Мыстить матеріали для реалізації виховного потенціалу родини, включення батьків у навчально-виховний процес як рівноправних учасників; інтеграції зусиль і гармонізації взаємин педагогічного колективу і батьківської громадськості, створення сприятливих умов для ефективної роботи освітнього закладу. Захід даного типу активізує пізнавальну сферу життя студентів як членів родини та соціуму.
години спілкування на тему ”Батьки теж люди...”
Мета: продовжувати формувати шанобливе відношення підлітків до батьків; розвивати моральні засади родинного виховання.
Хід заходу
Мотивація засобами художньої інсценізації
Студент читає притчу “Мама”.
Примітка. Рекомендовано використовувати уривки творів, поезію про маму, родину, моральні цінності родини тощо.
Притча “Мама”
За день до свого народження дитина запитала у Бога:
такий маленький і беззахисний?
Бог відповів:
Дитина задумалася, потім сказала знову:
Бог відповів:
Бог м’яко торкнувся дитячої голівки і відповів:
Потім дитина запитала:
У цей момент з Землі стали лунати голоси, і дитина в поспіху запитала:
Слово куратора з елементами соціальної бесіди
Можна довго перераховувати, але так і не знайти межу або рису
характеру, за якої ми любимо своїх рідних, бо їх просто не існує!
Своє дитя люблять лише за те, що воно своє. Ось воно моє — і все! Погане, але моє!
Любов до ближнього має бути мудрою. Любов має бути жертовною, як любов Христа, який полюбив нас такими, якими ми є. Любов має приносити радість ближнім, бути абсолютною, але не повинна вимагати у відповідь любові з боку ближніх. Любов не повинна перетворюватися в ревнощі, призводити до сварок і образ, обмежувати свободу ближніх, не має бути егоїстичною, не згасає, якщо не знаходить взаємності.
Батьківська любов… Важко переоцінити значення цього почуття у вихованні людини. Без любові неможливий контакт між великими і маленькими, без любові неможливо прищепити людині, що росте, сердечну щедрість, чуйність, увагу до людей. І саме їй присвячена тема години спілкування.
Примітка. На фоні мелодії звучать рядки поезії про батьків.
https://www.youtube.com/watch?v=XG17SHP5X_k&list=RDXG17SHP5X_k#t=10
Інсценізація поезії Марії Звірід “Батькам”
Студент
Ми стоїмо в цей день такі щасливі.
Ми починаємо удвох своє життя.
І щедра благодатна тепла злива
Нам відкриває світле майбуття.
Студентка
Все, що було, і все, що завтра буде,
Ми маємо, завдячуючи Вам.
Матусю й батьку — найрідніші люди...
Ви будували в душах наших храм.
Студент
Як часто ви ночей не досипали,
Молилися до Бога повсякчас.
За кожну мить життя переживали,
Чекаючи з доріг далеких нас.
Студентка
Схиляючись із щирою любов’ю,
Цілуємо Вам руки дорогі.
Хай дасть Господь Вам сили та здоров’я,
Зіллє на вас щедроти всі Свої.
Студент
Куди би нас не повела дорога,
Молитви Ваші будуть з нами йти.
В них наша сила, радість, перемога.
Вони, мов крила, будуть нас нести.
Пісня у виконанні студентів групи про батьківську любов
http://iplayer.fm/artist/5692211-vska_Lyubov_C_M_K_Vacshishin_Aranzh_Vacshishin/
Інсценізація притчі “Душа”
Студент 1
Десь у далекому зоряному безкінечному просторі Всесвіту жила-була душа. Вона була весела і безтурботна, радісна і щаслива. Душа насолоджувалась свободою. Милувалась сяянням зірок, слухала їх веселий щебет. Вона любила, звісивши ніжки, погойдатись на Місяці, спостерігати за парадом планет, зустрічатись із зірками і мило щебетати з ними про все на світі.
Студент 2
Одного разу вона пролітала над Землею і її увагу привернув ледь помітний відблиск вогню у маленькому віконці. Душа підлетіла ближче і побачила запалену свічку і руки, складені у німій молитві. І тут її осінило – цей вогник горить для неї! Це її чекають там, на Землі. І полетіла душа до Бога. І сказала: “Господи, я бачила вогник у вікні. Я думаю, що там чекають і кличуть мене.”
Студент 3
Господь погодився: “Лети, цей вогник вибрав тебе!”, - і відпустив душу.
Студент 1
В цей самий час на Землі зародилось життя. Душа знайшла своє тіло. Вона з гордістю відкрила двері і зайшла в цей світ. В сім’ї з’явилася довго очікувана дитина.
Студент 2
Бог передав нашим батькам у руки безцінний дар, який вони оберігали як своє найрідніше, найясніше, найяскравіше і найкраще в світі золоте сонечко.
Студент 3
І засвітило сонечко на небосхилі їхнього життя. І було б воно таким веселим і безтурботним якби ми не почали затьмарювати його промінчики своїми негативними емоціями: недовіри, байдужості, невдачі, печалі, невдоволення.
Студент 1
І посіріли промінчики нашого сонечка, воно зігнулося під вантажем
переживань, втратило свій блиск. І тільки в наших силах зробити так, щоб
сонечко знову засяяло.
Студент 2
Як ви думаєте, що для цього треба зробити? Звісно, замінити всі негативні емоції на прямо протилежні. І найголовніше, що врятує нас і наших батьків - це любов, любов і ще раз любов.
Студент 3
Що таке батьківська любов? Це почуття, яке мати і батько вкладають у нас, своїх дітей, протягом усього їхнього життя. Адже недарма ми часто чуємо від батьків: “Для мене ти завжди будеш дитиною!” Для нас життєво необхідно, щоб батьки нас любили, адже без їх любові ми не зможемо стати повноцінною особистістю. Батьки несуть відповідальність за нас і за той досвід, який ми отримали в сім’ї.
Студент 1
Ось чому батьківська любов є дуже значущою цінністю для нас і для наших майбутніх родин. Але саме в силу того, що вона така важлива, дуже важко змиритися з її відсутністю або нестачею як дітям, так і батькам.
Ми маємо понести цей досвід протягом всього життя.
Відео “Душа”
https://www.youtube.com/watch?v=sjXZEkAlXJk
Заключне слово куратора
Ви маєте пам’ятати, що материнство і батьківська любов, нероздільні поняття, як для дітей, так і для батьків. Бажаю вам удачі у вихованні власних дітей любов’ю і нехай у Ваших сім’ях панує тільки любов-гармонія!
На завершення заходу пропоную виконати практичне завдання.
Практичне завдання
Поділить аркуш паперу вертикальною лінією на дві частини. У лівій частині напишіть: “Це мої батьки зробили для мене” і перерахуйте, чим Ви зобов’язані батькам. У правій частині напишіть: “Це я зробив для батьків”. Перерахуйте, що для них зробили Ви. Порівняйте отриманий результат.