Нове формувальне оцінювання для батьків. Батькам не варто згадувати свій досвід у школі. Не нападати на дитину , якщо вона не досягла очікуваних ними результатів. Доведеться вчитися сприймати оцінювання, як відверту розповідь учителя про те, що відбувається з дитиною в школі, як ресурс для розвитку, як цінну інформацію, як запрошення до співпраці з метою розкрити найкращі якості маленької особистості.
Як саме оцінюватимуть учнів. Традиційний шкільний табель успішності це лише перелік предметів з цифровою оцінкою. Він не дає можливості зрозуміти,як працювала дитина,чи докладала вона зусиль,зрозуміти якість і швидкість її прогресу. Для здійснення формувального оцінювання робоча група МОН розробила Свідоцтво досягнень учня. Воно потрібне для того, щоб дати батькам і учням зрозумілий та стукруторований зворотний зв'язок про те, що відбувалося протягом навчального року чи семестру. У першій частині свідоцтва вчитель оцінюватиме так звані соціальні і робочі компетентності. Наприклад, чи дитина була активною на уроці, чи ставила запитання про щось нове і незрозуміле, чи виявляла самостійність у роботі, чи була доброзичливою до інших вирішувала конфпікти мирним шляхом.
Порівняння різних видів оцінювання{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Формувальне оцінювання. Обидві моделіПідсумкове оцінювання. Оцінює процес. Проводяться відповідно до критеріїв. Оцінює результат. Завжди є позитивним. Застосовуюють засоби вимірювання. Дає оціночне судженняІндивідуалізованеЄ доказовими. Застосовується відповідно до стандартівЄ ціннісним. Показує недоліки. Дає зворотній зв’язок