КЗ «Луцька загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №13 Луцької міської ради»
Сценарій інтелектуальної гри з зарубіжної літератури «Найрозумніший»
для 5 класу
Підготувала і провела
вчитель зарубіжної літератури
Талашко О.А.
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА “НАЙРОЗУМНІШИЙ”
Мета: поглибити й узагальнити знання учнів з курсу «зарубіжна література», формувати вміння логічно висловлювати свої думки, Розвивати швидкість мислення і пізнавальні інтереси, розвивати пізнавальний інтерес у учнів; виховувати любов до художнього слова.
Обладнання: презентація.
Хід гри
ВЕДУЧИЙ
Доброго дня, дорогі друзі! Щиро вітаю всіх учасників на інтелектуальній грі «Найрозумніший» у категорії зарубіжна література серед учнів 5-А класу. Сьогодні ви зможете показати не тільки знання з зарубіжної літератури, але й уміння міркувати, зіставляти, знаходити вихід із складних ситуацій. Нехай під час змагання пануватимуть кмітливість, наполегливість, впевненість, довіра та повага один до одного. Усі ці складові допоможуть отримати вам перемогу. Хай щастить!
Увага!
Мій обов’язок: нагадати правила гри.
Гра складається з трьох турів. У відбірній грі братимуть участь 12 учасників. У 2тур пройде 6 учасників, які наберуть найбільшу кількість балів. У 3тур – фінал вийде 3учасника.
А зараз давайте познайомимось з претендентами на переможця гри.
Представлення гравців.
На ігровому подіумі – найкращі гравці, які будуть боротися за перемогу.
І так ми починаємо гру за титул «Найрозумніший».
1 тур. Відбірна гра.
Правила відбірної гри такі:
Зараз вам буде поставлено 12 питань. До них буде дано декілька відповідей, одна з яких є правильною. На роздуми вам дається 15 секунд, за які ви повинні вибрати правильну відповідь. Шестеро учасників, які наберуть найбільшу кількість балів, продовжать боротьбу за звання “Найрозумніший” у півфінальній грі. У разі, якщо не вдалося вибрати одразу 6 півфіналістів, ставляться додаткові питання. На столах у вас є картки з номерами і варіантами відповідей. Ви повинні обрати правильну відповідь і покласти ручку. Це буде сигнал того, що ви справилися із завданням. Виправлення не зараховуються.
Отож, усім бажаю гарної і цікавої гри, показати найкращі свої результати.
Завдання
1.Казка « Фарбований шакал» належить до
а) казок про тварин; б) чарівних казок; в) побутових казок .
2. Як звати героя казки, який міг перетворювати зображення на малюнку в реальність:
а) Момотаро; б) Чандарава; в) Малян?
3. Якого казкового персонажу немає у вступі до поеми «Руслан і Людмила»:
а) русалки; б) Баби Яги; в) золотої рибки?
4. Про що мала найкраще дбати пасербиця у домі пані Метелиці:
а) про посуд; б) про постіль; в) про одяг?
5. Німецька казка «Пані Метелиця» належить до …
а) чарівних казок; б) побутових казок; в) казок про тварин.
6. Укажи країну, яка є батьківщиною казки «Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик»:
а) Німеччина; б) Японія; в) Індія;
7. Укажи нагороду, яку Соловей визнав гідною його співу:
а) сльози імператора; б) золотий черевик імператора;
в) золота стьожка.
8. Укажи, що сталося з Хлопчиком – зіркою, коли він образив рідну матір:
а) перетворився на старця; б) обличчям став схожим на жабу;
в) став ще кращим, ніж був раніше;
9. Курумпо (за оповіданням Е.Сетон – Томпсон «Лобо») – це …
а) велике місто на півночі Нью-Мехіко;
б) назва річки на півночі Нью-Мехіко;
в) назва скотарської округи на півночі Нью-Мехіко.
10. Укажи пору року, яка описується у вірші Г.Гейне «Задзвени із глибини»:
а ) літо; б )зима; в) весна.
11. Вказати, чому Том фарбував паркан:
а) він був дуже працьовитий; б) так покарала його тітка;
в) він хотів позагорати на сонці.
12. Як називається зображення природи в художньому творі?
а) інтер'єр; б) портрет; в) пейзаж.
Додаткові запитання.
13. Батьківщина Г. К. Андерсена:
а) Данія; б) Росія; в) Німеччина.
14. Батьківщина О. Пушкіна:
а) Німеччина; б) Росія; в) Франція.
15. Скільки разів Хлопчик-зірка рятував прокаженого:
а) тричі; б) двічі; в) жодного разу?
16. У якому вірші є рядок «Поезія землі не вмре ніколи»:
а) «Про коника та цвіркуна»; б) «Задзвени із глибини»;
в) «Нічна пісня мандрівника»;
17. Образний вислів, який вживається в переносному значенні й ґрунтується на уподібненні одного предмета (чи явища) іншому, — це…
а) епітет; б) метафора; в) порівняння.
18. Хто з перерахованих письменників взяв собі псевдонім Марк Твен:
а) Е. Портер; б) С. Клеменс; в) Л. Керролл.
19. Чому Том кожного понеділка прокидався нещасним?
а) мусив чистити зуби; б) одягати чистий одяг; в) іти до школи.
20. Який чарівний предмет є в казці «Іссумбосі, або Хлопчик - Мізинчик»?
а) чарівний пензлик; б) маленький молоточок; в) чарівний починок.
Слово вчителя. А зараз, поки журі підрахує результати і оголосить півфіналістів, пропоную невеличку рекламну паузу - «Казки нашими очима».
Слово надається журі.
2 тур. (6 гравців) ПІВФІНАЛ
Щоб встановити черговість наступного туру участі школярів у півфіналі, проводиться гра «Дешифрувальник».
Правила гри.
Потрібно якнайшвидше розшифрувати слово. Учень, який першим відгадав слово, буде грати першим, другий - другим і т. д.
Принцип дешифрування слова:кожна цифра означає декілька букв, як на кнопках телефону.
Наприклад:1 - А, Б, В 2 - Г, Д, Е і т. д.
Гра «Дешифрувальник»
Зашифроване слово - малий жанр фольклору жанр – 5, 6, 3. 4, 1, 3, 4, 1. (Приказка)
Після гри «Дешифрувальник», коли учасники знають, у якій послідовності вони будуть відповідати на запитання, учні змагаються за вихід у фінал. Їм пропонується шість тем. Кожен вибирає собі ту, яку він найкраще знає. За одну хвилину треба дати відповіді на якомога більше запитань. Якщо гравець не знає відповіді, слід сказати: «Далі». За найбільшою кількістю набраних балів у фінал виходять три учасники.
ТЕМИ
Народна казка.
Літературна казка.
Літературна математика.
(о 12)
Світ дитинства і природи.
Літературний герой.
Секрет (Літературна географія і природа)
Слово вчителя. Поки журі підрахує результати і оголосить фіналістів, пропоную невеличку рекламну паузу: слово надається учениці 5-А класу Шведик Анні, яка прочитає уривок із поеми О.С.Пушкіна «Руслан і Людмила».
Слово надається журі.
III тур (3 гравці) ФІНАЛ
Щоб установити послідовність гри у фіналі, знову проводиться гра «Дешифрувальник»
Зашифроване слово – жанр прозових творів - 5, 5,1, 3, 6, 6,9.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
Отже, за червоним столом грає - .... за жовтим - .... за синім - …
Правила фінальної гри.
Перед вами табло, на якому 24 віконеча із номерами від 1 до 24. Ви повинні запам’ятати номери, які зафарбовані в ваш колір. Для цього у вас є 20 секунд.
Якщо обираєш своє запитання і даєш правильну відповідь, то отримуєш 2 бали, якщо відповідаєш на запитання суперника - 3 бали. А якщо на запитання, які зафарбовані в білий колір (загальні питання ), то отримуєш 1 бал. Кожному учаснику буде запропоновано 6 запитань. Хто набере найбільшу кількість балів - стане переможцем сьогоднішньої гри.
Діти обирають спеціальну тему.
Червоний колір – Письменники, жовтий – Предмети, синій – Теорія.
ФІНАЛЬНА ГРА
Письменники
«Попелюшка». (Шарль Перро)
Предмети (вказати назву казки за предметом)
Теорія
Загальні питання
Підбиття підсумків гри «Найрозумніший». Нагородження переможця.