Сценарій агітбригади ЮІР

Про матеріал
Сценарій розрахований на команду з учнів 8-9 класів для виступу перед учнями 6-7 класів
Перегляд файлу

АГІТБРИГАДА ЮІР

(для учнів 8 – 9 класів)

Звучить приємна мелодія. На сцені стоять діти з подарунками у руках, когось чекають. Заходить хлопчик (Роман). Всі співають: «З Днем народження, тебе...», вітають.

Роман – Дякую, друзі, дякую! Ось вже і мені «стукнуло» 15 років...

Іра – Це ще не 18...

Роман – Але ж і не 10!

Катя – Так, 15 це майже ювілей!

Юля – Цікаво, а чим, наприклад, 14 років, відрізняються від 13?

Максим –  ...А із скількох років дитина може рухатися по дорозі на велосипеді?

Роман – З трьох...чи з чотирьох?! Якщо на маленькому, трьохколісному!

Богдан – По доріжці у дворі, в парку чи на стадіоні – так. А ось по дорозі?

Максим – Правила дорожнього руху вказують, що рухатися по дорозі не велосипедах дозволяється особам, які досягли 14-річного віку...

Роман – Але ж їздять і набагато менші?!

Іра – Їздять, але лише тому, що дорослі самі були дітьми і знають, що боротися з такими «вершниками», майже, неможливо, головне, щоб хоч правила не порушували.

 

Стукіт в двері. Заходить поштар.

 

Поштар – Доброго дня. Вам  лист, розпишіться будь ласка.

 

Роман відходить в бік та пошепки читає листа. У цей час його друзі продожують розмову.

 

Юля – Ось ми вже кілька років члени ЮІР школи, навчаємо дітей правилам дорожнього руху, а наш однокласник, наш друг не знає елементарних речей! Вам не здається це дивним?

Богдан – Але ж ми запрошували його на заняття, та він не приходив...

Катя – А коли виступала агітбригада, ... відпросився додому...

Максим – Це не виправдовує нас...

 

Підходить радісний Роман та показує товаришам  кольорову світлину.

 

Роман – Друзі! Подивіться, що батьки купили мені на День народження!

Максим – Моторолер, круто...

Богдан – Так, чудова модель!..

Роман – Вони зараз у відрядженні, приїдуть через місяць, але ось фотку прислали...

Іра – Рома, ти хороший хлопець, але ти і дорога речі не сумісні!

Роман – Це чому ж?

Юля – Ти абсолютно не знаєш правил дорожнього руху!

Катя – А такі люди, можуть стати причиною ДТП.

Роман – Ой, які страсті! Досить лякати, я ж не малюк. Ви просто мені заздрите!

Максим – А ми –

Всі – Не лякаємо!

Максим – Ми –

Всі – Застерігаємо!

Максим – Ми –

Всі – Навчаємо!

Богдан – Адже ми не тільки твої друзі!

Іра – Ми – учасники команди ЮІР Вороновицької середньої школи №1.

Юля – Наш девіз...

Всі – Бепечний рух – збереження життя!

Це знаєш ти і він, і я!

Якщо ти правила всі знатимеш,

Своє життя оберігатимеш!

 

Звучить фонова тривожна музика.

 

Іра – За державтоінспекції щорічно на шляхах гинуть....................

Катя – Тільки у нашій області з початку року.............................

 

(Дані додатково висвітлюються на мультимедійному проекторі, закріпленому на сцені)

 

Богдан – Тільки дотримуючись правил дорожнього руху, ти «страхуєш» від травматизму на дорозі...

Максим – А часто, навіть від смерті...

Юля – Інших учасників руху...

Іра – Своїх супутників...

Всі – Себе!

Роман – Я згоден, правила вивчити треба. Але ж я не вивчу їх досконало дуже швидко, а їздити хочу вже?!

Богдан – Звичайно, маючи таку круту іграшку, важко втриматися від спокуси, але необхідно.

Катя – Доречі, тобі ж всеодно до 16-ти ще цілий рік! Ось і витрать цей час на навчання...

Юля – Повір, ми цінуємо нашу дружбу, радо спілкуємося з тобою, тому й не хочемо, щоб ти потрапив у аварію та на лікарняне ліжко.

 

Пісня «Автомобіль»

 

Роман – Добре, переконали. Але ж я не зовсім «чайник», мені вже не потрібно пояснювати, на який колір можна переходити вулицю і що таке «зебра».

Іра – Дуже добре. Але набуті знання...

Всі – Потрібно закріпляти!

 

Діти роказуть вірші та  демонструють плакати із відповідними картинками. По можливості, зображення показують на мультимедійній дошці.

 

 

Іра – Тому слухай і пригадуй.

Як не глянув ти ліворуч,

Не дав транспорту пройти –

То не зможеш ти безпечно

Вулицю всю перейти.

 

Максим – Виїзджати на дорогу

Досить небезпечно

Та до того ж , коли там –

Мчить транспотр безкінечно.

 

Юля – Водій не встигне повернути,

Як моторолер змінить рух.

Тому порадою тут буде –

Не змінювати різко смуг.

 

Богдан – Як виїхав ти на дорогу,

То знай одну пересторогу:

На газ занадто ти не жми,

А всі машини пропусти.*

 

Роман відходить чуть в  бік і конспектує сказане товаришами.

 

Катя – А сьогодні ми розкажемо те,

Всі – Що необхідно знати

Катя – Велосипедистам...

Максим – Та водіям моторолерів.

Богдан – У них також є посвідчення водія. Така картка містить про них інформацію та є дозволом на керування транспортним засобом.

 

Розповідь супроводжується показом відповідних слайдів.

 

Іра – Мопеди та велосипеди повинні бути обладнані звуковим сигналом і світлоповертачами: спереду – білого кольору, по-боках – оранжевого, ззаду – червоного.

Юля – Для руху в темну пору доби та в умовах недостатньої видимості на мопеді потрібно увімкнути освітлення, а на велосипеді – ліхтар.

Максим – Водії мопедів та велосипедів, рухаючись групами, повинні їхати один за одним, щоб не заважати іншим учасника руху.

Богдан – Не можна влаштовувати перегони на дорозі, адже ці забави можуть призвести до аварійної ситуації.

Катя – Водії мопедів та велосипедів можуть перевозити лише такі вантажі, які не заважають керувати транспортним засобом і не створюють перешкод іншим учасникам дорожнього руху.

Іра – Страшно дивитися, як на моторолері дорослий перевозить одночасно кілька дітей, адже транспорт це ж не рукавичка.

Юля – Та ще й по мобільному може на ходу розмовляти, не думаючи, що в будь – який момент дитина може впасти і травмуватися.

 

Пісня

 

Максим – Водіям мопедів та велосипедів забороняється:

Богдан – керувати транспортом із несправним гальмом, звуковим сигналом...

Катя – А в темну пору доби і в умовах недостатньої видимості – з неувімкненою фарою та заднім ліхтарем на мопеді чи без світлоповертачів на велосипеді.

Іра – Рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках.

Юля – Під час руху триматися за інший транспортний засіб.

Максим – Іздити не тримаючись за кермо та знімати ноги з педалей, підніжок.

Богдан – Перевозити пасажирів на велосипеді (за винятком дітей до 7 років на додатковому сидінні).

Катя – буксирування моторолерів та велосипедів.

Іра – Буксирування причепа не передбаченого для експлуатації з цими транспортними засобами.

Рома – Оце все? Я вивчу досить скоро!

Юля – Це правила, що стосуються велосипедистів та водіїів моторолерів, але ще є досить багато загальних правил дорожнього руху. Тому тобі потрібно ще багато занять, щоб вивчити їх досконало...

Максим – Познайомитися з дорожніми знаками...

Богдан – Ці знання стануть у пригоді коли ти будеш здобувати права на керування автомобілем.

Катя – Вивчаючи правила дорожнього руху, спонукаючи до цього своїх друзів та знайомих, ти робиш наші дороги безпечнішими...

Іра – А значить наше життя...

Всі + Роман – Довгим і щасливим!

 

Пісня «Безпечный ангел»

На мультимедійній дошці під заголовком «Вони хотіли жити, але знехтували своїм життям...» демонструються кадри з аварій за участю велосипедистів та водіїв моторолерів.

 

 

 

* Текст запозичений та перефразований із тематичних плакатів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

АГІТБРИГАДА ЮІР

(для учнів 4-5 класів)

 

Музика. Виходять три іграшки.

 

1 іграшка – Як страшно, все навкруги таке незнайоме...

2 іграшка – Мені теж моторошно. Ніколи не думала, що ліс такий загадковий.

3 іграшка – Звісно, нам не легко, адже ми звичайні іграшки... Але відколи ми втекли від нашої жорстокої господарки ви тільки скиглите та жалієтесь!

2 іграшка – У нас було важке життя: кидали на брудну підлогу і залишали на вулиці у дощ, а іноді, просто розбирали на частини... А зараз нам страшно, але ми вільні і не залежимо від тієї злюки.

1 іграшка – Так, з нашою господаркою був не мед, але навіщо ми прийшли до лісу? Адже у місті було тепліше і світліше, там у нас був шанс знайти хороших дітей які б нами гралися з любовю...

3 іграшка – Як чому? Ви пам’ятаєте, скільки в місті автомобілів, мотоциклів, автобусів... Всі їдуть, сигналять...

2 іграшка – Так, я ледве встигнула вистрибнути з-під колеса тролейбуса! Добре, що я гнучка і спритна!

1іграшка – Але ж тисячі людей ходять вулицями, переходять дорогу, їздять у транспорті. Мабуть, вони знають щось особливе, невідоме нам, іграшкам.

3 іграшка – Мабуть... Давайте запитаємо мудру Сову, вона високо літає і багато знає... Може, що порадить нам, іграшкам.

 

Музика

 

Сова – Чую, чую про вашу проблему. Багато знайомих мені звірят вкалічіли, а то й загинули під колесами автомобілів тільки тому, що не знали важливої науки «Правил дорожнього руху!»

1 іграшка – А як нам вивчити ці правила, адже ми не маємо їх...

3 іграшка – Та й читати не вміємо!

Сова – Я, нажаль, не дуже з ними обізнана, адже літаю в небі де немає автомобілів, але в мене є добрий товариш, на плечі якого я частенько відпочиваю, коли вирішу політати нічним містом. Ось він вам точно допоможе!

Іграшки разом – Хто це?

Сова – А ось і він, ніби відчув, що потрібно навідатися в гості!

 

Музика

 

Світлофор – Привіт, Я Світлофор!

І пішохода друг й товариш водія.

Стою на перехресті в любу погоду я.

У мене є три ока, ці очі не прості, – 

Якщо червоне світить – не йди, не їдь, а стій!

Як жовте запалає: задумайся, зберись,

Воно попереджає, тож добре придивись!

Зеленого чекає водій і пішохід,

Цей колір дозволяє: «Іди скоріш, чи їдь»

Якщо просту науку про кольори ці знати,

У місті під колеса не будеш потрапляти.

Стою на перехресті і регулюю рух,

Для кожного я вірний і помічник, і друг!

 

3 іграшка – Привіт, Світлофоре, ми –

Всі іграшки – Іграшки!

Світлофор – Привіт!

1 іграшка – Дуже раді познайомитися з тобою, адже ми хочемо жити серед людей, але не знаємо правил дорожнього руху... Може ти нас навчиш?

Світлофор – Я б із задоволенням, але мені добре відомі лише правила переходу вулиці, а їх набагато більше, та й дорожні знаки треба вам вивчити. Але у мене є друзі, які навчають малюків та й своїх товаришів як поводитися на дорозі і уникати небезпеки. Познайомитесь з ними?

2 іграшка – Звичайно, ми із радістю!

Сова – А можна і я з вами?!

Світлофор – Тоді в дорогу!

 

Пісня

 

Світлофор – Знайомтесь...

2 іграшка – Ми

Всі іграшки – Іграшки!

Сова – Я Сова.

№1 – А ми, учасники команди ЮІР Вороновицької середньої школи №1.

№2 – Наш девіз:

№1 – №5 Безпечний рух – збереження життя!

Це знаш ти і він, і я!

Якщо ти правила ці знатимеш,

Своє життя оберігатимеш!

2 іграшка – А ви справді можете познайомити нас з правилами дорожнього руху?

3 іграшка – Як переходити вулицю...

1 іграшка – І як вберегтися від коліс та не загинути на дорозі?

№3 – Звичайно, це наш обовязок. Розпочнемо заняття прямо зараз.

 

Фонова музика.

 

№4 – Ось перед вами схема перехрестя, зверніть увагу на ці лінії. Вони вам нічого не нагадують?

2 іграшка – Авжеж, у мене була знайома іграшка Зебра, точно така смугаста.

№5 – Вірно, ці лінії так і називають «Зебра», або пішохідний перехід, саме по них ви маєте переходити вулицю. Якщо на перехресті є світлофор, то ви обовязково маєте зачекати якого кольору?

3 іграшка – Це ми вже знаємо! Зеленого!

№2 – Вірно. А якщо світлофора немає, то ви переходите по зебрі, але спочатку подивитесь чи не їдуть автомобілі з лівої сторони, а потім з правої.

№1 – Зазвичай, водії зупиняються і пропускають людей, що переходять дорогу по зебрі, але часто, порушуючи правила, можуть їхати навіть не зменшивши швидкість, тому ви повинні бути дуже уважні!

1 іграшка – А що робити, коли автомобіль,  з ліва пропускає, а рух справа продовжується?

№4 – І таке буває! Тоді ти переходиш вулицю до середини дороги і чекаєш доки рух не припиниться.

1 іграшка – А якщо я спробую швиденько перебігти?

№5 – Ні в якому разі! Автомобіль їде значно швидше. Водій може не зорієнтуватися і ти попадеш під колеса, а якщо викрутишся, то можеш спричинити аварійну ситуацію, в я кій постраждають інші люди. Адже ти цього не хочеш?

1 іграшка – Авжеж, я краще зачекаю.

№3 – Доречі, запамятайте, що переходити дорогу по діагоналі

№1 – №5 Суворо заборонено!

2 іграшка – Добре запамятаємо.

№3 – Ще є багато інших правил. Наприклад, ви повинні знати, що навіть по тротуару потрібно ходити додержуючись правил – притримуватися правої сторони. Тоді не прийдеться спотикатися, обходити зустрічних людей.

№2 На обочинах дороги без тротуару пішоходи ідуть завжди на зустріч транспорту.

№1 – Не грайтеся на дорозі, не катайтеся по ній на санчатах, ковзанах, самокатах!

№4 – Доречі, лише коли дітям виповнюється 14 років вони можуть їздити по проїзджій частині на вкелосипеді.

Сова – дійсно багато треба знати, щоб в біду не потрапляти.

3 іграшка – Як їх всі запамятати?

№5 – А ми зараз закріпимо ваші знання.

 

 

№1 –Як не глянув ти ліворуч,

Не дав транспорту пройти –

То не зможеш ти безпечно

Вулицю всю перейти.

 

№2 – Вибігати на дорогу

Досить небезпечно

Та до того ж , коли там –

Мчить транспотр безкінечно.

 

№3 – Водій не встигне повернути,

Велосипед як раптом змінить рух.

Тому порадою тут буде –

Не змінювати різко смуг.

 

№4 – Як виїхав ти на дорогу,

То знай одну пересторогу:

Педалі швидко не крути,

А всі машини пропусти.

 

№5 – Не можна де попало йти

На інший бік дороги.

Потрібно тільки там іти

Де знак є переходу.

 

№1 – Запамятали?

Всі іграшки і Сова – Так!

№3 – Дуже добре, але це лише мала частина тих знань які вам необхідні.

№2 – Так, ми вас ще познайомимо із дорожніми знаками, які зустрічаються найчастіше.

Сова – Знаки? Це ті малюночки, що стоять вздовж дороги?

№1 – Так, схематичні, але дуже точні.

№5 – Це дорожні знаки,

Їх потрібно знати

Водіям і пішоходам,

І хто їздить, і хто ходить,

І дорослим, і малим –

Знаки треба знати всім!

№4 – Отже, продовжимо наше заняття. Попереджувальні знаки, вони розміщуються на трикутниках з червоним обрамленням.

№1 – «Обережно діти!»

№2 – «Обережно – небезпечний поворот!»

№3 – «Обережно –слизька дорога!»

№5 – «Обережно – дорожні роботи!»

№4 – Для чого ці знаки, що вони роблять?

Всі іграшки і Сова – Вони попереджують!

№2 – Правильно, ще є знаки заборонні, вони розміщені у колі з червоним обрамленням або червоним фоном.

№1 – «Вїзд заборонений»

№3 – «Рух на велосипедах заборонений»

№4 – «Рух заборонений»

№5 – «Стоянка заборонена»

1 іграшка – Справді, все забороняють.

№2 – Так, тому й називаються заборонні.

2 іграшка – А є такі, що дозволяють?

№3 – Не тільки дозволяють, а й наказують. Дивіться!

№4 – Знаки  на колі блакитного кольору дозволяють, наказують рухатися у вказаному напрямку.

№1 – Рухатися легковим автомобілям.

№2 – Показують велосипедну доріжку.

№3 – Доріжку для пішоходів.

№5 – Це знаки наказові.

Всі іграшки і Сова – Зрозуміли!

3 іграшка – Як багато треба знати!

№5 – Так, немало, але ці знання значно полегшують життя і збільшують нашу безпеку.

№1 – Зверніть увагу на знаки на блакитних квадратах – це знаки інформаційно– вказівні...

№4 – Вони підказують де пішохідний перехід.

№2 – Де підземний перехід.

1 іграшка – Як просто...

№3 – Так, просто. Головне не просто їх знати, а й переходити дорогу саме в тих місцях.

№5 – Ще одна група знаків зображається на блакитних прямокутниках, спробуйте здогадатись, що вони вказують...

2 іграшка – Я заню! Це, мабуть, лікарня чи медпункт!

№5 – Вірно.

3 іграшка – А це їдальня чи кафе – місце де можна перекусити в дорозі.

№1 – Молодці, ми бачимо, що ви здібні учні. Ще кілька занять і ви станете справжніми ЮІРівцями.

№2 – І зможете допомагати нам навчати малюків правилам дорожнього руху.

 

Пісня. На мотив «Ми бажаєм щастя вам»

В час коли у кожному дворі

По машині, а то і по дві,

Правила дорожні

Треба знати дітворі!

Бо безпека на автошляхах

Це не просто слово, а життя,

Коли в мить аварії зникає майбуття.

 

Ми бажаєм щастя вам,

Довгого життя дітворі,

Щоб зникли  ДТП

З усіх автошляхів на Землі!

 

Щоб водій і пасажир,

І юнак, і просто маля,

По правилах жили –

Берегли своє життя!

 

 В час коли у кожному дворі

По машині, а то і по дві,

Правила дорожні

Треба знати дітворі!

Бо безпека на автошляхах

Це не просто слово, а життя,

Коли в мить аварії зникає майбуття.

 

Ми бажаєм щастя вам,

Довгого життя дітворі,

Щоб зникли  ДТП

З усіх автошляхів на Землі!

 

Щоб водій і пасажир,

І юнак, і просто маля,

По правилах жили –

Берегли своє життя!

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Таранюк Майя
До підручника
Основи здоров`я 8 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
31 серпня
Переглядів
133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку