Сценарій "Математичний КВК"

Про матеріал
Матеріал створений для поглиблення знань з математики, навчити учнів доводити, пояснювати, відстоювати свою думку; розвивати логічне мислення,зв’язне мовлення, інтерес до математики, творчу особистість
Перегляд файлу

Математичний КВК

Мета : Поглибити знання з математики, навчити учнів доводити, пояснювати, відстоювати  свою думку; розвивати логічне мислення,зв’язне мовлення, інтерес до математики, творчу особистість; виховувати дружелюбність, старанність,  інтерес та любов до математики. активізувати пізнавальну  активність учнів.

Обладнання: конверти із завданнями, вислови про математику відомих людей, аркуші паперу, ручки.

Вислови про математику відомих людей:

« Життя прикрашають дві речі: можливість вивчати математику й можливість викладати її.» (С.Пуассон.)

« Люди, що засвоїли великі принципи математики, мають на один орган чуття більше.»  (Ч.Дарвін)

« Математику ще й тому вивчати слід, що вона розум до ладу доводить.» (М.В.Ломоносов.)

 «Математика - цариця наук, а арифметика – цариця математики.» (К.Гаус.)

 « Природа формує свої закони мовою математики.» (Г.Галілей.)

Хід КВК

Ведуча.

Доброго дня, шановні вчителі!

Ведучий.

Доброго дня, дорогі діти! Добрий день, шановні вболівальники! Ми дуже раді привітати вас на нашому конкурсі веселих та винахідливих математиків. Скорочено цей конкурс називатимемо КВК.

Ведуча.

Запрошуємо всіх хлопчиків та дівчаток на цікаве свято. Не забудьте взяти з собою швидкість, винахідливість, увагу, кмітливість.

Ведучий.

Сьогодні тут відбудеться КВК з  математики. Змагатися будуть:

капітани, учасники  команд.

Ведуча.

В нас сьогодні день незвичний.

Веселий він математичний.

Ігри, конкурси, змагання.

На кмітливість та знання.

Ведучий.

Якщо хочеш досягнути

У житті своїм вершин,

Математику збагнути

Мусиш тонко, до глибин.

 Ведуча.

 Жарти, ребуси, лічилки.

 Все це разом – КВК!

 Щоб перемогу в конкурсі здобути,

 Веселим та кмітливим треба бути.

Ведучий.

Запрошуємо на сцену команду «Іксики» - це учні ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­_____ - А класу.

Капітан команди ___________________.

Капітан команди «Іксики».

«Іксики» наш девіз : « Сім раз подумай і один раз розв’яжи».

Ведуча.

Запрошуємо на сцену команду «Ігрики» - це учні _____ - Б класу.

Капітан команди ___________________.

Капітан команди «Ігрики».

«Ігрики» наш девіз: « Не кажи не вмію і не знаю, а кажи – навчуся й розв’яжу».

Ведучий.

Судити кмітливих та сміливих

Це праця зовсім нелегка.

Дозвольте суддів вам представити,

Задача в них важка.

Допомагатимуть нам визначити переможців члени журі.

Зустрічаємо оплесками наше журі:

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Ведуча.

 А зараз звучить музичний сюрприз від наших команд  - це пісня про математику на слова Д.Онищука, музика О.Гавелі.

Богом дана ця наука

Нам як дар безцінний,

Як несхитна ця наука,

Що розум нетлінний.

Приспів:

Найдавніша, наймудріша

Всіх наук цариця,

Хай вона допоки світу

Славиться й святиться.

Логіка, краса і сила –

Ось її прикмети,

Всіх вона приворожила –

Мрійників й поетів.

Приспів:Математику вивчати

Треба всім і всюди,

Будемо її добре знати –

Вік нам вдячна буде.

Приспів:

Ведучий.

І конкурс «Математична розминка» -  завдання у конвертах. Вам потрібно поставити замість сніжинки цифру, щоб число не було «зайвим» у стовпчику. За кожну правильну відповідь 1 бал.

Завдання у конвертах:

Для команди «Іксики»:

а) 47                  б) 75

50                          60

5*                          *5

56                          50

(    а) 3;     б) 5.)

Для команди «Ігрики»:

а) 99                     б) 80 

*8                             *0

77                             40

66                             20

(   а) 8;       б) 6 .)

Журі оцінює.

Ведуча.

ІІ конкурс . Домашнє завдання. Команди підготували завдання один одному.

За кожну правильну відповідь 1 бал.

Капітан команди «Ігриків» .

Шановні друзі, як можна записати число 8 п’ятьма трійками?

(Відповідь: ( (3+3) : 3 + 3 + 3 = 8 .)

Капітан команди «Іксики»:

Шановні суперники, а як  можна записати число 8 п’ятьма двійками?

(Відповідь: ( ( 2 + 2 ) * 2 * 2 : 2 = 8 .)

Журі оцінює.

Ведуча.

ІІІ  бліц - конкурс  для капітанів «Я- тобі, а ти мені». Капітани ставитимуть питання один одному. За кожну правильну відповідь 1 бал.

Капітан команди «Ігриків».

1. Як називається трикутник, один з кутів якого тупий? ( Тупокутний )

2. Відрізок, що сполучає дві точки кола і проходить через його центр?

( Діаметр )

3. Математичне завдання, що складається з умови й запитання? ( Задача )

4. Найменше натуральне число. ( 1 )

5. Інструмент для вимірювання довжини відрізка. ( Лінійка )

6. Як називається число, яке отримуємо в результаті ділення?(Частка)

7. Як називаються цифри, якими ми зазвичай користуємося? ( Арабські )

8. Чому дорівнює чверть години? ( 15 хв )

9. Що таке прямокутник? (Це чотирикутник, у якого всі кути прямі)

10. Назвіть найменше двоцифрове число. (10)

11. Що таке квадрат? (Прямокутник, у якого всі сторони рівні)

12. Назвіть  числа третього десятка.

Капітан команди «Іксики»:

1. Як називається трикутник, один з кутів якого прямий? ( Прямокутний )

2. Відрізок, що сполучає центр кола з будь якою його точкою. ( Радіус )

3. Рівність, що містить невідому величину. ( Рівняння )

4. Найменше двоцифрове число. ( 10 )

5. Як знайти невідомий від’ємник? (від зменшуваного відняти різницю)

6. Чому дорівнює третина години? ( 20 хв )

7. Скільки декад у квітні? ( 3 )

8. Коли доба коротша – взимку чи влітку? ( Однакова )

9. У кого п’ятачок э, а на нього нічого не купиш? ( У поросяти )

10. Як називаються числа при множенні? (перший множник, другий множник, добуток).

11.Назвіть найбільше двоцифрове число. (99)

12. Що таке периметр? (Сума довжин всіх сторін прямокутника)

Журі оцінює.

Ведучий.

ІV конкурс. Гра – естафета.  Усна лічба.  Діти обчислюють по черзі приклади. Відповідає кожен гравець по черзі, крім капітана,кожна правильна відповідь 1 – бал. Перемагає команда, яка першою і правильно виконає завдання.

Для команди «Ігриків».

1. П`ять хлопчиків пішли до лісу, коли це їм назустріч — троє дівчаток. Скільки дітей прийшло в ліс   (5 хлопчиків)

2. Кажуть, у палички два кінці. А у двох паличок? А у двох з половиною? (6 кінців)

3. Кіт скочив з дерева і пробіг 30 м, тоді повернувся і пробіг назад 40 м. На якій відстані від дерева він зупи­нився? (10 м від дерева; 40 — 30 = 10)

4. Трійка коней пробігла за годину 40 кілометрів. А скільки пробіг кожний кінь? (40 км)

5. Скільки картоплин у горщик влізе? (Жодної)

6. У млині було 8 мішків, на кожному мішку сиділо по дві миші, прийшов мельник з котом, скільки тепер стало ніг? ( Дві ноги мельника)

7. Сорок п’ят і сорок п’ят – скільки буде ?   ( 80 п’ят)

8.Ішло три матері і дві дочки. Знайшли 3 яблука. Всім буде по одному. Як вони поділились? (Їх було троє)

Для команди «Іксиків»:

  1. Півень, що стоїть на одній нозі , важить 3 кг. Скільки важитиме півень, якщо стане на дві ноги? (3 кг)
  2. З однієї берези зірвали 14 кг яблук, а з другої  - 10. Скільки всього яблук зірвали? ( Жодного)
  3. Скільки кроків зробить горобець за 7 років? ( Жодного)
  4. Що важче – кілограм  пір’я чи кілограм  заліза? (Однакові)
  5. Що буде з козою, як їй 7 літ мине? ( Піде восьмий)
  6. Три коти у холодку сірих мишок їли. Проти кожного кота два коти сиділо. Це задачка, а не сміх. порахуйте їх усіх. (Всього 3 коти)
  7. Півень голосно кричить, 20 людей може збудить. Скільки півнів посадити, щоб 100 людей збудити? (Може і один півень розбудити 100 людей, якщо вони поруч.)
  8. Возом їхали два батьки і два сини. Скільки їх було? (Троє)

Журі оцінює.

Ведуча.

Щось засумували наші вболівальники . Проведемо  V конкурс для вболівальників.

Ведучий.

Шановні уболівальники!

Хто уважний, чемний буде -

Бал команді той здобуде.

А як буде пустувати –

Бал команді буде знятий.

Ведуча.

Завдання для вболівальників:

  1. Число 56 завжди менше від 49. (Ні)
  2. Сума менша від доданків. (Ні)
  3. Різниця двох однакових чисел дорівнює нулю. (Так)
  4. Сантиметр більший за  дециметр. (Ні)
  5. Назвати попереднє число числа 8. (7)
  6. Яке найменше двоцифрове число (10)
  7. Скільки треба відняти від числа 10, щоб отримати 4? (6)
  8. Василько спіймав стільки раків, скільки букв у його імені. Скільки раків спіймав Василько? (8)
  9. Найбільше двоцифрове число ? (99)
  10. Скільки лап у двох ведмедів? ( 8)
  11. Тварина має 2 праві ноги, 2 ліві ноги, 2 ноги попереду, 2 ноги позаду. Скільки ніг має тварина? ( 4)

 Журі підраховує бали.

Ведучий.

 VІ конкурс називається « Відгадай ребус». Перемагає команда, яка першою і правильно виконає завдання. Кожна правильна відповідь 1 – бал.

Завдання для команди «Ігриків».

100 лиця                                    

3 зуб

7 ‘ я        

 ві 3 ла

Завдання для команди «Іксиків».

Пі 2  л                                          

 40 а

Р 1 а   

г 1 а

Журі оцінює.

Ведуча.

 VІІ конкурс уболівальників. Вам потрібно назвати прислів'я, в яких використовуються числа. Кожна правильна відповідь 1 – бал, який зараховується команді.

Прислів’я:

Брехень багато, а правда одна.

 В роботі «ох», а їсть за трьох.

Від великого до смішного — один крок.

 Влітку один тиждень рік годує.

Всі за одного і один за всіх.

Всім по сім, а мені таки вісім.

Говорить так, як три дні хліба не їв.

Два дурні б'ються, а третій дивиться.

Журі оцінює.

Ведучий.

Ми вдячні командам.

Ведуча.

Слово надається журі.

На сцену запрошуються команди  .

Ведуча.

Ми щиро вітаємо учасників гри – кмітливих і винахідливих. Учасники команд відзначилися знанням математики, логічним мисленням, винахідливістю, чіткістю у висловленнях.

Ведучий.

Сподіваємося, що наше свято не пройшло безслідно. Можливо, збільшилася кількість учнів, яких зацікавила математика і вони всерйоз займуться її вивченням.

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Сценарії
Додано
4 жовтня 2023
Переглядів
219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку