СЦЕНАРІЙ МІТИНГУ - РЕКВІЄМУ „ ЗАПАЛИМО СВІЧУ ПАМ’ЯТІ” Мета :Вшанування та збереження в пам’яті наших предків, тих людей, котрі становили наше родинне дерево, єднали наступність наших родин і пішли у вічність насильницькою, мученицькою смертю. Виховання патріотизму, національної єдності та самосвідомості. Розвивати у дітей траурний етикет, дотримання традицій вшанування померлих і загиблих. (Дзвони – звук живого колокола ) Учень 1 Відкрийтесь, небеса, Зійдіть на землю! Всі українські села, присілки і хутори, Повстаньте всі, кому сказали: вмри! Засяйте над планетою, невинні душі! Зійдіть на води й суші, Збудуйте пам’яті незгасний собор! Це 32-й рік ,це 33-й рік… Голодомор... Голодомор... Голодомор... В1 Не сьогодні це сказано: «Час народжуватися і час помирати. Час руйнувати і час будувати. Час розкидати каміння і час збирати. Час мовчати і час говорити.» Сьогодні ми вшановуємо пам’ять жертв Голодомору 1932 - 1933 років. Кожен із нас переосмислює нашу історію, трагічні її сторінки, які примушують стискатися людські серця. Одна з найстрашніших таких сторінок - Голодомор , який призвів до небачених безневинних жертв. В2 Довго мовчала офіційна статистика, відмовчувалися архіви. Та під силою неспростованих фактів і доказів правда почала відроджуватись. І не слід розцінювати сьогоднішнє ушанування всіх безневинно убієнних як запізніле голосіння, як то декому здається. В3 Пам’ять народу наше най достовірніше джерело. Вона жива, це її тривожні дзвони закликають кожного з нас сьогодні перепустити крізь власне серце цей велетенський біль, зробити висновки відповідно до свого розуміння моралі, добра і перед усім – відповідальності .Сьогодні настав час для правди, до неї безмовно закликають мільйони мученицьких жертв тих трагічних для України часів.
(На фоні музики звучать слова ) Учень 2 У той рік заніміли зозулі, Накувавши знедолений вік, Наші ноги розпухлі узули В кирзаки-різаки у той рік. У той рік мати рідну дитину Клала в яму, копнувши під бік, Без труни, загорнувши в ряднину… А на ранок помер чоловік. У той рік і гілля, і коріння – Все трощив буревій навкруги… І стоїть ще й тепер Україна, Як скорботна німа край могил.
В1 Літа 1933-го від Різдва Христового був в Україні великий Голод. Не було тоді ні війни, ні суші, ні потопу, ані моровиці. А була тільки зла воля одних людей проти інших. І ніхто не знав, скільки невинного люду зійшло в могилу – старих, молодих і дітей, і ще не народжених – у лонах матерів.
В2 Сонце сходило над вихололими за довгу зиму полями, сідало за обрій кольору крові і не впізнавало землю. Чорне вороння зграями ширяло над селами, заціпенілими в тяжкому смертному сні. В3 А чи була того року весна? Чи прилетіли до знайомих людських осель довірливі лелеки? Чи співали травневими ночами солов’ї? Ніхто того не пам’ятає сьогодні, пам’ятають інше.
Учень3 Голод! І люд святий ти розтоптав. Зітхають діти у домівках. Принишкла мати тут сидить. Накрила дня останню мить. І тиша жалісливо пискотить. Тремтять тут зорі, падають згори, І капають на землю, наче сльози. Зітхають у тумані явори, І пада місяць у примхливі роси. Голод холодом дише... „Не губи! Не вбивай! Пожалій!- Стиха шепчуть дитячі вуста: „Дорослі, порятуйте від зла!” Голод - 33 - го жорстокістю дише... В1 На світі весна, а над селом нависла чорна хмара. Діти не бігають, не граються. Ноги тонесенькі, складені калачиком, великий живіт між ними, голова велика,похилена лицем до землі, а лиця майже не має. Сидить дитина і гойдається всім тілом: назад – вперед, скільки сидить, стільки і гойдається. І безконечна одна пісня на півголосом: їсти, їсти, їсти… ні від кого не вимагаючи,ні від матері, ні від батька, а так, у простір, у світ – їсти, їсти, їсти.
( на фоні музики хлопчик читає вірш «Вічний монолог») Я ще не вмер… ще промінь в оці грає. В четвер мені пішов десятий рік. Хіба в такому віці помирають?! Ви тільки поверніть мене на бік. До вишеньки. В колиску ясночолу… Я чую запах квітів. Я не вмер… А небо стрімко падає додолу. Тримайте хтось! Хоча б за коси верб… Куди ж ви, люди, людоньки, куди? Окраєць ласки. Чи хоч з печі диму! В клітинці кожній – озеро води. Я ще не вмер. Усі проходять мимо. …А житечко моє таке густе. …А мамина рука іще гаряча. Вам стане соромно колись за те. Та я вже цього не побачу.
В2 Голод забрав тих, хто за шмат хліба насущного не стежив і не доносив на брата, не виривав останнього окрайця з голодних дитячих ротів, не вмів торгувати святинею. Красти, вбивати, аби вижити.
( хвилина мовчання, звучить метроном)
В1 Народе мій! Пам'ять знову відродилась. Прийшла з остогидлого життя, Щоб свічкою новою запалала Душа, зірвавши пута забуття.
В молитвах всіх померлих пригадаю, Живим у Бога буду щедрості просити. Воскресне дух! Я всіх вас заклинаю Людської пам’яті свічку запалити.
В2 З давніх часів люди очищувалися вогнем. Запалювали свічку і мовчки клялися, що пам’ятають, що не забудуть, і тягар гріха з душі спадав. Прошу всіх запалити свічки скорботи і вшанувати пам’ять жертв Голодомору хвилиною мовчання (Звучить пісня О. Білозір)
В3 Хай палає свіча… Хай палає. Поєднає нас вона в цей час. Хай сьогодні спогади лунають Пам'ять світла, чиста і велична, Хай сьогодні поєднає нас.
В1 Покоління ХХІ ст. мають чітко усвідомлювати масштаби втрат, що поніс народ України, адже саме йому доведеться робити висновки на майбутнє. І тому сьогодні, ми маємо докласти всіх зусиль, щоб у майбутньому житті українського народу це ніколи не повторилося. Ми просто зобов’язані назавжди увічнити у своїй пам’яті тих, хто став безвинною жертвою Голодомору.
Учень1 Щодня в моєму домі Бог – Такий звичайний, як повітря І мовчазний, немов довір’я. А я торкнусь – і чую дзвін, І чую як лунають дзвони... Жниварські дзвони-колоски.
Дзвонять дзвони
|