Сценарій позакласного заходу "Математику вивчай і про Землю нашу дбай"

Про матеріал
Математично - екологічна гра для учнів 6 класу містить матеріал, який допоможе: перевірити та поглибити свої знання з тем, що вивчаються в курсі математики 5, 6 класів; звернути увагу дітей на екологічні проблеми країни та світу; виховувати цікавість до вивчення математики; розвивати логічне мислення, навички обчислень, допитливість; виховувати чітку громадянську позицію та шанобливе ставлення до навколишнього середовища.
Перегляд файлу

img5 

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ СОЛЕДАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ


МІСЬКИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ
 

 

 

 

 

 

Шевченко Ю.В.

 

 


«Математику вивчай і про Землю нашу дбай»

Математично-екологічна гра для учнів 6 класу

 

 

 

 

 

 

 

bright-education-logo-illustration-art-isolated-background-39682840

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ СОЛЕДАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ


МІСЬКИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ
 

 

 

 

 

 

Шевченко Ю.В.

 

 


«Математику вивчай і про Землю нашу дбай»

Математично - екологічна гра для учнів 6 класу

 

 

 

 

 

 

 

Соледар, 2019

Автор:
Шевченко Юлія Вікторівна, вчитель математики Васюківської
загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Соледарської міської ради Донецької
області


Рецензенти:
Лозиняк А.Л., завідувач міського методичного кабінету Управління освіти
Соледарської міської ради
Перехрест Т.С., керівник міського методичного об’єднання вчителів
математики

 


Розглянуто і затверджено на засіданні науково-методичної ради Управління
освіти Соледарської міської ради (протокол від _________ р. №____)


Шевченко Ю.В.

Математично-екологічна гра для учнів 6 класу «Математику вивчай і про Землю нашу дбай» – Соледар: Васюківська загальноосвітня школа І-ІІ
ступенів Соледарської міської ради Донецької області, 2019. – 23с.

 

 

Посібник « «Математику вивчай і про Землю нашу дбай»

Математично - екологічна гра для учнів 6 класу» містить матеріал, який допоможе:
перевірити та поглибити свої знання з тем, що вивчаються в курсі математики 5, 6 класів;

звернути увагу дітей на екологічні проблеми країни та світу;

виховувати цікавість до вивчення математики;

розвивати логічне мислення, навички обчислень, допитливість; виховувати чітку громадянську позицію та шанобливе ставлення до навколишнього середовища.
Рекомендований для використання в позакласній роботі з математики у  6 класі

 

 

ЗМІСТ

Вступ

4

1.

Сценарій заходу

6

2.

Додатки

8

3.

Прислів’я та вислови

23

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Математику вивчай і про землю нашу дбай»

Математично-екологічна гра для учнів 6 класу

Мета:

Звернути увагу дітей на екологічні проблеми країни та світу, виховувати цікавість до вивчення математики, розвивати логічне мислення, навички обчислень, допитливість, виховувати чітку громадянську позицію та шанобливе ставлення до навколишнього середовища

Обладнання: плакати з висловами про математику, природу, гаслами.

Хід заходу:

Ведучий:

Добрий день шановні присутні. Сьогодні ми зібралися з вами, щоб спробувати поєднати дві науки математику і екологію. А, чи ви знаєте, що вивчають ці науки.

(діти дають відповідь)

Ведучий:

Математика — наука про кількісні співвідношення і просторові форми дійсного світу , екологія – це наука, яка вивчає життя різних організмів у їх природному середовищі існування, або навколишньому середовищі. Тобто обидві ці науки вивчають навколишній світ та його закони.

Ведучий:

а, щоб нам всім було цікавіше, ми будемо поєднувати ці науки граючи. В нашій грі приймають участь дві команди, але в них немає назв. Ці назви треба буде скласти з букв, отриманих в результаті розв’язання прикладів.

(команди отримують 5 карток з завданнями (додаток 1), на дошці картки з відповідями вірними і невірними (додаток 2). З іншої сторони на картках з відповідями – букви. Зібравши 5 літер, команди складають назви)

Ведучий:

Ну нарешті наші команди мають назви : Земля, Наука. Можна переходити до конкурсної програми (ведучий представляє журі)

1 конкурс: Розминка.

Кожна команда отримує слово (додаток 3). На кожну літеру цього слова, крім останньої,  вам необхідно записати слово, пов’язане з математикою. Час – 3 хвилини.

(коли вийшов час – команди презентують свої відповіді. За кожне слово – 1 бал)

2 конкурс: Екологічні ребуси.

 Кожна команда отримує 5 ребусів. (додаток 4) Кожен правильно розгаданий ребус – 1 бал. Час - 5 хвилин.

3 конкурс: Екологічні задачі

Я буду зачитувати задачі(додаток 5). Команда радиться, капітан команди, яка знає відповідь, піднімає руку і відповідає. Кожна правильна відповідь – 2 бали.

4 конкурс: Екологічні проблеми України.

На дошці – картки з числами. Під деякими з них знаходиться інформація про основні екологічні проблеми України.(додаток 6). Також є 8 карток із завданнями, в яких необхідно продовжити логічний ряд чисел ( додаток 7)Команда знаходить необхідне число і шукає його на дошці. Якщо знайдено проблему, то команда отримує 1 бал, бере наступну картку із завданням. Після отримання карток з екологічними проблемами команди зачитують інформацію про цю проблему і намагаються запропонувати шляхи її вирішення.

5 конкурс: Шифрування.

Команди отримують картки на яких записний вислів про природу, але букви в кожному слові переставлені місцями.(додаток 8) Задача команди за 3 хвилина розшифрувати вислів. За кожне правильно розшифроване слово -1 бал + 2 бали за весь вислів.

6 конкурс: Наше гасло.

Кожна команда отримує аркуш на якому зашифроване гасло, з яким повинна жити кожна людина на планеті Земля, в системі координат (додаток 9). Треба побудувати всі задані точки і отримати це гасло. Час – 10 хвилин. За кожну літеру – 1 бал + 2 бали за всю фразу.

Ведучий.

А зараз запрошуємо наше вельмишановне журі оголосити результати

(Журі підводе підсумки)

Ведучий:

Ось ми і завершуємо. Хочеться закінчити нашу гру такими словами.

ЗУПИНИСЯ, ЛЮДИНО, НА МИТЬ...
І ВІДЧУЙ, ЯК ПЛАНЕТІ БОЛИТЬ.
ЯК ІЗ СЕРЦЯ КРИК ВИРИНА - 
ЗУПИНИСЯ, ЗЕМЛЯ В НАС ОДНА!

ЯК У СЕРЦІ ТЛІЄ ЛЮБОВ,
ЩОБ КОЛИСЬ РОЗГОРІТИСЯ ЗНОВ.
ЗУПИНИСЯ. ЛЮДИНО НА МИТЬ...
І ВІДЧУЙ. ЯК ПЛАНЕТІ БОЛИТЬ...

 

Бережіть природу, бо від якості її життя залежить якість вашого.

 

 

 

 

Додаток 1

 

І команда

ІІ команда

Обчислити

Обчислити

Обчислити

9 – 3,56

 

Обчислити

10 – 4,48

 

Обчислити площу фігури

23                                

              

               17

Обчислити площу фігури

22                                

              

              18

Знайдіть 15% від числа 46

Знайдіть 16% від числа 45

Округлити число до сотих

145,38496

Округлити число до сотих

842,25963

Додаток 2

І команда

6,56

5,44

6,44

5,56

391

80

40

411

6,9

31

306,7

3,07

100

145,39

145,38

145,4

 

 

 

 

 

 

 

 

З іншого боку попередньої таблиці

 

А

Д

Я

О

П

З

В

Г

Л

Б

Р

Ф

Е

Ж

К

У

І

С

М

Ю

 

 

Повинні скласти слово   ЗЕМЛЯ

 

 

ІІ команда

5,52

6,52

6,48

5,48

396

80

40

376

7,2

2,8

281

29

900

842,26

842,25

842,3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З іншого боку попередньої таблиці

 

Б

Ю

Ф

І

Ц

С

П

В

А

Т

Г

О

И

Ш

У

Д

Е

Р

М

Н

 

 

Повинні скласти слово   ЦИФРА

Додаток 3

Е

 

К

 

О

 

Л

 

О

 

Г

 

І

 

Я

 

 

Додаток 4

 

 

ребусиребусиребусиребусиребуси

 

Б

Р

У

Д

 

 

ребуси

ребуси


ребуси 3  = Т

ребуси

 

 

С

М

І

Т

Т

Я

 

ребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребусиребуси

П

Л

А

Н

Е

Т

А

 

ребусиребусиребусиребусиребуси

  • 1  = Ч

Ч

И

С

Т

О

Т

А

 

Додаток 5

  1. Кожна людина в Україні виробляє за рік приблизно 271 кг побутових відходів. Скільки відходів кожен з вас виробляє щодня? (відповідь округлити до грамів)
  2. Щосекунди  на всій планеті вирубують  ділянку лісу площею з футбольне поле, яке має розміри 105м на 68 м. Скільки гектарів лісу вирубають за 1 годину? (відповідь округлити до цілих)
  3. Учні школи зібрали за рік 1т 840 кг. макулатури. Скільки чистого паперу буде одержано, якщо вихід його становить ¾ від ваги макулатури?
  4. За добу людина вдихає 10 м3 повітря. Кисень становить 1/5 частину повітря. Скільки кисню потрібно на добу учням школи? (в школі 51 учень)
  5. За інформацією державної служби статистики в Донецькій області з 2000 по 2016 рік викиди в атмосферне повітря стаціонарними джерелами збільшилися з 684 т до 981 т. На скільки відсотків збільшилася кількість викидів?(відповідь округлити до цілих)

Відповіді:

  1. 742 г
  2. 2570 га
  3. 1 т 380 кг
  4. 102
  5. 43%

 

 

 

 

 

 

Додаток 6

25

20

9

8

17

21

11

14

54

81

24

12

120

45

22

36

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З іншої сторони попередньої таблиці

 

Неякісна вода

-

-

Забруднення повітря

Деградація земельних ресурсів

Знищення лісів

Небезпечні геологічні процеси

-

-

Побутові відходи

-

-

Об’єкти військової діяльності

-

Чорнобиль

-

 

\

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інформація про екологічні проблеми.

 

 

Неякісна вода

 

Як відомо, організм людини на сімдесят відсотків складається з води, тому вона відіграє одну з найважливіших ролей у житті організму. Проте 80% населення України використовує в своєму житті воду з поверхневих джерел, а екологічний стан цих вод з кожним роком погіршується. Недостатнє очищення стоків, неякісне очищення промислових вод, надмірна насиченість органікою призводить до того, що сьогодні практично всі водойми країни наблизилися до 3 класу забрудненості. Але очисні споруди, що виробляють питну воду, розраховані на прийом води 1-2 класу забруднення. Як результат - вісімдесят відсотків проб води показують, що її якість не відповідає умовам держстандартів. Майже 75% українців п'є воду з Дніпра, якість якої погіршується вниз за течією річки. Якщо ж говорити про найчистішу воду в Україні, то її можна спробувати в Полтавській області, де майже вся вода береться з підземних джерел.

 

 

Забруднення повітря

 

Щорічно в атмосферу України потрапляє понад 6 млн. тонн шкідливих речовин і вуглекислого газу. Традиційно головними забруднювачами залишаються промислові підприємства. Однак збільшення кількості автомобілів на дорогах спричинило і збільшення шкідливих викидів в атмосферу. За останні кілька років кількість відпрацьованих газів, що надходять у повітря на території великих міст, зросла на 50-70%. Більше половини шкідливих речовин викидають в атмосферу приватні авто: у 2017 році на них припало 1,7 млн. т шкідливих речовин, тоді як загальна кількість усіх автомобільних викидів склала 2,3 млн. тонн.

За версією Центральної геофізичної обсерваторії Міністерства надзвичайних ситуацій України, найбільш забруднені регіони - на промисловому сході країни - це Донецька, Дніпропетровська і Луганська області. А "найбруднішими" містами стали Макіївка, Дніпродзержинськ та Одеса. Присутність "перлини біля моря" у трійці лідерів фахівці пояснюють великою кількістю автомобілів і наявністю великого порту. А ось якість повітря в Києві, на думку геофізиків, вище середнього по країні. У списку екологічно неблагополучних міст столиця зайняла 27 місце з тридцяти міст.

 

 

Деградація земельних ресурсів

 

"Житниця Європи" сьогодні переживає не кращі часи. Складний стан земельних ресурсів України зумовлений тим, що 71% всього агроландшафту країни використовується для господарської діяльності. Але через надмірне і неправильне використання родючість землі з кожним роком падає. Екосистема ґрунту руйнується в основному через інтенсивний розвиток ерозії: останнім часом їй піддалося більше 35% сільгоспугідь України. Активне використання добрив  призвело до збільшення площі кислих ґрунтів (на 2, 4 млн. га за останні 15 років). На врожай сільськогосподарських культур впливає і товщина гумусового шару, а вона за останнє десятиліття знизилася в середньому на 20%. До того ж, майже 40% загальної площі земельних ресурсів України належать до забруднених земель.

Прогноз на майбутнє невтішний. При збереженні нинішніх темпів деградації ґрунту (ерозія, затоплення, зміни клімату та ін.) критичні значення рівня родючості можуть бути досягнуті через 20-30 років, а в окремих регіонах навіть раніше

 

 

Знищення лісів

 

Україна належить до малолісистих країн - ліс покриває лише шосту частину її території. Але при цьому експорт деревини з України в 2,5 рази перевищує імпорт. Споживче ведення лісового господарства призводить до того, що ліси не відновлюються і втрачають біологічну стійкість (площа лісів, уражених шкідниками і хворобами, постійно збільшується). А цінні деревні породи (дуб, бук і сосна) заміщуються малоцінними (грабом, березою, осикою). Найскладніша ситуація в Карпатах та Криму - тут через деградацію лісових масивів розвивається ерозія ґрунтів і зсувні процеси.

Прямий наслідок нераціональної вирубки лісів - збільшення частоти та інтенсивності повеней у західних областях України, особливо - Закарпатті. Однак сумна статистика катаклізмів нездатна зупинити знищення лісів: минулого року обсяги заготівель лісу в Закарпатській області зросли на 14,2%.

 

 

Небезпечні геологічні процеси

 

Істотна частина валового внутрішнього продукту країни пов'язана з видобутком і переробкою мінерально-сировинних ресурсів (41-43%), сконцентрованих у гірничовидобувних регіонах Донбасу, Кривбасу, Карпатського регіону. Між тим, екологія цих регіонів страждає не стільки від інтенсивного видобутку, скільки від неправильного закриття нерентабельних і вироблених шахт і кар'єрів. Ігнорування наукових підходів до цього процесу призвели до активізації процесів підтоплення міст і сіл, забруднення поверхневих і підземних водозаборів, просідання земної поверхні.

 

 

Побутові відходи

 

Однією з найбільш серйозних екологічних проблем України сьогодні можна вважати проблему утилізації і переробки різних відходів. У країні діє близько 800 офіційних звалищ, загальна кількість сміття на яких перевищила 35 млрд. т. Щорічно ця цифра зростає ще на сімсот-вісімсот тисяч тонн. За інформацією Міністерства екології та природних ресурсів, загальна площа всіх полігонів з відходами вже займає 4% площі України. Речовини, які виділяються в результаті хімічних реакцій на полігонах твердих побутових відходів, здатні перетворити територію України на одну суцільну зону екологічного лиха. Адже небезпечні хімічні речовини і бактерії просочуються в ґрунт, потрапляють в повітря та ґрунтові води, отруюючи життя на відстані десятків кілометрів від звалища.

За інформацією Міністерства екології та природних ресурсів України, щорічно середньостатистичний українець викидає на смітник близько 250 кілограмів побутових відходів. З цих 250 кілограмів мінімум 50 можна відправляти не на звалище, а на пункти прийому вторинної сировини, що дозволило б скоротити кількість твердих побутових відходів на 10 мільйонів кубометрів.

 

 

Об'єкти військової діяльності

 

Об'єкти військової діяльності та військові поселення залишилися Україні у спадок від Радянського союзу. І сьогодні стан більшості з них доволі плачевний. Системи і устаткування господарського комплексу об'єктів і гарнізонів Збройних сил України на 90% морально і фізично застаріли. Екологи зазначають: вони працюють зі значним перевантаженням і становлять потенційну загрозу навколишньому середовищу. Фахівці говорять, що місцеві жителі тих територій, де раніше розташовувалися військові частини, і досі відчувають присмак бензину в колодязній воді. А кораблі і судна Військово-морських сил України взагалі не оснащені системами очищення і знезараження господарчо-побутових вод, значить - є постійним джерелом зараження акваторії моря.

 

 

Чорнобильська катастрофа

 

Сумарна активність радіонуклідів, які вийшли за межі 4 енергоблоку Чорнобильської АЕС 26 квітня 1986 року і в наступні дні після аварії, перевищила 300 млн. кюрі. Аварія призвела до радіоактивного забруднення більш ніж 145 тис кв.км території України, Білорусії та Росії. На радіоактивних територіях сьогодні розміщено понад дві тисячі населених пунктів, в яких проживає майже півтора мільйони людей. Українські вчені єдині в думці про те, що наслідки Чорнобильської аварії ще дуже довго будуть про себе нагадувати. Станом на 2009 рік в Україні було зареєстровано 6049 випадків раку щитовидної залози у людей, які на момент аварії були дітьми і підлітками. Крім того, за час, що минув після катастрофи на ЧАЕС, зросла кількість психоневрологічних захворювань, патології серцево-судинної системи.

У той же час, за 30 років радіаційний стан територій навколо станції значно покращився. Цьому сприяли і природні процеси, і проведення дезактиваційних робіт, і відсутність людини. Так, у регіоні відновилися популяції вимираючих тварин, а українські чиновники навіть заговорили про можливість скорочення зони відчуження біля ЧАЕС.

 

 

Додаток 7

 

 

1, 4, 9, 16, …

 

 

1, 3, 5, 7, 9, …

 

 

1, 3, 9, 27, …

 

 

77, 49, 36, 18, …

 

 

1, 2, 3, 5, 8, 13, …

 

 

1, 2, 4, 7, 11, 16, …

 

 

1, 1, 2, 6, 24, …

 

 

2, 3, 5, 7, 11, 13, …

 

 

Додаток 8

 

ДРОПИРА – ДОБКНИУ, У ОЯУМК  ВЖЕИ   ЮИЛАДН

 

Відповідь: Природа – будинок, в якому живе людина.

 

 

Додаток10

(-8;1) , (-8;7) , (-5;7) , (-5;3) , (-8;3)

(-8;-1) , (-8;-7) , (-4;-7) , (-4;-3) , (-8;-3), (-6;-3) , (-6;-1) , (-8;-1)

(4;7) , (6;4) , (6;7) , (6;4) , (8;7) , (6;4) , (8;1) , (6;4) , (6;1) , (6;4) , (4;1) , (6;4)

(-16;7) , (-20;7) , (-20;1) , (-16;1) ,         (-16;5) , (-20;5)

(6;-7) , (6;-1) , (4;-1) , (8;-1)

(2;7) , (-2;7) , (-2;5) , (2;5) , (-2;5) ,        (-2;1) , (2;1)

(0;-1) , (0;-7)

(-10;-2) , (-10;-1) , (-14;-1) , (-14;7-) ,    (-10;-7) , (-10;-6)

(-10;7) , (-14;7) , (-14;5) , (-10;5) ,         (-14;5) , (-14;1) , (-10;1)

(10;7) , (10;1) , (14;7) , (14;1)

 

 

Повинні отримати гасло «Бережи світ»

 

 

 

 

 

Вислови про природу та математику  для плакатів

 

  1. Математика — це мова плюс роздуми. (Р. Фейнман)
  2. Математика — це велична споруда, створена уявою людини, для пізнання Всесвіту. (Ле Корбюз’є)
  3. Серед усіх наук, що відкривають людству шлях до пізнання законів природи, наймогутніша, найвеличніша наука - математика. (С. Ковалевська)
  4. Математика є прообразом краси світу. (І. Кеплер)
  5. Цифри не керують світом, але вони показують, як управляється світ. (І. Гете)
  6. Жодна інша наука не навчає так ясно розуміти гармонію природи, як математика… (П. Карус)
  7. Лише природа робить велике даром  (О. Герцен )
  8. Природа — вічний зразок мистецтва, а найвизначніший та найблагородніший предмет у природі — людина. (В. Бєлінський) 
  9. Природа не терпить пустоти. (Латинське прислів’я)
  10.  Природа не храм, а майстерня, і людина в ній працівник.  (І. Тургенєв) 
  11.  Скільки років землі — і мільярд, і мільйон, а яка вона й досі ще гарна!  (Л. Костенко) 

 

 

 

 

 



 

 

img5

 

1

 

docx
Додано
12 листопада 2019
Переглядів
1449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку