Сценарій позакласного інтелектуально - розважального заходу "Цікава географія"

Про матеріал
Сценарій інтелектуально - розважально - пізнавального заходу "Цікава географія" містить напрямки (конкурси): "Моя країна - Україна", "Топографія", "Картографія", "Місто - країна", "Корисні копалини". Можна використати при проведенні "Тижня географії", а окремих складових на уроках при вивченні певних тем.
Перегляд файлу

Інтелектуально-пізнавальна гра - змагання

«Цікава географія»

Участь беруть учні 8 – 11 класів

Команди: «Глобус», «Компас», «Навігатор».

Мета: поглиблення, узагальнення і систематизація знань учнів з географії ; розвиток їх пізнавальних інтересів, творчих здібностей, підвищення рівня інтелектуального розвитку; виховання інтересу до географії, як науки.

 Обладнання: комп’ютерні презентації, екран, проектор, конверти із завданнями, срібна скринька, робочі пакети для членів журі.

Хід заходу:

  1. Вступне слово вчителя. Представлення команд (під муз. «Вільна Україна» команди виходять на сцену та займають свої місця за столиками). Представлення членів  членів журі.

 Пані точність_________________________________________

Пані справедливість____________________________________

Пані толерантність_____________________________________

Перший етап.

Інтерактивна гра

«Географічний аукціон знань. Моя країна - Україна»

Ознайомлення з правилами гри.

Правила проведення гри

 На гральному полі знаходиться 25 питань, кожне оцінюється певною кількістю балів.  Відповідають тій чи іншій галузі вивчення географії України. Якщо команда правильно відповідає на питання, то отримує бали, якщо відповідь неправильна, то, відповідно, не отримує. Виграє та команда, яка набере найбільшу кількість балів після того, як буде дана відповідь на останнє питання. А зараз познайомимося з гральним полем (презентація 1).

 Шляхом жеребкування обирається команда, яка першою починає гру.

Хід гри…

Етап другий

Топографія. Обладнання: 3 конверти із завданнями та 3 ручки

    Лист із лінії фронту

         Доброго дня, діти. Ми, воїни української армії, боронимо нашу землю від ворога на сході. Але, на війні, як на війні. Нещодавно  групи військових , виконуючи завдання, потрапили в оточення. Користуючись топографічною картою, всім вдалося вийти і з’єднатися зі своєю частиною.                               Щоб уміти читати карту, треба знати умовні знаки. Завдання: описати маршрут, розшифрувавши умовні знаки.

      Кожна команда отримує конверт з  текстом, де в певних місцях замість слів стоять умовні знаки. Потрібно, читаючи текст, назвати ці умовні знаки. За кожен правильно названий знак 10 балів.

      Команди працюють, а  глядачам в залі запропонувати розгадати загадки.

Етап третій

Срібна скринька

( Під музику «Що? Де? Коли?» виносять скриньку і 3 конверти із завданнями. Скринька: граніт, олівець, пробірка з нафтою).

   Пірати Карибського моря залишили скриньку, а в ній скарб, який можна отримати , маючи знання.  Для кожної команди в конвертах є завдання. За описом відгадати, які предмети лежать в скриньці.   Зо повну правильну відповідь 20 балів.

Етап четвертий

Картографія

       Команди отримують конверти. Потрібно  швидко і правильно скласти та прикріпити на дощечку розрізану карту, назвати і розкрити її тему та материк, який там зображено.

Враховується: вправність (як швидко і правильно склали карту) – 10 балів; точність в назві теми карти – 10 балів; розкриття змісту (відповідно теми) – 10 балів; вірно названий материк – 10 балів.

Етап п’ятий. (Звучить куплет пісні «Капітан» музика та слова М.Мазур)

Конкурс капітанів (комп’ютерна презентація, екран, проектор).

  Місто - країна (презентація 2)

    Кожне місто має свою історію, культуру, архітектуру, відомі пам’ятники - своє обличчя. Завдання: за фото на екрані назвати місто та країну, де воно знаходиться. ( Капітани по черзі називають міста, які з’являються на екрані. За кожну правильну відповідь (місто- 10, країна  – 10 ) 20 балів.

Підбиття підсумків.  Оголошення  результатів  членами журі.                                                                                      

 

 Протокол члена журі_________________________________

                     Команда

Етапи змагань

«Глобус»

«Компас»

«Навігатор»

Аукціон ( бали на табло)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Топографія (10 балів за кожен правильний знак)

Всього 10 топознаків

 

 

 

 

 

 

Срібна скринька

(повна правильна відповідь 20 балів)

 

 

 

Картографія

Вправність - 10 б.

Назва теми карти – 10 б.

Розкриття змісту - 10 балів

Назва материка 10

 

 

 

Місто – країна

Місто – 10 балів

Країна – 10 балів

 

 

 

 

Загальна сума балів

 

 

 

Місце

 

 

 

 

Картографія

Вправність – швидкість виконання роботи і правильність

Назва теми карти – кліматична

Розкриття змісту  - клімат (основні кліматичні показники: річна кількість опадів, переважаючі вітри, т-ра січня, липня )

Назва материка – Євразія

 

Вправність – швидкість виконання роботи і правильність

Назва теми карти – політична

Розкриття змісту  - країни (різними кольорами) та їх столиці

Назва материка -  Південна Америка

 

Вправність – швидкість виконання роботи і правильність

Назва теми карти – фізична

Розкриття змісту  - рельєф  (форми рельєфу показано різними кольорами)

Назва материка -  Євразія

Конкурс капітанів «Місто – Країна»

      Найвища монументальна споруда в світі. Розповідь.

 Статуя Єдності  монумент, розташований на острові Садху, що на заході індійського штату Гуджарат. Пам'ятник є скульптурним зображенням борця за незалежність Індії Валлаббхаї Патела. Висота монумента — 182 м, з постаментом 240 м, що зробило його найвищою статуєю у світі.

Будівництво об'єкта тривало впродовж 5 років, з 2013 по 2018 роки. Автор проєкту —індійський скульптор Рам Сутар. Вартість спорудження становила понад 400 млн доларів.

Презентація 2.

  1. Полтава (Монумент Слави — пам'ятка монументального мистецтва початку XIX століття на честь 100-ліття Полтавської битви 27 червня 1709 року. Пам'ятник встановлено у 1811 році в центрі Круглої площі міста Полтава. Монумент Слави замикає перспективу восьми вулиць міста, є його ідейною і містобудівною домінантою пам’ятник Слави) –Україна
  2. Київ («Батьківщина-Мати»— монументальна скульптура в Києві. Розташована на високому правому березі річки Дніпро, на території Національного музею історії України у Другій світовій війні. Відкрита у 1981 році. Є найвищою монументальною скульптурою в Європі - 102 м. )   Україна
  3. Лондон  ( Біг-Бе́н або Біґ-Бе́н — популярна туристична назва годинникової вежі Вестмінстерського палацу. Офіційна назва вежі з 2015 року  Вежа Елізабет ).–  Велика Британія
  4. Париж (Е́йфелева ве́жа (312 м.) — архітектурна пам'ятка Парижа, розміщена на Марсовому полі, символ сучасної Франції. Вежу названо на честь її конструктора Густава Ейфеля. Вежа  найвідвідуваніша і найфотографованіша туристична пам'ятка світу.)– Франція
  5. Нью-Йорк (Ста́туя Свобо́ди, повна назва  Свобо́да, що ося́ює світ — національний пам'ятник США, символ свободи, демократії та справедливості. Це одна з найзнаменитіших скульптур у США та у світі, часто звана «символом Нью-Йорка і США», «символом свободи і демократії», «Леді Свобода». Це подарунок французьких громадян до сторіччя американської революції. Загальна висота - 92,99м.)  – США
  6. Ріо-де-Жанейро ( «Христос-Спаситель» — статуя Ісуса Христа має розмір 39,6 м заввишки (розмах рук 28 метрів), важить 1145 тонн, і знаходиться на вершині 200-метрової гори Корковаду в національному парку ліс Тіжука, в межах міста. Збудована як символ християнства, статуя стала символом Ріо-де-Жанейро і Бразилії.) - Бразилія

Конкурс «Срібна скринька» (завдання в конвертах )

       Природна масляниста горюча рідина зі своєрідним запахом.  Колір у більшості випадків бурий і темнокоричневий (до чорного), рідше жовтий і зеленуватий і зовсім рідко зустрічається майже безбарвна. Колір  залежить від розчинених в ній смол. Людству  була відома вже в 6 столітті до н.е. Її використовували в Стародавньому Єгипті, Індії, Греції, Вавилоні, найчастіше в якості в'яжучого і герметизуючого матеріалу в будівництві. У Єгипті її застосовували також при муміфікації, а Вавилоні і Греції - як паливо. З неї виготовляють  бензин, гас, дизельне паливо, мастила для машин, асфальт і багато іншого. Що це ?

Відповідь: НАФТА

 

      Тверда гірська порода магматичного походження, що складається з трьох мінералів: польового шпату, кварцу і слюди. Буває різних кольорів: червонувато-коричневого, червоного, рожевого, сірого. Білі вкраплення - це кварц, а кольорові - польовий шпат. На Україні залягає в межах Українського кристалічного щита.  Цей камінь здавна використовувався будівельниками, архітекторами і оздоблювачами помешкань, як незамінний матеріал. Що це ?

Відповідь: ГРАНІТ

    Це тверда темно-сіра непрозора речовина. Родич алмазу, бо складається з карбону. Але на відміну від алмазу  добре проводить електричний струм і тепло та дуже м'який.  Твердість 1. З нього роблять прості олівці та виготовляють штучні алмази. В суміші з мінеральною оливою його використовують як мастило для машин, що працюють при підвищених температурах. Що це?

Відповідь: ГРАФІТ

Конкурс топографічний. Лист із передової

         Доброго дня, діти. Ми, воїни української армії, боронимо нашу землю від ворога на сході. Але, на війні, як на війні. Нещодавно  групи військових , виконуючи завдання, потрапили в оточення. Користуючись топографічною картою, всім вдалося вийти і з’єднатися зі своєю частиною.                               Щоб уміти читати карту, треба знати умовні знаки. Завдання: описати маршрут, розшифрувавши умовні знаки.

Заготовки завдань

Команда 1. Від                  шлях до нашої частини

 йшов через              ,який переходив у            . Щоб скоротити відстань, ми пішли               , повз                 , через                . За 15 хвилин ми підійшли до             ,яку перейшли через               . Від     нього        по

                   дійшли      до                  ,  де і зустрілися зі своїми побратимами.

 

 

Команда 2.  Від                  ми рухались на захід              , що перетинає                . На узліссі вона переходить у

                . Обабіч –                 ,  за  ним                    і   сільська                . . Неподалік від неї                  , а ми рухались                          до                  .

 

Команда 3. Від                  до нашої частини ми йшли спочатку                , далі                  , а потім                    до                    через річку. Відпочивши, перейшли на лівий берег і по                     рухались на захід. По ходу справа були                  , а зліва –                . Так ми дійшли до                  , що стояв біля                 . Тут  і зустрілися з своїми.

 Членам журі для перевірки

  Команда 1.  Від  залізничної станції шлях до нашої частини йшов через мішаний ліс, який переходив у луки. Щоб скоротити відстань, ми пішли стежкою, повз кам’яний кар’єр, через чагарники. За 15 хвилин ми підійшли до річки, яку перейшли через дерев’яний міст. Від нього по грунтовій дорозі дійшли до саду,  де і зустрілися зі своїми побратимами.

Команда 2. .  Від   будинку лісника   ми рухались на захід   стежкою , що перетинає мішаний ліс. На узліссі вона переходить у грунтову дорогу . Обабіч -  поле , за ним   сад і сільська  школа. Неподалік від неї болото, а ми рухались чагарниками до залізничної станції.

 

 

  Команда 3. Від болота до нашої частини ми йшли спочатку рідколіссям, далі луками, а потім мішаним лісом до дерев’яного мосту через річку. Відпочивши, перейшли на лівий берег і по грунтовій дорозі рухались на захід. По ходу справа були чагарники, а зліва – глиняний кар’єр . Так ми дійшли до колодязя, що стояв біля школи і зустрілися зі своєю частиною.

Загадки

1) Крутиться, вертиться, берега держиться. ( Річка, озеро ).

 

2) Весною веселить,

     Літом холодить,

     Восени годує,

     А взимку гріє. ( Ліс).

 

3) Тут всі ростуть, як кажуть, душа в душу:

Малина, абрикоси, виноград,

Горіхи, сливи, яблуні і груші…

А все це разом зветься просто … ( Сад ).

 

4) Йде від хати і до хати, а з місця не зрушить. ( Стежка ).

 

5) Вранці росою вмитий.

     Раз у рік косою бритий. ( Луг ).

6)      Камінь я, гірська порода,                  Коли треба — роздробити,

       А також дитя природи.                     Я годжуся на бруківку,

       Я зернистий та твердий,                   Для спорудження домівки,

        І матеріал міцний.                 Я не мармур, не магніт, А такий собі... (граніт).

        Можна пам’ятник зробити,

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, 8 клас, Сценарії
Додано
14 лютого
Переглядів
128
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку