Сценарій "Фізики і лірики"

Про матеріал
Розширений сценарій конкурсу для зацікавлення фізикою для команд учнів 7-х класів. Тут подано конкурси, запитання, завдання для дітей.
Перегляд файлу

  Сценарій позаурочного заходу з фізики для учнів 7х класів

 

 

 

 

 

   Інтелектуальне протистояння

      «Фізики та лірики»

 

 

                                                      Підготувала:

                                    вчитель ліцею №4 ім. Лесі Українки

                                    Дрогобицької міської ради

                                    Львівської області

                                    Вусата Галина Григорівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: перевірити вміння учнів логічно мислити, застосовувати всі свої знання до розв’язування задач на кмітливість, розвивати увагу учнів, виховувати в них дружелюбність, повагу до своїх товаришів, поглибити знання учнів у галузі фізики.

 

 

Нічого не вартує ваша фізика, якщо вона закриває вам все інше: шепіт лісу, фарби заходу сонця, дзвін рими…
                                                        Академік Ландау Лев Давидович, відомий фізік

 

 

 

 

 Ведучий І   Увага!Увага! Ми розпочинаємо одвічну суперечку людства: хто важливіший

                    – фізики чи лірики?

 

Ведучий ІІ    Суперечки між даними представниками громадськості ніколи не

                       припинялися: що ж все-таки важливіше для суспільства, які знання

                        корисніше для життя і хто з них розумніший і досконаліший?

 

Ведучий І    Лірики   звинувачують фізиків у тому, що вони позбавлені «почуття

                   прекрасного», черстві і приземлені, фізики звинувачують ліриків в тому, що

                    вони відвернуті від реальності, схильні розмірковувати і нічого не робити. 

 

Ведучий ІІ Сьогодні ми спробуємо поєднати ці якості в інтелектуально-творчому конкурсі

                 «Фізики та лірики».

 

Ведучий І  Тому, шановні вболівальники, запрошуємо до двобою команду ліриків

                    «…………….», яку очолює капітан ………………………..

 

Команда ліриків встає з-за столу

 

Ведучий ІІ  Запрошуємо до змагання команду фізиків  «………………», яку очолює

                   Артур Татарський

 

Команда фізиків встає з-за столу

 

Ведучий ІІ    Всі суперечності виникають тому, що ми самі протиставляємо логіку-

                    емоціям,  корисність - радості, здоров'я - багатству. Когось вас ще з дитинства

                      батьки переконували в тому, що думати треба логічно і послідовно, а когось

                      привчали в першу чергу слухати серце. І будь-який з цих незбалансованих

                     підходів рано чи пізно призводить до вибору.

 

Виконується пісня  «Вибір є»

 

Ведучий ІІ  Команди готуються до запеклого бою, а ми представимо вам правила гри:

  • Команда ліриків підкріплена фізиками, а команда фізиків збагачена ліриками;
  • Команди в деяких конкурсах мають право на співпрацю з консультантами – учнями 10х класів 
  • Оцінювати відповіді та виступи команд будуть

……………………………………………………….. ……………………

 ……………………………………………………………………………….

 ……………………………………………………………………………….

  • Під час змагання виконується принцип взаєпоповаги;
  • Члени комад можуть користуватись чернетками для записів своїх думок;
  • Вболівальники команд мають поважати як свою команду, так і команду-суперницю.
  • Памʼятайте – з суддями не сперечаються. Адже у них існує свій погляд на суперечку фізиків та ліриків.

 

Ведучий ІІ  Ми розпочинаємо  змагання.

 

Ведучий ІІІ Проводити цей конкурс разом зі мною будуть чарівні ведучі –

                       одинадцятикласниці ……………………………………………..

                      Першим завданням буде представити свою 

                    команду. Ви повинні оголосити назву команди, розшифрувати її значення та

                    представити суддям емблему. Цей конкурс оцінюється в 2 бали. Враховується

                   відповідність назви, емблеми та пояснення. А почнемо ми з ліриків.

 

КОНКУРС №1 ПРЕДСТАВЛЕННЯ КОМАНДИ

 

Представлення команди ліриків

 

Ведучий І     Запрошуємо дітей Ньютона до представлення своєї команди.

 

Представлення команди фізиків

 

Ведучий ІІ.  Дякуємо вам за цікаві виступи, а тепер пропонуємо вам розминку.

 

 Ведучий ІІІ   Право відповіді надається тій команді, яка першою подасть сигнал –підняту

                      сигнальну картку.

                     Якщо відповідь буде невірною, право відповіді передається команді-

                      суперниці. Правильна відповідь зараховується, а максимальну оцінку за

                     конкурс – 2 бали – отримає та команда, яка дасть найбільшу кількість

                      правильних відповідей .

 

ПИТАННЯ  РОЗМИНКИ

  1. Як називається явище проникнення молекул однієї речовини між молекули іншої?

                                                                                             (Дифузія)

  1. Центральна частина атома. (Ядро)
  2. Одиниці вимірювання довжини в системі СІ  (м)
  3. Наука про небесні тіла  (Астрономія)
  4. Прізвище вченого, який склав таблицю хімічних елементів.  (Менделєєв)
  5. У яких хлопчиів молекули рухаються швидше: у здорових чи застуджених?(застуджених)
  6. Визначте з якою швидкістю рухався Мишко на велосипеді, якщо він проїхавіза 1 год 15 кілометрів? (15 км за год)
  7. Для чого використовують мензурку? (Визначати обʹєм малих тіл)
  8. Частинки, з яких складаються молекули.  (Атоми)
  9. Яка найпоширеніша речовина на Землі? (Вода)
  10. Що в перекладі з грецької мови означає слово «фізика»?   (Природа)        
  11. Що ми оплачуемо в таксі – шлях чи переміщення? (Шлях)
  12. Яку фізичну величину визначають годинником?  (час)
  13. Чи може людина перебувати в стані спокою відносно Землі, якщо вона стоїть на рухомому ескалаторі метра? (Так, якщо буде рухатись у протилежному напрямку із швидкістю ескалатора)

 

Ведучий І   Розминка завершена. Ми пропонуємо суддям проаналізувати результаи та

                      оголосити їх командам та вболівальникам.

 

Судді оглоошують результат

 

 

Ведучий І І. У виробничій діяльності сучасного інженера все більш важливу роль

                   відіграють розумові операції та творчі рішення. Отже, технічне мислення є

                   дуже важливим компонентом професійної діяльності людини, особливо в

                   сучасних умовах. Формування інженерних ідей і їх реалізація можливі на базі

                    розвинутого технічного мислення.

 

Ведучий І   Наступний конкурс виявить найбільш раціональну команду, якій під силу дати

                      правильну відповідь завдяки інтуїції, уяві та деякій базі знаь. На екрані ми

                      приготували для вас завдання, що розкриють ваші інженерно-фізичні

                     здібності.

 

Ведучий ІІІ  Командам на обдумування дається 5 секунд. Після чого кожна команда

                     відкладає ручки  та   озвучує свою  відповідь, яку записуватиме на  червоному

                      папері. Кожна правильна відповідь  зараховується , а максимальна оцінка за

                     конкурс -2 бали - дається  тій команді, що дала найбільше правильних

                      відповідей.

                      Увага – на екран.

 

КОНКУРС ТЕХНАРІВ

1. Якщо ліва шестерня обертається у вказаному стрілкою напрямі, то в якому напрямі буде обертатися права шестерня?

 

 question

 - Команда ліриків, ваша відповідь.

- Команда фізиків, ваша відповідь.

 

2. Який ланцюг потрібний для підтримки вантажу?

 

question

3. Яка з машин з рідиною в бочці гальмує?

 

question

4.Колесо і гальмівна колодка виготовлені з одного і того ж матеріалу. Що швидше зноситься: колесо чи колодка?_

question

 

5. З якою кулькою зіштовхнеться кулька Х, якщо її вдарити об перешкоду в напрямку, вказаному стрілкою?_

question

6. На якій картинці правильно змальовано падіння бомби з літака?

question

7. На якій з ємкостей правильно нанесена розмітка, що позначає рівний об'єм?

question

 

8. У якій точці кулька рухається швидше?

question

Ведучий І    Конкурс технарів завершено.

 

Ведучий ІІ  Шановні судді, просимо Вас оголосити результати конкурсу.
 

Судді оголошують результат

 

Ведучий ІІ  А зараз питання, які   розкривають сутність ліриків. Ми пропонуємо вам

                   нефізичні питання.

 

Ведучий ІІІ Командам на обдумування надається також 5 секунд.

                     Після чого кожна команда почергово   озвучує свою відповідь, яку записує на   

                     білому папері. Кожна правильна відповідь  зараховується .А максимальна 

                      оцінка за конкурс -2 бали, які отримає та команда, що набере найбільше

                      правильних відповідей... Увага - на  екран.

 

 

КОНКУРС ЛІРИКІВ

1.Яку українську поетесу називають донькою Прометея?  (Л.Українку)

2.Як називається в живописі композиція з нежевих предметів? (натюрморт)

3.На якій горі жили давньогрецькі музи?  (Парнас)

4. Скільки букв має алфавіт в укаїнській мові? (33)

5.Слово «фізика» власне українське чи запозичене? (запозичене)

6. Хто автор і композитор Гімну України? (слова Павла Чубинського, музика Михайла Вербицького).

7. Як називається невеликий твір, у якому в прихованій формі описується тіло або явище, що треба відгадати? (загадка)

8. Який грецький міф пов'язаний з винаходом першого літального апарату? (Дедал і Ікар)

9. Як правильно сказати : «Котра година?» чи «Скільки годин?» (Котра година)

10.  Скільки звуків у слові «ЯМА»? (4)

11.  Поясніть значення фразеологізму «тримати язика за зубами». (мовчати)

12. Як називається жителька Данії (датчанка)

13.  Яка літера не позначає жодного звуку? (ь)

14.  Скільки є заповідей Божих? (10)

 

 

Ведучий І І  Конкурс завершено. Шановні судді, оголосіть, будь ласка, результат.

Судді оголошують ПОПЕРЕДНІЙ результат.

Ведучий І     Продовжуємо змагання, що повʼязані із фізикою. Для вас на столи ваші  

                     консультанти винесуть набір приладів.

 

Ведучий ІІІ   Необхідно визначити назву приладу та його застосування. Відповіді

                      фіксуєте на рожевих  листах. Потім представники команд показують прилад

                       та дають свої відповіді для журі.  Максимальна оцінка –3 бали – дістанеться

                       тій команді, яка дасть найбільше правильних відповідей. Ваш час 1 хвилина.

 

 

Ведучий ІІ   В цьому конкурсі команда може закликати консультантів для допомоги. Але

                      памʼятайте: допомога консультанта коштуватиме вам штрафного балу.

                      Консультанти, виносьте прилади. …..

 

Консультанти виносять на столи прилади.

                

Ведучий І  Час пішов.

 

Учні проводять обговорення теми.

 

 

КОНКУРС ПРИЛАДІВ

 

Прилади для ліриків:                                                    Прилади для фізиків:

 

   - термометр                                                                   - барометр

   - терези                                                                           - лінійка

   - мензурка                                                                      - метроном

   - годинник                                                                     - секундомір

   - амперметр                                                                    - вольтметр

   - реостат                                                                          - електроскоп

 

Пауза ФіЗИКИ і ЖАРТИ

 

 

Ведучий ІІ Час завершився . Покладіть ручки та починайте перераховувати прилади.

 

Учні відповідають

 

Ведучий І  Шановні судді, проаналізуйте виступ команд і повідомте нам результати.

 

Судді оглошують результати

 

Ведучий ІІ  Кожна команда готувала виступ на тему «Жила-була молекула». Ми

                    пропонуємо вам озвучити свій твір. Судді оцінюють як літературне слово, так

                   і науковість виступу. Максимальна оцінка – 2 бали. Пропонуємо розпочати.

 

 

КОНКУРС  НАУКОВИХ ТВОРІВ

 

Ведучий І Надаємо слово оцінювальній комісії

 

Судді оголошують результат 

 

Ведучий ІІ Фізика – це наука, яка базується не тільки на спотереженні, а на досліді та

                  підрахунку. Тому ми пропонуємо вам за допомогою лінійки визначити товщину

                  сторінки книги та діаметр дроту.

 

Ведучий ІІІ Винесіть, будь ласка, для ліриків книгу та

                   лінійку, а для фізиків – дротину, лінійку та олівець. На розвʼязання проблеми у

                   вас рівно 2 хвилини.  Всі обчислення виконуйте на блакитному

                    папері. Суддями оцінюється підхід до вирішення цього завдання та

                  правильність  обчислень. Не забувайте працювати в системі СІ. Максимальна

                      оцінка – 2 бали. В цьому конкурсі ви не можете скористатися допомогою

                       консультантів.Розпочинайте.

 

 

КОНКУРС ЕКСПЕРИМЕНТАТОРІВ (відбувається колективне розвʼязання

                                                                            проблеми)

 

Ведучий І А ми пропонуємо гру для вболівальників – розгадування загадок, які повʼязані з

                      фізичними явищами. Найактивніші вболівальники отримують приз. Але

                      памʼятайте, що правильна відповідь зараховується тільки у того, хто першим

                       підняв руку.

 

 

КОНКУРС ВБОЛІВАЛЬНИКІВ

 

1. Як прийде ніч в оселю,

Не свічечка горить:

Я сонечко веселе

Засвічую умить.

На радість всій малечі

Її під кожен дах

Стовпів могутні плечі

Приносять у дротах. (електрика)  

2. Дивувались довго ми -

Збудували міст громи.

Та по ньому я і ти

Не зуміємо прийти:

Він далеко і високо,

Досягне його лиш око. (веселка)

3. Ой котилось коло,

Коло-покотьоло,

Всіх ласкаво гріло,

Цілий день світило,

А під вечір коло

Дуже натоми лось -

Ген за видноколо

Спати покотилось. (сонце)

4. Ходять тільки по льоду.

По стежині, по дорозі

Бігти я у них не в змозі,

По снігу не йдуть як слід:

До вподоби тільки лід. (ковзани)

5. Іде років двісті,

Та стоїть на місці.

Лічить людський вік,

А не чоловік. (годинник)

6. У кімнаті, у куточку,

Біля ліжка на стіні

Сіра скринька на шнурочку

Все розказує мені. (радіо)

7. Як сонечка нема -

Мене шукать дарма.

А сонечко сія -

Завжди з тобою я.

Стрибаєш ти чи йдеш -

Стрибаю, йду я теж. (тінь)

8. В зимовий студенний час

Люблять всі малята нас.

З гірки ми рушаєм в путь,

А на гірку нас везуть. (санчата)

9. Хоч буваю часто битий,

Але зовсім не сердитий,

Я стрибаю, веселюся...

Чи вгадаєте як звуся? (м'яч)

10. Він день у день іде та йде.

Поглянь у вікна - ось він,

Із вереснем до нас веде

Холодну мокру осінь, (дощ)

11. Капелюх на паличці.

Йде дивак, дивак і все:

Капелюх в руках несе. –

Глянь, - кажу Наталочці, -

Капелюх на паличці. (парасолька)

12. Я не їм вівса і сіна,

Дайте випити бензину -

Всіх коней я обжену,

Куди хочеш побіжу. (автомобіль)

13. Вірно людям я служу,

їм дерева стережу,  

Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників ним добуваю, (дятел)

14. Судно давно б лишило порт,

Бо хвилі б'ють і б'ють у борт.

Та міцно я вхопивсь за дно

І не пущу судно все одно. (якір)

15. Я хоч маленький,

Так удаленький.

Варто глянути на мене -

І відразу знатимеш свій шлях. (компас)

16. Ніжна зірка срібно-біла

На руках з гори злетіла.

Я приніс її сюди -

Стала крапелька води, (сніжинка)

17. Маленьке, біленьке,

По чорному полю плигає

І слід залишає. (крейда)

 

Ведучий І Найактивнішим під час цього конкурсу був ………………………………… .

                 А команди представляють результати своїх дослідів. Слово надається команді

                  .......................................

 

Ведучий ІІ  А що скаже команда ………………………………………….?

 

Команди почергово оголошують свої результати.

 

Ведучий ІІ  Судді, оголосіть команду, що виконала завдання найкраще.

 

Судді оголошують результати конкурсу.

 

 

Ведучий І У нас залишилось ще два конкурси. Хто ж лідирує в одвічній суперечці

                   фізиків та ліриків?

 

 

Ведучий ІІ  Настав час для конкурсу капітанів.Капітани, ви берете зелені аркуші паперу та

                     записуєте  свої обчислення та висновки.

 

Ведучий ІІІ Завдання для фізиків: на око оцінити

                     розміри нашої зали та обчилити її обʼєм.

                     Завдання для ліриків: на око оцінити

                     розміри  вікна цієї зали та обчислити площу всіх вікон. Судді будуть

                     оцінювати хід ваших дій та вірність розрахунків.

                 Капітан, який виконає  завдання найточніше, принесе команді переможні 4 бали.

                    Інша команда  отримає всього від  1 до 3  балів. Ваші обчислення

                  триватимуть доти, доки відбуватиметься пісенний конкурс команд. Займіть

                   місця  за столом консультантів і починайте свої розрахунки. Зі свого місця ви

                     не  маєте права вставати. А ваше місце в команді займуть консультанти.

                     Розпочинайте!

Капітани виходять з-за столу та виконують завдання

Ведучий ІІІ  А ми розпочинаємо найвеселіший конкурс – це пісенний конкурс. Ви будете

                    командою почергово виконувати рядки з пісень, в яких будуть

                    відображатись фізика, її явища та закони.

                    Та команда, яка загальмує або  повториться, отримує

                   1 бал, інша – 2 бали..

 

Ведучий ІІІ А розпочинає команда ліриків.

 

ПІСЕННИЙ КОНКУРС Проводиться переспівка

 

Ведучий І   Конкурс завершено перемогою команди  « …………………………..»

 

Ведучий ІІ Настав час вирішального конкурсу – конкурсу капітанів. Ми запрошуємо вас із

                    рішенням проблеми, що була для вас створена. Розпочинають фізики, а за

                   ними – лірики.

 

КОНКУРС КАПІТАНІВ.

 

Капітани пояснюють розрахунки.

 

Ведучий ІІ Для оголошення результатів змагання прошу всіх вишикуватись перед своїми

                    столами!

 

Шикуються перед своїми столами

 

Ведучий ІІ   Різні типи інтелекту покликані справлятися з різними завданнями, тому дуже

                       корисно розвивати і максимально використовувати кожен з них. Жити в

                       гармонії - означає вміти слухати і розум, і серце. Як показує життя, це

                       корисне вміння одним махом вирішує дуже багато життєвих проблем.

                       Корисна робота перестає бути тягарем, людські взаємини різко

                       поліпшуються, проходять стреси і сумніви.

 

Ведучий ІІІ  Ми сподіваємось, що ця суперечка принесла вам багато корисного: навчила

                     колективно міркувати, розширила рамки ваших знань, підтвердила

                     вирішальну роль фізики у всіх життєвих галузях, познайомила вас один з

                      одним, а, може, і здружила вас – таких різних, цікавих та особливих.

                     Сьогодні ми довели, що жити необхідно в гармонії та рівновазі. Адже

                     недарма відомий фізик Лев Ландау висловлювався:  «Нічого не вартує ваша

                       фізика, якщо вона закриває вам все інше: шепіт лісу, фарби заходу сонця,

                     дзвін рими…»

 

 Ведучий І   Для нагородження команд ми запрошуємо суддів.

 

Судді вітають команди та нагороджують переможців.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК

 

        ФІЗИКИ І ЖАРТИ

  

Поговорили

Маленький син запитує батька-фізика:
А чому вночі темно, а вдень світло?
Ну ... Стаціонарна орбіта, без урахування прецесії, характеризується
постійністю коефіцієнта ...
Тату, а ти з ким розмовляєш?

 

Ще про коня

На уроці вчитель запитує:
- Що таке кінська сила?
Учень відповідає:
- Це сила яку розвиває кінь вагою один кілограм і розміром один метр.
Вчитель, сміючись:
- І деж можна побачити такого коня?
- В Парижі в Палаті мір та вагів.

 

Ще про жінок

Говорять двоє друзів-фізиків.
- Знаєш, я вирахував швидкість пересування моєї дружини по магазину!
- І яка вона?
- 906,17 гривень за годину.

 

Ще про Ейнштейна

На одному з виступів Альберта Ейнштейна одна жінка, щоб показати подругам свою освіченість, вирішила поставити йому питання:
- Ви не могли б мені пояснити зв'язок між часом і вічністю?
Ейнштейн:
- Бачите, якби в мене вистачило часу, щоб вам це пояснити, вам би знадобилася вічність, щоб це зрозуміти.

 

Атоми

Сидять в кафе два фізики. Повз них проходить дівчина. Один фізик каже іншому:
- Ти дивися, яке цікаве поєднання атомів!

 

 

Йде іспит. Викладач говорить:
- Питання на п'ять. Чим вимірюється обʹєм?
- Питання на чотири. Чим вимірюється обʹєм? А - мензуркою, Б -лінійкою, В - термометром.
- Питання на три. А чи не мензуркою вимірюється обʹєм?

 

В чому сила?

  • У чому сила, брат?
    - У грошах.
    - Ось і мій брат каже, що в грошах! А сила - вона в ньютонах!

 

 

 

Фізика – це як  хімія…  тільки в іншому кабінеті

 

 

 

 

- Наш викладач фізики розмовляє сам з собою.
- Наш теж, тільки він цього не розуміє. Він думає, що ми його слухаємо.

 

 

 

 

 

 

Як без будь-яких ваг переконатися, що маси близнюків-братів Дмитра і Віті однакові?

      Відповідь: нехай брати з однаковою швидкістю помчать по шкільному коридоруназустріч один одному. Потім треба виміряти мотузкою, на однаковий чивідстань відлетіли брати від точки зіткнення лобами. Якщо так, то то так.
Якщо ні - значить одного з братів у пологовому будинку підмінили.

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Сценарії
Додано
14 січня 2023
Переглядів
648
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку