Сценарій мовної віторини "Я люблю Україну"

Про матеріал
Цікава розробка для учнів 5-6 класу до Дня рідної мови "Я люблю Україну" для команди "Синіх" та "Жовтих".
Перегляд файлу

«Я люблю Україну»

Ведучий 1.  Україна – це земля, де ми народилися і живемо, де живуть наші батьки, де жили наші предки. Це наша мати - Батьківщина.

(Музичний супровід №1)

Слайд №1

Ведучий 2. 

На білому світі є різні країни,

Де ріки, ліси і лани

Та тільки одна на землі Україна,

А ми її доньки й сини.

Усюди є небо, і зорі скрізь сяють,

і квіти усюди ростуть.

Та тільки одну Батьківщину ми маєм.

Її Україною звуть.

Звучить  пісня   «Україна».

(Музичний супровід №2)

Виходять дівчинка і хлопчик. Між ними відбувається діалог.

Слайд №2

-Хто  ти,   дівчинко  маленька?

Доня  я  Вкраїни-неньки.

Українкою  зовуся

Й  тою  назвою  горджуся.

  по   чім  тебе  впізнаю?

По  вкраїнському  звичаю.

В  мене вдача  щира  й  сміла

І  відвага  духу  й  тіла.

І  душа  моя  здорова  -

Українська  в  мене  мова

  скажи,  де  край  твій  рідний?    

Там,  де  неба  круг  погідний,

Там,  де  сонце  сяє  яснее

Де  вкраїнські  діти  красні.

-Як  поможеш  свому  люду?                 

Гарно я  учитись буду,

Щоб  свої  мене  любили,

А  чужі  щоби   цінили,

Щоб  про  мій  народ  питали

І  Вкраїну  шанували.

Ведучий 1.  Так, у кожного одна Батьківщина і кожен має її любити. Україна – це прекрасна, багата земля. Україна – це  звичаї і традиції наших предків. Україна – це її мова.  Українська  мова  за  своєю  милозвучністю  посідає  одне  з  перших  місць  між  європейськими.  Її  красу  та  співучість  визнає  весь  світ.  Немає  народу,  байдужого  до  рідної  мови,  до  своєї   землі,  тієї,  на  якій  ти  народився  і  живеш.

(Музичний супровід №3)

Ведучий 2. 

Що то, діти за країна –
Неба синього блакить,
На ланах у серпні жито
Стиглим золотом блищить?
Учень 1

У якій, скажіть, країні
Клімат лагідний, м’який?
Бог відводить буревії,
Негаразди всіх стихій?
Учень 2

Люди мудрі, працьовиті
У країні тій живуть.
На чуже не зазіхають
І свого не віддадуть.
Учень 3

У якій іще країні
Так земля родить охоча?
Наче пісня солов’їна –

Мова ніжна і співоча?

Учень 4

Гори є і полонини,
Є моря, річки, ліси…
Загалом, то є країна
Невимовної краси!
Учень 5

Гордо, голосно, дитино,
Ти назви ім’я країни,
У якій, хвалити Бога,                                                                    Народився і живеш.
 

Учень 6

Їй дочкою чи сином
І, коли ти підростеш,
Будеш їй творити славу,
Розбудовувать державу.
Ведучий 1. 

Отже, зветься ця країна,
Незалежна і єдина –
Наша ненька – Україна!

Ведучий 2. Сьогодні ми проводимо інтелектуальну гру «Я люблю Україну».

Слайд №3

Гру на якій учні 5-6 класів можуть довести, що справжні патріоти знають про свою державу все. Як і в будь-якому конкурсі, у нас також є журі. Привітайте їх гучними оплесками.

(Музичний супровід №4)

Ведучий 1. 

В нашій школі, в цьому кабінеті

На квітчастім рушнику ллянім

Свіжий хліб з духмяної пшениці

Дрібок солі кримської на нім.

Хай рясніють квіти малиново

Пахне свіжоспечений пиріг,

Щоб і дар земний, і щире слово

Ви відчули, ставши на поріг.

(Учні вручають журі хліб із сіллю,)

Ведучий 2.

Наша міні-студія поділена на два сектори: жовтий і синій, а кожен сектор вболіває за гравців свого кольору. Вболівальники зможуть допомогти своїм гравцям, якщо це буде їм потрібно, використавши підказку залу – це право надається команді один раз за гру.

Ведучий 1.

 А зараз я запрошую тих, хто змагатиметься за звання переможця, тих хто покаже як потрібно любити свою країну. Отже зустрічаємо команду «синіх», учнів 5-го класу, та команду «жовтих» -  учнів 6-го класу.

  •       «Ми – супер, ми – клас, переможемо вас».
  •       «Жовті komon, Україна – чемпіон».

Ведучий 2.

Хай сьогоднішня гра відкриває перед вами, друзі, розум, мудрість, щедрість, гумор нашого талановитого народу.  

(Музичний супровід №5)

Ведучий 1.

Конкурс 1-й має назву «Говоримо і співаємо українською».

(Музичний супровід №6)

Слайд №4

Командам необхідно перекласти на українську мову фразу з російської. За кожну правильну відповідь ваша команда отримає один бал. Якщо відповіді немає, є можливість відповісти іншій команді. Час на роздум –5 секунд.

Російською мовою

Переклад на українську мову

больной гриппом

(хворий на грип)

опоздал на урок

(запізнився на урок)

умная собака

(розумний собака)

остановиться через минуту

(зупинитися за хвилину)

острая боль

(гострий біль)

сильный насморк

(сильний нежить)

собирать грибы

(збирати гриби )

книжный магазин

(книжкова крамниця)

городской парк

(міський парк )

погружаться в работу

(занурюватися в роботу)

строить дом

(будувати дім)

выучить наизусть

(вивчити напам’ять)

вылечить больного

(вилікувати хворого)

интересные новости

(цікаві новини)

получил замечание

(отримав зауваження)

бить баклуши

(байдики бити)

хищный зверь

(хижа тварина)

лунный свет

(місячне сяйво)

Ведучий 2.

Ми продовжуємо нашу гру далі. І зараз я хочу поговорити з вами про українську пісню! Кого тільки не полонила її вічна краса. Українська пісня – то живий скарб, що йде від покоління до покоління, несучи радість чи смуток, чаруючи людську душу, даючи їй силу й натхнення.

Зараз у кожної команди з’явиться можливість заробити додаткові 2 бали. Коли почнеться мелодія, ви можете назвати пісню та виконавця і вразі правильної відповіді отримаєте бонус – 2 бали. Якщо ви вказали лише назву чи виконавця, то отримуєте лише 1 бал.

Команда «синіх»- це пісня для вас.

(Музичний супровід №7)

Ви вже здогадались як вона називається і хто її виконавець? 

Слайд №5

(Правильно)

Команда «жовтих»- це пісня для вас.

(Музичний супровід №8)

Ви вже здогадались як вона називається і хто її виконавець?

Слайд №6

 (Правильно). Просимо журі підрахувати бали обох команд.

Ведучий 1.

Другий конкурс називається «Правда-неправда»

(Музичний супровід №9)

Слайд №7

Україна дуже велика країна. Ми вже багато що знаємо, але й багато нам ще невідомо. У цьому конкурсі я буду називати той чи інший факт, а ви повинні сказати, це правда чи ні. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

Запитання, які супроводжуються показом слайдів:

  1. Чи  правда, що  Україна  – є  географічним  центром  Європи? (так).

Географічний центр Європи знаходиться безпосередньо в Закарпатті, в селі Ділове.

Слайд №8

  1. Чи правда, що племена трипільців вважають українськими предками? (так, це правда, ці племена проживали на території України).
  1. Площа України більша, ніж сумарна площа Англії, Австрії, Бельгії, Данії, Португалії і Швейцарії? (так).
  2. В Україні проживає стільки ж людей, скільки у Польщі, Чехії, Словаччині та Угорщині разом узятих? (Ні, більше).
  3. Чи правда, що Львів – це місто на Україні де роблять автобуси? (так).
  4. Чи правда, що Дунай – це найдовша річка на Україні?  (ні,Дніпро).
  5. Чи правда, що в м. Коломия стоїть поряд з музеєм писанок велике яйце-писанка заввишки з триповерховий будинок? (так).
  6. Чи правда, що на монеті Володимира Великого був зображений тризуб, який сьогодні є національним гербом України? (так).

Слайд №9

  1.  Чи правда, що клен є рослиною, з якою в народі символізують Україну? (ні, Україну символізують з калиною та вербою, є навіть прислів’я – «Без верби та калини нема України»).
  2. Чи  правда,  що  на  нашому  гербі  можна  прочитати  слово

«доля»? (ні, це слово «ВОЛЯ»).

На зображенні тризуба можна побачити зброю: лук, меч. А якщо придивитись уважно, можна прочитати слово «воля». На тризубі відображено триєдність життя: це Батько, Мати, Дитя, які символізують Силу, Мудрість і Любов.

Просимо журі підрахувати бали обох команд  і оголосити підсумки 2 конкурсу.

Ведучий 2.

- Наш народ має свою власну історію, багаті традиції. Усе це сприяло розвитку усної народної творчості. Напевно, всі ви знаєте безліч українських народних пісень, казок. Однак у повсякденному житті частіше за все можна почути народні приказки. Тому завдання третього конкурсу відгадати другу частину приказок.

(Музичний супровід №10)

Слайд №10

- За кожну правильну відповідь – один бал.

1. Праця людину годує, а лінь…(марнує) Слайд №11

2. На сонці тепло, а біля матері…(добре) Слайд №12

3. У дитини заболить пальчик, а у мами - …(серце) Слайд №13

4. Не одежа красить людину – а добра…(справа) Слайд №14

5. Пташка красна своїм пір’ям, а людина -…(знанням) Слайд №15

6. Потрібно учиться – завжди…(знадобиться) Слайд №16

7. Друга шукай – а знайдеш…(тримай) Слайд №17

8. Мир та лад – великий…(клад) Слайд №18

Просимо журі підрахувати бали обох команд.

Ведучий 1.

Четвертий конкурс капітанів «Вгадай меню».

(Музичний супровід №11)

Слайд №19-20

Тепер ми з вами переходимо до наступного конкурсу, який називається «Вгадай меню». У ньому приймають участь тільки капітани команд. Ми з вами знаємо, що українці дуже гостинні, а ще й люблять готувати різні страви. Так ось конкурс для капітанів.

Щоб усіх нагодувати

Давайте складемо меню.

А меню це не просте,

Із загадок складене.

Щоб меню оце подати,

Крупи треба відгадати.

Перед вами п’ять тарілок, в яких знаходяться зразки різних круп. Назвіть їх будь-ласка. Час на виконання – 1 хвилина.

(Музичний супровід №12)

Просимо журі підрахувати бали обох команд і оголосити підсумки четвертого раунду.

Ведучий 2.

5 конкурс «Пошук слова»

(Музичний супровід №13)

Слайд №21

Скільки б ми не навчалися, все одно не зможемо все осягнути, всього знати. Зрозуміти значення того чи іншого слова нам допомагає словник. Але сьогодні у вас його немає. Серед трьох слів вам потрібно вибрати одне, яке відповідає значенню цього слова.

Завдання для команди «Синіх». Молоденька травичка: осокора, моріжок, зеленуха. Слайд №22

Завдання для команди «Жовтих». Сніп пшениці: дідух, калита, збіжжя. Слайд №23

Завдання для команди «Синіх». Старовинна чоловіча безрукавка: черес, кептар, банаш. Слайд №24

Завдання для команди «Жовтих». Кажан, який долає відстань понад 200 км: нічниця, летючка, млинка. Слайд №25

Просимо журі підрахувати бали обох команд і оголосити підсумки п’ятого раунду.

Ведучий 2.

Раунд № 6 називається «Пісня – душа народу»

(Музичний супровід №14)

Слайд №26

Українські народні пісні століттями самовіддано плекали національну гідність, були алмазним осердям духу народного.           У них виявляється багатство духовного життя українського народу, його талановитість, обдарованість, що є невід'ємною частиною культурної спадщини України.

Наступне завдання виявить знавців  української народної пісні.

  1. Чого хотів милий, чорнобривий? (вареничків) Слайд №27

(Музичний супровід №15)

  1. Де стоять два дубки? (на горі) Слайд №28(Музичний супровід №16)
  2. Куди запрошувала дівчина хлопця в понеділок? (по барвінок) Слайд №29(Музичний супровід №17)
  3. Хто стояв під вишнею, під черешнею? (старий з молодою) Слайд №30(Музичний супровід №18)
  4. Що потрібно робити хлопцям, розпрігши коні? (лягати спочивати) Слайд №31(Музичний супровід №19)
  5. Куди не треба ходити Грицю? (на вечорниці). Слайд №32

(Музичний супровід №20)

Просимо журі підрахувати бали обох команд і оголосити

підсумки шостого раунду.

Ведучий 2.

До вашої уваги останній раунд- конкурс для вболівальників «Багата на таланти земля».

(Музичний супровід №21)Слайд №33

Що не кажіть, любимо ми, українці, поїсти. І не лише кашу.              На нашому столі і борщ, і пампушки, і квашені яблука і куліш.

Наступне завдання: відгадати загадки про їжу. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

  1. Білий, маленький,

Бокастий та товстенький,

Чимсь смачним напхався.

В окропі купався,

У дірку впав,

Там і пропав. (вареник) Слайд №34

  1. Мене не їдять, але й без мене не їдять. (сіль)Слайд №35
  2. В одній діжці – два тіста. Штовхаються, штовхаються – ніколи не змішаються. (яйце)Слайд №36
  3. Маленькі плоди, як сережки, повисли. Червоні – солодкі, зелені – кислі.(вишні)Слайд №37
  4. Без голови, а ногу маю: бриля на неї одягаю.(гриб)Слайд №38
  5. Круглий, як куля. Зелений, як трава. Червоний, як кров. Солодкий, як мед.(кавун)Слайд №39
  6. Як дитиною буваю, пелюшок тоді не маю. Постарію, мов бабуся, в сто пелюшок одягнуся.(капуста)Слайд №40
  7. Під землею народилась і для борщику згодилась. Мене чистять, ріжуть, труть, смажать, варять і печуть. (картопля)

Слайд №41

Просимо журі підрахувати бали обох команд, отримані в останньому раунді.

Ведучий 1.

Ось і підійшла наша гра, конкурси до вирішального кінця…                 Ми з вами більше дізнались про нашу Батьківщину, про історію України, її символи, традиції, обряди та продемонстрували свої знання у конкурсній грі. Слайд №42

Ведучий 2.

Ви сьогодні показали командний дух та дружні відносини в колективі, продемонстрували вміння працювати командою, приймати рішення в нестандартних ситуаціях.

Ведучий 1.

Члени журі, просимо вас до слова.

Ведучий 2.

Я впевнена, що знання, які ви сьогодні отримали, будуть вам у нагоді, а кожен з вас буде нести з честю по життю любов та повагу до рідної Вітчизни, до предків, своїх рідних

і близьких, до своєї мови, звичаїв та традицій!

Ведучий 1.

Ви сьогодні довели, що Батьківщина живе в кожному вашому серці! Всім бажаю успіхів і натхнення, хай вам щастить на цьому шляху!

(Музичний супровід №22)

 

 

docx
Додано
18 листопада 2021
Переглядів
1004
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку