1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Сценарій "Патріотичний квест"

Про матеріал
Патріотичний квест До Дня Пам’яті Героїв Небесної Сотні для учнів 5-7 класів
Перегляд файлу

ПАТРІОТИЧНИЙ КВЕСТ до Дня Пам’яті Героїв Небесної Сотні

«З УКРАЇНОЮ В СЕРЦІ»

Мета: поглибити знання учнів про історію, культуру, видатних особистостей України; виховувати  почуття патріотизму, повагу до  символів України та духовних скарбів українського народу; сприяти розвитку пізнавального інтересу  школярів, розвивати вміння працювати в команді.

ХІД ГРИ

 Учасники: чотири команди учнів 5-7 класів по 5 дітей. 

Учень 1

Україна – це краплина сонця на карті світу. Вона осяяна багатовіковими традиціями, піснями, історією. Наша земля наділена неоціненними скарбами та багатствами родючих земель та повноводних рік.

Учень 2

Україна – наш спільний дім. Тож ми маємо дбати, щоб були в ній добробут і лад, мир і злагода. Усі ми повинні усвідомити: своє, рідне – це не тільки хата й подвір’я, а й вулиця, село чи місто, де ти живеш, ліс і річка, степ і море. Гірким і тернистим був шлях України у боротьбі за волю та незалежність.

Учень 1

Україна не раз піднімалася з колін. Побита і в ранах, та нездоланна для ворогів своїх, вона йшла ворогу під кулі, щоб захистити всіх своїх дітей. Терновим шляхом дійшла Україна до сьогоднішніх днів. Наша держава знана і визнана в світі.

Вчитель

Це – наша Україна… Вона має прекрасні міста, архітектурні пам’ятки, природу, має свою історію, але наша країна славиться найбільше своїми волелюбними, мужніми, хоробрими людьми. Сьогодні, 15 лютого, День вшанування учасників бойових дій               на території інших держав. А 20 лютого – День пам’яті Героїв Небесної Сотні, людей сміливих, готових до самопожертви, людей, які віддавали своє життя на Майдані, які, стоячи на барикадах, захищали незалежність своєї країни та своє право на щасливе майбутнє. Все це було можливим тільки тому, що Україна залишалась і залишається в їх серцях.

Тому патріотичний квест, участь в якому беруть участь 4 команди від кожного з 4 класів, так і називається «З Україною в серці». Ви сьогодні перевірите, що ви знаєте про нашу Батьківщину, її видатних особистостей . Ви матимете змогу показати свої знання державних та народних символів, віршів, прислів’їв.

 Кожна команда буде рухатися маршрутом, який складається з 7 станцій. На кожній станції команду буде чекати завдання, успішно виконавши яке, ви отримаєте слово або словосполучення-підказку, які допоможуть відгадати відомий вислів про Батьківщину. Якщо завдання буде виконано не повністю, команда отримає не ціле слово або словосполучення, а тільки його частину. Якщо ж завдання не буде виконано взагалі, команда залишиться без чергової підказки.

Пройшовши всі 7 станцій, кожна команда, використовуючи всі отримані підказки під час квесту, повинна відгадати цей вислів. Та, яка зробить це швидше і правильніше, і буде переможцем нашого патріотичного квесту. А фіксувати і оцінювати результати ваших змагань будуть…

Вчитель

 Команди готові? Тож починаємо!

Перша станція «Символи України»

 Кожна команда повинна дати відповідь на 5 запитань. Відповідати команди будуть по черзі. Та команда, яка дасть відповіді на всі 5 запитань, отримає слово підказку повністю. На 4 запитання – 4 літери від слова, на 3- з літери і так далі. Час на роздуми над питаннями 1 хв.. Прошу капітанів підійти до мене та вибрати 5 запитань для своєї команди.

 Команди готові? Час пішов.

Запитання для глядачів (додаток)

Запитання для команд

  1. Основний закон України (Конституція)
  2. Що символізує синій колір українського прапора? (Небо)
  3. Державний герб України (Тризуб)
  4. Коли ми відзначаємо День Конституції? (28 червня)
  5. Хто написав текст Гімну України? (Павло Чубинський)
  6. Який композитор створив музику до Гімну України? (Михайло Вербицький)
  7. Коли ми відзначаємо День Прапору? (23 серпня)
  8. Назвіть слово, яке символізує тризуб(Воля)
  9. Коли ми відзначаємо День Незалежності України? (24 серпня)
  10. Національний одяг українців (Вишиванка)
  11. Як співають і слухають гімн? (Стоячи)
  12. Яка рослина у українського народу є  символом краси, любові та щастя?(Калина)
  13.  Який предмет, як  вважається, є обрегом дому, символом щасливої долі , злагоди та захищає від всього поганого? (вишитий рушник)
  14.  Який предмет вважався символом дівоцтва та долі?(вінок)
  15. Назвіть три народні символи України (верба, калина, лелека, рушник, …)
  16. Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (Писанка)
  17. Яка назва гімну України? (Ще не вмерла Україна)
  18. Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Пасхою, як засіб від злих сил. (Верба)
  19. Поширене в Україні дерево, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат.(Тополя)
  20. Вона є однією із святинь нашого народу, його найціннішим духовним скарбом, гордістю і красою українців. Саме завдяки їй Україну знає весь світ. (Українська пісня)

Друга станція  «Відомі люди».

 Ваше завдання з’єднати розповідь про видатну людину з її портретом. Кожній команді я буду зачитувати інформацію про якусь видатну особистість, а ви повинні відгадати про кого йдеться в розповіді. Підказками для вас будуть портрети, які ви бачите на екрані. Час на роздуми 30с.

Перша розповідь

Крім тяги до письменництва, Він володів безліччю інших талантів, один з яких оцінили художники-іконописці, до яких потрапив юний поет після смерті батьків. Там він дуже швидко освоїв початкові вміння у живописі, тому його вирішили відправити до Петербурга, щоб удосконалити майстерність. Там і оцінили здібності цієї людини тогочасні представники культури - Брюллов, Жуковський та Венеціанов. Саме вони доклали зусиль для визволення його з кріпацтва, заплативши доволі велику суму для того часу - 2500 рублів. (Т.Г.Шевченко)

Друга розповідь

Його політика відрізнялася далекоглядністю і виваженістю рішень, він істотно зміцнив позиції русичів. З дитинства виховувався, щоб одного разу очолити народ, він виправдав всі покладені на нього надії і увійшов в історію, як один з найвидніших правителів Київської держави.

Він дуже любив читати. Створив першу в Київській державі бібліотеку.

Вважав династичні шлюби дуже корисними для зовнішньої політики. У нього було десять дітей, і він через роки став батьком і дідом безлічі європейських правителів.

Доклав руку до написання першого на Стародавній Русі своду законів «Руська правда».

Достовірно відомо, що він накульгував. Можливо, саме через неможливість особисто блищати на поле бою, він розвивав свої розум і волю.

 Саме він поклав початок передумов об’єднання руських князівств в одну державу, яке і відбулося через століття.

(Ярослав Мудрий)

Третя  розповідь

 До школи Він пішов пізно. Батько, досвідчений педагог, віддав його до нижчого класу, ніж дитині роками належало, дарма що він був дуже добре з дому підготовлений. Боявся, щоб хлопець не мав труднощів у науці. До того ж школа була чужа, російська, і батьки хотіли довше мати дитину під своїм оком.               Навчаючись в університеті він працює під керівництвом Володимира Антоновича. Уже будучи на третьому курсі написав свою першу наукову роботу «История Киевской земли от смерти Ярослава до конца XIV века», за яку він отримав в 1890 році золоту медаль. Очолював Наукове Товариство ім. Шевченка у Львові. Перебуваючи у цьому місті він створює бібліотеки і музеї. Заснував Львівську школу істориків України.              

 Наймасштабнішою його працею є багатотомник «Історія України-Руси». Його велика Історія України-Руси має дев’ять томів, понад 6000 сторінок друку. Перший президент України.

 (Михайло Грушевський)

Четверта  розповідь

 Він — український військовий, політичний і державний діяч. Організатор повстання проти панування шляхти в Україні, яке переросло у Національно-визвольну війну українського народу проти  Польщі. Засновник козацької держави — Війська Запорізького. Укладав союзи зі Швецією, Московською державою, Османською Портою. Ті, кому пощастило спілкуватися з ним, звертали увагу на тонкий розум, ерудицію, вміння передбачати розвиток подій, сталеву волю. Він був одружений тричі і мав двох синів і чотирьох доньок .

