Сценарій до Всесвітнього дня казки
Подорож до Казканарії
Мета: узагальнити знання народних та авторських казок; розширити кругозір дітей, розвивати пам'ять, увагу, кмітливість, уяву, вміння перевтілюватися; виховувати в учнів любов до книги; пробуджувати бажання читати і знати більше казок, ділитися своїми враженнями.
Обладнання: скриньки, монети, роздруковані завдання, художні тексти для кожної команди, кубик з назвами країн, інтерактивна дошка, музика для заповнення пауз
Умови гри:
Гра може проводитися для одного класу або кількох класів
Формат проведення: офлайн/онлайн
Вікова категорія 9 -12 років (5-6 клас)
Організаційний момент:
Пісня Корнійчик О.В. «Завітайте у казку»
https://www.youtube.com/watch?v=BXoQdDCSWdk
Ведучий 1.
Казка — чарівна країна!
Все в ній просто й зрозуміло,
Мова там для всіх єдина…
То ж простуй у казку сміло!
Ведучий 2.
Там всі звірі мову мають,
Квіти вміють розмовляти,
Всі про все на світі знають,
Стежку можуть показати.
Ведучий 1.
В казці є чудес багато:
Там тече молочна річка,
Є там Змій страшний, крилатий,
Мертва є й жива водичка.
Ведучий 2.
Піч від злих птахів ховає,
Є богатирі хоробрі.
Відьма на мітлі літає,
Там ще Феї — дуже добрі.
Ведучий 1.
Люблять у казках терплячих,
Роботящих там цінують.
І наказують ледачих.
Доброту ж завжди шанують.
Ведучий 2.
Там кленові є місточки,
Ступи є, немов ракети.
Чарівних дерев рядочки,
Й дуже різні ще секрети.
Ведучий 1.
Казка вчить, як треба жити,
І любов у серці мати.
Доброту завжди творити,
На чуже не зазіхати.
Ведучий 2.
Чесним і хоробрим бути,
Шлях пройти, усе здолати.
І про слабших не забути,
Та в біді допомагати.
Ведучий 1.
Мудрість в казочці — основа,
Всіх вона навчає жити.
Казка просто пречудова,
Вчить людей добро творити.
Ведучий 2.
Тому ви казки читайте,
І всьому навчайтесь сміло.
Розум, мудрість набувайте,
Бо в казках — велика сила!
Ведучий 1. 20 березня проводиться Всесвітній день казки. Це свято виникло за ініціативи Швеції в 1991 році.
Ведучий 2. Ця ідея з'явилася ніби за помахом чарівної палички у світі, сповненому таємниць, а можливо, була з любов'ю приготована в казковому місці. І тепер ця ідея прийшла до нас, ми почули цей заклик.
Ведучий 1.Тож розпочнемо наше свято! У країні Казканарії на нас чекають цікаві розваги
Ведучий 2 : Визначаємо найкращих знавців казок, які отримують пропуск у Казканарію
Загадки про казкових героїв. (Додаток 1)
Методична рекомендація: загадки у кількості членів команд
У казковій країні місця вистачить на всіх, а нашим командам потрібна підтримка. Пропоную об’єднатися у групи підтримки.
Методична рекомендація: поки учасники свята визначаються з місцем у групах підтримки, команди визначаються з назвою, спікером
Ведучий 1. Сьогодні оцінювати перемоги команд будуть скарбничі (журі)
(На стіл скарбничих передається скринька та монети)
Вони будуть поповнювати скриньки монетами за успіхи в конкурсах.
(Лист оцінювання додаток 2)
Хід свята
Ведучий 1. В казках на героїв завжди чекають випробування. Ми теж починаємо свій шлях.
Ведучий 2.
Випробування 1. «Обери казковий транспорт»
Які казкові види транспорту вам відомі?
Завдання: поспілкуйтеся у команді, оберіть казковий засіб пересування та поясніть його переваги
Ведучий 1. Запрошую групи підтримки розважитися
Гра для груп підтримки «Хто я?»
Завдання: Визначити казкового героя ( запис на дошці, ілюстрація на інтерактивній дошці тощо)
Гравець може задати 7 питань, щоб здогадатися, хто він
Група може відповідати словами «так», «ні»
Ведучий 2. А тепер трохи геграфії
Випробування 2 «Літературна мандрівка»
Використовуємо кубик з назвами країн ( Франція, Німеччина, Данія, Китай, Японія, Англія, Україна). Кубик команди підкидають по черзі.
Завдання:
Назвати факт, пов’язаний з жанром казки, у визначеній країні
Ведучий 1. Дізнаємося цікаві факти про казкарів
Випробування 3 « Секрети казкарів» (додаток 3)
Завдання:
За трьома ознаками назвіть казкаря ( Шарль Перро, Г.К,Андерсен, Оскар Вайльд, брати Грімм)
Методичні рекомендації можна надати невеликі портрети казкарів, які потрібно закріпити на листі із завданням
Ведучий 2.
Гра для груп підтримки «Так – Ні» На питання відповідають жестами
Так
Ні
Ведучий 1.
Випробування 4. «Впізнай казку»
Надаємо роздруковане завдання з уривками казок (додаток 4 )
Ведучий 2.
Гра для груп підтримки «Показуха»
Завдання: показати назвати загаданого героя жестами, щоб група підтримки змогла його назвати ( Попелюшка, Карлсон, Дюймовочка, Русалонька, Червоний капелюшок, Баба Яга, Івасик Телесик, Кривенька качечка, Хлопчик – зірка, Малян)
Ведучий 1.
Випробування 5. «Це чиє?»
wordwall
https://wordwall.net/uk/resource/62296760
Завдання:
Обрати цифру від 1 до 10, визначити, кому належить річ, що зображена
Ведучий 2.
Випробування 6. «Казкарі»
Завдання:
Обрати 5 казкових героїв https://wordwall.net/uk/resource/62299135
Придумати короткий сюжет, у якому вони всі будуть задіяні
Ведучий 1.
Гра для груп підтримки «Казкова вікторина»
Wordwall
https://wordwall.net/uk/resource/62298043
Ведучий 2. Ми з честю пройшли всі випробування. А поки скарбничі працюватимуть, ми з вами подивимося
Костюми /ілюстрації
Ведучий 1. Слово скарбничим. (виступ членів журі, оголошення результатів, нагородження грамотами).
Ведучий 2. Шановні учасники, виконуючи завдання, ви ще раз переконалися у багатстві і красі казки.
А ми побачили вашу наполегливість, кмітливість, талановитість.
Ведучий 1. Казка неможлива без дива. Переконаймося?
(Віддаємо скриньки, в яких іграшкові монети замінено на цукерки, командам)
Ведучий 2. Частіше відвідуйте країну казок. Її дива- невичерпні!
Дякуємо за активну участь. До наступної зустрічі!
ДОДАТОК 1
(Змій)
(Білосніжка)
(Аріель)
(«Дюймовочка»)
(Герда, «Снігова королева»)
(лебідь, «Гидке каченя»)
(«Кіт у чоботях»)
(«Рукавичка»)
ДОДАТОК 2
|
Назва конкурсу |
Команда 1 |
Кількість монет |
Команда 2 |
1. |
«Обери казковий транспорт» |
|
5 |
|
2. |
«Літературна мандрівка» |
|
3 |
|
3. |
« Секрети казкарів» |
|
10 |
|
4. |
«Впізнай казку» |
|
10 |
|
5. |
«Це чиє?» |
|
10 |
|
6. |
«Казкарі» |
|
20 |
|
|
«Показуха» |
|
10 |
|
|
«Хто я?» |
|
5 |
|
|
Костюм/ілюстрація |
|
5 |
|
|
Особливо відмітити |
|
|
|
ДОДАТОК 3
Випробування 3 « Секрети казкарів»
|
|
Великий казкар не розгубився і спокійно запитав перехожого:
|
|
|
|
Додаток 4
Випробування 4. «Впізнай казку»
Завдання |
Відповідь |
Так ось, жив один лютий чорт. Він був дуже лютий, він був сам сатана! Якось він був у дуже хорошому настрої, тому що зробив собі дивне дзеркало. Це дзеркало мало незвичайну властивість — все хороше і прекрасне зменшувалося в ньому до неможливого, а все негідне і погане виступало чіткіше і здавалося ще гіршим. Чудові краєвиди виглядали в ньому вареним шпінатом, а найкращі люди — потворами, або здавалося, що вони стоять на головах і в них нема животів. Обличчя робилися такі перекривлені, що їх не можна було пізнати, а якщо в кого було ластовиння — воно розпливалося на весь ніс або рот. — Це надзвичайно весело! — сказав чорт. Коли людині спадало щось хороше на думку, в дзеркалі з'являлась жахлива гримаса, і сатана реготав, радіючи з цієї майстерної вигадки.
|
|
Ось приходить вона до яблуні, а на ній аж рясніє від яблук. Яблуня просить її: – Ох, обтруси мене! Яблука мої давно вже достигли. Дівчина струснула яблуню, і яблука градом посипались на землю. Вона трусила доти, поки жодного яблука не лишилося на яблуні. Тоді згорнула яблука на купу і пішла далі.
|
|
І диво! — черевичок озувся так швидко та легко, ніби ніжка тільки того й чекала! Сестри зчудувалися, але коли Попелюшка вийняла з кишені другий такий черевичок і наділа його на другу ніжку, вони аж уклякли на місці. Раптом з’явилася чарівниця, доторкнулася своєю паличкою до Попелющиного вбрання, і воно перетворилося на прегарну сукню, ще розкішнішу, ніж та, в якій дівчина була на балі. Сестри впізнали в Попелюшці ту красуню, що приїздила в королівський палац.
|
|
Жили колись король з королевою. Жили вони собі довго в мирі та злагоді, але дітей у них не було, і вони так сумували, так сумували, що й не розказати. Та от нарешті в королеви знайшлася дочка. З цієї щасливої нагоди при дворі влаштували пишне свято. На свято запросили всіх чарівниць, яких тільки могли знайти в країні. Їх приїхало сім. За тогочасним звичаєм, кожна чарівниця мала чим-небудь обдарувати принцесу. Отже, щастя-долі мало бути в дівчинки по вінця.
|
|
— Силу дванадцяти богатирів? — сказала фінка.— Аякже! Хіба це допоможе їй? — Тут вона взяла з полиці великий сувій паперу і розгорнула його. На ньому стояли якісь дивні письмена. Фінка почала читати їх і читала, доки піт не виступив у неї на чолі. |
|
Використані джерела:
2. https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=639
3. https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=974&page=2
4. https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=465
1