АГІТБРИГАДА ЮІР
(для учнів 8 – 9 класів)
Звучить приємна мелодія. На сцені стоять діти з подарунками у руках, когось чекають. Заходить хлопчик (Роман). Всі співають: «З Днем народження, тебе...», вітають.
Роман – Дякую, друзі, дякую! Ось вже і мені «стукнуло» 15 років...
Іра – Це ще не 18...
Роман – Але ж і не 10!
Катя – Так, 15 це майже ювілей!
Юля – Цікаво, а чим, наприклад, 14 років, відрізняються від 13?
Максим – ...А із скількох років дитина може рухатися по дорозі на велосипеді?
Роман – З трьох...чи з чотирьох?! Якщо на маленькому, трьохколісному!
Богдан – По доріжці у дворі, в парку чи на стадіоні – так. А ось по дорозі?
Максим – Правила дорожнього руху вказують, що рухатися по дорозі не велосипедах дозволяється особам, які досягли 14-річного віку...
Роман – Але ж їздять і набагато менші?!
Іра – Їздять, але лише тому, що дорослі самі були дітьми і знають, що боротися з такими «вершниками», майже, неможливо, головне, щоб хоч правила не порушували.
Стукіт в двері. Заходить поштар.
Поштар – Доброго дня. Вам лист, розпишіться будь ласка.
Роман відходить в бік та пошепки читає листа. У цей час його друзі продожують розмову.
Юля – Ось ми вже кілька років члени ЮІР школи, навчаємо дітей правилам дорожнього руху, а наш однокласник, наш друг не знає елементарних речей! Вам не здається це дивним?
Богдан – Але ж ми запрошували його на заняття, та він не приходив...
Катя – А коли виступала агітбригада, ... відпросився додому...
Максим – Це не виправдовує нас...
Підходить радісний Роман та показує товаришам кольорову світлину.
Роман – Друзі! Подивіться, що батьки купили мені на День народження!
Максим – Моторолер, круто...
Богдан – Так, чудова модель!..
Роман – Вони зараз у відрядженні, приїдуть через місяць, але ось фотку прислали...
Іра – Рома, ти хороший хлопець, але ти і дорога речі не сумісні!
Роман – Це чому ж?
Юля – Ти абсолютно не знаєш правил дорожнього руху!
Катя – А такі люди, можуть стати причиною ДТП.
Роман – Ой, які страсті! Досить лякати, я ж не малюк. Ви просто мені заздрите!
Максим – А ми –
Всі – Не лякаємо!
Максим – Ми –
Всі – Застерігаємо!
Максим – Ми –
Всі – Навчаємо!
Богдан – Адже ми не тільки твої друзі!
Іра – Ми – учасники команди ЮІР Вороновицької середньої школи №1.
Юля – Наш девіз...
Всі – Бепечний рух – збереження життя!
Це знаєш ти і він, і я!
Якщо ти правила всі знатимеш,
Своє життя оберігатимеш!
Звучить фонова тривожна музика.
Іра – За державтоінспекції щорічно на шляхах гинуть....................
Катя – Тільки у нашій області з початку року.............................
(Дані додатково висвітлюються на мультимедійному проекторі, закріпленому на сцені)
Богдан – Тільки дотримуючись правил дорожнього руху, ти «страхуєш» від травматизму на дорозі...
Максим – А часто, навіть від смерті...
Юля – Інших учасників руху...
Іра – Своїх супутників...
Всі – Себе!
Роман – Я згоден, правила вивчити треба. Але ж я не вивчу їх досконало дуже швидко, а їздити хочу вже?!
Богдан – Звичайно, маючи таку круту іграшку, важко втриматися від спокуси, але необхідно.
Катя – Доречі, тобі ж всеодно до 16-ти ще цілий рік! Ось і витрать цей час на навчання...
Юля – Повір, ми цінуємо нашу дружбу, радо спілкуємося з тобою, тому й не хочемо, щоб ти потрапив у аварію та на лікарняне ліжко.
Пісня «Автомобіль»
Роман – Добре, переконали. Але ж я не зовсім «чайник», мені вже не потрібно пояснювати, на який колір можна переходити вулицю і що таке «зебра».
Іра – Дуже добре. Але набуті знання...
Всі – Потрібно закріпляти!
Діти роказуть вірші та демонструють плакати із відповідними картинками. По можливості, зображення показують на мультимедійній дошці.
Іра – Тому слухай і пригадуй.
Як не глянув ти ліворуч,
Не дав транспорту пройти –
То не зможеш ти безпечно
Вулицю всю перейти.
Максим – Виїзджати на дорогу
Досить небезпечно
Та до того ж , коли там –
Мчить транспотр безкінечно.
Юля – Водій не встигне повернути,
Як моторолер змінить рух.
Тому порадою тут буде –
Не змінювати різко смуг.
Богдан – Як виїхав ти на дорогу,
То знай одну пересторогу:
На газ занадто ти не жми,
А всі машини пропусти.*
Роман відходить чуть в бік і конспектує сказане товаришами.
Катя – А сьогодні ми розкажемо те,
Всі – Що необхідно знати
Катя – Велосипедистам...
Максим – Та водіям моторолерів.
Богдан – У них також є посвідчення водія. Така картка містить про них інформацію та є дозволом на керування транспортним засобом.
Розповідь супроводжується показом відповідних слайдів.
Іра – Мопеди та велосипеди повинні бути обладнані звуковим сигналом і світлоповертачами: спереду – білого кольору, по-боках – оранжевого, ззаду – червоного.
Юля – Для руху в темну пору доби та в умовах недостатньої видимості на мопеді потрібно увімкнути освітлення, а на велосипеді – ліхтар.
Максим – Водії мопедів та велосипедів, рухаючись групами, повинні їхати один за одним, щоб не заважати іншим учасника руху.
Богдан – Не можна влаштовувати перегони на дорозі, адже ці забави можуть призвести до аварійної ситуації.
Катя – Водії мопедів та велосипедів можуть перевозити лише такі вантажі, які не заважають керувати транспортним засобом і не створюють перешкод іншим учасникам дорожнього руху.
Іра – Страшно дивитися, як на моторолері дорослий перевозить одночасно кілька дітей, адже транспорт це ж не рукавичка.
Юля – Та ще й по мобільному може на ходу розмовляти, не думаючи, що в будь – який момент дитина може впасти і травмуватися.
Пісня
Максим – Водіям мопедів та велосипедів забороняється:
Богдан – керувати транспортом із несправним гальмом, звуковим сигналом...
Катя – А в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості – з неувімкненою фарою та заднім ліхтарем на мопеді чи без світлоповертачів на велосипеді.
Іра – Рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках.
Юля – Під час руху триматися за інший транспортний засіб.
Максим – Іздити не тримаючись за кермо та знімати ноги з педалей, підніжок.
Богдан – Перевозити пасажирів на велосипеді (за винятком дітей до 7 років на додатковому сидінні).
Катя – буксирування моторолерів та велосипедів.
Іра – Буксирування причепа не передбаченого для експлуатації з цими транспортними засобами.
Рома – Оце все? Я вивчу досить скоро!
Юля – Це правила, що стосуються велосипедистів та водіїів моторолерів, але ще є досить багато загальних правил дорожнього руху. Тому тобі потрібно ще багато занять, щоб вивчити їх досконало...
Максим – Познайомитися з дорожніми знаками...
Богдан – Ці знання стануть у пригоді коли ти будеш здобувати права на керування автомобілем.
Катя – Вивчаючи правила дорожнього руху, спонукаючи до цього своїх друзів та знайомих, ти робиш наші дороги безпечнішими...
Іра – А значить наше життя...
Всі + Роман – Довгим і щасливим!
Пісня «Безпечный ангел»
На мультимедійній дошці під заголовком «Вони хотіли жити, але знехтували своїм життям...» демонструються кадри з аварій за участю велосипедистів та водіїв моторолерів.
* Текст запозичений та перефразований із тематичних плакатів.
АГІТБРИГАДА ЮІР
(для учнів 4-5 класів)
Музика. Виходять три іграшки.
1 іграшка – Як страшно, все навкруги таке незнайоме...
2 іграшка – Мені теж моторошно. Ніколи не думала, що ліс такий загадковий.
3 іграшка – Звісно, нам не легко, адже ми звичайні іграшки... Але відколи ми втекли від нашої жорстокої господарки ви тільки скиглите та жалієтесь!
2 іграшка – У нас було важке життя: кидали на брудну підлогу і залишали на вулиці у дощ, а іноді, просто розбирали на частини... А зараз нам страшно, але ми вільні і не залежимо від тієї злюки.
1 іграшка – Так, з нашою господаркою був не мед, але навіщо ми прийшли до лісу? Адже у місті було тепліше і світліше, там у нас був шанс знайти хороших дітей які б нами гралися з любов’ю...
3 іграшка – Як чому? Ви пам’ятаєте, скільки в місті автомобілів, мотоциклів, автобусів... Всі їдуть, сигналять...
2 іграшка – Так, я ледве встигнула вистрибнути з-під колеса тролейбуса! Добре, що я гнучка і спритна!
1іграшка – Але ж тисячі людей ходять вулицями, переходять дорогу, їздять у транспорті. Мабуть, вони знають щось особливе, невідоме нам, іграшкам.
3 іграшка – Мабуть... Давайте запитаємо мудру Сову, вона високо літає і багато знає... Може, що порадить нам, іграшкам.
Музика
Сова – Чую, чую про вашу проблему. Багато знайомих мені звірят вкалічіли, а то й загинули під колесами автомобілів тільки тому, що не знали важливої науки «Правил дорожнього руху!»
1 іграшка – А як нам вивчити ці правила, адже ми не маємо їх...
3 іграшка – Та й читати не вміємо!
Сова – Я, нажаль, не дуже з ними обізнана, адже літаю в небі де немає автомобілів, але в мене є добрий товариш, на плечі якого я частенько відпочиваю, коли вирішу політати нічним містом. Ось він вам точно допоможе!
Іграшки разом – Хто це?
Сова – А ось і він, ніби відчув, що потрібно навідатися в гості!
Музика
Світлофор – Привіт, Я Світлофор!
І пішохода друг й товариш водія.
Стою на перехресті в любу погоду я.
У мене є три ока, ці очі не прості, –
Якщо червоне світить – не йди, не їдь, а стій!
Як жовте запалає: задумайся, зберись,
Воно попереджає, тож добре придивись!
Зеленого чекає водій і пішохід,
Цей колір дозволяє: «Іди скоріш, чи їдь»
Якщо просту науку про кольори ці знати,
У місті під колеса не будеш потрапляти.
Стою на перехресті і регулюю рух,
Для кожного я вірний і помічник, і друг!
3 іграшка – Привіт, Світлофоре, ми –
Всі іграшки – Іграшки!
Світлофор – Привіт!
1 іграшка – Дуже раді познайомитися з тобою, адже ми хочемо жити серед людей, але не знаємо правил дорожнього руху... Може ти нас навчиш?
Світлофор – Я б із задоволенням, але мені добре відомі лише правила переходу вулиці, а їх набагато більше, та й дорожні знаки треба вам вивчити. Але у мене є друзі, які навчають малюків та й своїх товаришів як поводитися на дорозі і уникати небезпеки. Познайомитесь з ними?
2 іграшка – Звичайно, ми із радістю!
Сова – А можна і я з вами?!
Світлофор – Тоді в дорогу!
Пісня
Світлофор – Знайомтесь...
2 іграшка – Ми
Всі іграшки – Іграшки!
Сова – Я Сова.
№1 – А ми, учасники команди ЮІР Вороновицької середньої школи №1.
№2 – Наш девіз:
№1 – №5 Безпечний рух – збереження життя!
Це знаш ти і він, і я!
Якщо ти правила ці знатимеш,
Своє життя оберігатимеш!
2 іграшка – А ви справді можете познайомити нас з правилами дорожнього руху?
3 іграшка – Як переходити вулицю...
1 іграшка – І як вберегтися від коліс та не загинути на дорозі?
№3 – Звичайно, це наш обов’язок. Розпочнемо заняття прямо зараз.
Фонова музика.
№4 – Ось перед вами схема перехрестя, зверніть увагу на ці лінії. Вони вам нічого не нагадують?
2 іграшка – Авжеж, у мене була знайома іграшка Зебра, точно така смугаста.
№5 – Вірно, ці лінії так і називають «Зебра», або пішохідний перехід, саме по них ви маєте переходити вулицю. Якщо на перехресті є світлофор, то ви обов’язково маєте зачекати якого кольору?
3 іграшка – Це ми вже знаємо! Зеленого!
№2 – Вірно. А якщо світлофора немає, то ви переходите по зебрі, але спочатку подивитесь чи не їдуть автомобілі з лівої сторони, а потім з правої.
№1 – Зазвичай, водії зупиняються і пропускають людей, що переходять дорогу по зебрі, але часто, порушуючи правила, можуть їхати навіть не зменшивши швидкість, тому ви повинні бути дуже уважні!
1 іграшка – А що робити, коли автомобіль, з ліва пропускає, а рух справа продовжується?
№4 – І таке буває! Тоді ти переходиш вулицю до середини дороги і чекаєш доки рух не припиниться.
1 іграшка – А якщо я спробую швиденько перебігти?
№5 – Ні в якому разі! Автомобіль їде значно швидше. Водій може не зорієнтуватися і ти попадеш під колеса, а якщо викрутишся, то можеш спричинити аварійну ситуацію, в я кій постраждають інші люди. Адже ти цього не хочеш?
1 іграшка – Авжеж, я краще зачекаю.
№3 – Доречі, запам’ятайте, що переходити дорогу по діагоналі
№1 – №5 Суворо заборонено!
2 іграшка – Добре запам’ятаємо.
№3 – Ще є багато інших правил. Наприклад, ви повинні знати, що навіть по тротуару потрібно ходити додержуючись правил – притримуватися правої сторони. Тоді не прийдеться спотикатися, обходити зустрічних людей.
№2 На обочинах дороги без тротуару пішоходи ідуть завжди на зустріч транспорту.
№1 – Не грайтеся на дорозі, не катайтеся по ній на санчатах, ковзанах, самокатах!
№4 – Доречі, лише коли дітям виповнюється 14 років вони можуть їздити по проїзджій частині на вкелосипеді.
Сова – дійсно багато треба знати, щоб в біду не потрапляти.
3 іграшка – Як їх всі запам’ятати?
№5 – А ми зараз закріпимо ваші знання.
№1 –Як не глянув ти ліворуч,
Не дав транспорту пройти –
То не зможеш ти безпечно
Вулицю всю перейти.
№2 – Вибігати на дорогу
Досить небезпечно
Та до того ж , коли там –
Мчить транспотр безкінечно.
№3 – Водій не встигне повернути,
Велосипед як раптом змінить рух.
Тому порадою тут буде –
Не змінювати різко смуг.
№4 – Як виїхав ти на дорогу,
То знай одну пересторогу:
Педалі швидко не крути,
А всі машини пропусти.
№5 – Не можна де попало йти
На інший бік дороги.
Потрібно тільки там іти
Де знак є переходу.
№1 – Запам’ятали?
Всі іграшки і Сова – Так!
№3 – Дуже добре, але це лише мала частина тих знань які вам необхідні.
№2 – Так, ми вас ще познайомимо із дорожніми знаками, які зустрічаються найчастіше.
Сова – Знаки? Це ті малюночки, що стоять вздовж дороги?
№1 – Так, схематичні, але дуже точні.
№5 – Це дорожні знаки,
Їх потрібно знати
Водіям і пішоходам,
І хто їздить, і хто ходить,
І дорослим, і малим –
Знаки треба знати всім!
№4 – Отже, продовжимо наше заняття. Попереджувальні знаки, вони розміщуються на трикутниках з червоним обрамленням.
№1 – «Обережно діти!»
№2 – «Обережно – небезпечний поворот!»
№3 – «Обережно –слизька дорога!»
№5 – «Обережно – дорожні роботи!»
№4 – Для чого ці знаки, що вони роблять?
Всі іграшки і Сова – Вони попереджують!
№2 – Правильно, ще є знаки заборонні, вони розміщені у колі з червоним обрамленням або червоним фоном.
№1 – «В’їзд заборонений»
№3 – «Рух на велосипедах заборонений»
№4 – «Рух заборонений»
№5 – «Стоянка заборонена»
1 іграшка – Справді, все забороняють.
№2 – Так, тому й називаються заборонні.
2 іграшка – А є такі, що дозволяють?
№3 – Не тільки дозволяють, а й наказують. Дивіться!
№4 – Знаки на колі блакитного кольору дозволяють, наказують рухатися у вказаному напрямку.
№1 – Рухатися легковим автомобілям.
№2 – Показують велосипедну доріжку.
№3 – Доріжку для пішоходів.
№5 – Це знаки наказові.
Всі іграшки і Сова – Зрозуміли!
3 іграшка – Як багато треба знати!
№5 – Так, немало, але ці знання значно полегшують життя і збільшують нашу безпеку.
№1 – Зверніть увагу на знаки на блакитних квадратах – це знаки інформаційно– вказівні...
№4 – Вони підказують де пішохідний перехід.
№2 – Де підземний перехід.
1 іграшка – Як просто...
№3 – Так, просто. Головне не просто їх знати, а й переходити дорогу саме в тих місцях.
№5 – Ще одна група знаків зображається на блакитних прямокутниках, спробуйте здогадатись, що вони вказують...
2 іграшка – Я заню! Це, мабуть, лікарня чи медпункт!
№5 – Вірно.
3 іграшка – А це їдальня чи кафе – місце де можна перекусити в дорозі.
№1 – Молодці, ми бачимо, що ви здібні учні. Ще кілька занять і ви станете справжніми ЮІРівцями.
№2 – І зможете допомагати нам навчати малюків правилам дорожнього руху.
Пісня. На мотив «Ми бажаєм щастя вам»
В час коли у кожному дворі
По машині, а то і по дві,
Правила дорожні
Треба знати дітворі!
Бо безпека на автошляхах
Це не просто слово, а життя,
Коли в мить аварії зникає майбуття.
Ми бажаєм щастя вам,
Довгого життя дітворі,
Щоб зникли ДТП
З усіх автошляхів на Землі!
Щоб водій і пасажир,
І юнак, і просто маля,
По правилах жили –
Берегли своє життя!
В час коли у кожному дворі
По машині, а то і по дві,
Правила дорожні
Треба знати дітворі!
Бо безпека на автошляхах
Це не просто слово, а життя,
Коли в мить аварії зникає майбуття.
Ми бажаєм щастя вам,
Довгого життя дітворі,
Щоб зникли ДТП
З усіх автошляхів на Землі!
Щоб водій і пасажир,
І юнак, і просто маля,
По правилах жили –
Берегли своє життя!