 Його ім’ям названі вулиці і площі в багатьох містах і селах України. Його портрет зображено на одній з банкнот української  національної валюти.

 (Богдан Хмельницький)

Третя станція «Літературна»

 Хто був і залишається в серцях українців кобзарем? Звісно Тарас Григорович Шевченко. Завдання для кожної команди буде таким: необхідно згадати та продекламувати 4 рядочки з будь-якого вірша Т.Г.Шевченка. Це може зробити будь який член команди.

Четверта станція «Мальовнича Україна».

На екрані ви бачите фотографії мальовничих куточків України . Ваше завдання відгадати за описом, про який мальовничий куточок йдеться. За вірну відповідь на запитання ви отримаєте чергову підказку. На роздуми кожній команді відводиться 30 с. після того, як я зачитаю опис.

 Перший опис

 Місто засновано королем Данилом у середині XIII століття. Близько 1272 року місто стало столицею Галицько-Волинського князівства. У добу середньовіччя воно було важливим торговельним центром. За австрійського панування місто стає осередком українського та польського національно-визвольних рухів. Упродовж своєї історії воно жодного разу не змінювало назви. Є центром Західної України.

 Історичний центр цього міста занесено до списку Світової спадщини ЮНЕСКО. У ньому розташована найбільша кількість пам'яток архітектури в Україні: будинок опери, ратуша, високий замок, Домініканський обор. У 2009 році місту надано звання Культурної столиці України. Воно є найбільш відвідуваним туристами містом України. Назва міста співзвучна з найвеличнішою твариною.

 (Львів)

 Другий опис

 Це місто культурний, освітньо-науковий, туристичний та торговий осередок країни. За чисельністю населення воно є четвертим у країні містом після столиці держави, Києва, та мегаполисів Харкова та Дніпра. 

 Перші поселення на території сучасного міста були засновані близько VII століття до н. е. — III століття н. е. давньогрецькими мореплавцями. Згодом цю місцевість заселила Ногайська орда, яка через якийсь час влилася до Золотої орди. Приблизно у 1324 році узбережжя захопило Велике князівство Литовське. Саме у той час було засновано фортецю та селище Коцюбіїв, що згодом було перейменоване на Хаджибей. 14 (25) вересня 1789 року його було завойовано козацько-російськими військами. Саме після захоплення фортеці поселення отримало сучасну назву та статус міста.

 Історичний центр його з 2009 року перебуває в спискуоб'єктів Світової спадщини ЮНЕСКО. Здебільшого культурні, архітектурні та історичні пам'ятки розташовані в центрі міста: оперний театр, Потьмкінські сходи, знаменита вулиця Дерибасівська. А під містом знаходиться велика мережа підземних ходів і лабіринтів, які утворюють одну з найбільших у світі катакомб із довжиною тунелів приблизно 2,5 тисячі кілометрів. Найбільший морський торговий порт країни. Колоритний гумор характерний для жителів цього міста.

 (Одеса)

 Опис третій

Центральна укріплена частина міста, що датується VII—XIII ст. Розташована на високому виступі правого берега долини Десни, обмежена з двох боків річкою та її притокою Стрижнем. Сформувався VII—VIII ст, на місці давнього поселення, що існувало в другій чверті нашої ери.

У XI сторіччі був головним політичним і релігійним центром та могутньою для того часу фортецею, оточеною глибоким ровом, високим земляним валом з дерев'яними стінами та вежами. Фортеця мала три брами:

Київську — шлях від якої йшов до столиці Київської Русі, Водяну, Погорілу.

Розбудова тісно пов'язана з першим літописним чернігівським князем — Мстиславом Володимировичем, який став княжити там після перемоги над братом Ярославом Мудрим. Саме при Мстиславі розпочалось будівництво одного з найдавніших мурованих храмів Київської держави — Спаського собору.

Ці укріплення неодноразово зупиняли орди войовничих степових сусідів та амбіції інших князів Київської держави.

Таким він був до розгрому міста у 1239 році, після семиденної облоги, військами хана Менгу. Після цієї трагедії все на віки впадає у запустіння.

Відновлення  пов'язане з литовським князем Вітовтом, якому дісталося місто у середині XIV ст. Через 2 сторіччя, у середині XVI ст. на виступаючому у бік Десни мисі було збудовано замок і влаштовано підземний хід до річки.

В часи Гетьманської України —фортеця, стала адміністративно політичним центром козацького полку, споруджується будинок Івана Мазепи.

У 1799 фортецю ліквідували. На початку XIX ст. були частково розкопані фортечні вали. На їх місці розбито бульвар, який прикрасили 12 гарматами.

Зараз це місце – улюблене місце відпочинку чернігівчан.

(Чернігівський вал - дитинець)

Опис четвертий

Монументальна скульптура, розташована на високому правому березі Дніпра на території Національного музею історії України. Відкрита в 1981 році.

Спочатку пам'ятник замислювався як символ не Батьківщини, а Перемоги, проте його назва  увійшла до ужитку майже відразу ж після зведення

Металевий каркас виготовлений із сталі.

Скульптуру збирали стометровим краном, який був виготовлений спеціально для цього. Пізніше цей кран демонтували.

З нержавіючої сталі окремими блоками-секціями вагою 25-30 тонн скульптура була зварена на Київському заводі. Частини скульптури перевозили вночі, щоб не привертати увагу людей.

Судячи з замірів, що проводяться щорічно монумент повинен простояти понад 150 років. За розрахунками, статуя може витримати навіть землетрус силою до 9 балів.

9 травня 1981 року відбулося гучне відкриття монументу.

В 1987 році над Києвом пронісся сильний ураган, але статуя залишилася неушкодженою.

Влітку 2002 року був дозволений підйом екскурсантів на майданчики до відмітки 36 метрів і 92 метри. Проте після того, як в квітні 2003 року молодий чоловік впав з верхнього майданчика і розбився, доступ туристів був обмежений.

У 2009 році почата реставрація споруди.

Загальна висота монументу з постаментом — 102 метри.

В одній руці статуя тримає 16-метровий меч вагою в 9 тонн, а в іншій — щит.

В середині скульптури знаходяться два ліфти: Один з ліфтів піднімається з дев'ятьма зупинками до самої «голови», в якій є люки і технічні майданчики. Можна піднятися в «руку» з щитом і в іншу — з мечем. Там теж є монтажні майданчики.

 (Батьківщина - мати)

П’ята станція «Усна народна творчість».

В конвертах знаходяться  слова, з яких складаються прислів'я  та приказки про Батьківщину та рідний край. Ваше завдання полягає в тому, щоб скласти своє прислів'я або приказку, витративши якнайменше часу. Та команда, яка зробить це найшвидше, отримає підказку повністю, друга команда по швидкості – без 1 літери, третя без 2 літер, четверта без 3. Прошу капітанів обрати завдання.

  • Не бувши на чужині, не оціниш рідної землі.
  • Людина без рідної землі, як соловей без гнізда.
  • Батьківщина – мати, умій за неї постояти
  • В якому народі живеш, того звичаю й тримайся

Шоста станція «Я люблю Корюківку»

Від кожної команди потрібно 2 учасника. Ваше завдання: один учасник тримає маркер пером до низу. Інший бере аркуш паперу. Вам потрібно написати "Я люблю Корюківку" проте незвичним способом. Один тримає олівець нерухомо, другий водить листком паперу по кінчику олівця так, щоб зробити напис "Я люблю Корюківку". Та команда, яка справить з цим завданням якісно, отримає своє слово-підказку. Якщо команда не справиться із завданням підказку не отримає. Часткове виконання завдання – втрата 2 літер підказки.

(музика)

Остання, сьома станція «Картограф»
Кожна команда отримує завдання – скласти карту України з усіх її частинок. Та команда, яка встигне за 1хв. виконати завдання , отримає підказку повністю, за 1,5 хв.  – без 2 літер, за 2 хв. без 3 літер.              Команди готові? Час пішов!

Запитання для глядачів (додаток)

Вчитель

Остання станція вже позаду. Тепер командам залишається тільки дізнатися, який же вислів був зашифрований на станціях, записати його  та підняти руку, щоб ми бачили, що ви вже справилися. 

 А поки команди будуть працювати, глядачі - увага на екран (відео про Україну).

Вчитель

 Отже, ці слова належать відомому українському письменнику, поету Василю Симоненку. Ці рядки написані багато років тому, є актуальними і в наш час. Адже Батьківщина є найважливішою для кожного із нас.

Сьогодні ви всі були молодці, справжні герої, тому ми вас вітаємо, ви отримуєте солодкі призи, а супергероями у нас, вони виявилися найшвидшими, стала команда … На цьому патріотичний квест завершено. Дякую за увагу!

 

 

  Завдання для глядачів (на знання українських народних прислів’їв та приказок)

1. Без верби і калини … (нема України)

2. Слово не горобець…(вилетить не спіймаєш)

3. Птицю пізнати по пір’ю, а людину …(по мові).

4. Ранні пташки росу п’ють …(а пізні сльози лють)

5. Праця годує, а…(лінь марнує)

6. Гостре словечко …(коле сердечко)

7. Хочеш їсти калачі, …(не сиди на печі)

8. Гарна птиця пером, а…(людина розумом)

9. Життя прожити – не (поле перейти)

10. Маленька праця краща за …(велике безділля)

11. Козацькому роду …(нема переводу)

 

Запитання

 

 1. Коли Україна стала незалежною?

 2. Як звали засновників Києва?

 3. Ми, українці, частенько називаємо себе козаками. А чи знаєте Ви, що означає слово «козак»?

  5. Назвіть ім’я князя, який охрестив Київську Русь.

  7. Ми, українці, можемо пишатися тим, що на території України знаходиться географічний центр Європи. У якому саме місті/селі він розташований?

 8. Український стронґмен, заслужений майстер спорту України, володар титулів «Найсильніша людина України» та «Найсильніша людина світу» (в 2004 році).

 10. Найвідоміші брати України, які завдяки своїй силі та витримці прославили нашу державу на весь світ. Чемпіони з боксу у важкій вазі.

 11. Які моря омивають Україну?

 

 12. Який з літературних творів Тараса Шевченка перекладався найбільше разів та нині читається на 147 мовах світу?

 13. Велике державне свято, яке символізує об’єднання України.

 14. Неподалік села Нововасилівка Миколаївської області, на території кургану знайшли найдавнішу скульптуру, вік якої V-ІV ст. до н. е. Яку назву носить скульптура?

 Відповіді на запитання

1. Україна стала незалежною 24 серпня 1991 року.

 2. Кий, Щек, Хорив, Либідь.

 3. Вільна людина.

5. Володимир Великий.

7. Село Ділове, поблизу міста Рахів, Закарпатська область.

 8. Василь Вірастюк.

10. Брати Кличко.

 11. Чорне море, Азовське море.

 12. Кобзар.

 13. День Соборності України (22 січня).

 14. Кам’яна або скіфська баба.

 

Запитання

Яку назву мала козацька держава, створена за Дніпровськими порогами?

(Запорізька Січ)

Як називався начальник козацького війська?

(Гетьман)

Назвіть імена перших слов’янських просвітителів, творці слов'янської азбуки?

(Кирила і Мефодія)

Назва обласного центру, яка складається зі слова – назви однієї з основних зернових культур в Україні та слова, яке означає стан спокою та гармонії, період між війнами.

(Жито+мир)

Назва обласного центру України, яка складається з двох слів в перекладі російською мовою: перше слово – назва неотруйних змій, поширених по  всій території України; друге – тип поселення, в Україні має нараховувати понад

10 000 осіб, більша частина жителів якого зайнята поза сільським господарством.

(Уж+город)

Назва історико-географічного регіону  України. Слово складається з двох частин: перша – низинна старовинна історична місцевість міста Києва, стародавній район ремісників і річковиків; друга – назва однієї з нот.

(Поділ+ля)

Назва обласного центру України, яка складається із слова, що означає вид єдиноборства, поширеного в Японії, в якому два борці виявляють сильнішого на круглому полі. Останню літеру цього слова замінюємо на українську літеру «и».

(Сумо-Суми)

docx
Додано
9 червня
Переглядів
60
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку