14 травня о 18:00Вебінар: Закордонний досвід: принципи взаємодії батьків, вчителів та учнів у закладах освіти (на прикладі школи «Британніка», м. Будапешт)

Сценарій концерту "Музика - дзеркало душі-2019"

Про матеріал
Матеріал з позакласної роботи призначено на допомогу викладачам дитячих музичних шкіл (класним керівникам) для розробки власних сценаріїв музичних вечорів та концертів.
Перегляд файлу

Сценарій концерту «Музика – дзеркало душі–2019»

Підготувала викладач-методист вищої категорії Балаклійської ДМШ Волик Н. В.

Дві ведучі

І ведуча: Доброго вечора всім малятам та дорослим, мамам, татам, дідусям та бабусям! Зараз я вам розповім одну дуже давню казочку…

ІІ ведуча:  Зачекай-но Олено, я теж хотіла розповісти дітлахам казку. І не просту, а музикальну.

І: Наталя, так давай зробимо це разом.

ІІ: Залюбки! Я згодна!

І: У одному великому місті у вітальні одного помешкання жило собі фортепіано. Воно сумувало, бо було приречене на тривалу важку мовчанку – дуже давно ніхто не торкався його клавіш, хіба щоб пилюку стерти. Хлопчик, який колись грав на ньому, виріс і вирушив у світ, а покинуте самотнє фортепіано мовчало, і ця тиша була пронизливо сумною.

  Трапляється, що речі живуть у помешканні довше за господарів і можуть розповісти про життя не однієї людини. То ж коли через якийсь десяток років до клавіш торкнулися пальчики малого довгокосого дівчатка, фортепіано, голосом трохи захриплим і розладнаним розповіло їй про свого колишнього господаря, а також про Моцарта й Бетховена, Шопена, Чайковського та інших композиторів, які оживали у своїх творах завдяки малому.

  ІІ: Дівчинка лагідно торкалася кожної клавіші, притримуючи довго і наслухаючи голос фортепіано, поки він не стихав.  Вона була маленька, і дивовижні звуки зачаровували її. Низькі топталися по вухах, як клишоногий ведмедик або ж велетенський слон, а високі нагадували писк кумедної морської свинки в зоомагазині. Звуки посередині клавіатури були наймелодійніші – вони нагадували  про морські хвилі і шепіт листя на весняному вітрі. Проте подекуди клавіші позападалися, і з них годі було видобути хоча б якийсь звук.

- Мамо, чому ці клавіші не звучать? – запитала мала.

- Мабуть, фортепіано захворіло, – сказала мама.

- Йому потрібен лікар, той, що приходить до мене?

- Потрібен, але інший, – відповіла мама. – А ти б хотіла навчитися грати на ньому?

І: Так, – у захваті відповіла дівчинка. А лікар довго його лікуватиме?

- Не знаю, мабуть, не дуже, – відповіла мама і взялася за пошуки "лікаря".

   І ось одного похмурого осіннього дня сивий майстер-лікар з'явився у помешканні. Він ретельно обстежив фортепіано, а потім розібрав інструмент і частину повіз із собою. Дівчинка злякано зазирала у напівпорожню душу фортепіано. А що, як воно вже не звучатиме ніколи?

ІІ: Через деякий час майстер повернувся і, наспівуючи, взявся довершувати "лікування" і налаштував інструмент. І раптом усі завмерли, зачаровані гармонійним мереживом звуків. Фортепіано у руках майстра знову ожило. Звуки ширилися помешканням, злітали до яскравих люстер, спадали краплями дощу і стікали по шибках... Тато, мама й дівчинка згуртувалися навколо фортепіано та музиканта, затамувавши подих... А кленове листя за вікном вальсувало у світлі вуличних ліхтарів...

  І: Ну що, діти, сподобалася вам казочка? А ви знаєте, що в неї є продовження. Але воно десь загубилося і ми ніяк не можемо його знайти. Що ж нам робити?

ІІ: А давайте ми зараз запросимо до нас на сцену самих маленьких музикантів-піаністів, які тільки-но роблять свої перші кроки на великій сцені. Може вони допоможуть нам знайти кінець казочки.

1. На скакалці я скакаю,

    Дуже її полюбляю.

    Так на сонечку гарненько

    І нам разом веселенько.

«Плиг-скок», уривок з 2 Рапсодії Ф. Ліста. Виконує учениця 1 класу Говорун Дар’я.

2. Всем девчонкам и мальчишкам

    Захотелось танцевать,

    И подумав, мы решили:

    Надо с польки начинать.

    Дети встали все по парам,

    Будет музыка звучать,

    Время тратим мы не даром,

    Невозможно устоять.

К. Лонгшамп-Друшкевичова «Полька». Виконує учениця 1 класу Демянова Поліна

3. Мила серцю пісня українська!

    Жартівлива, радісна, сумна…

    Ти в моїй душі живеш з дитинства,

    Наче казка – дивна й чарівна.

Українська народна пісня «Ой ти, дівчино». Виконує учениця 1 кл. Дідик Дана.

4. По дорозі жук, жук,

    По дорозі чорний.

    Подивися, дівчинонько,

    Який я моторний.

Виступає учень 1 класу Жук Ярослав. Українська народна пісня «По дорозі жук».

5. Дощик, дощик накрапає,

    Дощик  землю поливає.

    Все довкола оживає.

    Дощик пісеньку співає:

    Кап, кап, кап.

На сцену запрошується учениця 1 класу Первачук Єлизавета. Українська народна пісня «Дощик».

6. Якщо хочете ви спати –

    Марш у ліжко позіхати.

    Музика ця не для вас,

    Бо звучить "Собачий вальс"!

Г. Артоболевська «Вальс собачок». Виконкує учениця 1 класу Яковлєва Віра.

 

І: Віра, зажди, ось вже всі першокласники виступили, ти не підкажеш, як нам знайти кінець казки?

Дівчинка відповідає: «Ні, я не знаю, не можу вам нічим допомогти»)

– Що ж нам робити?

ІІ: А давайте послухаємо далі концерт, який для нас підготували учні фортепіанного відділу, може, після цього і знайдемо відповідь.

7. Вже зелений луг і ліс,

   Сонце — наче сонях…

   Вітер пахощі приніс,—

   Кличе на осоння.

   Угорі співає птах,

   Що присів на гілку.

   Ми з лопатками в руках

   Біжимо на гірку.

Виступає учень 2 класу Кайдаш Олександр. К. Михайлов «Прогулянка»

8. Дощ танцює гопака

   І вщухать не хоче.

   В нього спритність он яка!

   Та ще й грім гуркоче.

І. Кореневська «Дощик» Виконує учениця 2 класу Козлова Серафіма.

9. Ми морозива поїли,

    Ні про що не піклувались,

    Горло дуже застудили,

    Потім довго лікувались.

    Треба було потихеньку, –

    Нагадує мати, –

    Не спішити, а легенько

    Його куштувати.

Е. Градескі «Морозиво» Виконує учень 2 класу Смирнов Нікіта.

10. У одному казковому саду цвіла білосніжна ромашка. В середині квітки розташувалося «оксамитове» сонечко. Цією квіткою кожного ранку милувалася чарівна принцеса, яка гуляла в саду. Принцеса помітила, що коли вона наближалася до ромашки, навкруги неї кружляв золотистий метелик, який як би оберігав квітку. Одного разу принцеса почула в саду ледве відчутні звуки, схожі на пісню. Вона тихенько підійшла до того місця, де росла ромашка, і побачила, що на сонячній серцевині квітки сидить метелик, і, змахуючи крилами, видає мелодійні звуки. Що її ще більше здивувало, що ромашкині пелюстки повільно ворушились, ніби відповідали, продовжуючи почату метеликом мелодію.

Н. Торопова «Квітка і метелик». Виконує учениця 2 класу Склярова Олександра.

11. Мама тесто замесила

      Мне дала кусочек,

      Мы печенье с ней лепили,

      Кто какое хочет.

      Испекли в духовке

      Мы своё печенье,

      Получилось вкусно,

      Просто объеденье!

Виступає учениця 2 класу Чорненька Нонна. К. Роллін «Шоколадне печиво»

12. Старый старьёвщик возит без спешки

      Старые вещи в старой тележке.

      Ну а потом из таких вот вещей

      Шьёт он обновки для малых детей.

М. Реджино «Лахмітник за роботою». Виконує учень 3 класу Ващик Валерій.

13. В прятки весело играть:
      За диваном замирать,

      В уголке молчать за дверью

      Иль под шубой в шифоньере.

І. Беркович «Гра». Виконує учень 3 класу Дронов Дмитро.

14. Церковний  дзвін, немов  би  голос  неба,

      Пробуджує від  сну  людські  серця,

      Відкрию  душу, Господи,  для Тебе.

      Церковний  дзвін – мелодія  життя.

М. Мусоргський «Дзвін». Виконує учениця 3 класу Землін Оксана.

 15. Он сделал хитрое лицо,

      Потом платком накрыл яйцо...

      Потом смахнул платок, оп-ле!

      И вот цыпленок на столе!

      Вот так уже в который раз

      Дурачат фокусники нас!

В. Коровіцин «Вуличний фокусник». Виконує учениця 4 класу Андреєва Анастасія.

16. Ви коли-небудь чули про святкування Дня рожевої пантери?  Всього лише 2 роки тому, 18 травня 2015 року, це свято було засновано у Королівстві Любові – співтоваристві друзів, членами якого є музиканти, кулінари та інші творчі особистості. За короткий термін це весело свято вже обзавелося множиною традицій і навіть має свій девіз "Think pink", що означає "Думай в рожевому кольорі", тобто "Думай творчо"! Рожева пантера – відомий персонаж художніх і мультиплікаційних фільмів, улюблений багатьма дітьми та дорослими. Засновники свята заявили, що саме здатність Рожевої пантери до нестандартного мислення (а конкретно –перефарбовування світу в щасливий рожевий колір), його гумор і позитивний настрій і стали головними мотивами для установи цієї нової дати.

Г. Манчіні «Рожева пантера». Виконує учень 4 класу Галілей Павло.

17. Канікули! Канікули!  

      Співає все навколо.

      Канікули! Скінчилися

      Усі заняття в школі!

 

      А що таке «канікули»?

      Це – літні дні барвисті,

      Це час, коли нам ніколи

      Хоча б на мить присісти.

 

      Це час у річці хлюпатись,

      Підсмажувати спини

      І зранку в лузі слухати

      Тонку струну бджолини…

 

      Це час, коли за друзями

      Ми скучим – як ніколи,

      І нам страшенно схочеться

      Скоріше знов до школи!...

Н. Лагодюк «Канікули». Виконує учень 4 класу Ларцев Георгій.

18. Цыганский танец озорной, летящий

      И яркий, словно клумба из цветов,

      Он искренний, волшебный, настоящий,

      Невольно в круг тебя вовлечь готов.

М. Майєр «Циганський танець». Виконує учениця 4 класу Онуфрієнко Марія.

19. Клоун в цирке каждый вечер.

      Сколько радости от встречи —

      Балагурит и хохочет,

      Рассмешит, кого захочет.

      Яркий Рыжий с красным носом.

      Задает он всем вопросы,

      Получает оплеухи,

      Лечит нас от лени, скуки.

      Клоун Белый — элегантный.

      Он ведет себя галантно,

      Не вступает в переделки,

      Терпит Рыжего проделки.

В. Коровіцин «Два клоуни». Виконує учениця 5 класу Лукашова Марія.

20. Матусю єдина, матусю рідненька,

      Щоб ти не хилилась в журбі.

      І в осінь, і взимку, весною і влітку,

      Здоров'я і щастя тобі.

 

      Уклін тобі, мила матусю, лебідко,

      За щирість, за ласку й тепло.

      Хай сонце сміється, хай все удається,

      Щоб затишно в серці було!

В. Коровіцин «Мама». Виконує учень 5 класу Тахтаулов Тимофій В. 

21. Хай гарні мрії дійсністю стають

      Завжди-завжди у кожної людини.

      Нехай вони в безмежну даль ведуть

      І вносять світло у життя родини.

 

      То ж добрі мрії у думках плекай,

      Щоб у душі світилось сонце ясне.

      І мрій прекрасних завжди досягай,

      Як мрія є, тоді життя прекрасне!

П. Чайковський «Солодка мрія» Виконує учениця 5 класу Товкач Аліна.

22. Танец Фея танцевала,

      Под мелодию порхала.

      Музыка струилась тонко,

      А мотив звучал так звонко...

П. Чайковський «Танець феї Драже». Виконує Хом’як Дар’я.

 23. Вечір цей святковий пам'ятати варто,

      Забринить у серці загадковий ритм.

      Закружляєм в танці, білосніжнім вальсі,

      Заіскрить на сонці кришталевий дим.

П. Чайковський «Вальс». Виконує учениця 6 класу Бубнова Олександра.

24. Полька – танець дуже стародавній,

      Але в моді нині не останній.

      Жваво повертаємось, як хочем,

      Та ногами швидко затупочем.

 

      В колі руки покладем на плечі,

      То ж всміхаймось кожному до речі.

      Розірвавши коло, пострибаєм,

      В парі із сусідом покружляєм. 

Петров «Полька-галоп». Виконує учениця 6 класу Ігнатченко Софія.

25. Я лиш художник, що згубивши акварелі,

      Малює ніжність, рухами пера

      Чуттєвий слід лишає на папері,

      Грайливий відблиск давнього тепла.

Ю. Весняк «Ніжність». Виконує учениця 6 класу Солнцева Поліна.

26. Ця музика – то справжній кайф:

      У ритмах джазу весь мій час.

      Люблю життя! I love my life!

      Старенький, добрий, вічний джаз.

М. Дворжак «Джазовий етюд». Виконує учениця 6 класу Дідик Кіра.

27. На павутині плакав дощ осінній.

      Порвали важкі краплі струни муз.

      Та вітер, як маестро Паганіні,

      Зіграв на порваній струні осінній блюз…

К. Роллін «Вальс-блюз». Виконує учень 6 класу Рожков Владислав.

28. Танцуй, Эсмеральда!

      Взмывай, окрыляясь мечтою,

      Над толпами сотен задавленных страхом невежд.

      Ты в Танце Любовь вместе с болью захватишь с собою,

      Поднявшись над миром, усыпанным пеплом надежд.
Р. Качанте «Красуня». Виконує учениця 7 класу Карбань Марія.

29. На барвистій каруселі

      Зайці крутяться веселі,

      Не звичайні вухані –

      Сонцезайчики ясні.

      Золотими промінцями

      Закликають дні за днями

      На сяйливу круговерть,

      Повну радості ущерть.

      Тільки тих вона кружляє,

      Хто бадьорий настрій має.

       Усміхнися радо й ти –

       Карусельку закрути!!!

П. Захаров «Карусель». Виконує учениця 7 класу Проценко Маргарита.

  30. Воно, мов спалах блискавки вночі,

        Мов пісня, що у синє небо лине.

        Воно до щастя вічного ключі –

        Мого кохання скерцо журавлине.

Ю. Весняк «Скерцо». Виконує учениця 8 класу Шаповал Альбіна.

І: Ось і останній виконавець зіграв свій твір, а ми так і не дозналися кінця нашої казки.

ІІ: А я вважаю, що якраз навпаки. Все стало ясно. Адже та маленька дівчинка виросла і стала справжньою піаністкою. І це нам довели учасники нашого концерту – дівчатка та хлопці, які показали свою майстерність і любов до цього дійсно величного інструменту –  фортепіано.

І: А нам прийшов час прощатися з вами. І в канун свята Нового року ми бажаємо всім щастя, здоровя, наснаги, нових творчих здобутків, родинного затишку та мирного неба над головою.

ІІ: Усього вам доброго!

разом: До нових зустрічей! 


 

 

docx
Додано
5 вересня 2020
Переглядів
645
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку