Сценарій бібліотечного уроку:
«Знайомство зі шкільною бібліотекою.»
Здрастуй, бібліотеко!
Цілі: ознайомити першокласників з бібліотекою, формувати знання і навички користування бібліотекою, виховувати у дітей любов та бережливе ставлення до книги.
Тип уроку: бібліотечний урок.
Обладнання: комп’ютер, читальний квиток, пам’ятка для учнів
« Правила поведінки у бібліотеці».
Хід уроку.
Вступне слово бібліотекаря . Доброго дня, діти! Ось ви вже і першокласники. Давайте знайомитися. Мене звати - (П.І.Б.).
Школа у нас велика, простора. Уній є багато кабінетів, спортзал, їдальня, а ще є бібліотека. Діти, хто знає, що таке бібліотека?( Діти відповідають.)
Сьогодні ви вперше прийшли до бібліотеки.
Бібліотеки існують дуже давно. Бібліотеки бувають різні: великі та малі, для дорослих та дітей, наукові,спеціальні, технічні. . Бібліотеки є в школах і інститутах. От і в нашій школі є бібліотека.
Саме слово «бібліотека» - грецького походження, а перекладається так : «бібліо» - книга, а «тека» - зберігання. Отож це місце, де зберігаються книги.
Учні.
Тут книги розумні спокійно живуть
У тихій величній світлиці,
А двері широкі, відкриті ведуть
До знань золотої скарбниці.
Герої романів, легенд, повістей
У тиші говорять із нами.
В книжках - відкриття всіх великих людей,
Думки, що хвилюють віками.
Ведуть нас в незнане книжки,
Розрадять, коли нам нелегко.
Для нас зберігає їх довгі роки
Шкільна бібліотека.
Бібліотека складається з таких відділів: абонемент, читальний зал та книгосховище.
Абонемент – це приміщення, де книги видаються додому. На деякий час, книга твоя!
Книгосховище – це приміщення, де зберігаються книги.
Читальний зал – це приміщення, де учні можуть попрацювати з книгою або журналом.
А може ви мені скажете, хто такий бібліотекар? ( Діти відповідають.) Бібліотекар – це людина, яка працює у бібліотеці і у будь – який час може прийти на допомогу. Бібліотекар допоможе вам вибрати цікаву книгу.
Подивіться, як багато тут книжок.
Бібліотека створюється не за один день і не за один рік. Нашій школі вже … роки. Всі ці роки бібліотека поповнювалась книгами. Зараз їх майже … тис.
І всі ці роки учні беруть книги додому безкоштовно на декілька днів. Але потім їх потрібно обов’язково повернути, щоб інші школярі могли їх взяти і прочитати.
До мене приходять деякі учні і кажуть, що їх батьки вчилися в нашій школі і брали книги в нашій бібліотеці. Можливо і ваші діти колись будуть користуватися нашою бібліотекою.
(Виходить дівчинка в костюмі «книги»).
Книга. Будь ласка, не беріть мене брудними руками, мені буде соромно, якщо мене потім візьмуть інші.
Не розмальовуйте мене ручкою і олівцем – це так некрасиво.
Не ставте на мене лікті і не кладіть розкритою лицем вниз.
Якщо ви закінчили читати, не робіть поміток нігтями, не загинайте ріжків сторінок, а вкладіть закладку.
Бережіть книгу!
Бібліотекар. А зараз, діти, уважно спостерігайте за діями Знайки і Незнайки, а потім розповісте мені, як потрібно поводити себе в бібліотеці.
(Відкриваються двері, вбігає. Незнайка, кидає на стіл книги і біжить до дверей).
Бібліотекар. Стій! Як тебе звати?
(Входить Знайка).
Знайка.
Добрий день!Я учень 3-Б класу – Знайка.
(Бібліотекар знаходить його формуляр,робить помітку і дозволяє йому вибирати книги).
Незнайка. Але ж я теж приніс книги.
Бібліотекар. У нас у школі ______ учнів, і я не в змозі запам’ятати кожного. Тому потрібно обов’язково назвати клас і своє прізвище.
Незнайка. Я – Незнайка з 3-Б класу.
(Бібліотекар знаходить його формуляр,Незнайка бере книги і біжить до дверей)
Бібліотекар. Стій! А записати книги у читацький формуляр?
( Знайка підходить до кафедри. Йому записують книги).
Знайка. Дякую. До побачення.
(Незнайка все повторює).
Бібліотекар. Діти, в шкільну бібліотеку ви будите приходити під час перерви або після уроків. Може трапитись так, що ви не встигли вибрати книгу і продзвенів дзвоник на урок.
(Незнайка хапає книжки і біжить до дверей).
Бібліотекар. Стій! Не можна йти, не записавши книгу в формуляр.
Знайка. ( підходить до бібліотекаря і каже). Я не встиг вибрати книгу.
Прийду на наступній перерві.
Бібліотекар. А може бути так….
Знайка. Я взяв у бібліотеці дуже цікаву книжку.
Незнайка. Дай мені почитати.
Знайка. Ні, так не можна. Пішли в бібліотеку.
(Бібліотекар робить помітки в формулярах).
Бібліотекар. А тепер діти, розкажіть мені, що Незнайка робив неправильно і як потрібно поводитись в бібліотеці?
( Учні відповідають).
Книга. Отже, зараз ми з вами вивчимо правила користування бібліотекою:
Питання для закріплення
А зараз я вас всіх запишу в бібліотеку. На кожного з вас я завела ось такий читацький формуляр, в який буду записувати бібліотечні книги.
До побачення, юні друзі ! До нових зустрічей!