Народна казка.
Індійська народна казка «Фарбований Шакал»
Тест 1
А «Тисяча й одна ніч» ;
Б «Панчатарна»;
В «Казки матінки гуски».
А арабському;
Б індійському;
В китайському.
А санскритом;
Б давньогрецькою;
В арабською.
А 3;
Б 5;
В7.
5.Що таке тантра?
А збірка;
Б книжка;
В казка.
6.Назвіть персонажа, який « Ускочив у велику діжку із синьою фарбою. Звідти виліз геть синій»:
А віл Сандживаку;
Б лев Пінгалака;
В шакал Чандарава.
7. Від кого ховався шакал?
А від ведмедя;
Б від лева;
В від собак.
8. Хто назвав себе створіння самого Брахмана?
А лев Пінгалака;
Б Ворон;
В шакал Чандарава.
9. Яке прізвисько придумав собі шакал?
А Чандарава;
Б Какудрума;
В Брахман.
10. Як повівся Какудрума зі своїми родичами?
А доручив їм охороняти скриню;
Б поставив вартовими біля входу;
В погнав їх у шию.
11. Чому тваринам у казках притаманні риси характеру людини?
А відбиток уявлень первісних людей про одуховення природи;
Б вимисел оповідача казок;
В свідчення того, що колись звірі вміли говорити.
12. Хто із українських письменників взяв за основу індійську народну казку « Фарбований шакал»?
А Т. Шевченко;
Б І. Франко;
В Л. Українка.
Вікторина «Чи уважний ти читач?»
Виправите змістові помилки ( за казкою «Фарбований Шакал»)
1.Рятуючи життя, шакал шмигнув у дім торговця, а там ускочив у велику діжку із жовтою фарбою. (…дім маляра; із синьою фарбою.)
2. Побачивши цього дивного звіра із синьою, як у Шиви, шиєю, всі лісові жителі, сповнені неймовірної радості, кинулися вітати нового царя.(…сповнені неймовірного страху; кинулися врозтіч.)
3. Чандарава збагнув, що звірі перебувають у доброму гуморі, тож сказав: «О звірі, чому це ви, углядівши мене, стали поклонятися мені».(…перебувають у полоні страху; стали розбігатися.)
4. Новоспечений «цар» призначив лева палацовим сторожем, а вовкові подарував посаду радника. (…вовка призначив, а левові подарував.)
5. Якось, відпочиваючи після обіду, Чандарава почув десь далеко чутливе виття шакалів. ( … сидячи на раді.)
6. Здивовані звірі вмить усе второпали і з гордістю підняли голови. ( …і засоромлено похнюпили голови.)
7. Шакал з радощів хотів було тікати, але не встиг: леви та його підручні подарували йому життя. ( … шакал з переляку; підручні роздерли шакала на дрібні шматочки.)
Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик»
Встановіть послідовність подій у казці.
Відповідь: 3,6,4,1,7,9,8,2,5.
Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик».
Кросворд
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
Китайська народна казка
Пензлик Маляна
Гра «Так чи ні»
10. Імператор був справедливим і любив своїх селян.
11. Малян намалював імператору цілу купу золота.
12. Море заревло і перекинуло корабель з імператором та його попутниками.
Вікторина №1
11 Як читачеві категорія часу допомагає побачити зміни в житті бідного хлопця? (З часом Малян навчився добре малювати, а пензлика в нього так і не було)
12 Подумайте, чи можуть такі події трапитися насправді? ( Так. Ця частина є реальним відтворенням життя китайського народу)
Вікторина №2
1 З якого моменту починається казка? (Сон Маляна)
2 Чому в казці використано саме мотив сну? (Це дало можливість героям потрапити до казкового світу)
3 Який пензлик отримав Малян? Чи випадково це? (Малян отримав чарівний пензлик. Наявність чарівних предметів – головна ознака будь-якої казки)
4 Що символізує сивобородий дідусь? (Силу добра, мудрості, допомоги)
5 Чому хлопець намалював саме птаха? Що символізує цей птах? (Малян намалював не «пташку», а «птаха», що свідчить про прагнення до злету – до здійснення мрій)
6 Чому Малян малював реманент саме бідним селянам? (Він сам був бідний, добре знав і розумів проблеми незаможних людей і хотів їм допомогти. Мотив добра – ще одна ознака казки).
7 З якою метою поміщик захопив хлопця? (Поміщик прагнув до особистого збагачення)
8 Які художні засоби використовуються у казці для характеристики поміщика? (Епітети, порівняння)
9 Що символізує образ поміщика в казці? (Сила зла)
10 Чому поміщик тримав Маляна саме три доби? (Це елемент трикратності, притаманний казці. Число три – це період витривалості, сили духу, незламності, що забезпечило перемогу)
11 Що символізує драбина? (Це вертикаль, яка допомагає нам побачити «низ» - «верх», тобто прагнення героя до свобод, бажання вирватися зі світу зла)
12 Чому юнак не домальовував свої картини? Як про це говориться у тексті? (Щоб його не викрали, ніколи не домальовував їх до кінця, тож птахи і звірі на картинах ніколи не оживали…» Природа була ніби «мертвою»).
Арабська народна казка «Синдбад-мореплавець»
Вікторина
1 Автор збірки казок «Тисяча і одна ніч»? (Народи, які мешкали в Індії, Персії, Туреччині, Іраку, Єгипті)
2 З якою метою Шахразада розповіла казки царю Шахріяру? (Бажання направити царя, а разом з ним і читача на шлях щирої чесноти).
3 Народам яких країн належить казка про Синдбада-мореплавця? (Індія, Ірак)
4 Скільки подорожей здійснив Синдбад? (7)
5 Що змушує його подорожувати? (Бажання побачити інші країни)
6 Як називається місто, з якого Синдбад вирушав у подорожі? (Багдад)
7 Кого зустрічає герой під час подорожей? (Велику рибину, птаха Руха, велетня-людожера)
8 Що допомагає йому уникати небезпек, рятувати себе і своїх товаришів? (Кмітливість, хитрість, удача)
9 Які старовинні арабські монети згадуються в казках про Синдбада-мореплавця? (Динари)
10 Що найбільше приваблювало Синдбада у подорожах? (Пригоди)
11 Звідки почалася нова подорож Синдбада? (З Басри)
12 Що сталося з кораблем? (Потрапив під бурю, його розбило хвилями)
13 Що мандрівники побачили на острові? (Великий палац)
14 Про який звичай мешканців острова дізнається Синдбад? (Коли помирає один з подружжя, то іншого хоронять поряд)
15 Як вдалося врятуватися Синдбадові? (Знайшов отвір у печері, а потім його побачили з корабля, який пропливав неподалік)
Народна казка «Пані Метелиця»
Літературний диктант
1 Яку роботу виконувала пасербиця? (Пряла)
2 За чим пасербиця скочила в криницю? (За починком)
3 Чому дівчинка злякалася, коли побачила пані Метелицю? ( У неї були великі зуби)
4 Хто просив допомоги у дівчат? (Піч та яблуня)
5 Коли на світі йшов сніг? (Тоді, коли пасербиця збивала подушки пані Метелиці)
6 Що пані подарувала працьовитій дівчинці? (Золото)
7 Чим нагородила пані Метелиця ледащицю? (Смолою)
8 Хто першим сповістив про повернення дівчат та їхні успіхи? (Півень)
9 Чому пасербиця вирішила піти від пані Метелиці, хоч їй було в неї добре? (Скучила за рідною домівкою, рідним краєм)
10 Що означає вираз «відлягло від серця»? (Заспокоїтися, перестати переживати, боятися)
11 Коли рідна дочка вдови почала лінуватися на службі в пані Метелиці? (На другий день)
12 Коли мачуха й сестра зраділи пасербиці, не знали, де й посадити? (Коли побачили на ній багате вбрання)
Народна казка «Пані Метелиця»
Тести
1 Вдова із казки «Пані Метелиця» мала:
А три доньки
Б дві доньки
В чотири доньки
2 Пасербиця порізала палець:
А склом
Б ножем
В ниткою
3 Починок упав:
А у криницю
Б у річку
В у ставок
4 Пасербиця в пошуку починку:
А сама стрибнула в криницю
Б її туди вкинула мачуха
В її штовхнула донька мачухи..
5 Пасербиця витягла з печі:
А одну хлібину
Б увесь хліб
В половину хліба
6 Підійшовши до яблуні, пасербиця;
А струсила всі яблука
Б не чіпала їх взагалі
В полила дерево
7 Найголовнішим заняттям для пасербиці у пані Метелиці було:
А пекти тістечка
Б прибирати у кімнаті
В дбати про постіль
8 Пасербиця хотіла повернутися додому тому, що:
А нудьгувала за домівкою
Б хотіла помститися мачусі
В втомилася бути на службі у пані Метелиці
9 Пані Метелиця нагородила пасербицю:
А золотою каблучкою
Б золотим ланцюжком
В золотим дощем
10 Донька мачухи була:
А такою самою роботящою, як і пасербиця
Б дуже ледачою
В слухняною дівчинкою
11 Донька мачухи одержала таку нагороду:
А їй подарували золото
Б облили смолою
В подарували дорогий одяг
12 Казка «Пані Метелиця» це:
А оригінал
Б переклад
В відтворення народної казки збирачами фольклору братами Грімм