Сценарій позакласного заходу.
«У пошуках похідної»
Ерудит – гра в 10 класі.
Мета. Перевірка сформованості у учнів вмінь диференціювання функцій,
використання поняття похідної для дослідження функції, розвиток
пізнавального інтересу, навичок колективної праці, вміння використовувати
сформовані знання, формування навичок взаємоконтролю і самоконтролю,
виховання вмінь об'єктивно оцінювати результати індивідуальної
і колективної роботи, виховувати зібраність, організованість, увагу,
відповідальність та вимогливість до себе.
Сценарій позакласного заходу.
«У пошуках похідної»
Ерудит – гра в 11 класі.
Мета. Перевірка сформованості у учнів вмінь диференціювання функцій,
використання поняття похідної для дослідження функції, розвиток
пізнавального інтересу, навичок колективної праці, вміння використовувати
сформовані знання, формування навичок взаємоконтролю і самоконтролю,
виховання вмінь об’єктивно оцінювати результати індивідуальної
і колективної роботи, виховувати зібраність, організованість, увагу,
відповідальність та вимогливість до себе.
Обладнання. Дошка, проектор, картки.
Епіграф. Математика цікава тоді, коли живить нашу винахідливість і
здатність міркувати.
Д. Пойа.
Хід заходу.
1.Вступне слово.
Похідна – одне з фундаментальних понять математики. Відкриттю похідної і основ диференціювання передували роботи французького математика і юриста П’єра Ферма (1601 – 1665), цьому сприяли роботи Рене Декарта (1596 – 1650), саму теорію відкрили незалежно один від одного англійський математик і механік Ісак Ньютон і німецький філософ і математик Готфрід Вільгельм Лейбніц. Сьогодні поняття похідної знаходить широке застосування в різних сферах науки і техніки.
Сьогодні ми з вами проведемо цікаву ерудит – гру, під час якої виявимо не тільки ваші знання про похідну та її застосування, але і ваші творчі здібності, спробуємо більше дізнатися про використання предмету математики в різноманітних професіях, адже ви є учнями випускного фізико – математичного класу і подальше ваше життя імовірно буде тісно пов’язане з складною, але дуже цікавою наукою – математикою.
2. Організаційний момент.
Сьогодні змагаються дві команди, а судять нашу гру журі у складі – вчителів математики і фізики: Деревцова Л. І, Лезіна Н. П. та Ленів В. І.
Змагання буде складатися з п’яти конкурсі:
3. Хід гри.
І Конкурс – представлення. Журі оцінює до 5 балів.
Команда « Лист Мьобіуса»
Девіз: До математики ми маєм здібність.
Навчений розум – то чарівність.
Один урок - то як романтика,
Що може бути краще математика?!
Команда «Катето – гіпотенузики»
Девіз: Піфагорові штанці файні є у всі кінці.
ІІ Конкурс – презентацій «Професійний»
Журі оцінює за критеріями: наочність, естетичність, зацікавленість , до 15 балів.
ІІІ Конкурс – самостійна різнорівнева самостійна робота на знаходження і застосування похідної, час роботи обмежений ( до 10 хвилин), тому учасники повинні обрати із запропонованих завдань ті, які відповідають їх можливостям і зробити їх найбільшу кількість.
Доданок.
ІV Конкурс - я хотіла б почати зі слів відомого математика Блез Паскаля «Предмет математики настільки серйозний, що не варто витрачати нагоди зробити його трохи цікавішим». Тому зараз ми проведемо творчий конкурс.
Журі оцінює даний конкурс до 15 балів.
Команда « Лист Мьобіуса» сценка « Школа моей мечты».
Команда «Катето – гіпотенузики» сценка « Гопники - математики», песня – «Песенка про математику».
V Конкурс – «Доміно», командам пропонується картки з яких за обмежений час (5 хвилин) необхідно скласти вірний ланцюжок з функцій та їх похідних.
4. Поки журі підраховує бали набрані нашими учасниками , я пропоную вашій увазі підбірку завдань з використанням похідної, які зустрічалися в зовнішньому незалежному оцінюванні в 2003 – 2011 роках. Ці завдання я хочу щоб ви розв’язали самостійно, і сподіваюсь вони допоможуть вам підготуватися для успішної здачі ЗНО в наступному році.
5. Підведення підсумків.
Вітання переможців, вручення грамот за І і ІІ місце.
ОЦІНОЧНИЙ ЛИСТ.
№ |
Конкурси |
1 команда |
2 команда |
1 |
Назва і девіз команди
|
|
|
2 |
Презентація
|
|
|
3 |
Самостійна робота
|
|
|
4 |
Творчий конкурс
|
|
|
5 |
«Доміно»
|
|
|
|
сума балів:
|
|
|
Завдання для самостійної роботи.
№ |
Бали |
Рівень А. |
Розв’язання. Відповідь. |
Оцінка журі. |
1 |
2 |
Обчислити похідну: у = 3х2 – 18х + 1 у = 2х3 – 6х2
|
|
|
2 |
2 |
Знайти найбільше і найменше значення функції на відрізку: f(х) = х3 – 3х2 + 1, [0; 3]
|
|
|
|
|
Рівень Б. |
|
|
1 |
3 |
Обчислити похідну: у =
|
|
|
2 |
3 |
Знайти проміжки зростання і спадання функції: f(х) =16 х3 – 15х2 – 18х + 6
|
|
|
|
|
Рівень В. |
|
|
1 |
4 |
Який кут, гострий , чи тупий утворює з додатним напрямком осі Ох дотична до графіка функції f(х) =х4 – 2, у точці х = 1.
|
|
|
2 |
6 |
Число 20 подати у вигляді суми двох додатних доданків так, щоб сума квадрата першого і куба другого була найбільшою.
|
|
|