28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Сценарій хімічного вечора

Про матеріал

Сценарій тематичного вечору «У гостях у хімії»

Цілі: поглибити та розширити знання й кругозір учнів, їхні вміння та навички, виховувати любов до предмета, вміння спостерігати та пояснювати, розвивати інтерес учнів до хімії, активність, кмітливість.

Перше слово говорить викладач про те, «…що на честь науки хімії учні гуртка підготували вечір «У гостях у хімії».

Хімія—країна чудес. Хімією захоплювалося багато видатних людей, чиї вислови ви можете прочитати на плакатах у цієї залі.

«Широко простягає хімія руки свої у справи людські»,--сказав 250 років тому один із засновників хімії М.В. Ломоносов.

Сьогодні справедливість цих слів зрозуміла кожній людині у світі.

Отож запрошуємо вас у гості до науки хімії, а учні, відповідаючи на запитання вікторини й пояснюючи продемонстровані дива, можуть виграти призи, ставши переможцями серед знавців хімії»

Ведучі говорять про хімію, як магічну науку, розкривають її історичну появу.

Розповідають про філософський камінь, який би міг принести людині безсмертя.

Ведучий пропонує відкрити завісу історії та перенестись в єгипетський палац, де в зажурі роздумує Королева зі своїми учнями та чарівниками.

Королева Хімія говорить про те, що знання із хімії потрібні кожному в житті, бо все навколо нас та й ми самі утворені із речовин хімічних.

Далі—вікторина(презентація).

На сцену виходять чарівники, які розкривають дива( учні показують досліди з речовинами)

Наприкінці виходять усі учасники і співають пісню , закликаючи хімію вчити!

Перегляд файлу

Тематичний вечір «У гостях у хімії»

Цілі: поглибити та розширити знання й кругозір учнів, їхні  вміння та навички, виховувати любов до предмета, вміння спостерігати та пояснювати,  розвивати інтерес учнів до хімії, активність, кмітливість.

Викладач:

   Сьогодні на честь науки хімії гуртковці підготували вечір «У гостях у хімії».

   Хімія—країна чудес. Хімією захоплювалося багато видатних людей, чиї вислови ви можете прочитати на плакатах у цієї залі.

   «Широко простягає хімія руки свої у справи людські»,--сказав 250 років тому один із засновників хімії М.В. Ломоносов.

   Сьогодні справедливість цих слів зрозуміла кожній людині у світі.

   Отож  запрошуємо вас у гості до науки хімії, а учні, відповідаючи на запитання вікторини й пояснюючи продемонстровані дива, можуть виграти призи, ставши переможцями серед знавців хімії.

   Надаю  слово ведучим .

ВЕДУЧА: Добрий день, дорогі наші друзі.

ВЕДУЧИЙ: Ми раді вітати Вас на нашому хімічному вечорі.

ВЕДУЧА: Хімія – це велика, магічна наука. Сьогодні ми спробуємо прослідкувати розвиток її з найдавніших часів до наших днів. Здавна люди задумувалися над величчю хімічних перетворень, спостерігали за світлом зірок і Сонця, міркували над перетвореннями різних речовин, покладали хімію в першооснову для відкриття таємниць Всесвіту.

ВЕДУЧИЙ: А зародилася вона в Єгипті – найбільш передовій державі стародавнього світу. Її назва походить ви слова «хемі» - так єгиптяни називали свою країну, єгипетське мистецтво, що мало справу з різними мінералами та металами.

ВЕДУЧА: Хімія вважалася «божественною наукою», знаходилася повністю в руках жерців і ретельно охоронялася від непосвячених.

1-й учень

В країні Хемі

Виникла наука…

В храмах вона процвітала,

Жерці з вуст ні звуку…

Та на протязі століть

Вона розвивалась,

І не тільки лиш жерцям

Вона привиджалась.

2-й учень:

Це наука про сполуки

Та їх перетворення,

Про будову їх, властивість,

Комплексоутворення.

3-й учень:

Речовини алхіміки вивчали,

Розкладали, заміщали,

Сполучали, обмінювали,

Навіть випромінювали.

4-й учень:

Працювали хіміки віками,

Все думали про майбуття:

Шукали філософський камінь,

Химерний еліксир життя.

ВЕДУЧИЙ: алхіміки наділяли всі предмети живої та неживої природи містичними властивостями.

ВЕДУЧА: Вони шукали філософський камінь, який би міг принести людині безсмертя. Вони намагалися знайти способи перетворювати різні дешеві метали на золото.

ВЕДУЧИЙ: Давайте відкриємо завісу історії та перенесемося в єгипетський палац, де в зажурі роздумує Королева зі своїми учнями та чарівниками.

Добрий день, я королева Хімія!

Вітаю всіх в моїй країні,

В країні добрій, чарівній,

Де поважаються святині,

Закони Всесвіту міцні!

Всі учасники…:

Вас вітаєм, любі друзі!

Ми сьогодні по заслузі.

Перед вами виступаємо,

Про хімію розповідаємо.

Звучить пісня під мелодію «Три білих коня»

1.

Хімічні знаки в нас

                                                             живуть у таблиці,

          А ми на них все косимо,

                    Кажуть, їх запам’ятати просто,

                    Кажуть, їх запам’ятати просто,

  А ми вчимо, вчимо,

                                               їх вчимо  і вчимо.

Приспів.

І живуть поміж нас

                                        і сміються із нас

       Алюміній, залізо і цинк,

Альдегіди й спирти,

Вуглеводи й білки—

                                                Вся наука складається

                              з них.

2.

                                        А водень, кисень—

                        це царі науки,

Без них ми дня не проживем.

Коли будемо летіти в космос,

 Коли будемо летіти в космос.

                                        То їх з собою заберемо,

                  заберемо, заберем.     

Приспів.              

 Королева Хімія:

Знання із хімії потрібні кожному в житті,

Ніхто не заперечить істину одвічну:

Бо все навколо нас та й ми самі

Утворені із речовин хімічних.

Щоб до зірок далеких нам дійти

Й земні багатства зберігати,

Щоб впевнено в житті нам крокувати,

Знання хімічні будемо здобувати!

ВЕДУЧА. А тепер питання вікторини.

                  Будьте уважні щохвилини.

ВЕДУЧИЙ. Хто зможе набрати багато балів,

                     Заробить приз і  «всесвітню» славу!

ВЕДУЧА. Вигуки з місця ми не приймаєм,

                 Того викликаєм, хто руку піднімає.

Вікторина.

  • 1.Який хімічний елемент найбільш поширений у Всесвіті?(Гідроген)
  • Який хімічний елемент найбільш поширений у земній корі?(Оксиген)
  • Який хімічний елемент називають елементом життя і думки?(Фосфор)
  • Недостача якого елементу визиває захворювання щитоподібної залози—зоб?(Йод)
  • Яку горілку не буде пити навіть гіркий п’яниця?(Царська )
  • Метал, який за звичайних умов рідкий? (Меркурій, ртуть)
  • Найлегший газ? (Водень)
  • Автор періодичного закону? (Д.І.Менделєєв)
  • Речовини, що прискорюють хімічну реакцію? (Каталізатори)
  • Газ, який підтримує горіння і дихання? (Кисень)
  •  Вода у твердому стані? (Лід)

ВЕДУЧА. Останні запитання вікторини—

                  Хвилюючі для конкурсу хвилини.

ВЕДУЧИЙ.Увага! Зосередьтись, будьте мудрі!

                    Хай переможуть тут найбільш кмітливі.

1-й учень:

Я—елемент усім відомий,

У повітрі майже невагомий.

Мене рослини полюбляють,

На номер схожий—

Всі це знають!

                               (Нітроген)

2-й учень:

Я так поширений в природі,

Що після Оксисену другим йду.

Є у піску, у гірській породі.

Я—цар каміння у природі.

                                 (Силіцій)

3-й учень:

Коли з «Н»--я радіоактивний

Елемент, який у світі знають.

Коли з «Л»--я—гори,

Що Азію з Європою розділяють.

                                     (Уран—Урал)

4-й учень:

Я йду за Воднем вслід,

Всім із космосу привіт!

                               (Гелій)

ВЕДУЧА. Вас вітаємо, любі друзі!

                 Ми сьогодні по заслузі.

ВЕДУЧИЙ. Перед нами виступали,

                      Про хімію розповідали.(Роздають призи за найкращі відповіді)

Музичний антракт.

Звучить пісня під мелодію з кінофільму «Кавказька полонянка»

Як би я хімік був,

То б зробив усе,

 Щоб сполуки усі

Слухались мене.

        Та для мене зробить

Дуже важко це,

  А тому я люблю

                                                      Хімію за це.

Приспів:

Не дуже просто всі формули знать,

Найкраще за все на весь рот позіхать.

Натрій хлор я люблю,

                                             Сахарозу теж,

                                             Аш-два-о, Це-о-два

                                            Люблю я без меж.

                                            Хочу я про них знать

    Що з ними робить,

                                             А в запасі у нас

                                             Безліч речовин.

Приспів.

Не дуже просто всі формули знать,

Найкраще за все на весь рот позіхать.

Королева Хімія.

Хімія – дивна наука.

В ній таємна прихована суть.

Простягає вона свої руки

У найглибші глибини, щоб буть,

Чарувати сучасну людину,

Дарувати їй блага земні.

З нею людство ніколи не згине,

Якщо вивчить закони її.

І тому кожен має пізнати

Всі хімічні закони життя.

Вчити хімію треба завзято

І в майбутнє нести ці знання!

1-учень:

Хімія—складна наука,

Інколи, можливо, мука.

2-й учень:

Але так бува цікаво,

Коли щось горить яскраво.

Як метали стоять в ряд

Й розцвіта  «підводний» сад.

3-й учень:

Під час уроку ляєм усе,що ллється.

Пролити неможливо.

Робота ця експериментом зветься!

Королева хімії:

Але ми знаємо, щоб виконати експеримент, потрібно знати певні правила з безпеки життєдіяльності.

4-учень:

Правила ці треба знати

Й своїм друзям розказати.

Різні є в нас речовини,

Берегтися ми повинні.

Не нюхати, не лізати

І очей не промивати!

5-учень:

Серед них бува шкідливі,

Будьмо, друзі, терпеливі.

Луг чи кислота—сполуки,

Можуть роз’їдати руки!

ВЕДУЧА. Наступив уже момент

                  Показати  експеримент.

                  В кого нерви слабуваті,

                  Пропонуємо  «тікати».

ВЕДУЧИЙ. Для вас, шановне товариство,

                     Ми перше чудо творимо

                      І на папері безкорисно

                      Ми тайнопис проявимо.

Королева Хімія. Хто пояснить це диво, згодом

                                Заробить може нагороду!

Якщо учні з залу  не пояснюють «диво», то дослід пояснює учень-експерт за написаними на плакаті рівняннями реакцій.

На сцену виходять чарівники.

«Диво» перше. Проявлення тайнопису.

Учень-експерт:

1.Тайнопис написаний розчином фенолфталеїном в спирті. Проявлення робили силікатним клеєм, який дає під час гідролізу лужну реакцію, а фенолфталеїн у лужному середовищі стає малиновим.

2.На аркуші паперу фенолфталеїном зробили малюнок. Висушили. Тоді збризнули натрій гідроксидом.

3. На аркуші паперу намалювали малюнок кислотою , підсушили та подержали над полум’ям.

«Диво» друге. Запалення свічок чарівною паличкою.

Учень-експерт.

Запалення свічок робили так: суміш Калій перманганату(марганцівки) з концентрованою сульфатною кислотою переносили скляною трубочкою на гніт свічки, змочений етанолом(спиртом). Атомний  кисень, який виділяється в першій реакції, окиснює етиловий спирт. Реакція екзотермічна. Тепло, яке виділилося, достатнє для займання спирту, і свічки загоряються.

Дослід „Різнокольорове полум’я”.

Різний колір полум’я можна показати при спалюванні хлоридів у

спирті. Для цього беруть чисті порцелянові горнятка з 2-3мл спирту. У

спирт додають по 0,2-0,5г розтертих хлоридів. Спирт підпалюють. У

кожному горнятку колір полум’я характерний для того катіона, що

входить до складу солі: літій – малиновий, натрій – жовтий, калій –

фіолетовий, рубідій і цезій – рожево-фіолетовий, кальцій – цегляно-

червоний, барій – жовто-зелений.

Дослід „Рідина, що самозапалюється”.

У порцелянове горнятко поміщають 0,5г, злегка розтертих у

ступці кристалів калій перманганату, потім з пипетки додають 3-4

краплини гліцерину. Через деякий час гліцерин самозапалюється.

14КMnO4 + 3C3H5(OH)3 → 14MnO + 9CO2 + 5H2O + 14KOH/

Дослід „Кольорові розчини”. 

У 4 склянки, що містять розчини натрій гідроксиду, оцтової

кислоти, хлоридної кислоти, ферум (ІІ) хлориду, додають відповідно

фенолфталеїн, лакмус, метиловий оранжевий, калій роданід. Розчини

при зливанні набувають іншого кольору.

Дослід „Негорюча хусточка”.

Хусточку опускають у розчин натрій силікату, висушують і

складають. Для демонстрації негорючості його змочують спиртом і

підпалюють. Хусточку треба тримати тигельними щипцями в

розправленому вигляді. Спирт згоряє, а тканина, вимочена натрій

силікатом, залишається неушкодженою.

Дослід „Зірковий дощ”.

Висипають на листок чистого паперу, гарно перемішуючи, по три

ложечки калій перманганату, вугільного порошку і порошку

відновленого заліза. Отриману суміш висипають у залізний тигель,

який укріплюють в кільці штатива і нагрівають у полум’я спиртівки.

Починається реакція, і суміш викидається у вигляді іскри, що складає

враження вогненного дощу.

Дослід «Фараонові змії».

Підпалюємо сухий спирт. На нього кладемо глюконат кальцію. C12H22CaO14+O2 = 10C+2CO2↑+CaO+11H2O . Як бачимо, відбувається реакція реакція з  выділенням воды, вуглекислого газу, вуглецю  та  оксиду кальцію. Саме  виділення газу  забезпечує ріст "Фараонових  змій" .

Дослід « Піна»

Змішуємо перманганат калію і перекис водню. Для цього  досліду знадобиться: 1. Перманганат калію (Марганцівка) — марганцевокислий калій, калійна сіль марганцовой кислоти. Хімічна формула — KMnO4. Являє собою темно-фіолетові, майже чорні кристали, при розчиненні у воді утворюють яскраво забарвлений розчин малинового кольору. 2. Пероксид водню (перекис водню), — 30%. 3. Рідина для миття посуду, або будь-яка добре піниться рідина (шампунь, рідке мило, піна для ванни ). 4. Вода, барвники. Реакція: при взаємодії розчину марганцівки і перекису водню - виділяється багато кисню, який разом з рідиною для миття посуду дає багато піни!

 

 

Дослід «Вулкан».

В тигель насипають амоній дихромат, змішаний з металічним

магнієм (у центрі пагорба змочують спиртом). Запалюють „вулкан”

запаленою скібкою. Реакція екзотермічна, відбувається бурхливо,

разом із азотом вилітають розкалені часточки хром (ІІІ) оксиду та

магнію, що горить. Якщо виключити світло, то створюється враження

виверження вулкану, із кратера якого висипається розкалена маса.

Співають пісню (На мотив «Я піду в далекі гори»)

Я піду  у край хімічний,

Де пробірки й реактиви,

Там де досліди цікаві

Ми з тобою проводили.

Королева тут панує,

Знає лад всім речовинам

І на бал у край хімічний

Нас з тобою запросила.

Приспів

Найчарівніша наука хімія моя

Я несу знання від неї до свого життя.

Ти  у ванні, на городі і у кухні є,

І завжди стаєш в нагоді, бо потрібна ти.

ВЕДУЧА.

Давайте, не сумуйте, бо я пропоную загально­відомі вислови та прислів'я, запи­сані хімічною мовою.

 

ВЕДУЧИЙ.

Завдання. Перекладіть прислів'я українською мовою.

1. Слово — Аргентум, а мовчан­ня — Аурум.

2. Багато з тих пір аш два о утек­ло.

3. Перший день гість — Аурум, другий день — Аргентум, а третій день — Купрум, хоч бери сумку та їдь.

4. Ферумний характер.

5. За Купрумний фіш продався.

6. Білий, як кальцій карбонат.

7. Щоб людину пізнати, треба з нею пуд натрій хлориду з'їсти.

 

Королева Хімія.

Будь яка професія

Для суспільства треба,

І, звичайно, хімія

Існує для тебе.

Автослюсар чи технолог,

Тракторист чи кухар

Про сполуки пам’ятають,

Де використати знають!

1-й учень:

Хімія служить людині,

Знати це всі ми повинні,

Хліборобам допомогає

І міндобрива дає!

2-учень:

Ми косметику, парфуми

Щодня витрачаємо,

Гарний одяг та взуття

Щодня одягаємо.

3-й учень:

Любим смачно ми поїсти,

Не любим хворіти,

Євроремонти в кабінетах

Мріємо зробити.

4-й учень:

Тож професію в ліцеї

Треба шанувати .

І знання собі для цього

Треба здобувати!

Виходять усі учасники і співають пісню на мотив "Червоної рути":

Серед сотень наук

Ти є найчарівніша.

Легким порухом рук

Все стає зовсім інше.

І в подяку тобі

Ми говоримо нині:

« Треба хімію вчить

Кожній чесній людині»

Приспів:

Будемо знати

Як нам мило дістати,

Як на кухні завзято

Готувати супи.

Наведемо ми вроду,

Та очистимо воду

І поможеш нам в цьому

Тільки ти!  Всі: ХІМІЯ!

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Сценарії
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
416
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку