Сценарій "Посята в читачі"

Про матеріал
закріпити знання дітей з таких розділів програми, як художня література; Розвивати творчі здібності, логічне мислення, увагу, використовуючи ситуації подиву, радості, зацікавлення. Викликати прагнення у дітей творити добро; Формувати почуття задоволення від удалого прояву своїх знань. Прищеплювати любов до казок; Виховувати почуття колективізму та вз аємодопомоги.
Перегляд файлу

Описание: Похожее изображение 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: Картинки по запросу посвята в читачі бібліотеки 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: Картинки по запросу анімаційні ленти 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: закріпити знання дітей з таких розділів програми, як художня література; Розвивати творчі здібності, логічне мислення, увагу, використовуючи ситуації подиву, радості, зацікавлення. Викликати прагнення у дітей творити добро; Формувати почуття задоволення від удалого прояву своїх знань. Прищеплювати любов до казок; Виховувати почуття колективізму та вз аємодопомоги.       

 Обладнання: ілюстрації до казок, дитячі малюнки, квіти з назвами казок, загадки, речі для чарівної торбинки.

                                                 Хід заходу:

Вихователь: Добрий день, дорогі гості, любі діти! Я знаю, що ви полюбляєте читати та слухати казки.

Казки - це чарівна країна, де добро завжди перемагає зло!

 В кожній казці-мудрості перлина

 Правди світоч, гумору іскрина.

 Доброти і щирості вони навчають

 Про найважливіше нам розповідають:

 Що добро завжди перемагає!

 Звірі й люди ворожнеч незнають!

 Кожному дається по заслузі!

 Допоможуть завжди добрі друзі!

 Іноді важко буває,

 Сум та розпач нас обсідають…

 Та ви книжку почитайте,

 В путь цікавий вирушайте!

 І сьогодні разом з вами

 Підемо казковими стежками,

 В край чарівний зазирнемо,

 Поміркуєм й усміхнемось.

 Отож, часу ви не гайте

 До казочок рушайте!

(Стук у клас і заходить Сорока)

Сорока: Добрий день, діти! Ось вам надійшов лист. (Віддає вихователю конверт).

Вихователь: Дякуємо, Сороко! Заходь до нас свято!

Сорока: Дякую!

Вихователь: Діти, вам цікаво, що в конверті? Дивіться-це запрошення. Яке гарне! Подивимось від кого? - Від Казкки.

Вихователь: Діти, а давайте покличемо нашу казку!

Діти кличуть: Казко! Казко! Казко!

1 дитина: Може десь вона заснула, тому й досі в нас нема?

2 дитина: Краще пісню заспіваймо, пісню чути здалека!

Пісня «Мої казки»

(Залітає Баба-Яга)

Баба-Яга: Це мене тут кличуть діти? І кому потрібна я?

4 дитина: Ні, бабусю, вам почулось! Кликали ми казочку!

Баба-Яга: А так вам Яга не треба?

Казочку вам подавай!

Казочку я ув’язнила

І у брамі зачинила!

5 дитина: Оце лихо, що ж робити? Як нам зустріти?

Баба-Яга: А екзамен треба скласти! Якщо відповідь дасте, за казкою підете!

Вихователь: Що ж це за екзамен?

Баба-Яга: Загадочки! Тільки окуляри я забула - самі прочитаєте!

(Вихователь читає загадки)

1)Чоловічок цей маленький

Ключ шукає золотий

Гострий, довгий, дерев'яний,

Всюди ніс встромляє свій.

Поміркуйте, поспішіть

Як же звуть? Скажіть.             (Буратіно- «Золотий ключик»)

2) На городі, що за черга?

Дід і Баба тут стоять,

Тягнуть щось поперед себе

І не витягнуть ніяк

Казку швидко ви впізнайте

Всіх героїв відгадайте.                («Ріпка»і називають всіх її героїв)

3)Хто кругленький і смачненький

Із віконця скік да скік,

Втік від Баби і від Діда

До лисички на язик?

Це не зайчик і не котик,

Не бичок не сірий вовк

Це веселий й хвалькуватий

Невгамовний…Колобок.

4)Що за казка, друже мій,

Незнайомка живе в ній

Ти впізнаєш вмить її

Одяг весь у попелі,

Мачуха все свариться,

Сестри насміхаються              («Попелюшка»)

5)Вигнав Дід Козу із хати

Та й пішла вона блукати

В зайця хатку відібрала

Всі козу ту виганяли.

Рак козуню ущипнув-

Зайцю хатку повернув              («Коза-дереза»)

6)Знайшов півник колосок

Змолов борошна мішок

Спік негайно у печі

Пиріжки та калачі

Мишенят не пригощав-

Жоден з них не помагав         («Півник і двоє мишенят»)

7)Що за хатка, що в ній тісно

Мишці, зайчику, вовку?

Нумо, діти, казку швидко

Відгадайте ви таку!              («Рукавичка»)

Баба-Яга: Всі загадки розгадали. Ви стали на крок ближче до казки. (Чаклує)

Абра - Кадабра! Сім - Салабім! Чарівна торбинка з’явись! (Баба-Яга дістає з-за столу чарівну торбинку).

Баба-Яга: Це торбинка непроста, а чарівна,в ній лежать чарівні речі.

 Вгадаєте, з яких казок я їх украла - буде вам ваша Казка!Ану підходьте до чарівної торбинки!

Бинт  Лікар Айболит

Горошина  Котигорошко

Яйце  – Курочка Ряба

Голка   Кощій Безсмертний

Пір′я – Кривенька Качечка

Черевичок – Попелюшка

П‘ять монет – Буратіно

Рукавичка – Рукавичка

Колосок -  Колосок

Пучок соломи - Солом‘яний бичок

Цибуля – Цибуліно

Горщик із надписом “ Мед “ – Вінні-Пух

Баба-Яга: Непогано! Непогано! Знаєте казки! Але наступне завдання вам точно не під силу!

Вихователь: Це ж яке завдання нам не під силу, Бабусю?

Баба-Яга: Ану, які пісні ви знаєте про казкового героя?

(Діти співають)

1 клас - «Я лисичка, я сестричка»

2 клас - «Два півники»

3 клас - «Семеро гномів»

Баба-Яга: Нічогенько заспівали! Непогано розгадали! А зараз я вам принесла кошик, та він не простий, а чарівний. Та це не прості гостинці на них написані уривки казок. Ваше завдання відгадати з якої казки уривок.

Діти співають пісень.

Баба-Яга: Бачу знаєте ви пісні! Молодці!

6 дитина: Вже багато ми зробили, а Казки все нема!

Може треба щось згадати,

Щоб нам казку відшукати?

Баба-Яга: А давайте ми з вами пограємо в гру «Хто швидше». Кожній групі я даю ілюстрацію до казки. Вам потрібно скласти і відгадати з якої це казки.

Діти складають.

Баба-Яга: Ну діти бачу знаєте ви казки! Молодці!

Баба-Яга: Ну добре змилуюсь над вами - це ваше останнє завдання, якщо впораєтесь - віддам вам вашу казку!

Перед вами зачаровані квіти. В середині квітки - назва казки. Ви повинні підібрати. ілюстрації  до цієї казки

Баба-Яга: Гарно впорались з завданням. Відпущу я казочку! (Чаклує)

Абра - Кадабра! Сім - Салабім! Казко, зайди до нас!

(Заходить Казка)

Казка: Ну ось ми і зустрілися, мої маленькі друзі! Мешканцям казкової країни приємно, що ви полюбляєте казки. Велике вам спасибі, що ви так старанно боролися за моє визволення. Ми не будемо сердитися на Бабу-Ягу, а подякуємо їй, що вона вас не обманула і мене відпустила. Давайте запросимо її разом з нами до нашої казкової країни.

7 дитина: Бабусенько-Ягусенько, ходи разом з нами до нашої казкової країни!

Баба-Яга: Ох, дякую вам мої друзі! Недарма в народі кажуть «Стережися злого - чини добре!» Я більше не буду робити лиха! Я стану доброю Бабусею-Ягусею. За вашу доброту і я хочу запросити в свою хатинку на курячих ніжках.

 В дружбі, злагоді та мирі

 Буду жити в хатці я

 Зичу дітворі цій милій

 Бути як одна сім’я.

Казка: А тепер закрили очі,

я сюрприз вам принесла

Потім вам роздасть учитель

Як закінчаться дива!

Вихователь: Дякуємо, Казко, за гостинці! У нас для тебе також є сюрприз! Подивись на ці малюнки, діти їх для тебе приготували і дарують тобі!

Казка: Дякую! А тепер, оскільки в нас сьогодні свято, я запрошую всіх повеселитися і потанцювати! (Діти танцюють)

(Входить Королева книг. На її сукні кольорові титульні сторінки книг.                                          В руках у неї чарівний ключик).

Королева Книг: О, як багато вас зійшлось

Дівчатка і хлоп’ята.

Та бачу місця всім знайшлось,

Хоч може тіснувато.

У володіннях книжкових весь час

Мільйони підданих чекають на вас.

Ви зможете пізнати їх з одразу,

Як тільки я себе назву: Я - Королева Книга!

Ось ми і зустрілися, мої маленькі, добрі і кмітливі друзі! Я рада вітати вас тут! Але ви повинні знати, що мешканці мого царства розмовляють мовчки.

Адже недарма про книгу написано так:

Бачить – не бачить,

Чути – не чує,

Мовчки говорить,

Добре мудрує.

Кривду соромить,

Правди навчає,

Часом жартує,

Смішки справляє.

Сьогодні на нашому святі ми посвятимо вас у коло СПРАВЖНІХ ЧИТАЧІВ!

Чи готові ви пройти випробування та виконати наші завдання?

(Діти відповідають)

Ну, от і добре.

Дуже багато казкових героїв не змогли прибути до нас на свято, але вони надіслали телеграми.

(Дістає телеграми).

Казкові герої забули поставити свої підписи. Давайте, діти, разом розгадаємо, від кого ж надійшли святкові телеграми.

Королева Книг:

Крихітне дівчатко, в квітці  народилось
Як зраділа жінка, 

серцем звеселилась.
Якось серед ночі, дівчинки не  стало
Бо нахаба-жаба з ліжечка украла.  (дюймовочка)

 

Сидить півник на печі.
Їсть смачненькі калачі.
Тут лисичка прибігає.

Мерщій півника хапає

Біжить котик  рятувати,
В лисиці півника забрати.  (котик і півник)

 

Боялася сонечка, дощику раділа .

Жила собі в діда й баби мов лілея біла.
Коли Весна  - красна прийшла ,

в  ліс з дівчатами пішла
Через вогонь стрибала, хмаринкою  стала.  (снігуронька)

 

Старенька бабуся у лісі жила,

Гостинці для неї онука несла.

Хто дівчинку ту по дорозі зустрів?

Як казка ця зветься? Хто б відповів?  (червона шапочка)

 

Маленьке, сіреньке,

Біди наробило,

Щось біле кругленьке

Хвостиком розбило.

Сумує бабуся і плаче,

Дідусь витирає сльозу,

А курочка кудкудаче:

«Я вам золоте принесу!» (мишка  із казки «Курочка ряба»)

 

Зажерлива баба на діда сердита
Лишилася знову з стареньким  коритом.
Назвіть хором казку відому  оту.
Яка?                                   (золота рибка)

 

Сидить дівчина в корзині
На ведмежій дужій спині.
А чому ж вона сховалась
До ведмедя не призналась  (маша і ведмідь)

 

Був один у Івана

Трохи горбатим,

Але зробив його щасливим

І багатим.                    (коник - горбоконик)

Заморозить все навкруг —
Поле, річку, ліс та луг.
Не почує серце бід,
Герда лиш розтопить лід.    (снігова королева)

 

На лісовім узліссі

Сидить вона в хатинці.
Спокійно жити не хоче,

Царевичів морочить.
Ступа з метелкою їй дорога,

Це шкідлива...                        (баба - яга)

 

Ця панянка золота

Має довгого хвоста,

Вовка-братика сестричка.

Знають всі, що це…        (лисичка з казки лисичка і сірий вовк)

 

По тарілці стукав він,

Так нічого і не зї’в.

А вона усе злизала,

Тільки « Вибач» і сказала   (лисичка  з казки «лисичка і журавель»)

 

Стріла у Івана,

Як птах у польоті.

Дружина Івана

Живе на болоті.

Хто?                           (царівна жаба)

 

Цей   моднючий дуже звір

Чоботи собі надів.

Сильний, спритний він, повір,

Людожера навіть з′їв!                  (кіт у чоботях)

 

Викрали ці хижі птиці

малого брата у сестриці.

Але та хоч і мала,

Брата врятувать змогла!   (гуси – лебеді)

 (діти відгадують)

Королева Книг: Молодці, діти, всі телеграми розгадали. Якщо ви такі кмітливі, то вам потрібно знайти сім  відмінностей між малюнками.

Діти находять відмінності між малюнками.

Бібліотекар: 
Молодці, ви уважні читачі, справилися із цим завданням. А зараз далі знайомимось із героями книжкового королівства і переглянемо казочку "Коза -Дереза." 
Казочка "Коза -Дереза." 
Вистава за мотивами української народної казки «Коза-дереза» 
Дійові особи: Казкарка, Коза, Жабка, Зайчик, Мошка, Лисичка. 
На галявині між ялинками та деревами — прибрана в українському стилі казкова хатинка. В ній — пічка, на миснику — глечики, в куточку хатки — діжа. 
Казкарка (виходить). 
Казка склалася така: 
З дому Кізка утекла. 
Мандрувала вона скрізь, 
І прийшла в зелений ліс. 
(З-за кущів виходить Коза, нюхаючи квіти, розглядаючи дерева). 
Коза. Бачу, у кущах є хатка, 
В ній незамкнені дверцятка. 
Увійду мерщій у дім, (Заходить до хатки, обдивляється). 
Тепло й затишно у нім. 
Де ж господарі дбайливі? 
Бач, і пічку натопили. 
І зварили вже обід. 
Скрізь попорались, як слід. 
Казкарка. Раптом дивиться Коза (Коза підходить до діжки з тістом). 
Коза. Тістом повниться діжка! 
А господаря нема. 
Хліб спечу, мабуть, сама. (Коза ліпить пиріжки). 
Казкарка. Стала Кізонька до діла: 
Пиріжечків наліпила, 
Паляничок напекла. (Коза обтрушує фартушок). 
Коза. А тепер спочить пора! (Коза вмощується спати на печі). 
Казкарка. І заснула в теплій хатці, 
На натопленій лежанці. (З 'являється Зайчик з кошиком). 
А господар був у полі. 
Зайчик. Накопав там бараболі, 
Бурячок знайшов, морквинку 
Соковиту капустинку. (Показує овочі, підходячи до хатки). 
Казкарка. Все мерщій приніс до хатки. 
Обтрусив дбайливо лапки. 
Й стало боязко Зайчаті: 
Зайчик. Хто там хазяйнує в хаті? (Стрибає під музику Жабка). 
Жабка. Ква-ква-ква. 
Казкарка. Стрибає Жабка й бачить: Зайчикова хатка. 
Жабка.  Зайчику, чому сумуєш, 
Не стрибаєш, все нудьгуєш? 
Зайчик. Як мені не сумувати? Звір-злодій забравсь до хати. 
Жабка. Я тобі допоможу, 
Звіра з хати прожену. 
Витри слізоньки, Зайчатку! 
Ось постукаємо в хатку... (Стукають). 
Дуже дивно — ква-ква-ква! В хатці злодіїв нема!( З'являється Лисичка).

Казкарка. Мимо двору йшла Лисичка 
До струмочка по водичку. 
Бачить: зайчикова хатка, 
Біля неї Зайчик й Жабка. 
Кинула відерця Лиска, 
Підійшла до хатки близько. (Лисичка ставить відерця, підходить до хатки). 
Лисичка. 
Що тут трапилось, питаю, 
Може, я в пригоді стану? 
Казкарка. Зайчик плаче. 
Зайчик. 
Ой, Лисичко, 
Звір забравсь в мою світличку! 
Лисичка. 
Зайчику, не плач, повір — 
Не такий страшний той звір! 
Підійду я до віконця, 
Ой, та очі мружить сонце! 
Я не бачу геть нічого! 
Мабуть, там й нема нікого! (З'являється Мишка). 
Мишка. У хатинці, справді, тиша. 
Казкарка. Пропищала раптом Миша. 
Мишка. 
Почекайте тут хвилинку, 
Я обнишпорю хатинку. 
Казкарка. 
Мить... й знайшла вона шпаринку 
І потрапила в хатинку. 
(Мишка вбігає в хатинку). 
Мишка. 
Бачу, он чиїсь копитця 
Визирають з-під коритця. 
І стирчать гостренькі ріжки, 
Й тепла шубка, як у кішки. 
Казкарка. 
Мишка двері відчинила 
І звірят у дім впустила. (Звірята заходять в хатинку). 
В хатці затишно і чисто, 
І згадав вухань про тісто. 

Зайчик. Я ж збирався на обід 
Пиріжки пекти та хліб! 
У кутку он діжка та, 
Та чомусь вона пуста!(Підходить до діжки). 
Казкарка. 
Здивувалися звірятка — 
Зайчик, Лиска, Мишка й Жабка. 
Раптом чують: «Ме!» — з-за пічки. 
Коза. 
Я спекла вам палянички. 
Пиріжечків наліпила 
Й трохи в хаті відпочила. 
Не сваріть мене, будь-ласка, 
Так придумалася казка. 
З нею я помандрувала, 
В ліс зелений завітала, 
Гостювала в теплій хатці, 
Гріла боки на лежанці. 
Я так гарно відпочила 
Й стільки друзів тут зустріла! 
Зайчика й руденьку Лиску, 
Жабенятко й сіру Мишку. 
(Казкарка збирає всіх звірят. Вклоняються).

Бібліотекар:  Як не прикро, але наше веселе свято наближається до кінця, проте перш ніж завершити його, надаю слово Королеві книг. 
Королева Книг:  Молодці! Ви дуже розумні, кмітливі і добрі діти. Ви мені сподобались. І тому я надаю вам право користуватися книгами з мого книжкового королівства. Бібліотека - це неначе школа,

  Це - інформації широке коло,

  А ще ідей жива скарбниця,

  Для всіх, хто хоче гарно вчиться !

  У моєму царстві - книги на полицях,

  Завжди тихо-тихо поміж них.

  І вони з захопленням чекають,

  Вас, першокласники, читачів своїх.

Але, як кожен громадянин цієї країни, ви повинні дати обіцянку. 
Урочиста обіцянка! 
Ми учні 1-х класів, вступаючи в ряди читачів шкільної бібліотеки, урочисто обіцяєм. 
Поважати книгу, виконувати всі правила користування книгою! Не рвати, не бруднити, не малювати її. 
Діти (разом): Обіцяєм! 
Якщо якійсь книжці потрібна допомога – зробимо все, щоб книга не "хворіла." 
Діти (разом): Обіцяєм! 
Ніколи не проходити спокійно повз тих, хто "ображає" книгу. 
Діти (разом): Обіцяєм! Обіцяєм! Обіцяєм! 

Королева Книг: Щоб ніколи не плакали книги ви повинні дотримуватись певних правил. Ви, напевне, вже знаєте їх.

Я пропоную подивитися мультфільм «Грицеві книжки» за мотивами вірша відомого російського письменника Самуїла Яковича Маршака «Гришкины книжки»

(перегляд мультфільму 8 хвилин)

Бібліотекар:. Діти! Я сподіваюсь, що серед вас немає таких «Гришок»?

Книжка – це ваше обличчя. Коли книжка чистенька, охайна, то говорять, що у неї добрий господар. То ж будьте добрими господарями для своїх книг.

Дорогі діти! Від сьогодні всі ви читачі нашої шкільної бібліотеки. У кожного з вас є формуляр, куди будуть записуватись книги, які ви будете брати в бібліотеці. А кожному першокласнику Королева Книжкового царства дарує посвідчення читача.            

                                   (Королева книг дарує посвідчення)

Королева Книг: І на завершення я хочу побажати вам бути активними читачами нашої бібліотеки. І нехай книги стануть вашими друзями не тільки під час навчання, а й на все життя. Якщо ви багато читатимете – станете освіченими, розумними. Намагайтеся щодня прочитати хоча б одну сторінку з нової книги. Людина, яка любить і вміє читати – щаслива, тому що поруч з нею завжди найкращий друг і порадник – книга.

Бібліотекар: 
Любі першокласники! Ми дуже раді, що наша шкільна бібліотека поповнилась новими читачами. З сьогоднішнього дня, ви стали постійними користувачами бібліотеки. Вона завжди відкрита для Вас. Ви, дорогі діти, піднялися ще на одну сходинку на шляху до знань. Нехай цей шлях буде для вас радісним і цікавим. У добру щасливу путь у Королівство Книг. Ви зрозуміли, дорогі наші маленькі гості, що в бібліотеці є  цікаві книги та журнали. Наше свято завершується. Пропонуємо вам екскурсію по бібліотеці, після якої ви можете вибрати і взяти з собою книги. До нових зустрічей!

Казка: Ну ось і підійшло до кінця наше свято. Я б радо побула з вами ще, але мені час повертатися до казкової  країни, бо на мене чекають казкові герої. Ми обов’язково ще зустрінемось. До побачення!

Діти: До побачення!

Вихователь:

Дякуємо за увагу

І підтримку на святі цім

Побажаємо здоров’я і наснаги всім!

Подякуємо і артистам

За гарну виставу

Добре їм поаплодуєм

Бо грали на славу!

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Шпитчук Оксана
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
888
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку