Опис заходу
Спортивно-розважальна гра "Козачата" розрахована для учнів 2-4 класів. Простота і доступність вправ та невибаглевий інвентар та обладнання дають можливість проводити захід без особливої підготовки. Підібрані вправи цікаві й емоційні, що викликає в учнів інтерес та азарт під час проведення заходу.
Спортивна гра «Козачата»
для учнів 2-4 класів
Мета:
Інвентар: баскетбольні м’ячі, волейбольні м’ячі, канат для перетягування, кеглі, фішки, обручі гімнастичні, прапорці, декілька стільців, секундомір.
Місце проведення заходу: спортивний зал / відкритий спортивний майданчик на вулиці.
Учасники: учні 2-х, 3-х, 4-х класів.
Проведення заходу
Слова ведучого: Із давніх-давен в Україні існує традиція, щоб після робочого дня проводити свій вільний час разом, збиратися в єдине коло з піснями, танцями, розвагами, іграми та змаганнями.
Мета заходу – довести, що ми гідні нащадки своїх пращурів, показати свій твердий характер, бійцівський дух через фізичні досягнення.
Далі ведучий представляє членів журі, які будуть оцінювати проведення заходу.
Слова ведучого: Всі знають, що прапор завжди був невід’ємним символом слави та мужності війська і для кожного воїна було великою честю бути стяговим, відповідати за прапор, носити його в походах та захищати від ворогів. В знак нашої поваги до прапору перший конкурс буде мати назву «Прапороносці на коні».
1 конкурс «Прапороносці на коні»
Учасники команди повинні подолати дистанцію на імпровізованому скакуні, затискаючи баскетбольний м’яч між колінами і тримаючи у руці прапор. За сигналом учасники стрибають до вказаної відмітки і повертаються назад, де передають естаферу (м’яч і прапор) наступному учаснику. Перемагає команда, яка першою завершить естафету.
1 місце – 3 бала 2 місце – 1 бала 3 місце – 1 бал
Слова ведучого: Козацька молодь також любила удосконалювати тіло та душу в метанні. Метали списа у медведя або каміння в ціль. Тепер перевіримо влучність наших козачат.
2 конкурс «Влучні козачата»
Учасник добігає до баскетбольного щита, де приблизно за 2 м стоїть стілець, сідає спиною до щита і намагається влучити в кошик волейбольним м’ячем. Перемагає команда, яка за 2 хв влучить більшу кількість разів.
1 місце – 3 бали 2 місце – 2 бали 3 місце – 1 бал
Слова ведучого: Згідно з літописом, слабких людей січове товариство ніколи не обирало за старшин. Отаманом міг бути тільки сильний козак, тому зараз ми перевіримо, хто із хлопців найсильніший.
3 конкурс «Козаки-багатирі»
З кожної команди учасники сають в коло через одного (по 3-4 хлопці з кожної команди) і тримаються за руки. За сигналом кожен намагається затягнути свого сусіда в центр кола, яке обмежене смугою, при цьому самому лінію кола переступати не можна. Учасник, який заступив за лінію першим хоча б однією ногою вибує з гри. Перемагає учасник, який залишився останнім.
Команда, учасник якої залишається в колі останнім отримує 3 бали, останній учасник іншої команди – 2 бали, а той, хто вибуває з гри першим – 1 бал.
Слова ведучого: Мабуть, наші козаки трохи стомилися, тому прийшов час трохи перепочити і попрацювати інтелектуально. Наступний конкурс «Знавець-молодець».
4 конкурс «Знавець-молодець»
Кожна команда отримує 10 питань з історії українського козацтва. На кожне питання є варіанти відповідей. Час на роздуми 2 хв. Завдання команди дати якнайбільше правильних відповідей. Команда переможець отримую 3 бали, команда з другою кількістю правильних відповідей одержує 2 бали, а третя – 1 бал.
Слова ведучого: Зараз настав час перевірити наших отаманів та дізнатися, на скільки вони спритні, швидкі, як можуть проявити себе? Чи в змозі вони самотужки відбити атаку противника? Конкурс має назву «Захист фортеці».
5 конкурс отаманів «Захист фортеці»
В центрі знаходиться фортеця (фігура з кеглів). Отаман однієї з команд стає біля фортеці. Учасники двох інших команд стають одна напроти одної на визначеній відстані від фортеці, отримують по 2 волейбольні м’ячі. За сигналом намагаються м’ячем влучити у фортецю, а отаман відбиває всі їх намагання. Гра триває, поки фортецю не зруйнують. Після цього захисником стає отаман іншої команди згідно жеребкування. Гра продовжується до тих пір, поки кожен з отаманів не буде в ролі захисника фортеці. Перемагає отаман під захистом якого фортеця вистояла найдовше.
1 місце – 3 бали 2 місце – 2 бали 3 місце – 1 бал
6 конкурс «Перетягування канату»
Канади стають у колони одна навпроти одної, кожна за своєю лінією. За сигналом всі учасники беруться за канат, а за повторним сигналом починають його тягти. Виграє команда, яка перетягне суперника за свою лінію. Команда переможець отримує 2 бали.
Слова ведучого: Наші випробування підійшли до кінця. Зараз журі оголосить результати змагань та привітає гідних переможців, справжніх козачат. На все добре!