Сценарій бібліотечного уроку для 1 класу : "Знайомство зі шкільною бібліотекою."

Про матеріал
Знайомство першокласників зі шкільною бібліотекою, формувати знання і навички користування бібліотекою, виховувати у дітей любов та бережне ставлення до книги.
Перегляд файлу

Сценарій бібліотечного уроку:

«Знайомство зі шкільною бібліотекою.»

Здрастуй, бібліотеко!

 

 

         Цілі: ознайомити першокласників з бібліотекою, формувати знання і навички користування бібліотекою, виховувати у дітей любов та бережливе ставлення до книги.

       Тип уроку: бібліотечний урок.

       Обладнання: комп’ютер,  читальний квиток, пам’ятка для учнів  

« Правила поведінки у бібліотеці».

 

Хід уроку.

 

 Вступне слово бібліотекаря .  Доброго дня, діти! Ось ви вже і першокласники. Давайте знайомитися. Мене звати - (П.І.Б.).

Школа у нас велика, простора. Уній є багато кабінетів, спортзал, їдальня, а ще є бібліотека. Діти, хто знає, що таке бібліотека?( Діти відповідають.)

Сьогодні ви вперше прийшли до бібліотеки.

        Бібліотеки  існують дуже давно. Бібліотеки бувають різні: великі та малі, для дорослих та дітей, наукові,спеціальні, технічні. . Бібліотеки є в школах і інститутах. От і в нашій школі є бібліотека.

       Саме слово «бібліотека» - грецького походження, а перекладається так : «бібліо» - книга, а «тека» - зберігання. Отож  це місце, де зберігаються книги.

Учні.

Тут книги розумні спокійно живуть

У тихій величній світлиці,

А двері широкі, відкриті ведуть

До знань золотої скарбниці.

Герої романів, легенд, повістей

У тиші говорять із нами.

В книжках - відкриття всіх великих людей,

Думки, що хвилюють віками.

Ведуть нас в незнане книжки,

Розрадять, коли нам нелегко.

Для нас зберігає їх довгі роки

Шкільна бібліотека.

 Бібліотека складається з таких відділів: абонемент, читальний зал та книгосховище.

Абонемент – це приміщення, де книги видаються додому. На деякий час, книга твоя!

Книгосховище – це приміщення, де зберігаються книги.

Читальний зал – це приміщення, де учні можуть попрацювати з книгою або журналом.

А може ви мені скажете, хто такий бібліотекар? ( Діти відповідають.) Бібліотекар – це людина, яка працює у бібліотеці і у будь – який час може прийти на допомогу. Бібліотекар допоможе вам вибрати цікаву книгу. 

Подивіться, як багато тут книжок.

Бібліотека створюється не за один день і не за один рік. Нашій школі вже  … роки. Всі ці роки бібліотека поповнювалась книгами. Зараз їх майже … тис.

І всі ці роки учні беруть книги додому безкоштовно на декілька днів. Але потім їх потрібно обов’язково повернути, щоб інші школярі  могли їх взяти і прочитати.

До мене приходять деякі учні і кажуть, що  їх батьки вчилися в нашій школі і брали книги в нашій бібліотеці. Можливо і ваші діти колись будуть користуватися нашою бібліотекою.

 (Виходить дівчинка в костюмі «книги»).

Книга. Будь ласка, не беріть мене брудними руками, мені буде соромно, якщо мене потім візьмуть інші.

Не розмальовуйте мене ручкою і олівцем – це так некрасиво.

Не ставте на мене лікті і не кладіть розкритою лицем вниз.

Якщо ви закінчили читати, не робіть поміток нігтями, не загинайте ріжків сторінок, а вкладіть закладку.

Бережіть книгу!

Бібліотекар. А зараз, діти, уважно спостерігайте за діями Знайки і Незнайки, а  потім розповісте мені, як потрібно поводити себе в бібліотеці.

(Відкриваються двері, вбігає. Незнайка, кидає на стіл книги і біжить до дверей).

Бібліотекар. Стій! Як тебе звати?

(Входить Знайка).

Знайка.

Добрий день!Я учень 3-Б класу – Знайка.

(Бібліотекар знаходить його формуляр,робить помітку і дозволяє йому вибирати книги).

Незнайка. Але ж я теж приніс книги.

Бібліотекар. У нас у школі ______ учнів, і я не в змозі запам’ятати кожного. Тому потрібно обов’язково назвати клас і своє прізвище.

Незнайка. Я – Незнайка з 3-Б класу.

(Бібліотекар знаходить його формуляр,Незнайка бере книги і біжить  до дверей)

Бібліотекар. Стій! А записати книги у читацький формуляр?

( Знайка підходить до кафедри. Йому записують книги).

Знайка. Дякую. До побачення.

(Незнайка все повторює).

Бібліотекар. Діти, в шкільну бібліотеку ви будите приходити під час перерви або після уроків. Може трапитись так, що ви не встигли вибрати книгу і продзвенів дзвоник на урок.

(Незнайка хапає книжки і біжить до дверей).

Бібліотекар. Стій! Не можна йти, не записавши книгу в формуляр.

Знайка. ( підходить до бібліотекаря і каже). Я не встиг вибрати книгу.

Прийду на  наступній перерві.

Бібліотекар. А може бути так….

Знайка. Я взяв у бібліотеці дуже цікаву книжку.

Незнайка. Дай мені почитати.

Знайка. Ні, так не можна. Пішли в бібліотеку.

(Бібліотекар робить помітки в формулярах).

Бібліотекар. А тепер діти, розкажіть мені, що Незнайка робив неправильно і як потрібно поводитись в бібліотеці?

( Учні відповідають).

Книга. Отже, зараз ми з вами вивчимо правила користування бібліотекою:

  • додержуйся порядку і тиші в бібліотеці;
  • не порушуй розстановку книг на полиці. Пам’ятай: якщо поставиш книгу в інше місце, її важко буде знайти;
  • поводься з книгами акуратно, бережи їх. Якщо треба – підклей, відремонтуй книгу;
  • бібліотечна книга видається на два тижні. Повертай книги своєчасно. Пам’ятай , їх чекають інші читачі.

Питання для закріплення

  •  Що таке бібліотека?
  • Що означає слово «бібліотека»?
  • Які правила треба знати і виконувати, щоб бути хорошим читачем?
  • Що треба знати, щоб стати читачем бібліотеки?

 

А зараз я вас всіх запишу в бібліотеку. На кожного з вас я завела ось такий читацький формуляр, в який буду записувати бібліотечні книги.

 

До побачення, юні друзі ! До нових зустрічей!

docx
Додано
8 грудня 2022
Переглядів
3955
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку