Сценарій до Всесвітнього дня казки "Подорож до Казканарії"

Про матеріал
Захід,проведений за запропонованим сценарієм, допоможе узагальнити знання народних та авторських казок; розширити кругозір дітей, розвинути пам'ять, увагу, кмітливість, уяву, вміння перевтілюватися; підтримає любов до книги,навчить ділитися своїми враженнями.
Перегляд файлу

Сценарій до Всесвітнього дня казки

Подорож до Казканарії

 Мета: узагальнити знання народних та авторських казок; розширити кругозір дітей, розвивати пам'ять, увагу, кмітливість, уяву, вміння перевтілюватися; виховувати в учнів любов до книги; пробуджувати бажання читати і знати більше казок, ділитися своїми враженнями.

Обладнання: скриньки, монети, роздруковані  завдання, художні тексти для кожної команди, кубик з назвами країн, інтерактивна дошка, музика для заповнення пауз

Умови гри:

Гра може проводитися для одного класу або кількох класів

Формат проведення: офлайн/онлайн

Вікова категорія 9 -12 років (5-6 клас)

  1. Визначитися з кількістю учасників команд  та груп підтримки (наприклад, 30 учнів – 5+5(команди) 10+10 (групи підтримки).
  2. Спосіб формування команд – загадки про казкових героїв від ведучих.
  3. Спосіб формування груп підтримки – вибір «одне з двох» ( колір, зображення казкового героя, чарівного предмету тощо).
  4. Діти  виконують завдання випробування, за які  журі надає  певну кількість монет у скриньку команди.
  5. Групи підтримки можуть додати монет своїй команді за успішне вирішення  завдань.
  6. Перемагає та команда, яка здобуде більшу кількість монет. 
  7. Для створення казкової атмосфери можна запропонувати прийти на свято у костюмі казкового героя або використати елемент костюму в одязі, намалювати ілюстрацію до улюбленої казки.
  8. Використати момент дива – непомітно замінити монети цукерками у вигляді монет (у кількості команди + групи підтримки)

 

 

Організаційний момент:

Пісня Корнійчик О.В. «Завітайте у казку»

https://www.youtube.com/watch?v=BXoQdDCSWdk

Ведучий 1. 

Казка — чарівна країна!

Все в ній просто й зрозуміло,

Мова там для всіх єдина…

То ж простуй у казку сміло!

 

Ведучий 2. 

Там всі звірі мову мають,

Квіти вміють розмовляти,

Всі про все на світі знають,

Стежку можуть показати.

 

Ведучий 1. 

В казці є чудес багато:

Там тече молочна річка,

Є там Змій страшний, крилатий,

Мертва є й жива водичка.

 

Ведучий 2. 

Піч від злих птахів ховає,

Є богатирі хоробрі.

Відьма на мітлі літає,

Там ще Феї — дуже добрі.

 

Ведучий 1. 

Люблять у казках терплячих,

Роботящих там цінують.

І наказують ледачих.

Доброту ж завжди шанують.

 

Ведучий 2. 

Там кленові є місточки,

Ступи є, немов ракети.

Чарівних дерев рядочки,

Й дуже різні ще секрети.

 

Ведучий 1. 

Казка вчить, як треба жити,

І любов у серці мати.

Доброту завжди творити,

На чуже не зазіхати.

 

Ведучий 2. 

Чесним і хоробрим бути,

Шлях пройти, усе здолати.

І про слабших не забути,

Та в біді допомагати.

 

Ведучий 1. 

Мудрість в казочці — основа,

Всіх вона навчає жити.

Казка просто пречудова,

Вчить людей добро творити.

 

Ведучий 2. 

Тому ви казки читайте,

І всьому навчайтесь сміло.

Розум, мудрість набувайте,

Бо в казках — велика сила!

Ведучий 1.  20 березня проводиться Всесвітній день казки. Це свято виникло за ініціативи Швеції в 1991 році.

Ведучий 2.  Ця ідея з'явилася ніби за помахом чарівної палички у світі, сповненому таємниць, а можливо, була з любов'ю приготована в казковому місці. І тепер ця ідея прийшла до нас, ми почули цей заклик.

Ведучий 1.Тож розпочнемо наше свято! У країні Казканарії на нас чекають цікаві розваги

Ведучий 2 : Визначаємо найкращих знавців казок, які отримують пропуск у Казканарію

Загадки про казкових героїв. (Додаток 1)

Методична рекомендація: загадки у кількості членів команд

У казковій країні місця вистачить на всіх, а нашим командам потрібна підтримка. Пропоную об’єднатися у групи підтримки.

Методична рекомендація: поки учасники свята визначаються з місцем у групах підтримки, команди визначаються з назвою, спікером

Ведучий 1.  Сьогодні оцінювати перемоги команд будуть скарбничі (журі)

(На стіл скарбничих передається скринька та монети)

 Вони будуть поповнювати скриньки монетами за успіхи в конкурсах.

(Лист оцінювання додаток 2)

 

Хід свята

Ведучий 1.  В казках на героїв завжди чекають випробування. Ми теж починаємо свій шлях.

Ведучий 2. 

Випробування  1. «Обери казковий транспорт» 

Які казкові види транспорту вам відомі?

Завдання: поспілкуйтеся у команді, оберіть казковий засіб пересування та поясніть його переваги

 

Ведучий 1. Запрошую групи підтримки розважитися

Гра для груп підтримки «Хто я?»

Завдання: Визначити казкового героя ( запис на дошці, ілюстрація на інтерактивній дошці тощо)

Гравець може задати 7 питань, щоб здогадатися, хто він

Група може відповідати словами «так», «ні»

Ведучий 2.  А тепер трохи  геграфії

Випробування 2 «Літературна мандрівка»                                   

Використовуємо кубик з назвами країн ( Франція, Німеччина, Данія, Китай, Японія, Англія, Україна). Кубик команди підкидають по черзі.

Завдання:

Назвати факт, пов’язаний з жанром казки, у визначеній країні

 

Ведучий 1.  Дізнаємося цікаві факти про казкарів

Випробування 3 « Секрети казкарів» (додаток 3)

Завдання:

За трьома ознаками назвіть казкаря ( Шарль Перро, Г.К,Андерсен, Оскар Вайльд, брати Грімм)

Методичні рекомендації можна надати невеликі портрети казкарів, які потрібно закріпити на листі із завданням

 

Ведучий 2. 

Гра для груп підтримки «Так – Ні» На питання відповідають жестами

Так

images

Ні

download

  1. Брати Грімм написали казку «Пані Метелиця»
  2. Хлопчик-зірка зневажив свою матір
  3. Свій чарівний пензлик Малян купив на базарі
  4. Синдбад-мореплавець здійснив 7 подорожей
  5. У рукавичці, яку загубив дід помістилося 7 звірів
  6. До солом’яного бичка приліпилося 4 звірів
  7. Кай мав скласти слово «ковзани»
  8. Момотаро народися з персика
  9. Пепі Довгапанчоха носила свого коня на руках
  10.  Найкращі ліки для Карлсона - варення

Ведучий 1. 

Випробування 4. «Впізнай казку»                         

Надаємо роздруковане завдання з уривками казок (додаток 4 )

Ведучий 2.

 Гра для груп підтримки «Показуха»

Завдання: показати назвати загаданого героя жестами, щоб група підтримки змогла його назвати ( Попелюшка, Карлсон, Дюймовочка, Русалонька, Червоний капелюшок, Баба Яга, Івасик Телесик, Кривенька качечка, Хлопчик – зірка, Малян)

Ведучий 1. 

Випробування 5. «Це чиє?»

wordwall

https://wordwall.net/uk/resource/62296760 

Завдання:

Обрати цифру від 1 до 10, визначити, кому належить річ, що зображена

 Ведучий 2. 

Випробування 6. «Казкарі»                           

Завдання:

Обрати 5 казкових героїв https://wordwall.net/uk/resource/62299135

Придумати короткий сюжет, у якому вони всі будуть задіяні

Ведучий 1. 

Гра для груп підтримки «Казкова вікторина»

Wordwall

https://wordwall.net/uk/resource/62298043

  • Скільки героїв витягують ріпку?
  • Яку "нагороду" отримала рідна дочка з казки "Пані Метелиця"?
  • Імператор з казки "Пензлик Малян" намалював купу грошей, а вони перетворилися....
  • Назвіть казку Г.К.Андерсена
  • Хто просив допомоги у падчірки з казки "Пані Метелиця"?
  • Хто допоміг відшукати монети Хлопчику- зірці?
  • Назвіть казку Шарля Перро
  • Якого кольору волосся Пепі Довгапанчоха?
  • Яким казковим героям встановлено пам'ятники?
  • Назвіть казку зі збірки братів Грімм

 

Ведучий 2.  Ми з честю пройшли всі випробування. А поки скарбничі  працюватимуть, ми з вами подивимося

Костюми /ілюстрації

Ведучий 1. Слово скарбничим. (виступ членів журі, оголошення результатів,  нагородження грамотами).

Ведучий 2. Шановні учасники, виконуючи завдання,  ви ще раз переконалися у  багатстві і красі казки.

А ми побачили вашу наполегливість, кмітливість, талановитість.

Ведучий 1. Казка неможлива без дива. Переконаймося?

(Віддаємо скриньки, в яких іграшкові монети замінено на цукерки, командам)

Ведучий 2. Частіше відвідуйте країну казок. Її дива- невичерпні!

Дякуємо за активну участь. До наступної зустрічі!

 

 

 

ДОДАТОК 1

  1. Працювала я у хатці,
    Танцювала у палаці.
    Є така у мене звичка —
    Десь губити черевички.
    (Попелюшка)
  2. Маленьке, сіреньке,
    Біди наробило,
    Щось біле кругленьке
    Хвостиком розбило.
    (Курочка Ряба)
  3. Старенька бабуся у лісі жила,
    Гостинці для неї онука несла.
    Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
    Як казка ця зветься?
    Хто б відповів?
    (Червона Шапочка)
  4. У нього буває багато голів,
    До бою він кличе всіх богатирів.
    Великий і сильний, уміє літати,
    Та звичку він має — дівчат викрадати.  

           (Змій)

  1. Хатинка у лісі стояла незвична,
    Там сім працьовитих жило чоловічків.
    Принцеса недовго у них гостювала,
    Бо відьма із яблуком в ліс завітала.  

          (Білосніжка)

 

  1. Принцеса жила у підводному царстві,
    у друзях — русалки, і риби, і краби.
    Утратила голос, на сушу хотіла,
    Бо щире кохання своє там зустріла.  

           (Аріель)

 

  1. Найменша дівчинка на світі,
    Раділа сонцю, квітам, літу.
    За доброту, любов і ласку
    В дарунок — ніжні крильця в казці!  

           («Дюймовочка»)

  1. У королівстві сніговому
    На лід, мороз і холод щедра!
    Все перетворює на кригу...
    Та не злякалась її...

           (Герда, «Снігова королева»)

  1. Не схожим на інших малюк народився
    І зла він немало за це натерпівся.
    Але, як підріс і поглянув на себе,
    То сам здивувався... Насправді він... 

          (лебідь, «Гидке каченя»)

  1. Хоч сам і малий, але дуже хоробрий,
    Господарю вірний, для нього все зробить.
    Зумів людожера він навіть здолати!
    Як справу зробив, ліг і нумо мурчати...  

           («Кіт у чоботях»)

  1. В лісі звірям всім на втіху
    Щось згубив старенький дід.
    Влізли мишка туди й жабка,
    Заєць, лиска, вовк, ведмідь,
    Ще й кабан-іклан. Будь ласка,
    Пригадайте, що за казка?

           («Рукавичка»)

 

                                                                                                                  ДОДАТОК 2

 

 

Назва конкурсу

Команда 1

Кількість монет

Команда 2

1.

«Обери казковий транспорт»

 

5

 

2.

«Літературна мандрівка»

 

3

 

3.

« Секрети казкарів»

 

10

 

4.

«Впізнай казку»

 

10

 

5.

«Це чиє?»

 

10

 

6.

«Казкарі»                           

 

20

 

 

«Показуха»

 

10

 

 

«Хто я?»

 

5

 

 

Костюм/ілюстрація

 

5

 

 

Особливо відмітити

 

 

 

 

                       

 

 

 

 

 

 

 

                                       ДОДАТОК 3

                                                        

     Випробування 3 « Секрети казкарів»

                          

  1.              1Проявивши схильність до навчання і жагу до знань, майбутній письменник закінчив з відзнакою знаменитий університет Оксфорда.
  2. Протягом усього життя він завжди перевдягався перед обідом, стверджуючи, що навіть на безлюдному острові він робив би те ж саме.
  3. Після закінчення коледжу письменник переїхав до Лондона і став відомим завдяки своєму яскравому вбранню та індивідуальності.

 

 

  1. Казкар був одержимий подорожами, в цілому він зробив 29 великих подорожей, що на ті часи здавалося майже неймовірним. У поїздках він проявив себе відважною і витривалою людиною, їздив верхи і добре плавав. 
  2. Написав 170 казок
  3. Одного разу, коли казкар гуляв вулицями міста, якийсь перехожий запитав його:
    — Цей жалюгідний предмет на вашій голові ви називаєте капелюхом?

Великий казкар не розгубився і     спокійно запитав перехожого:
— А цей жалюгідний предмет під вашим капелюхом ви називаєт головою?

 

 

  1. Саме він поклав початок жанру літератури для дітей. «Казки матінки гуски» стали першою у світі книгою, виданою спеціально для дітей.
  2. Обіймав посаду французької Академії написів і красного письменства.
  3. Один із його братів, Клод Перро, став визнаним архітектором. Він навіть доклав руку до створення фасаду знаменитого Лувру.

 

 

 

 

                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                      Додаток 4

 

Випробування 4. «Впізнай казку»     

 

Завдання

Відповідь

Так ось, жив один лютий чорт. Він був дуже лютий, він був сам сатана! Якось він був у дуже хорошому настрої, тому що зробив собі дивне дзеркало. Це дзеркало мало незвичайну властивість — все хороше і прекрасне зменшувалося в ньому до неможливого, а все негідне і погане виступало чіткіше і здавалося ще гіршим.

Чудові краєвиди виглядали в ньому вареним шпінатом, а найкращі люди — потворами, або здавалося, що вони стоять на головах і в них нема животів. Обличчя робилися такі перекривлені, що їх не можна було пізнати, а якщо в кого було ластовиння — воно розпливалося на весь ніс або рот.

— Це надзвичайно весело! — сказав чорт.

Коли людині спадало щось хороше на думку, в дзеркалі з'являлась жахлива гримаса, і сатана реготав, радіючи з цієї майстерної вигадки.

 

 

Ось приходить вона до яблуні, а на ній аж рясніє від яблук. Яблуня просить її:

– Ох, обтруси мене! Яблука мої давно вже достигли.

Дівчина струснула яблуню, і яблука градом посипались на землю. Вона трусила доти, поки жодного яблука не лишилося на яблуні. Тоді згорнула яблука на купу і пішла далі.

 

 

І диво! — черевичок озувся так швидко та легко, ніби ніжка тільки того й чекала!

Сестри зчудувалися, але коли Попелюшка вийняла з кишені другий такий черевичок і наділа його на другу ніжку, вони аж уклякли на місці.

Раптом з’явилася чарівниця, доторкнулася своєю паличкою до Попелющиного вбрання, і воно перетворилося на прегарну сукню, ще розкішнішу, ніж та, в якій дівчина була на балі.

Сестри впізнали в Попелюшці ту красуню, що приїздила в королівський палац.

 

 

Жили колись король з королевою. Жили вони собі довго в мирі та злагоді, але дітей у них не було, і вони так сумували, так сумували, що й не розказати.

Та от нарешті в королеви знайшлася дочка. З цієї щасливої нагоди при дворі влаштували пишне свято. На свято запросили всіх чарівниць, яких тільки могли знайти в країні.

Їх приїхало сім. За тогочасним звичаєм, кожна чарівниця мала чим-небудь обдарувати принцесу. Отже, щастя-долі мало бути в дівчинки по вінця.

 

 

— Силу дванадцяти богатирів? — сказала фінка.— Аякже! Хіба це допоможе їй? — Тут вона взяла з полиці великий сувій паперу і розгорнула його. На ньому стояли якісь дивні письмена. Фінка почала читати їх і читала, доки піт не виступив у неї на чолі.

 

 

Використані джерела:

1.https://mala.storinka.org/%D1%82%D0%B5%D1%82%D1%8F%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BA%D0%B0%D1%87-%D0%B7%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%B4%D0%BA%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%BE-%D0%BA%D0%B0%D0%B7%D0%BA%D0%B8-%D1%82%D0%B0-%D0%BC%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%84%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BC%D0%B8.html

2. https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=639

3. https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=974&page=2

4. https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=465

5.https://krasotkina.com/%D0%B2%D1%96%D1%80%D1%88%D1%96/%D0%9A%D0%B0%D0%B7%D0%BA%D0%B0%20%E2%80%94%20%D1%87%D0%B0%D1%80%D1%96%D0%B2%D0%BD%D0%B0%20%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B0.html

 

 

1

 

docx
Додано
17 червня
Переглядів
19
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку