Сценарій ігрової програми "Подорож у країну мистецтв" для молодшої вікової категорії вихованців декоративно-прикладного та образотворчого мистецтва

Про матеріал

Ігрова програма розрахована на дітей молодшого шкільного віку. Проводиться на початку навчального року з метою набору вихованців у гуртки декоративно-прикладного та образотворчого напрямків.

Мета: навчальна: познайомити дітей молодшого шкільного віку з різноманітністю декоративно-ужиткового мистецтва; з основними та похідними кольорами; методикою нанизування бісеру, складання моделі «голуба» (орігамі)

Виховна: зміцнити интерес до декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва, залучити до прекрасного світу мистецтва, заохотити до створення власних робіт

розвиваюча - розвиток творчих здібностей, уяви, пам'яті, уваги, почуття, кольору, світу.

Методи: словесні, наочні, практичні.

Тип заняття: засвоєння нового матеріалу

Вид заняття: ігрова програма

Обладнання та матеріали: пензлі, фарби, мольберт, не розмальований (контур) фабрики творчих ідей з 6 поверхів у кожному куту якого є отвір, палітра; розрізане на 5 частин сонце дружби та взаємодопомоги; 4 стрічки різного кольору; 6«ґудзиків»- пластикова тарілка з двома отворами в ній, 6 стрічок, які вдягнуті у картонову голку; «намистини» - крупні кульки з діркою, голуб з оригамі, 6 аркушів паперу білого, двосторонній скоч.

Мультимедіапроектор, ноутбук; музика з чарівними звуками.

Вимоги до місця проведення: оформлена виставка робіт декоративно-прикладного та образотворчого мистецтва.

Перегляд файлу

Вступ

   Ігрова програма розрахована на дітей молодшого шкільного віку. Проводиться на початку навчального року з метою набору вихованців у гуртки декоративно-прикладного та образотворчого напрямків.

      Мета: навчальна: познайомити дітей молодшого шкільного віку з різноманітністю декоративно-ужиткового мистецтва; з основними та похідними кольорами; методикою нанизування бісеру, складання моделі «голуба» (орігамі)

 Виховна: зміцнити интерес  до декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва,  залучити до прекрасного світу мистецтва, заохотити до створення власних робіт

 розвиваюча - розвиток творчих здібностей, уяви, пам’яті, уваги, почуття, кольору, світу.

Методи: словесні,  наочні, практичні.

Тип заняття:  засвоєння нового матеріалу

Вид заняття: ігрова програма

Обладнання та матеріали: пензлі, фарби, мольберт, не розмальований (контур) фабрики творчих ідей з 6 поверхів у кожному куту якого є отвір, палітра; розрізане на 5  частин сонце дружби та взаємодопомоги; 4 стрічки різного кольору;  6«ґудзиків»- пластикова тарілка з двома отворами в ній, 6 стрічок, які вдягнуті у картонову голку; «намистини» - крупні кульки з діркою, голуб з оригамі, 6 аркушів паперу білого, двосторонній скоч.

Мультимедіапроектор, ноутбук; музика з чарівними звуками.

Вимоги до місця проведення: оформлена виставка робіт декоративно-прикладного та образотворчого мистецтва.

 

 

 

Діючі особи:

 Королева країни Мистецтв

Кольоринка

Стрічечка

Ґудзик

Намистинка

Домовичок-Майстровичок

Хід ігрової програми

(Лунають позивні, під чарівну мелодію з̓ являється ведуча в образі Королеви країни Мистецтв)

Королева країни Мистецтв (далі Королева):

 Добрий день, дівчата!

 Добрий день, хлоп’ята!

Рада бачити вас у країні Мистецтв чудових

Повній  талантів, справ та ідей нових!

Вас я хочу запитати чи готові помагати

Країну від Лінощей визволяти?

                                (Діти кричать: «Так!»)

Королева: Колись я -  Королева країни Мистецтв керувала гарною, різнокольоровою, засіяною добрими справами  та дивовижними роботами, країною, поки не прийшли Лінощі і усе набуло сірого кольору, а фабрика творчих ідей  зовсім перестала працювати. Нам треба це подолати і знову надихнути людей на творчість ! А допоможуть нам у цьому мої сестри та брати, з якими ви незабаром познайомитесь.

 (Лунає музика, з'являється ведуча в образі Кольоринки з фарбами та пензлями, перед кожною командою стоїть мольберт, на який прикріплено зображення фабрики творчих ідей, у якій є тільки контур )

 

Кольоринка: Вітаю вас, малеча! Я – Кольоринка і відповідаю за різнобарв’я у країні мистецтв! Щоб фабрика творчих ідей почала відновлюватися, їй потрібні шість кольорів – три з них: червоний, жовтий та синій у нас вже є.

Де знайти ще три? На вирішення цього завдання у вас буде деякий час.

Я запрошую з кожної команди по шість учасників.

          Станьте у колону один за одним, біля вас стоять фарби, пензлі та палітра. Ваше завдання: за моєю командою, по черзі, умокнути пензель у фарбу, добігти до мольберта та наповнити кольором один з 6 поверхів нашої фабрики.  Кожен поверх повинен бути розмальований  кольором, який не повинен повторюватися.. Але, спочатку для вас невеличка підказка, слухайте уважно.

(На екран проецирується зображення основних й похідних кольорів в малюнку «Три веселі кульки», червона + жовта = жовтогаряча, жовта + синя = зелена, червона + синя = фіолетова )

Кольоринка: Отже, приготувалися і як тільки ви почуєте слово Кольоринка той час же розпочинайте завдання. Ко – льо – рин – ка, Кольоринка!

(Кольоринка проводить гру «Палітра»)

Кольоринка: Молодці, хлопці і дівчата! Фабрика знову засяяла своїми кольорами, ви справжні майстри образотворчого мистецтва, але трошки швидше була команда__________ і вона першою отримує частину сонця дружби та взаємодопомоги, яке повинно засяяти на небосхилі нашої країни.

(Кольоринка вручає першу з п’яти  частин сонця  )

Королева: Але цього замало, щоб повернути запал та творчий потенціал   мешканцям. Я пропоную звернутися за рекомендаціями до моєї другої сестри.

 

 

       (Лунає чарівна мелодія, з’являється ведуча в образі Стрічечки)

Стрічечка: Я стрічечка – невеличечка! Мої подружки відрізняються великою різноманітністю, зараз самі переконаєтесь.

(На екран проецируються різноманітні роботи з використанням стрічок: картини, іграшки, одяг, інше )

  Стрічечка:До вас поспішала, стрічки збирала, треба їх зав’язати, дати музиці заграти! Якщо вірно виконаєте завдання – почуєте звуки чарівні. Я запрошую чотири найохайніших, найшвидших хлопців та дівчат, які зможуть зав’язати стрічку бантом.

 Станьте, будь ласка, у колону один за одним. Кожен із вас отримує чарівну стрічку, ви повинні по черзі добігти до фабрики ідей, якій ваші друзі вже подарували барви, протягнути стрічку в один із її отворів, які знаходяться у кутах будівлі, витягнути та зав’язати бант, ось таким чином. Чотири кути, чотири банти

                (Стрічечка показує вірність виконання завдання)

Стрічечка: Давайте разом скажемо чарівне слово: «Стрічечка» та розпочнемо завдання! Отже, Стрі – чеч – ка!

(Стрічечка проводить гру «Бант» )

Стрічечка: Як добре у вас вийшло! Команда, що виконала завдання першою отримує другу частину сонця дитячих мрій!

(Стрічечка вручає другу частину сонця)

Королева: Які талановиті хлопці і дівчата! Я не помилилась, коли

звернулась до вас за допомогою. А я хочу познайомити вас Ґудзиком, це мій братик, він підкаже, що робити далі. Зустрічайте його своїми оплесками

(Під музику з’являється ведучий  образі Ґудзика)

 

 

Ґудзик: Доброго дня, мої друзі! Чи вмієте ви тримати голку у руках?

Не дарма я поставив таке запитання. Тому, що у  наступному завданні  треба пришити аж шість ґудзиків. На кожний поверх фабрики ідей по одному ґудзику до тих місць, де ви бачите вікна, саме так вони виглядали до того, як на нас напали лінощі. Але спочатку,познайомтесь з нами ґудзиками ближче.

(Проецирується на екран історичне походження ґудзиків та зображення виробів з використанням ґудзиків )

Ґудзик: Я запрошую дванадцять дітей з кожної команди, які повинні стати парами одна за одною, один з вас тримає «ґудзик»- пластикова тарілка з двома отворами в ній, іншій стрічку, яка вдягнута у картонову голку, за моєю командою ви по черзі добігаєте до нашого об’єкту, один тримає ґудзик, прикладаючи його до вікна, іншій протягає «нитку» у отвори та зав’язує, повертаються, тільки після цього біжіть інша пара. Отже, приготувались та повторюємо разом зі мною контрольне слово - ґудзик, після якого ви починаєте виконувати завдання.

Готові? Тоді кричимо ґуд – зик!

(Ґудзик проводить гру «Ґудзики»)

Ґудзик: Першою виконала це завдання команда __________, для неї третя частина сонця  

(Ґудзик вручає третю частину сонця команді-переможниці цієї гри)

Королева: Як гарно в нас виходить, залишилась якась крапелька і моя країна Мистецтв засяє з новими силами! Я хочу скоріш познайомити вас з ще однією сестрицею і її ім’я Намистинка. Зустрічайте оплесками

(Під музику виходить ведуча у образі Намистинки )

Намистинка: Я – Намистинка! Познайомимось, діти?

Діти: Так!

 

(Проецирується на екран зображення виробів з намистинок та розповідається про походження намистинок)

Намистинка:    Цікаво й дружно давайте жити

                          Будемо разом намисто робити,

                          Щоб Королеві Мистецтв подарувати,

                          Щоб Лінощей країні більше не знати!

Я зарошую у центр нашої зали по п’ять гравців з кожної команди, які стають один за одним у колону, кожен з вас отримує одну намистинку, попереду вашої команди стоїть моя помічниця, яка тримає у руках натягнуту стрічку. Завдання ігроків добігти до стрічечки, зав’язати на  неї намистинку, повернутися до команди і тільки після цього біжіть наступний учасник. Приготувались, голосно називаємо моє ім’я та розпочинаємо завдання. Отже, На-мис-тин-ка!

(Намистинка проводить гру «Намисто»)

Намистинка: Ви гарно впоралися з цим завданням, подаруємо зроблене вами намисто нашій Королеві!

(Намистинка одягає Королеві на шию намисто)

Намистинка: А я в свою чергу дарую четверту частину сонця команді, яка першою виконала завдання

(Намистинка вручає четверту частину сонця

команді-переможниці цієї гри)

Королева: А зараз, друзі,я хочу познайомити вас із моїм  молодшим братом – Домовичком-Майстровичком. Він своїми чудовими виробами дарує гарний настрій, мир та злагоду оселям нашої країни . Зустрічайте – Домовичок-Майстровичок!

(Під веселу мелодію заходить Домовичок-Майстровичок)

 

 

Домовичок – Майстровичок: Тільки з вашою допомогою мені вдасться знову подарувати країні Мистецтв символ миру – Голуба. А відтворимо ми його застосовуючи чарівну техніку, яку подарували нам  майстровиті японці. Називається вона зроблена у техніці орігамі.

(На екрані проецирується історичне походження техніки орігамі та види робіт, які можна зробити за допомогою цієї техніки)

Домовичок – Майстровичок: Я запрошую до мене п’ять  хлопців та дівчат, які радо нам допоможуть. Станьте один за одним у колону. Перед вами на деякій відстані на столі знаходяться аркуші паперу. Ваше завдання – по черзі добігти до столу та скласти свого птаха.

Останній гравець переносить цих голубів на дах фабрики ідей за

допомогою двостороннього скочу. Отже, приготувались, почали!

      (Домовичок – Майстровичок проводить гру «Символ миру»)

Домовичок – Майстровичок:  Команда __________ отримує останню частину сонечка добра, вони першими прикріпили своїх голубів

(Домовичок вручає п’яту частину сонця)

Королева: Залишилось, щоб над нашим містом засяяло справжнє сонце дитячих мрій, добра і надій! Я запрошую капітанів ваших команд вийти до нас і взяти із собою ті частини сонця, які ви  сьогодні отримали! Для вас дуже відповідальне завдання – підняти сонечко над нашою країною, щоб обігріти фабрику ідей вашими щирими серцями та посмішками.

(Лунають фанфари, капітани команд за допомогою шпильок прикріплюють частини сонця у вірній послідовності

 на обідок, на який натягнута сітка )

Кольоринка: Запрацювало!

Стрічечка: Фабрика ідей знову радуватиме нас!

 

 

Ґудзик: Подивіться країна Мистецтв повертається до свого цікавого, гарного, творчого життя !

Намистинка: На її вулицях справжній парад чарівних виробів!

(Під музику у залі відбувається парад чарівних виробів. По колу проходять діти, тримаючи у руках вироби декоративно-прикладного мистецтва, які зупиняються по середині зали )

Королева: Велике спасибі хлопці та дівчата, що врятували нас від такої біди як лінощі! Окрему подяку ми висловлюємо команді, яка стала переможницею нашого сьогоднішнього свята, їй и вручаємо грамоту країни Мистецтв!

(Команді, яка перемогла у ігровій програмі вручається грамота)

Королева: До побачення! Не забувайте, що є така країна, де відбуваються дива! Заходьте до неї частіше.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

1. "Методика навчання малюванню дітей шкільного віку". Творчий центр, 2008 

2. Немежанская Е.А. Это волшебное слово «игра». – К:., «Молодь». – 1978г.

3. Панфилов П. Как написать сценарий игрового театрализованного представления./ Я вхожу в мир искусств. – Ярославль., «Академия  развития» 2002. – № 1. – С.61-66.

4. Петерсон Л., Конкор Д.О. Дети на сцене: как помочь молодому таланту найти себя. Ростов –на- Дону.: «Феникс», - 2007 г.

5. Толченов О. Детский игровой театр./ Я вхожу в мир искусств. -2002- №1. – С.Ярославль., «Академия  развития».1997 г.

 

 

 

 

 

 

..

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Якімчук Ірина Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
10 січня 2018
Переглядів
2482
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку