                                                                (Викладач)

 

 

 

 

 

 

Теми рефератів на Модуль 1:

  1.  США (Франція,  Росія, Австрія, Угорщина, Німеччини, Італія, Китай, Індія, Великобританія, Японія) в період Першої світової війни. (1914-1918 рр..)

Теми рефератів на Модуль 2:

  1. США (Франція,  Росія, Австрія, Угорщина, Німеччини, Італія, Китай, Індія, Великобританія, Японія) в період Другої світової війни. (1939-1945 рр..)
  2. Зміст діяльності та значення політичного лідера Й.Сталіна (Молотов, Ріббентроп, Черчель).
  3. Окупаційний режим та рух опору на окупованих територіях. Колабораціонізм.

 

 

Теми рефератів на Модуль 3:

  1. США (Франція,  Росія, Австрія, Угорщина, Німеччини, Італія, Китай, Індія, Великобританія) в період після ІІ  світової війни до 1991 р. (1945-1991 рр..)
  2. Зміст діяльності та значення політичного лідера  Ш. де Голль (М. Теччер, М. Хрущов, Л. Брежнєв, М. Горбачов )

 

 

Теми доповідів на Модуль 4:

  1. Світова культура 1945 р. до сьогодення: мистецтво, література, кінематограф,   субкультури і. т. д.
  2.  Кросворд.

 

 

 

 

ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ СТУДЕНТАМ (додаткові бали).

Тема дисципліни

Вид завдання (реферати, дослідно-розрахункові роботи)

Календарні строки і форма контролю

1

2

3

4

1.

Післявоєнне облаштування світу

Реферат «Версальський, Сен-Жерменський, Нейський, Тріанонський договори»

Перевірка реферату

 

 

 

 

2.

Західні демократії (1919-1939 рр..)

Реферат «Політичні діячі: Ф. Рузвальт, Ллойд Джорж»

Перевірка реферату

 

 

 

 

3.

Друга світова війна

Реферат «Третій рейх», «А. Гітлер», «Нациський новий поряд на окупованих землях», «Рух опору», «Шарль де Голь».

Перевірка реферату

 

 

 

 

4.

СРСР. Відновлені на нові незалежні держави.

Реферат «Зміни на ПКС», «Особливості переходу держав до самостійних держав»

Перевірка реферату

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури

Основна

Л-1 Рожин М.Є. Всесвітня історія/Новітні часи (1914-1945 рр..) К., 1996 р.

Л-2 Буряков Ю.В. Всесвітня історія/Новітні часи (1914-1996 рр..) К., 1996 р.

Л-3 Пивоваров С. Всесвітня історія ХХ ст. К., 1995 р.

Л-4  Попова Є.Н. Новітня історія М., 1978 р.

Л-5 Щупак В.І. Всесвітня історія  1945р. до сьогодення, Запоріжжя 2011 р.

Додаткова

Слюсаренко А.Г. Всесвітня історія. Новітній період 1900-1945 рр..

Довлєлов А.В. Всесвітня історія 1945-1947 рр..

 

 

1

 

 

doc
До підручника
Всесвітня історія (рівень стандарту, академічний рівень) 10 клас (Полянський П.Б.)
Додано
14 січня 2021
Переглядів
971
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку