Сценарій гри брейн - ринг " Ерудит" з фізики для 7 і 10 класів з російською і українською мовами навчання. Можна проводити в рамках декади природничих наук як позакласний захід з фізики.
Брейн-ринг
з фізики
«ЕРУДИТ»
7-і, 10 – і класи
Цели мероприятия:
Воспитательные:
Развивающие:
Обучающие:
Оборудование: приготовить столы для каждой команды, карточки с заданиями, кроссворды, проектор, микрофоны для ведущих.
Задачи:
ХОД ИГРЫ
Вся игра сопровождается соответствующими слайдами презентации.
Команды состоят из семи человек. Жюри – 4 человека из старшеклассников.
После каждого этапа объявляют счет игры. Ведут игру двое ведущих:
І – русский язык общения;
ІІ - українська мова спілкування.
І Здравствуйте, уважаемые гости, учителя! Приветствуем вас, ребята, на празднике знаний, смекалки, эрудиции!
ІІ Увага, увага! Хай стихнуть розмови
І тиша настане у залі оцім.
Сьогодні на свято прийшли ми чудове
Хай буде цікаво і весело всім!
І Сегодня мы с Вами проводим игру брейн – ринг по физике « Эрудит ». Для этого каждый класс создал команду, состоящую из самых умных и эрудированных ребят. Приветствуем наших игроков.
ІІ Команда « Квант» 7 – А клас
Команда « Енергія » 7 –Б клас
І Команда « Электрон» 7 –В класс
Команда « Импульс» 7 –Г класс
ІІ Гру судитиме суворе, але справедливе жюрі в особі:
---------------------------------------------------------------------------
І. Счетная комиссия ---------------------------------------------
І Правила игры следующие:
Игра проводится в 5 этапов. За каждый правильный ответ в каждом туре Вы получаете по определенному количеству баллов.
ІІ Та команда, яка набере більше всього балів, стане переможцем в цій грі. Хочу попередити Вас, що так само мають місце штрафні бали (за порушення дисципліни, підказки). За кожне зауваження з команди знімається по 0,5 бала.
І Для того, чтобы успешно пройти все испытания, Вам потребуются все Ваши знания по физике. А Ваши логические рассуждения и смекалка помогут вам выиграть.
ІІ Отже, ми починаємо!!!
І 1-й этап. Приветствие.
ІІ Максимальний бал на даному етапі - 5.
І Жюри оценивает эмблему, название и приветствие каждой команды.
ІІ 2-й етап.
Розминка. Кожній команді пропонується 7 запитань.
І Максимальный балл на данном этапе - 7.
Команды пишут ответы на листиках и сдают жюри в течении 5 минут.
Питання до ІІ туру:
Вопросы ко ІІ туру:
І. Пока жюри подсчитывает баллы, вопросы к зрите лям. Болельщики, которые дадут больше правильних ответов, принесут своей команде 2 балла.
ІІ. Фізика – це дивовижна наука, адже вона допомогла зрозуміти безліч явищ і закономірностей світу, дає змогу пояснити минуле та прогнозувати майбутнє, оволодіти потужною технікою.
І . Теперь мы не представляем себе жизни без часов, мобильного телефона, компьютера, телевизора, пылесоса, утюга.
ІІ. Тож згадаймо імена найвідоміших фізиків, кому ми завдячуємо за пристрої, якими користуємось щодня, завдячуємо своїми знаннями про Всесвіт та його закони.
-----------------------------------------------------------------------------------------
І. 3 – й этап. Кроссворды. Каждой команде раздается кроссворд, на решение которого отводится максимально 5 минут. После отведенного времени кроссворд проверяется и каждой команде начисляется по 1 баллу за каждый правильный ответ. Максимальное количество баллов, которое команда может заработать на данном этапе – 6
ІІ. Поки команди розгадують кросворди десятикласники коротко розкажуть вам про відомих фізиків.( На екрані проекція портретів фізиків )
Паскаль
1. Мене називають Гоголем в науці хоча я народися в Франції. В дитинстві я сильно хворів. Я й сам не знаю яким чудом вижив. А захоплювався я математикою, але фізика мене вабила більше. Я любив досліджуватитиск в рідинах і газах. І відкрив закон, який носить моє ім'я. А ще я довів, що атмосферний тиск із висотою знижується і обґрунтував цю залежність.
Архімед
2. Хоча я жив ще триста років до нашої ери і жив далеко, але, я думаю, що мене знають усі за моїми відкриттями. Я винайшов важіль і з радості вигукнув «Дайте мені точку опори і підніму Землю». Я при обороні рідного міста Сіракузи проти римлян застосовував машини, які кидали каміння – катапульти. Я спалював ворожі кораблі, фокусуючи на них відбите світло сонця, від блискучих щитів воїнів. А в бані я відкрив закон плавання тіл і
при цьому вигукнув «Еврика!».
Ньютон
3. Я англійський фізик. Досліджував рухи тіл і відкрив у механіці 4 закони, які носять моє ім’я. Ходять легенди, що один із цих законів я відкрив після того, як на голову мені впало яблуко. Тепер кажуть, що одного, відкритого мною закону достатньо, щоб стати лауреатом Нобелівської премії.
Пулюй
4. Моє ім’я сьогодні мало кому відоме. Народився я на Україні на Тернопільщині. Мої дослідження відносяться до другої половини ХІХ століття. Я знав 15 мов. Раніше за Яблочкова я створив першу електричну лампочку, в якій замість спіралі застосував волосся своєї дружини. 14 років раніше за Рентгена я виявив і дослідив промені, які зараз, на жаль, носять не моє прізвище, називаються рентгенівськими.
Ом
5. Я німецький фізик. В 1827 році я встановив зв'язок між електричними величинами: струмом, напругою і опором. Цей зв'язок виражається законом, який носить моє ім’я. В народі кажуть «Хто не знає мого закону – сиди вдома.»
--------------------------------------------------------------------------------------
І. 4 – й етап.
Физика и народные поверья, прибаутки, пословицы. Максимальная оценка за этот этап - 4 балла.
ІІ. З давніх - давен люди спостерігали за природними явищами, помічали їх закономірності, складали повір’я, приказки.
І. А сейчас вы по физическим подсказкам должны сформулировать пословицу, в которой идет речь о физическом явлении , языком физики
ІІ. Наприклад: Кількість твердого палива прямо пропорційна подоланій відстані.
І. Языком пословицы это значит: «Чем дальше в лес – тем больше дров.»
ІІ. Завдання для команд « Квант» і « Енергія»
( Не кажи «Гоп», поки не перескочиш )
( Суха ложка рот дере )
І. Задания для команд « Электрон» и « Импульс»:
(Куй железо, пока горячо )
(Не подмажешь – не поедешь )
ІІ. Поки журі підсумовують бали, запитання для глядачів:
І. 1. Что можно приготовить, но нельзя съесть? (уроки)
2. Назовите основные единицы измерения скорости в СИ (м/c)
ІІ. 3. Прилад для вимірювання маси? (ваги)
4. Що належить вам, однак інші ним користуються частіше, ніж
ви? (ім’я)
I. 5. Что может путешествовать по свету, оставаясь в одном и том
же углу? (почтовая марка)
6.Что становится больше, если его поставить вверх
ногами? (число “6”)
II. 7. Яке колесо автомобіля не крутиться під час спуску
згори? (запасне)
8. Яка речовина в земних умовах може існувати в трьох
агрегатних станах?(вода)
І. 9. Как выполнить перевод часов в секунды?
(умножить на 3600)
10. Какая единица измерения принята в СИ для измерения
пути в качестве основной. ( метр )
ІІ. 5 – й етап. Фізика і загадки. Максимальний бал на даному етапі - 5.
І. Загадки для команд « Электрон» и « Импульс»:
ІІ. Загадки для команд « Квант» і « Енергія»
І. А теперь слово жюри и счетной комиссии.
ІІ. Команда – переможець отримує диплом і наші вітання.
Кроссворд « Физика »
( Диффузия)
Кросворд «Фізика»
( Дифузія)
поверхнями. ( Лінза)
4. Одне з природних джерел світла. ( Блискавка)
5. Точка на головній оптичній осі лінзи. (Фокус)
6. Різнокольорова смужка, що утворюється внаслідок
дисперсії світла. ( Веселка)