Кулібаба Л. В.,
вчитель хімії
Вступ
Вперше, цьогоріч п’ятикласники вивчають предмет «Природничі науки». Він складається
з таких розділів:
«Досліджуємо світ науки»;
«Досліджуємо світ навколо себе»;
« Досліджуємо обмін і перетворення енергії й речовин».
Мета та завдання: довести до учнів, що вивчатимуть протягом року з предмету
«Природничі науки»; зробити вивчення природничих наук реальним і значущим для учнів
/ учениць цього віку; стимулювати їхню допитливість і зацікавленість у пізнанні світу
природи і техніки, прищеплювати дух наукового дослідження; забезпечити сприйняття
науки не як сукупності фактів, що описують і пояснюють природні й технологічні явища,
а як результату, накопиченого людством завдяки розумовим зусиллям, способам
мислення, експериментуванню; розкрити значення наукових винаходів для
повсякденного життя людини й суспільства загалом;
визначити позитивні і негативні наслідки використання їх для навколишнього
середовища і здоров’я людини [1] .
Виклад основного матеріалу
От цікавий цей предмет!
Не потрібен Інтернет.
Тут планети, речовини,
Рух і швидкість, різні сили.
Різні явища природи –
і хімічні, і фізичні.
Знати будемо про погоду –
явища періодичні.
Ми молекули вивчаємо,
назви атомів ми знаємо.
Розчиняємо натрій хлор,
соду, оцет в аш – два – о.
Про дифузію дізнаймось,
про рідини, і про газ.
Речовини розпізнаймо
Ті, які навколо нас.
Про вогонь, лід, світло, звук
дізнаємось із цих наук.
Про рослини та тварини
і про розвиток дитини.
І планети всі ми знаємо,
І Венеру, і Сатурн.
Землю ми не проміняємо
На Юпітер і Нептун.
Зміни клімату, цунамі,
Вибух зірок, парад планет.
Ви вивчайте разом з нами!
Хай нам заздрить Інтернет!!!
Висновки.
Отже, в аспекті розвитку інтелекту починається поступовий перехід від конкретного до
абстрактного мислення. У навчанні природничих предметів це має бути час
максимального захоплення, природного прагнення пізнавати, досліджувати, відкривати.
Сучасний світ навколо п’ятикласників / п’ятикласниць – це нові технології, надзвичайна
мобільність соціального життя й обміну інформацією, глобалізація. Мотиваційним
чинником опанування основ природничих предметів є розкриття ролі науки в
цивілізаційному розвитку людства [1] .
Список використаних джерел:
1