Сценарій години спілкування з теми "Добро – це вогник мого серця"

Про матеріал
Тема. Добро – це вогник мого серця Мета: виховувати в учнів почуття доброти, чуйності, милосердя, поваги до старших; формувати ціннісне ставлення до людей, суспільства, активну життєву позицію, яка проявляється в дієвій допомозі знедоленим, немічним. Очікувані результати: сформованість системи знань і усвідомлення загальнолюдських цінностей, таких якостей особистості як доброта, милосердя, доброзичливість, повага до старших та батьків, розвиток пізнавальної активності школярів, засад культури поведінки. Методичне забезпечення: дидактичний матеріал (оповідання В.Сухомлинського, Бруно Ферраро); схема «Серце доброти», ромашка, прислів’я про добро.
Перегляд файлу

Тема. Добро – це вогник мого серця

Мета: виховувати в учнів почуття доброти, чуйності, милосердя, поваги до старших; формувати ціннісне ставлення до людей, суспільства, активну життєву позицію, яка проявляється в дієвій допомозі знедоленим, немічним.

Очікувані результати: сформованість системи знань і усвідомлення загальнолюдських цінностей, таких якостей особистості як доброта, милосердя, доброзичливість, повага до старших та батьків, розвиток пізнавальної активності школярів, засад культури поведінки.

Методичне забезпечення: дидактичний матеріал (оповідання В.Сухомлинського, Бруно Ферраро); схема «Серце доброти», ромашка, прислів’я про добро.

                               Сценарний хід години спілкування

Класний керівник. Коли народжується дитина, то Бог посилає їй великі й важливі дари. Одним з таких дарів є добро. Маленьким вогником запалює. Господь Бог добро в народженому серці дитини. Цей вогник – духовна цінність, яка, спалахнувши, зростатиме разом із людиною.

 Дитина в такому віці ще не розуміє, що означає «добро». Але з ранніх років батьки починають робити все, щоб цей вогник ніколи не згас у серці дитини. Недарма кажуть: «Добро починається з тебе!»

         Діти, ви зрозуміли, що тема нашої години спілкування присвячена добру.

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

Друзі, давайте поміркуємо над словом  «добро». Що таке добро?

(відповіді учнів).

Скажіть, а де бере початок добро? У якому місці воно зароджується (у серці). Отже, у кожної людини є серце, у якому живе добро. Підніміть руку ті, у кого з вас у серці живе добро.(Прикріплює серце з написом посередині добро).

Метод «Асоціативний кущ».

У вас на парті лежать слова, вам потрібно відібрати ті, які на вашу думку, характеризують добро. (Учні прикріплюють слова до «серця добра»).

Гра «Відшукай свої риси характеру»

А які потрібно мати риси характеру, щоб бути добрим? Нам в цьому допоможе гра.

Самолюбивий                                                                Організований

Добрий                                                                            Товариський

Доброзичливий                                                              Співчутливий

 Грубий                                         Я                                   Чесний

Чуйний                                                                            Скромний

Уважний                                                                         Жорстокий

Гра «Ромашка»

(На пелюстках ромашки написані запитання, учні по-черзі їх відривають і дають відповіді на них).

     Завдання:

-         назви хороші якості свого товариша;

-         розкажи про добрі вчинки свого однокласника;

-         пригадай, кого образив ненавмисно та знайди спосіб залагодити свою провину;

-         розкажи, який добрий вчинок ти здійснив;

-         зроби комплімент сусіду (сусідці ) по парті;

-         як вчиниш у такій ситуації: однокласник підвів тебе, і я…;

-         мама втомлена прийшла з роботи, і я…;

-         товариш просить сказати неправду, і я…

Релаксаційна пауза

Уявіть себе добрими чарівниками. Ви творите добро і вам від цього приємно, ви набираєтеся нових сил!  Розплющіть очі, усміхніться, у вас – хороший настрій.

Робота в групах

(Клас об’єднується в групи. Кожна група отримала текст для обговорення).

І група: розгляд оповідання В.Сухомлинського «Мати».

ІІ група: оповідання Бруно Ферраро «Розрада»

Висновок (І група).  В оповіданнях В. Сухомлинського ми спостерігаємо прояви жорстокості, бездушності. Оповідання вчать не бути байдужими до рідних, близьких, друзів. Робити добро, бути уважним.

Висновок (ІІ група). Якщо хтось поруч з вами страждає, плачте разом з ним. Якщо хтось радіє, радійте із ним. Всі ми живемо тільки один раз. Отож все добро, яке можемо вчинити зараз, не відкладаймо на пізніше.

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

-         Що ти скажеш, якщо..?

-         Твій друг травмував коліно і йому боляче?

-         Твоя подруга загубила ручку і плаче?

-         У тебе є велосипед, а у твого друга нема?

-         У твого сусіда немає олівця, лінійки?

-         Ти ненароком штовхнув дівчинку?

-         В автобусі ти сидиш, а бабуся стоїть?

Учень читає вірш                                                 

                                                  Сашко

                                  В трамваї переповненім

                                  Сашко з м’ячем сидить.

                                  А біля нього згорблений

                                  Старий дідусь стоїть.

                                  Хтось до Сашка звертається:

                                  Чи вас у школі вчать,

                                  Як місце дати старшому,

                                  Як старших поважать.

                                  Та вчать,- Сашко відказує,-

                    Але у дану мить

                     Розпочались канікули,

                     І нас ніхто не вчить.

Класний керівник Як потрібно ставитися до старших? (Відповіді дітей).

Роботапу парах «Народна мудрість»

(У парах скласти прислів’я про добро)

             Добру людину бджола (не жалить).

              Добре ім’я – найкраще (багатство).

              Треба так жити, щоб нікому (зла не чинити).

               Добре слово дім будує, а (зле - руйнує).

               Життя дане на (добрі справи).

               Добрі справи (прикрашають людину).

               За добро (добром і платять).

               Робиш добро – кайся, (робиш зло – зла сподівайся).

Вправа «Серця доброти»

Діти, перед вами на столах лежать маленькі сердечка, напишіть на них, який добрий вчинок ви зробили. (Діти заповнюють і читають про свої добрі вчинки).

Поетична хвилинка.

                               Живи, добро звершай!

                                Та нагород за це не вимагай.

                                Лише добро і в вищу правду віра

                                Людину відрізняють від мавпи і від звіра,

                                Хай оживає істина стара:

                                Людина починається з добра!

                                                      Добро спішіть творити, люди,

                                                      Воно, як сонце, серце зігріва,

                                                      В добрі нам всім зручніше буде,

                                                      Без нього затишку нема.

                                                      Живіть, добро звершайте!

                                                      Та нагород за це не вимагайте!

                                                      Хай оживає істина стара:

                                                      Людина починається з добра!

Класний керівник. Які уроки для дорослого життя ви винесли з години спілкування? Ким би ви хотіли стати в майбутньому, щоб сяйво доброти своєї душі дарувати всім людям? Що ви вже сьогодні намагаєтесь робити для цього?

  Тож хай світлими і чистими будуть ваші помисли, а всі справи – добрими

                                    Йди з добром до людей, хай любов процвітає.

                                    Доброта повернеться до тебе добром,

                                    А от зло, що несеш, твою душу вбиває,

                                    І поверне до тебе в сім раз більшим злом.

 

docx
Додав(-ла)
Безнюк Оксана
Додано
24 лютого
Переглядів
359
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку