Сценарій позакласного заходу з хімії на тему "Людство, хімія і навколишній світ"

Про матеріал
  • Сценарій позакласного заходу з хімії допоможе молодому вчителеві поглибити знання учнів з хімії; прищеплювати любов до предмету «Хімія», до природи рідного краю;розвивати життєві компетентності; виховувати екологічну культуру та бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Сценарій позакласного заходу 

Вчитель: Дерев’янко Л.В.

Тема. Людство, хімія і навколишній світ.

Мета:

       поглибити  знання учнів про  використання  хімічних знань;

       прищеплювати любов до предмету «Хімія», до природи рідного краю; розвивати життєві компетентності; 

       виховувати екологічну культуру та бережливе ставлення до природи.

 

Хід заходу

Сценка 1. На сцені учениця 7 класу вчить хімію: повторює визначення і поняття декілька разів, потім, важко зітхаючи, звертається до глядачів. Дівчинка. Ви уявляєте, я сьогодні прочитала, що на Добротвірському водосховищі, що у Кам’янка-Бузькому районі Львівської області, загинула риба. Мертва риба вкрила воду на декілька метрів попід берегом. Місцеві  рибалки  говорять , коли приїхали  рибалити , все було спокійно, аж потім по воді пішла піна. А на ранок до 20 метрів від берега лежала риба з відкритими ротами й задихалась. Поблизу водосховища знаходиться Добротвірська ТЕС. Люди кажуть: напередодні трагедії працівники станції мили казани у водоймі. Отже, причиною загибелі було накопичення піни. А вчителька хімії говорила, що це результат великої кількості побутових  і промислових відходів. Ну й справи! А сьогодні в їдальні наша медсестра робила аналізи; діти говорили, що вона перевіряла наявність в продуктах нітратів , яких останнім часом стає все більше і більше. Мама ж постійно забороняє вживати сухарики, чіпси, пити «Кока – колу» мотивуючи,  що там суцільна хімія! Просто жах якийсь! І навіщо ця хімія?! Не буду я її вчити , від неї самі неприємності і ніякої користі. Піду краще прогуляюсь, така погода чудова! Мені Мальований  із   8 – Б  говорив, що знає місце, де рибу  можна навіть руками ловити , ось і наловлю на вечерю. 

- А ти ( звертається до підручника хімії) почекай, у мене є справи важливіші…     ( Збирається і йде).

Сценка 2Дівчинка підходить до річки Чертала, уважно оглядається. Дівчинка. Здається, тут це місце, де так багато риби. Ой, її ж можна відром черпати  (черпає і з огидою відкидає рибу). Чому ж вона мертва?(уважно оглядає місцевість).

Я ж говорила, що винна тут хімія, ось  і труби наших очисних споруд. Я думаю , мені треба написати листа керівнику КП «Доманівське» і запитати, чому вони так роблять . Я чула, що тепер люди мають великі права, і я зможу допомогти  селищу   ( Збирається і йде). Сценка 3.  Кабінет  директора підприємства. 

(Директор охопивши голову руками, стоїть біля столу)

Директор. Що робити?! Масові скарги та сигнали. Тридцята за цей тиждень. Вчора санстанція черговий раз штраф виписала. А позавчора депутат районної ради,  на засіданні «круглого столу», яке проводила Доманівська районна дитяча громадська асоціація «Чиста вода» запропонував, що до екологічної проблеми в Доманівці і районі необхідний комплексний підхід, потрібно  розпочати роботу з виділення сторінки в газеті, де все висвітлювати – від звернень, до показників та проведення заходів, висвітлювати проблеми – річка, сміття і так далі; зробити стенди, де розкривати «порушників», які порушують проблему покращення довкілля, не вивозять сміття, а викидають біля річки; необхідно будь – якими шляхами вчити культури до природи; організувати рейди по вулицям; вирішити питання штрафів… А представник партії зелених, погрожував  підірвати підприємство. Бачте, йому немає де купатися! А тут ще  якась дівчинка пише,  що вона не розуміє, як можна так працювати. Всі пишуть і пишуть, а у мене  справ  і без того багато. От горе! Треба щось  робити!( Набирає   номер телефону і говорить в трубку). Вікторе Миколайовичу , зайдіть, будь – ласка.  Управляючий готельно-розважальним комплексом. Що сталося пане директоре?

Директор. Ось помилуйтеся, Вікторе Миколайовичу( показує гору листів), це все скарги на  вас. Час реагувати. Громадськість стає агресивною. Навіть діти пишуть!

 Управляючий. Заспокойтеся, Іване Івановичу! Відповімо на листи, заплатимо штрафи і будемо працювати далі будь – якою ціною. Головне прибуток, а якщо будуть гроші – ми накормимо, помиємо і порозважаємо керівництво і всі будуть задоволені. Громадськість ми заспокоїмо, головне  - прибуток. 

Директор. Вікторе Миколайовичу, треба подивитись, що там сталося, адже  Чертала протікає через центр селища. З однієї сторони річки на відстані 50 м у сквері відпочинку розміщено танцювальний майданчик, на якому впродовж теплого періоду року відпочивають до 1500 молоді (вечори відпочинку), з другого боку ріки за 70 м – стадіон «30-річчя Перемоги» з місцями для вболівальників, де проводяться протягом року спортивні змагання та, інколи, масові гуляння громади. Забруднення ріки негативно впливає на навколишнє середовище, здоров’я населення селища; проблема чистого довкілля – проблема чистого дозвілля; річка засипана сміттям, молодіжний майданчик біля річки весь у бур’янах, річка замулена; молодь та діти не мають, де відпочивати.

Управляючий. Іване Івановичу, давайте поїдемо до  наших очисних споруд, подивимося і , можливо, приймемо якісь міри.

Сценка 4.     Дівчинка  вчить хімію, перед нею підручник, вона голосно читає. Дівчинка. Хімія  - це наука про речовини та їх взаємоперетворення. Хімічний елемент  - це  певний вид атомів. Хімічні елементи входять  до складу простих і складних речовин і …..( Повторюючи засинає).

Сценка 5.  Звучить  красива мелодія і на сцені з'являється  Хімія, кружляє в таночку, підходить до дівчинки. Гладить її по голові.

Хімія. Мила дівчинко! Я повинна  переконати тебе і твоїх друзів в тому, що знати і глибоко вивчати мене необхідно. Так, але як же це зробити? Здається, я придумала.

Плескає в долоні і наказує з'явитися хімічним елементам. Під звуки музики попарно з'являються Na, O, Ca, Cl, Fe, C. Всі елементи стають біля Хімії.

Хімія. Друзі мої!  Останнім часом на мою адресу сиплються важкі звинувачення, мене не хочуть знати, вивчати.

Карбон. О царице! Хіба це можливо?! Адже ти – це мільйони сполук, сотні тисяч хімічних лабораторій, десятки тисяч великих і малих відкриттів, винаходів, сотні наукових шкіл, газет і журналів.

Оксиґен. Хіба без тебе можна уявити людський організм? Адже в ньому протікають найрізноманітніші перетворення.

(Кокетливо) І я  в цьому беру найактивнішу участь.

Хімія. Шановний Оксиґене! Чи не міг би ти нам розповісти дещо про себе?

Оксиґен. Із  задоволенням, чарівнице! 

Сцена з участю Оксиґену:

2Na+ O2 à Na2O2.

Хімія. Шановний Натрію, а ти не міг би нам розповісти про себе?

Натрій. Звичайно, чарівнице, це ми миттєво!

Сцена, що зображує хімічну реакцію: 2Na+ Вr2 à 2 NaВr.

Карбон. Чарівнице, біда! На території  готельно - розважального комплексу чергові  порушення, пов’язані із зливанням мильної води у воду.

Хімія. Друзі, мені здається, що нам треба зібрати термінову нараду. Я приведу цю чудову дівчинку, а керівника комунального підприємства та управляючого готельно - розважальним комплексом запросить Карбон.

   ( Звертається до Брому) А ви шановний Броме, зробіть оголошення.

Бром. Увага! Увага! Сьогодні у хімічному палаці термінова нарада.

Запрошуються всі елементи!

Елементи дружно збираються, поважно розсідаються по стільцях, Карбон приводить керівника комунального підприємства та управляючого готельно - розважальним комплексом, Хімія – дівчинку.

Хімія. Друзі! Прошу виступати прямо і відверто! Хто винен у забрудненні навколишнього середовища? Чи потрібно мене вивчати та глибоко знати?

Натрій. Дозвольте, шановна Хіміє, я виголошую доповідь у ваш захист.

Трибуну мені, будь – ласка ( Читає): 

 - Колеги! Кожен  працівник, що стикається з промисловістю,  сільським господарством, повинен бути екологічно грамотним і мати достатній рівень моральної культури. На жаль, люди, з якими ми мали справи до цього часу, не мають ані першого, ані другого. Як назвати вас, пане директоре, якщо ви за рахунок економії грошей і в гонитві за преміями дозволяєте спускати у воду отруйні речовини, що призвели до її замулення? А чи не є злочинцем  управляючий готельно - розважальним комплексом, який не виконує вимог по очистці води? Користуючись тим, що не працює санепідемстанція, він дає розпорядження зливати рідкі відходи в  річку. Тут ми підходимо до відповіді на запитання « Чи винна хімія?».Ми часто чуємо, хімія – це  та область людської діяльності, де звертання до моралі є недоречним. Але хімія, як і інші  науки, сама по собі не має відношення до аморальності. Високоморальні чи аморальні хіміки та інші спеціалісти? Немає сенсу говорити, наприклад, про моральність органічного синтезу. Хімік, що планує промисловий спосіб отримання того чи іншого продукту, повинен вибрати метод, що завдає найменшої шкоди навколишньому середовищу. Лише в цьому випадку його можна назвати високоморальною людиною. Отже , в екологічних бідах, що звалилися на людство, винна не хімія, а люди, що погано знають її.  У мене все!

Бром. Дозвольте , дозвольте і мені сказати декілька слів. Ось , наприклад, коли я у вигляді молекули, зі мною розмовляти неможливо. До всіх я чіпляюся, прискіпуюся, маю страшенно неприємний  запах, отруюю все живе. Але якщо мене прилаштувати до якогось металу, я стаю дуже корисним і потрібним. Або Карбон! Він знаходиться у складі більш як семи мільйонів речовин. І то ще не всі його можливості! ( Звертається до дівчинки) Треба , дорога моя дитино, вивчати нас. Без нас життя неможливе!

Дівчинка. Що  ж це таке? Виходить, що людина, яка володіє основами хімії, стає  соціально небезпечною? Ні, я повинна вчити хімію! І я обов’язково її вивчу!

Хімія. Сьогодні я вторгаюся в найрізноманітніші сфери життя суспільства.

Величезна       моя       роль      –       в      удосконаленні      промислового       і

сільськогосподарського виробництва.  Я – наука , яка розвивається . Кожен,  хто присвятить своє життя моєму служінню, може зробити  свій внесок у мій розвиток.

 - Пам’ятайте ! Не я , а люди, які не завжди вірно використовують мої досягнення, -  головні винуватці кризових ситуацій у навколишньому світі. При невмілому використанні я можу завдати природі невиправної шкоди, але в той же час лише мої речовини, матеріали та реакції  здатні  забезпечувати ефективне, екологічно чисте і здорове середовище.

Директор. Вікторе Миколайовичу! Ми терміново повинні зайнятися реконструкцією наших очисних споруд, а якщо б у нас було промислове підприємство, то ми б на ньому в першу чергу зайнялися втіленням безвідходної технології, бо головне не прибуток, а люди.

Хімічні елементи (разом). Без хімії ти – глухий і сліпий.  

Хімію любіть, вивчайте,

І правил ви не уникайте,

Бо нам без неї і не їсти, і не спати,

Не вмитись, і не одягатись,

Не їздить, і не покататись,

Та навіть іграшками не погратись,- Знай, хімія живе навкруг, Не ворог вона люду.

Та пам’ятай ,що хімія завжди

Тим людям у пригоді, Які вивчаючи її,

Не знищують природу!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Сценарії
Додано
27 жовтня 2018
Переглядів
544
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку