«Я люблю Україну»
Ведучий 1. Україна – це земля, де ми народилися і живемо, де живуть наші батьки, де жили наші предки. Це наша мати - Батьківщина.
(Музичний супровід №1)
Слайд №1
Ведучий 2.
На білому світі є різні країни,
Де ріки, ліси і лани
Та тільки одна на землі Україна,
А ми її доньки й сини.
Усюди є небо, і зорі скрізь сяють,
і квіти усюди ростуть.
Та тільки одну Батьківщину ми маєм.
Її Україною звуть.
Звучить пісня «Україна».
(Музичний супровід №2)
Виходять дівчинка і хлопчик. Між ними відбувається діалог.
Слайд №2
-Хто ти, дівчинко маленька?
Доня я Вкраїни-неньки.
Українкою зовуся
Й тою назвою горджуся.
-А по чім тебе впізнаю?
По вкраїнському звичаю.
В мене вдача щира й сміла
І відвага духу й тіла.
І душа моя здорова -
Українська в мене мова
-А скажи, де край твій рідний?
Там, де неба круг погідний,
Там, де сонце сяє яснее
Де вкраїнські діти красні.
-Як поможеш свому люду?
Гарно я учитись буду,
Щоб свої мене любили,
А чужі щоби цінили,
Щоб про мій народ питали
І Вкраїну шанували.
Ведучий 1. Так, у кожного одна Батьківщина і кожен має її любити. Україна – це прекрасна, багата земля. Україна – це звичаї і традиції наших предків. Україна – це її мова. Українська мова за своєю милозвучністю посідає одне з перших місць між європейськими. Її красу та співучість визнає весь світ. Немає народу, байдужого до рідної мови, до своєї землі, тієї, на якій ти народився і живеш.
(Музичний супровід №3)
Ведучий 2.
Що то, діти за країна –
Неба синього блакить,
На ланах у серпні жито
Стиглим золотом блищить?
Учень 1
У якій, скажіть, країні
Клімат лагідний, м’який?
Бог відводить буревії,
Негаразди всіх стихій?
Учень 2
Люди мудрі, працьовиті
У країні тій живуть.
На чуже не зазіхають
І свого не віддадуть.
Учень 3
У якій іще країні
Так земля родить охоча?
Наче пісня солов’їна –
Мова ніжна і співоча?
Учень 4
Гори є і полонини,
Є моря, річки, ліси…
Загалом, то є країна
Невимовної краси!
Учень 5
Гордо, голосно, дитино,
Ти назви ім’я країни,
У якій, хвалити Бога, Народився і живеш.
Учень 6
Їй дочкою чи сином
І, коли ти підростеш,
Будеш їй творити славу,
Розбудовувать державу.
Ведучий 1.
Отже, зветься ця країна,
Незалежна і єдина –
Наша ненька – Україна!
Ведучий 2. Сьогодні ми проводимо інтелектуальну гру «Я люблю Україну».
Слайд №3
Гру на якій учні 5-6 класів можуть довести, що справжні патріоти знають про свою державу все. Як і в будь-якому конкурсі, у нас також є журі. Привітайте їх гучними оплесками.
(Музичний супровід №4)
Ведучий 1.
В нашій школі, в цьому кабінеті
На квітчастім рушнику ллянім
Свіжий хліб з духмяної пшениці
Дрібок солі кримської на нім.
Хай рясніють квіти малиново
Пахне свіжоспечений пиріг,
Щоб і дар земний, і щире слово
Ви відчули, ставши на поріг.
(Учні вручають журі хліб із сіллю,)
Ведучий 2.
Наша міні-студія поділена на два сектори: жовтий і синій, а кожен сектор вболіває за гравців свого кольору. Вболівальники зможуть допомогти своїм гравцям, якщо це буде їм потрібно, використавши підказку залу – це право надається команді один раз за гру.
Ведучий 1.
А зараз я запрошую тих, хто змагатиметься за звання переможця, тих хто покаже як потрібно любити свою країну. Отже зустрічаємо команду «синіх», учнів 5-го класу, та команду «жовтих» - учнів 6-го класу.
Ведучий 2.
Хай сьогоднішня гра відкриває перед вами, друзі, розум, мудрість, щедрість, гумор нашого талановитого народу.
(Музичний супровід №5)
Ведучий 1.
Конкурс 1-й має назву «Говоримо і співаємо українською».
(Музичний супровід №6)
Слайд №4
Командам необхідно перекласти на українську мову фразу з російської. За кожну правильну відповідь ваша команда отримає один бал. Якщо відповіді немає, є можливість відповісти іншій команді. Час на роздум –5 секунд.
Російською мовою |
Переклад на українську мову |
больной гриппом |
(хворий на грип) |
опоздал на урок |
(запізнився на урок) |
умная собака |
(розумний собака) |
остановиться через минуту |
(зупинитися за хвилину) |
острая боль |
(гострий біль) |
сильный насморк |
(сильний нежить) |
собирать грибы |
(збирати гриби ) |
книжный магазин |
(книжкова крамниця) |
городской парк |
(міський парк ) |
погружаться в работу |
(занурюватися в роботу) |
строить дом |
(будувати дім) |
выучить наизусть |
(вивчити напам’ять) |
вылечить больного |
(вилікувати хворого) |
интересные новости |
(цікаві новини) |
получил замечание |
(отримав зауваження) |
бить баклуши |
(байдики бити) |
хищный зверь |
(хижа тварина) |
лунный свет |
(місячне сяйво) |
Ведучий 2.
Ми продовжуємо нашу гру далі. І зараз я хочу поговорити з вами про українську пісню! Кого тільки не полонила її вічна краса. Українська пісня – то живий скарб, що йде від покоління до покоління, несучи радість чи смуток, чаруючи людську душу, даючи їй силу й натхнення.
Зараз у кожної команди з’явиться можливість заробити додаткові 2 бали. Коли почнеться мелодія, ви можете назвати пісню та виконавця і вразі правильної відповіді отримаєте бонус – 2 бали. Якщо ви вказали лише назву чи виконавця, то отримуєте лише 1 бал.
Команда «синіх»- це пісня для вас.
(Музичний супровід №7)
Ви вже здогадались як вона називається і хто її виконавець?
Слайд №5
(Правильно)
Команда «жовтих»- це пісня для вас.
(Музичний супровід №8)
Ви вже здогадались як вона називається і хто її виконавець?
Слайд №6
(Правильно). Просимо журі підрахувати бали обох команд.
Ведучий 1.
Другий конкурс називається «Правда-неправда»
(Музичний супровід №9)
Слайд №7
Україна – дуже велика країна. Ми вже багато що знаємо, але й багато нам ще невідомо. У цьому конкурсі я буду називати той чи інший факт, а ви повинні сказати, це правда чи ні. За кожну правильну відповідь – 1 бал.
Запитання, які супроводжуються показом слайдів:
Географічний центр Європи знаходиться безпосередньо в Закарпатті, в селі Ділове.
Слайд №8
Слайд №9
«доля»? (ні, це слово «ВОЛЯ»).
На зображенні тризуба можна побачити зброю: лук, меч. А якщо придивитись уважно, можна прочитати слово «воля». На тризубі відображено триєдність життя: це Батько, Мати, Дитя, які символізують Силу, Мудрість і Любов.
Просимо журі підрахувати бали обох команд і оголосити підсумки 2 конкурсу.
Ведучий 2.
- Наш народ має свою власну історію, багаті традиції. Усе це сприяло розвитку усної народної творчості. Напевно, всі ви знаєте безліч українських народних пісень, казок. Однак у повсякденному житті частіше за все можна почути народні приказки. Тому завдання третього конкурсу відгадати другу частину приказок.
(Музичний супровід №10)
Слайд №10
- За кожну правильну відповідь – один бал.
1. Праця людину годує, а лінь…(марнує) Слайд №11
2. На сонці тепло, а біля матері…(добре) Слайд №12
3. У дитини заболить пальчик, а у мами - …(серце) Слайд №13
4. Не одежа красить людину – а добра…(справа) Слайд №14
5. Пташка красна своїм пір’ям, а людина -…(знанням) Слайд №15
6. Потрібно учиться – завжди…(знадобиться) Слайд №16
7. Друга шукай – а знайдеш…(тримай) Слайд №17
8. Мир та лад – великий…(клад) Слайд №18
Просимо журі підрахувати бали обох команд.
Ведучий 1.
Четвертий конкурс капітанів «Вгадай меню».
(Музичний супровід №11)
Слайд №19-20
Тепер ми з вами переходимо до наступного конкурсу, який називається «Вгадай меню». У ньому приймають участь тільки капітани команд. Ми з вами знаємо, що українці дуже гостинні, а ще й люблять готувати різні страви. Так ось конкурс для капітанів.
Щоб усіх нагодувати
Давайте складемо меню.
А меню це не просте,
Із загадок складене.
Щоб меню оце подати,
Крупи треба відгадати.
Перед вами п’ять тарілок, в яких знаходяться зразки різних круп. Назвіть їх будь-ласка. Час на виконання – 1 хвилина.
(Музичний супровід №12)
Просимо журі підрахувати бали обох команд і оголосити підсумки четвертого раунду.
Ведучий 2.
5 конкурс «Пошук слова»
(Музичний супровід №13)
Слайд №21
Скільки б ми не навчалися, все одно не зможемо все осягнути, всього знати. Зрозуміти значення того чи іншого слова нам допомагає словник. Але сьогодні у вас його немає. Серед трьох слів вам потрібно вибрати одне, яке відповідає значенню цього слова.
Завдання для команди «Синіх». Молоденька травичка: осокора, моріжок, зеленуха. Слайд №22
Завдання для команди «Жовтих». Сніп пшениці: дідух, калита, збіжжя. Слайд №23
Завдання для команди «Синіх». Старовинна чоловіча безрукавка: черес, кептар, банаш. Слайд №24
Завдання для команди «Жовтих». Кажан, який долає відстань понад 200 км: нічниця, летючка, млинка. Слайд №25
Просимо журі підрахувати бали обох команд і оголосити підсумки п’ятого раунду.
Ведучий 2.
Раунд № 6 називається «Пісня – душа народу»
(Музичний супровід №14)
Слайд №26
Українські народні пісні століттями самовіддано плекали національну гідність, були алмазним осердям духу народного. У них виявляється багатство духовного життя українського народу, його талановитість, обдарованість, що є невід'ємною частиною культурної спадщини України.
Наступне завдання виявить знавців української народної пісні.
(Музичний супровід №15)
(Музичний супровід №20)
Просимо журі підрахувати бали обох команд і оголосити
підсумки шостого раунду.
Ведучий 2.
До вашої уваги останній раунд- конкурс для вболівальників «Багата на таланти земля».
(Музичний супровід №21)Слайд №33
Що не кажіть, любимо ми, українці, поїсти. І не лише кашу. На нашому столі і борщ, і пампушки, і квашені яблука і куліш.
Наступне завдання: відгадати загадки про їжу. За кожну правильну відповідь – 1 бал.
Бокастий та товстенький,
Чимсь смачним напхався.
В окропі купався,
У дірку впав,
Там і пропав. (вареник) Слайд №34
Слайд №41
Просимо журі підрахувати бали обох команд, отримані в останньому раунді.
Ведучий 1.
Ось і підійшла наша гра, конкурси до вирішального кінця… Ми з вами більше дізнались про нашу Батьківщину, про історію України, її символи, традиції, обряди та продемонстрували свої знання у конкурсній грі. Слайд №42
Ведучий 2.
Ви сьогодні показали командний дух та дружні відносини в колективі, продемонстрували вміння працювати командою, приймати рішення в нестандартних ситуаціях.
Ведучий 1.
Члени журі, просимо вас до слова.
Ведучий 2.
Я впевнена, що знання, які ви сьогодні отримали, будуть вам у нагоді, а кожен з вас буде нести з честю по життю любов та повагу до рідної Вітчизни, до предків, своїх рідних
і близьких, до своєї мови, звичаїв та традицій!
Ведучий 1.
Ви сьогодні довели, що Батьківщина живе в кожному вашому серці! Всім бажаю успіхів і натхнення, хай вам щастить на цьому шляху!
(Музичний супровід №22)