Математичне свято
Мета: Викликати інтерес до математики як навчального предмету. Розвивати кмітливість, швидкість мислення, правильність і точність обчислень, показати учням практичне застосування математичних знань у житті. Виховувати любов до точних наук, почуття колективізму.
1.Сьогодні будемо ми, друзі,
Царицю всіх наук вітати.
Так можем гордо і по праву
Ми Математику назвати.
2. Наук на світі є багато,
їх навіть важко полічити,
Та нам їх треба добре знати,
Щоб Всесвітом оволодіти.
3.Наука — хліб мільйонотонний,
Дари розвіданих морів
І винограду пишні ґрона,
Й серед пустель пташиний спів.
4.Наука нам допомагає
Ракети в космос запускати,
І будувати всюдоходи,
Щоб ґрунт на Місяці вивчати.
5.До різних ми наук охочі.
Нехай ведуть нас до вершин,
А зараз ми сказати хочем
« Наш математиці уклін!»
6.Знають усі – без лічби не прожити,
Жодної справи не можна зробити.
Нема без лічби в розрахунках порядку.
Не зробить спортсмен без лічби фіззарядку.
Що ви завітали до нас - це вже вдача,
Тепер не страшить нас найважча задача.
1-й ведучий.
Важко уявити собі життя людей без математики — у цьому не допоможе навіть найсміливіша фантазія.
2-й ведучий.
Якось в одній країні організували конкурс на кращий твір «Як би людина жила без математики?».
1-й ведучий.
Ну і що?
2-й ведучий.
За кращий твір обіцяли дуже велику винагороду.
1-й ведучий.
хто ж її одержав?
2-й ведучий.
Уяви собі, що ніхто. На конкурс не було подано жодної роботи: навіть найталановитіші фантасти не
змогли уявити, як можна жити без математики.
Учень 1
А мені математика — мука,
В ній немає живої краси,
Це важка, нецікава наука —
В ній лиш символи й формул «ліси».
1-й ведучий.
З тим, що математика — наука нелегка, погодитися можна. Але той, хто розуміє математику, ніколи не розгубиться в «лісі» формул і символів.
Учень 1
А хіба ж неправда, що в математиці скрізь нудьга?
2-й ведучий.
Звичайно, ні.
Учень 1.
Але ж в математиці немає краси. Хіба неправда?
1-й ведучий.
Зрозумій, ти не права, моя подруго,
Не тим шляхом ти пішла.
Із задачами, певно, не дружиш,
То й поезії в них не знайшла.
Учень 1
«Хоч ти смійся, а хоч плач
Не люблю я тих задач.
А чому терплю невдачі?
Чом серджусь на ті задачі?
Чи задачник непутящий,
Чи таланту десь узяти?
Та знайшла я спосіб кращий:
Тільки відповідь читати.
Ви учіться, хто бажає,
Я б здоров'я не втрачала,
На умову не зважаю:
Раз — помножила, два — додала».
2-й ведучий.
Ні, не хитра ця наука,
Якщо відповідь читать,
Може статись дід за внука,
Буде меншим літ на п'ять.
2-й ведучий
Будеш, трудитись ти сумлінно
У навчанні уникнеш невдач
І розв'яжеш на «добре» й «відмінно»
Не десяток, а сотні задач.
1-й ведучий.
Проникаючи в зоряні далі,
В таємниці земної кори
Математика всіх закликає:
«Ти міркуй, фантазуй і твори»
Пісня про математику.
Пісня: « Будем рахувати «–
муз. і сл: Анна Олєйнікова
Математика - наука
Дуже складная для нас:
Віднімаєм і складаєм
І рахуємо весь час.
Приспів: Час не будем гаяти,
Мусимо все знати:
Віднімать і додавать -
Будем рахувати.
Моя киця народила
Дуже милих кошенят:
Двоє - чорних, двоє - білих.
Скільки ж буде оченят?
Приспів.
Тато дав мені цукерки,
Хочу друзів пригостить,
Та не можу п'ять цукерок
На трьох друзів розділить.
__ Приспів.
Математику вивчаєм,
Щоб уміти рахувать,
А коли її пізнаєм -
Можем вченими вже стать!
__ Приспів.
Ведуча. Ця надзвичайна історія, яку я хочу вам розповісти, трапилась в одній казковій країні, де жила Математика. Одного разу до мене в кімнату залетів гарний метелик і розповів цю дивовижну історію. Діти, а ви хочете дізнатись, що трапилось в Казковій країні? Тоді слухайте і дивіться!
Звучить сумна музика. На сцені з'являється Буратіно і щось шукає.
Буратіно: Діти, я загубив ключик від дверей Палацу Знань, де мешкає цариця всіх наук — Математика. Вона запросила мене на казковий карнавал. А ключик знайшла Баба Яга і вирішила не пускати до Палацу Знань на карнавал. Тепер я розгубився і не знаю, як туди потрапити? Якась записка… Прочитаю: « Щоб потрапити до Палацу Знань потрібно пройти нелегкими цифровими стежками математичного лісу і допомогти усім, кого зустрінеш.» Ну що ж прийдеться вирушати в дорогу!
Голос за сценою
І сувора, й солов'їна Математики країна.
Праця там іде завзята —
Вмій лиш спритно рахувати.
Вмій ділити й віднімати,
Множити і додавати.
Вмій кмітливо все збагнути,
Першим в відповіді бути.
Ледарів у них немає.
Хто руки не піднімає?
Вирушаємо у путь —
Нас цікаві речі ждуть!
(Йде Червона Шапочка.)
Буратіно: Привіт, Червона Шапочко. Будь ласка, допоможи мені потрапити до Палацу Знань на казковий карнавал до цариці Математики.
Червона Шапочка: О, я ніколи не була на карнавалі та й математику дуже люблю, тому із задоволенням з тобою піду.
Вовк. Ви куди йдете?
Буратіно. У країну Математики.
В о в к. Я вас пропущу лише тоді, коли загадки мої відгадаєте.
Буратіно. Якщо і не відгадаємо ми, то нам допоможуть діти. Так чи ні?
Діти. Допоможемо!
Вовк. Відгадайте, яка у мене цифра?
1) Два кільця, як два вінця,
Без початку і кінця.
' Якщо я й перевернуся, Все ж ніскільки не змінюся. (Цифра 8)
Мальвіна: Це цифра …
Вовк:
2) Я вирішив перевірити свою вагу. Став на терези обома ногами і побачив, що важу 16 кілограмів. А скільки я важу на одній нозі?
3) Я з зайцем пішов купувати морозиво. Я сказав, що так як я великий, то куплю 3 морозива, а він – маленький, то йому достатньо 2 морозива. Заєць погодився. Я купив 3 морозива, а заєць 2 рази по дві порції. Коли я з’їв морозиво, я сказав: « Ну, зайцю, постривай!» Чому я так розізлився?
(Відповідь)
Вовк. Дуже добре! Із цим завданням ви впорались!
Червона Шапочка. Тож рушаємо цифровою стежкою далі!
(Буратіно і Червона Шапочка йдуть далі, і на їхньому шляху зустрічається зачарована Яблунька.)
Яблунька. Добрі дітки, допоможіть мені! Зачарувала мене Баба Яга, і не родять на мені яблучка. Гусінь з'їла всі мої листочки. Якщо зумієте розв'язати ці задачі, то чари зникнуть. '
Буратіно. Діти, допоможемо Яблуньці?
Діти. Так, допоможемо!
Задачі
1) В Оленки є дві ляльки, три яблука, одна цукерка, два апельсини, п'ять персиків і один велосипед. Скільки фруктів у Оленки?
2) Двоє учнів грали в шахи 40 хв. Скільки хвилин грав кожний?
3) У дівчинки стільки ж братів, скільки й сестер, а в хлопчика з цієї сім'ї братів немає. Скільки в цій сім'ї хлопчиків і скільки дів¬чаток?
4) Дідуся звуть Григорій Васильович, його онука — Андрій Віталі¬йович. Як звуть батька онука?
5) На столі лежало 4 яблука. Одне з них розрізали навпіл. Скільки всього яблук?
Червона Шапочка. Молодці, діти! Ви добре впоралися з цим завданням. Погляньте, Яблунька знову має яблучка і вся зелена, адже ви правильно розв'язали задачі.
(Червона Шапочка і Буратіно йдуть далі по стежинці, а назустріч їм — Білочка-пустунка.)
Білочка. Добрий день, Буратіно і Червона Шапочко! Я — Білочка-пустунка, люблю стрибати по деревах. Ви дуже втомилися в дорозі, то ж давайте разом відпочинемо. Мудра сова, вчителька лісової школи, задала домашнє завдання з яким я впоратись не можу. Допоможіть, будь ласка. Ви вивчали таблицю множення на 6? Тут потрібно вставити числа.
Буратіно:
6 на 6 – то … - вчить мама зайчатко,
6 на 7 – то … - знає вже малятко.
Червона Шапочка
6 на 8 – … – будемо й ми знати,
6 на 9 – … – щоб не відставати.
Білочка: Щиро дякую вам. Ви мені дуже допомогли. Завтра я отримаю добру оцінку.
(Буратіно і Червона Шапочка вирушили далі в дорогу, а назустріч їм — і Лисиця Аліса.)
Лисиця Аліса. Подайте нещасній Лисиці Алісі! Я побита, я немічна, пожалійте мене!
Буратіно.А у нас грошей немає, і ми дуже поспішаємо. Пропустіть нас!
Лисиця Аліса. Ні, не пропущу! Пограйте зі мною, тоді пройдете.
Червона Шапочка. Діти, пограємо з Лисицею? Запрошую учнів 4 класу.
Лисиця Аліса: Я буду показувати різні числа. Якщо число ділиться на 4, гравці плескають, а якщо число ділиться на 5 -— присідають. Гравець, який припустився помилки, залишає гру.
Буратіно. Бувай, Лисичко. Ми поспішаємо на карнавал. Приходь і ти у палац Знань.
Лисиця Аліса. Дякую. Обов’язково буду.
Під музику виходить Математика з казковими героями і сідає на трон.
Математика.
Я – наука дуже точна.
Вчу дітей завжди охоче
І не тільки рахувати,
Додавати й віднімати.
Розвиваю я уміння,
Мисленню навчу, терпінню.
Мій секрет – скоріш порада,
Поділитися ним рада:
Щоб успішність вам підняти,
Треба добре працювати.
Самостійність виявляти,
Та ще й творчість проявляти.
І тоді, кінець кінцем,
Кожен буде молодцем.
Математика
У нашій Казковій країні — свято,
Буде бал чудовий тут,
Буду всіх я тут вітати,
Всі до мене в гості йдуть.
З багатьох казок герої
Вже до мене поспішають,
Слуги їх сюди пропустять,
Бо запрошення всі мають.
А я буду на цім троні
Зустрічати гостей всіх!
Буде весело сьогодні,
Буде тут лунати сміх!
(Заходять Червона Шапочка і Буратіно, підходять до Математики.)
Буратіно:
Як тут гарно, як чудово, Як же тут у вас казково!
Червона Шапочка:
Математику ми вітаєм,
їй найкращого бажаєм:
Усмішок ясних, тепла,
Веселощів і добра!
Математика •
Добре, що знайшли ви час
До мене завітати.
Ви сідайте тут, будь ласка,
Будем інших ми чекати.
(Буратіно і Червона Шапочка сідають. Заходить Попелюшка.)
Попелюшка: Як чудово тут. І немає злої мачухи, А лиш друзі всі навкруг.
Я щаслива, що на бал оцей прекрасний запросили мене сюди!
О, дорога Математико!
Ви годинники сховали враз.
І не треба мені боятись,
Що вони проб'ють дванадцять раз!
Дякую тобі за те,
Що про мене не забула,
— В тебе серце золоте!
Математика
Шановна, Попелюшко.
Рада, що змогла прийти,
Сідай разом з друзями,
Почекаєм інших ми.
Попелюшка сідає. Заходять Дюймовочка і Царівна Несміяна.
Дюймовочка
Гарно як тут, Несміяно,— подивись!
Перестань ти хмуритись — посміхнись!
Танцювати будемо цілу ніч,
Посміхнись же, Несміяно, і не хнич!
Несміяна
Дюймовочко, люба, мила!
Як тут гарно, як красиво!
Але перш, ніж усміхатись,
Нам потрібно привітатись.
Математико, мила, здрастуй!
Ти сьогодні прекрасна!
І прийми від нас подяку,
Що проявила таку ласку
Й запросила нас на бал,
На казковий карнавал!
Дюймовочка
Так, і я тебе вітаю,
Щастя й радощів бажаю!
Бачу друзів тут своїх,
І дзвенить у залі сміх.
Може нашу Несміяну
Розсмішити хто би зміг?
(Смішинки)
! Ти зізналася вдома, що одержала двійку з математики?
- Так.
- Ну і що?
- А нічого: тоді якраз у нас нікого вдома не було.
***
- Мамо, допоможи мені задачу розв’язати.
- А ти над нею вже думала?
- Так.
- І що придумала?
- Що краще спитати у тебе.
Дівчина:
- Давай затанцюємо вальс!
- Я не вмію.
- Це ж так просто…(кружляє у вальсі, рахуючи темп: раз, два, три, раз, два, три…)
Хлопець здивовано:
- Це ж так, як у мене в щоденнику.
Дюймовочка
Нарешті наша Несміяна,
Мов той дзвоник голосний:
Вже не хмуриться — сміється,
І сміх, неначе річка, ллється!
Друзі, я вітаю вас,
Буде бал веселий в нас!
Математика. Яка я рада, любі мої Дюймовочко та Несміяно, що ви завітали до мене в гості! Сідайте коло своїх друзів, незабаром розпочнеться бал!
Дюймовочка і Несміяна сідають. Заходять Лисиця Аліса.
Лиска А л і с к а. Подайте нещасній Лисиці Алісі! Я побита, немічна, пожалійте мене!
Математика. Алісо! Що це ти тут випрошуєш? Ти ж у мене в гостях! Тут для тебе буде всьго доволі!
Лиска Аліска
Справді, як це я забула, що на бал мене запросили! І взялася за своє: Ходжу, клянчу, все, що є!. Але все! Сьогодні буду веселитись від душі! Реготати і співати, танцювати танці всі!
Математика. Сідайте біля друзів, зараз розпочнемо бал. А ось і Білочка, Яблунька і Вовк прийшли. Вітаю вас. А де принцеса Арифметика?
Принцеса Арифметика: Я тут Ваша Величність. Числа моїх володінь сумлінно трудяться. Тільки мільйон зазнався. Вважає себе найголовнішим і зневажає менші числа, особливо дістається від нього маленькому Нулику.
Цариця Математика. Покликати до мене цього зазнайку! (З’являється Мільйон. Він у циліндрі, з тростинкою. На грудях написано 1 000 000 ).
Мільйон. (співає). Мільйон, мільйон… В мені стільки ж букв, скільки й цифр (7). (Звертається до залу). Назвіть ще число, яке має таку саму властивість (сто, 100). Але – я найбільше число. Мене повинні поважати всі, особливо маленький Нулик, який взагалі нічого не вартий. Тьфу, порожнє місце!
Цариця Математика. (розгнівано). Мільйоне, ти маєш бути покараний, і зробить це той самий маленький Нулик, якого ти так зневажаєш. Покличте, будь ласка, Нулика та його брата.
(З’являються Нулики. На грудях у них зображені нулі ).
Нулики. (разом). Царице, ми з’явилися за твоїм велінням.
Цариця Математика. Нулики! Ви повинні знищити Мільйон з допомогою однієї арифметичної дії .
Нулики: Якої? За допомогою множення?
Цариця Математика. Правильно, за допомогою множення. ( Вони вишиковуються, утворюючи напис: 1 000 000 х 0 = 0). Мільйоне, ти знищений! (Мільйон хапається за голову).
Мільйон: О –йо- йой! Вибачте, я більше так не буду.
Цариця Математика: Добре. Тільки більше не зазнавайся.Дорогі нулики, розкажіть про себе всім гостям.
Перший нулик:
Я серед чисел - не король,
Одначе знаю свою роль.
Навіть мільйони – королі
Йдуть старцювати без нулів.
Другий нулик:
Колись було, та вже пройшло:
Нуль не вважали за число.
Сміялись з нього, ображали
І, як не дивно, зневажали.
Перший нулик
Нумо, спробуйте відняти,
До числа той нуль додати!
Зробили? Що б там не було,
Те саме матимем число.
Другий нулик.
Якщо нуль множником стає,
То все поставить на своє.
Як не мудруй, як не крути,
В добутку нуль одержиш ти.
Перший нулик.
На нуль ділити вам охота?
Боюсь, наб’єте стільки гуль!
Даремна друзі та робота:
Ніщо не ділиться на нуль!
Другий нулик.
Причина? Можу пояснити,
У чому справа, в чому суть:
Немає сенсу щось ділити
На те, чого не може бути!
Цариця Математика: Шановні друзі! До нас завітала постійна жителька моїх володінь Таблиця Множення.
Таблиця Множення: Пропоную потанцювати, таблицю множення на 3 пригадати. (Фізкультхвилинка на мелодію «Розпрягайте, хлопці, коні»)
3 на 4 -12,
3 помножити на 5
то буде 15.
Приспів:
Табличку дружно разом вчили,
Добре полічили -
Будем знати ми усі!
3 на 7 – 21.
3 на 8 - 24,
3 на 9 – 27.
Приспів:
Табличку дружно разом вчили,
Добре полічили -
Будем знати ми усі!
Принцеса Арифметика
В нас сьогодні день незвичний,
Веселий він, математичний,
Ігри, конкурси, змагання,
На кмітливість та знання.
Жарти, ребуси, таблиці,
Все це разом – КВК.
Щоб перемогу в конкурсі здобути,
Веселим та кмітливим треба бути.
Цариця Математика: Увага! Увага! Розпочинаємо конкурс веселих і кмітливих. Команди готові?
- А щоб працювати командою, потрібно знати деякі правила:
Працювати дружно, всі разом;
Вміти вислухати свого товариша;
Не ображати товариша, який зробив помилку;
Не сміятися над командою, яка програє;
Не злитися, якщо ви програєте.
Ми дуже раді вітати вас на нашій вікторині «Розумники та розумниці». Слово «вікторина» від латинського «вікторія», означає «перемога». Сьогодні ви будете свідками цікавої боротьби юних, веселих і винахідливих математиків ...
Багато залежить і від вас, шановні вболівальники, від того, наскільки будете підтримувати свою команду і наскільки успішно виступатимете в змаганнях для уболівальників.
Але в нашому змаганні категорично забороняється підказувати.
Журі може нагородити вболівальників за хорошу підтримку своєї команди, але і має право й зняти очки з команди, якщо її члени порушуватимуть порядок змагань.
Отож, вітайте наше компетентне справедливе журі у складі:
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
А зараз настав час познайомитися з командами.
(Представлення команд)
Прошу капітана представити свою команду.
Капітан І команди
Наша команда «Коло».
Наш девіз:
Ми для друзів у пригоді,
Всім допомагаємо.
І команду нашу дружну
«Коло» називаємо.
Вчитель. Дякуємо команді. Прошу другого капітана представити свою команду.
Капітан ІІ команди.
Наша команда «Квадрат».
Наш девіз:
У нашого квадрата
Всі сторони рівні.
У нашому класі
Всі дружбою сильні.
Вчитель. Перший наш конкурс - «Конкурс капітанів».
Капітани команд, вам треба з розрізаних частин квадрата скласти цілий квадрат. Команда, капітан якої перший справиться із завданням, першою розпочне наступний конкурс і отримає 1 бал.
Вчитель. Наступний конкурс «Розминка». І розпочне його команда___________________
Я по черзі буду задавати запитання командам, а ви будете відповідати.
Якщо команда не знає відповіді - на запитання відповідає інша команда.
А наше журі підраховує кількість правильних відповідей.
Команда «Коло».
1. Як називають числа при множенні? (множник, множник, добуток)
2. Назвати різницю чисел 90 і 35. (55)
3. Хлопчик задумав число. Якщо його зменшити у 4 рази, отримаємо 8. Яке число задумав хлопчик? (32)
4. . Що означає число “збільшити на 5 “ ?
5. Назвати найменше двоцифрове число. (10)
6. З дому до школи Ігор ішов пішки, а його брат Сашко їхав на велосипеді. Хто подолав більшу відстань? (Відстань однакова)
7. Скільки дециметрів в одному метрі? (10)
8. Назвати сусідів числа 30. (29 і 31)
9. Троє антилоп пробігли 12 кілометрів. Скільки кілометрів пробігла кожна антилопа? (12)
10. Як називається число, яке отримуємо у результаті ділення? (Частка)
11. Яка називається фігура, у якої всі кути прямі ?
12. Що важче :1 кг заліза чи 1 кг борошна ?
13. Що означає ”зменшити у 7 разів “ ?
14. Що одержуємо, коли до числа додаємо 0 ?
15. Скільки ніжок у чотирьох кішок ?
Команда «Квадрат».
1. Як називають числа при діленні? (ділене, дільник, частка)
2. Назвати суму чисел 45 і 35. (80)
3. Дівчинка задумала число. Якщо його зменшити у 6 разів, отримаємо 8. Яке число задумала дівчинка? (48)
. . 4. Скільки десятків у числі 60 ?
5. Назвати найбільше двоцифрове число. (99)
6. Скільки сантиметрів в одному метрі? (100)
7. Біля школи посадили 3 берези, 2 липи та 4 кущі троянд. Скільки всього дерев посадили? (5)
8. Назвати сусідів числа 50.(49,51)
9. Одне яйце можна зварити за 4 хв. За скільки хвилин можна зварити три таких яйця? (4 хв)
10. Як називається число, яке отримуємо в результаті множення? (Добуток)
11. Що означає “ зменшити на 8” ?
12. Скільки годин тривають разом день і ніч ?
13. Периметр квадрата дорівнює 12 см. Яка довжина однієї його сторони?
14. Що означає “ знайти чверть числа “ ?
15. На галявині пасеться кілька кіз. У них 12 ніг. Скільки голів у цих кіз?
Додаткові завдання:
1.Чому дорівнює сума найменшого двоцифрового і найбільшого одноцифрового чисел ?
. 2. У сім'ї сім братиків і у кожного по одній сестрі. Скільки дітей у сім'ї ?
3. Сестра старша від брата на 7 років. На скільки вона буде старша від брата через 3 роки ?
4. Який місяць року найменший ?
5. Впізнати фігуру: 4 прямі кути, 4 сторони, всі сторони рівні.
6. Як називаються компоненти дії множення ?
7. Що потрібно виконати, щоб збільшити число у 10 разів ?
8. Яке число треба відняти від 20, щоб одержати 12 ?
Вчитель. А зараз «Математичне лото»
Капітани, оберіть по одному учаснику зі своїх команд. Ось перед вами картки, на яких у таблиці записано числа від 1 до 30. Я називатиму числа 1, 5, 2, 10, 3, 15, 4, 20, 17, 25, 6, 30, 27, 7, 18, які вам слід закреслювати у таблиці. Виграє той, хто закреслить більше чисел.
13 |
27 |
4 |
20 |
1 |
28 |
16 |
22 |
26 |
19 |
7 |
21 |
30 |
8 |
6 |
29 |
23 |
11 |
14 |
24 |
3 |
18 |
2 |
25 |
15 |
9 |
10 |
17 |
12 |
5 |
Вчитель. Поки журі підраховуватиме бали, завдання для вас, вболівальники
1.Купила в крамниці сестричка
Сім метрів шовкової стрічки.
Три метри мені віддала,
А скільки собі узяла? (4 м)
2. Шість синів у діда Кіндрата —
І в кожного — рідна сестра.
Зможеш ти відгадати
Скільки дітей у діда Кіндрата? (7)
3. Скільки фарб тут — не скажу,
Відгадай, не покажу.
Якщо три до них додать,
От тоді їх буде п'ять. (2)
4. Бігла квочка до струмочка:
Спереду вісім курчаток,
Дев'ять курчаток позаду.
Скільки всіх бігло, ти можеш сказати? (18)
5. Скільки яблук на столі?
Чотири лежало,
Одне упало,
А одне розрізали? (3)
6. П'ять берізок, дві смерічки
Зеленіють біля річки.
Поряд з ними є ожина...
Скільки всіх дерев, скажи-но? (7)
7. В'яже бабуся-лисиця
Трьом онукам рукавиці.
"Подарую вам, онуки,
Рукавичок по дві штуки,
Бережіть, не загубіть!"
Скільки всіх? Перелічіть! (6).
Вчитель. Прошу наше журі оголосити результати 2-х конкурсів.
Вчитель. Наступний конкурс «Математична естафета»
На кожній дошці записано по 7 прикладів. Перші учні підходять, розв'язують по одному прикладу, передають маркер іншому учневі із своєї команди як естафетну паличку і так до кінця. Якщо учень бачить помилку гравця своєї команди, то, коли до нього дійде черга, він може акуратно закреслити неправильну відповідь і записати правильну. За кожну правильну відповідь команда отримає по одному балу. Та команда, яка швидше впорається із завданням, отримає додаткові 2бали. Готові? Тоді почали!
2 8 - 1= 2 7-1=
13+24 - 4= 15+22-3=
3 8+6= 4 7+5=
(4 - 4) 4= (6 - 6) 6=
65+7+5= 56+8+4=
99 - 1+2= 88+2-1=
(56 - 21):5= (48 - 23):5=
Конкурс «Загадки»
Вчитель.В чарівному кошику знаходяться загадки. Ви по черзі берете по одній загадці і відгадуєте їх.
Загадки.
Вчитель. Надамо слово журі.
Конкурс «Геометричний»
Цей конкурс складається з двох завдань. У першій вам потрібно якнайшвидше скласти 2 трикутники із п’яти паличок. (складають)
Наступне завдання – Вчитель. Вам даються листочки, а на ньому фігури. Ви повинні порахувати, скільки трикутників на малюнку.
Конкурс « Геометрична мозаїка» (для вболівальників)
А зараз я попрошу вас вийти по 6 дітей, взятися за руки і по команді утворювати ту, геометричну фігуру, яку я називатиму. Журі ж оцінюватиме швидкість та точність виконання завдання. ( коло, відрізок, трикутник, прямокутник)
Вчитель. Поки журі підбиватиме підсумки, вболівальники можуть заробити додаткові бали для своїх команд.
1. Миколка з'їв чотири сливи,
а шестеро — Настуся.
Скільки слив з'їла їхня бабуся? (Жодної).(1 клас)
2. Сестра старша за брата на сім років.
На скільки років вона буде старша за нього через 3 роки?
(На ті ж сім років).(2 клас)
3. П'ять хлопчиків пішли до лісу,
Коли це їм назустріч — троє дівчаток.
Скільки дітей прийшло в ліс? (5 хлопчиків). (1 клас)
4. Трійка коней пробігла за годину 40 кілометрів.
А скільки пробіг кожний кінь? (40км). ).(2 клас)
5. Півень голосно кричить:
— Сто душ можу розбудить!
Скільки півнів посадити,
Щоб душ двісті розбудити? (1). ).(2 клас)
6. В клас зайшов Мишко,
А за ним — Петько,
А за тим Маринка,
За нею Яринка,
А за нею Ганна.
Скільки всіх хлоп'ят? (2). ).(2 клас)
7. Якось бігло через ліс 8 кіз.
5 були з них білі-білі,
А останні — сірі-сірі.
Скільки бігло через ліс сірих кіз? (3).(1 клас)
8.Чотири груші Ваня мав,
Ще чотири братик дав.
На подвір'ї Ваня сів,
Вісім груш одразу з'їв.
І подумав — чи не мало?
Скільки груш іще осталось? (0). ).(1 клас)
Конкурс «Пантоміма».
Команди отримують картки зі словами. Один з них має пояснити своїй
команді математичний термін, не називаючи його вголос. Завдання команди
— відгадати його. Кожне правильно вгадане слово оцінюється одним балом.
Час виконання — 1 хв.
Завдання для 1-ої команди
Шестикутник
Приклад
Циркуль
Рівняння
Відрізок
Завдання для 2-ої команди
Квадрат
Периметр
Лінійка
Кут
Задача
Вчитель. Надамо слово журі.
(Журі оголошує підсумки останнього конкурсу і всіх конкурсів. Команди нагороджуються грамотами.)
Вчитель
Математика – наука точна і серйозна.
І прожити нам без неї навіть дня не можна.
.Тож вивчайте цю науку
Старанно та серйозно,
І тоді усі завдання
Виконати буде просто.
Виростайте ж і у путь!
Хай знання із вами йдуть!
. Із математикою ми подружились
Багато корисного ми в неї навчились,
А тепер нам прощатись пора.
Вже не забуде тебе дітвора.
Здобуті знання ми в житті скористаєм.
І успіхів вам ми усі побажаєм!
Діти співають пісню «Вчать у школі»
13 |
27 |
4 |
20 |
1 |
28 |
16 |
22 |
26 |
19 |
7 |
21 |
30 |
8 |
6 |
29 |
23 |
11 |
14 |
24 |
3 |
18 |
2 |
25 |
15 |
9 |
10 |
17 |
12 |
5 |
13 |
27 |
4 |
20 |
1 |
28 |
16 |
22 |
26 |
19 |
7 |
21 |
30 |
8 |
6 |
29 |
23 |
11 |
14 |
24 |
3 |
18 |
2 |
25 |
15 |
9 |
10 |
17 |
12 |
5 |
2 8 - 1= 2 7-1=
13+24 - 4= 15+22-3=
3 8+6= 4 7+5=
(4 - 4) 4= (6 - 6) 6=
65+7+5= 56+8+4=
99 - 1+2= 88+2-1=
(56 - 21):5= (48 - 23):5=
Шестикутник
Приклад
Циркуль
Рівняння
Відрізок
Квадрат
Периметр
Лінійка
Кут
Задача
1, 5, 2, 10, 3, 15, 4, 20, 17, 25, 6, 30, 27, 7, 18.
Дві дощечки, дві сестрички несуть мене з гори.
П’ять братів живуть у хаті, кожний має по кімнаті.
Чорний, а не крук, рогатий, а не віл, шість ніг без копит.
Сидить Марушка у семи кожушках. Хто її роздягає, той сльози проливає.
Дев’ять братів зелененьких, кругленьких, в одному кожусі живуть.
Два брати, Обидва Кіндрати, через дорогу живуть, один одного не бачать.
Стоїть при дорозі на одній нозі, хто її зрушить-плакати мусить.
На нозі стоїть одній, крутить-крутить головою. Нам показує країни, річки, гори, океани.
Чотири братики під одним дахом стоять.
Чотири ноги, сто голок несе, а шити не вміє.