Сценарій свята «Прощавай , Букварику!»
Підготувала: Маринчук Світлана Андріївна
Вчитель початкових класів
КЗ СЗШ №25 міста Кам’янського
Дніпропетровської області
Сценарій свята «Прощавай , Букварику!»
Мета: узагальнити здобуті знання з української мови; формувати позитивне ставлення учнів до подальшого навчання у школі; розвивати мовлення, мислення, акторські та літературні здібності, спонукати до індивідуальної діяльності; виховувати інтерес до навчання у початкових класах.
Обладнання: повітряні кульки, яскравий напис «Прощавай Букварику!», слова з відсутніми буквами для гри «Дід Буквоїд», букви для складання речення «Книга розуму вчить», цеглинки великих розмірів, нагороди для учнів та батьків, музичне обладнання, костюм Букварика, Крапаночки, Сонцезайчика, поштаря, Буквоїда.
Вчитель:
Рада вас вітати на серйознім святі.
Урочистих днів багато на листках календаря,
А між ними й наше свято − вшанування Букваря.
День веселий й сумовитий. Свято перших Букварів.
Сходинка в житті важлива для маленьких першачків.
Під музику виходять діти:
1 учень: До школи хто щодня спішить?
2 учень: Хто старанно уроки вчить?
3 учень:Хто хоче все на світі знати?
4 учень:Хто сам уміє вже читати?
5 учень:Хто радує і тат, і мам?
6 учень:Хто кожне діло робить сам?
7 учень:Хто дружно й весело співає?
8 учень:Хто дім весь щастям зігріває?
9 учень:Усі їх завжди пізнають.
10 учень: Скажіть-но, як цих діток звуть?
Всі: Школярі!
Вчитель: а зараз давайте запросимо наших друзів, найголовніших героїв нашого свята, тих хто завжди був поруч, запитання задавав, навчав і допомагав. Ви вже здогадались хто вони? (діти Так!). І це? ( діти : це Букварик,Крапанка і Сонцезайчик)
Давайте покличемо їх! ( діти кличуть і з’являються Сонцезайчик та Крапанка)
Сонцезайчик : Добрий день,дорогі малята!
Закінчується рік навчальній,
В нас сьогодні свято.
Крапанка: Зібрались дружно ми на свято
Сьогодні тут останній раз
Щоб наших учнів привітати
І провести у 2 клас.
Сонцезайчик : Шлях навчання, шлях освіти
Легший він з роками.
Перший крок зробили діти –
Найскладніший самий.
Крапанка: Тож вони вітання варті,
Заслужили свято!
З першим класом час прощатись.
Слово вам, малята!
(Музична заставка на вихід дітей)
Виходять діти:
1 уч. Перший клас, перший клас,
Рік тому приймав ти нас.
Переходим в клас наступний,
Вітер дме хай нам попутний.
2 уч. Цілий рік ми працювали,
Розумнішими ми стали.
Ми старались, ми трудились,
Багатьох ми справ навчились.
3 уч. Ми навчилися читати,
І писати, й рахувати,
Додавати й віднімати,
Малювати і співати.
4 уч. Ми навчилися ліпити,
Різні іграшки робити.
Мову свою українську любити,
Гарно писати, з книжками дружити.
Так багато ми навчились
І всім класом подружились.
5 уч. Багато доброго, нового
Життя відкриє ще для нас.
Як перша сходинка до нього
Для всіх нас був цей 1 клас.
6 уч. А сьогодні всі ми дружно
Перейдемо в другий клас.
І про нашу рідну школу
Заспіваємо для вас!
(Співають пісеньку про школу)
Вчитель: Друзі, Крапанко, Сонцезайчику, а чому ви без Букварика? Де це він?
Крапанка: ми думали, що він уже тут( здивовано)
Вчитель: а давайте ще раз покличемо Букварика ( діти кличуть, але Букварик не з’являється, а вбігає поштар з нової пошти)
Поштар: Доброго вам усім дня! Ось отримайте лист і розпишіться.( вчитель розписується і бере конверт)
Вчитель: ( відкриває конверт і читає)
«Дорогі мої друзі, я в полоні. Мене викрала зла тітонька Грені. Я зможу повернутися, якщо ви пройдете всі випробування, які вона вам прислала і складете вежу з ЛЕГО. Покладаю на вас надію. З нетерпінням чекаю визволення.
Ваш Букварик.»
Крапанка: То ж не гаймо часу! І ось перше завдання.(дістає з конверта). Відгадайте хутчіш загадки:
Є чарівник у школі в нас,
Ану, впізнайте, хто він?
Озветься — тиша йде у клас,
Озветься ще раз — гомін.
Щоб не спізнитись на урок
Нам голос подає...(дзвінок)
Ось до класу всіх скликає
Голосистий цей дзвінок.
І ми радо поспішаєм
Не в садок, а на ...(урок).
Для письма, сказати прошу,
Що потрібно взяти?.. (зошит).
Довгі палички кругленькі
— Сині, жовті, червоненькі.
На паперу походили,
Кольори свої лишили...
Звуться палички оці
Кольорові... (олівці).
Виводить букви і слова
Ота цікава штучка,
В руці виблискує здаля,
Нова, гарненька …(ручка)
Дуже я потрібна всім
— І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу, (книга).
Цю найпершу в школі книжку
Знає будь-який школяр.
До усіх книжок доріжку
Прокладає наш …(буквар)
Крапанка:Молодці! Перше завдання виконано. Ось вам перша цеглинка .
Сонцезайчик:
А ось тепер т. Грені хоче перевірити чи знаєте ви алфавіт.
То ж покажемо? Заспіваємо пісеньку? ( діти- так, співають пісеньку «Алфавіт»)
Сонцезайчик : – тримайте другу цеглинку.
Крапанка: зараз подивлюсь у наш конвертик, яке ж завдання на нас чекає. (дістає з конверта нове завдання) . Зараз т. Грені хоче перевірити як ви знаєте правила поведінки у школі.
Тож відповідайте: – так або – ні!
– Треба гарно вам читати?
– Треба менших ображати?
– На перерві верещати?
– Парти всі розмалювати?
– Друзів треба виручати?
– Треба слухати матусю?
– Тоді дратуйте хоч бабусю!
– У класі вибийте шибки!
– Вчительці робіть все навпаки!
– Брудне взуття носіть у школу?
– Завжди старших поважайте!
– І малюків не ображайте!
Крапанка: Будуємо далі пірамідку і ось вам третя цеглинка.
А зараз покажемо, що і слова складати ми вміємо
Сонце зайчик :
Гра «Дивні перетворення»
Дітям видають букви з яких потрібно скласти речення «Книга розуму вчить»
Сонцезайчик: Ура! Впоралися! І наша четверта цеглинка.
Крапанка : давайте послухаємо про що розмовляють ці дві дівчинки
Діалог дівчаток Марічки і Даринки
Гра «Назви казку»
«Червона….. кепочка»
Діти, як ця казка називається ? ( Червона шапочка)
«Гидке….. курча»
Та ні, це – (діти Гидке каченя.)
«Кривенька…курочка»
Діти (Кривенька качечка.)
«Семеро…. гусенят» (Семеро козенят.)
«Курочка…. сіренька» (Курочка ряба.)
«Коза…береза» (Коза-дереза.)
«Солом’яний віслючок» («Солом’яний бичок»)
Пішли я тебе причепурю т і підеш до школи.
Даринка: А дітям дякую за допомогу . За це ви отримуєте п’яту цеглинку.
Буквоїд: Привіт друзі! Я отой працьовитий дід буквоїд, який частенько заходив на сторінки Ваших зошитів. Ви покликали мене на обід? То ж тримайтеся!
Гра: «Дід Буквоїд»
(дітям потрібно в словах знайти загублену букву і прочитати слово)
Слова: Україна, школа, вчитель, урок, друзі, родина.
Буквоїд: Ой,ой! Як мені погано. Забрали у мене всю їжу,всі букви відновили. Піду я в іншу школу. Можливо там не такі розумні діти. А на згадку про себе залишаю вам шосту цеглинку
А зараз час відпочити і порухатись.
Музична фізкультхвилинка
Вчитель:
Ми із всіма завданнями впоралися, пірамідку побудували, де ж ти наш Букварику? Давайте покличемо його. (заходить до класу)
Заходь, Букварику, до нас, тебе давно чекає перший клас!
Буквар.
Я мандрую по країнах
Я з абеткою дружу.
І малечу, як зустріну
Грамоти одразу вчу.
Я – щасливий Букварик!
І тому радію,
Що всі діти в першім класі
Вже читати вміють!
1 учень:
Дякуємо, Букварику,
Що навчив нас гарно так читати.
Хай кожен гість перевіряє
Абетку учні добре знають.
2 учень
Давнє місто Алфавіт,
Бо йому вже сотні літ.
До нього стелиться наш путь.
Там літери усіх нас ждуть.
3 учень
Бажаєм успіху і знань,
Змагань, і віри, і дерзань
Знання потрібні для життя,
Для України майбуття…
4 учень
Здолати труднощі зумій,
Своє завдання зрозумій,
Що лише той учитись зможе,
Хто власні ліньки переможе.
5 учень
Будем вчитися сумлінно
І поводитись відмінно,
Щоб батьки могли радіти,
Що такі в них гарні діти.
6 учень
Спасибі скажемо усім,
Хто научив любить цей дім,
Ту вулицю, де ми живем,
Все, що Вкраїною ми звем.
7 учень
Одне одного ми любим,
Станем всі за одного.
Вчитись в другім класі будем,
Всі ми хочемо цього.
9 учень
Ну, а вчителька як буде?
Що, покине усіх нас?
Ні, вона разом із нами
Переходить в другий клас!
Діти співають пісню про школу
Вчитель: Діти, ви цілий рік гарно трудились, приймали участь у різних конкурсах, олімпіадах і заслуговуєте на нагороди. ( нагородження дітей по номінаціях «Найкращий читач», «Майстер письма», «Найактивніший та кмітливий», «Умілі ручки»
Але велика заслуга у досягненні ваших успіхів належить вашим батькам, тому вони теж отримують нагороди. (нагородження батьків)
Урочиста частина , посвята у «Барвінчата»
Вчитель: Дітки ми впоралися із всіма завданнями, пірамідку із цеглинок побудували і настала урочиста мить посвяти вас у Барвінчата.
Урочиста клятва.
Буду я в школі вчитись читати,
гарно писати і рахувати.
Буду в альбомі своїм малювати
Твори писати, вірші вивчати.
Учні. Клянемось!
Обіцяю не лінитись,
добросовісно трудитись.
Вчителів всіх поважати
І оцінки гарні мати.
Учні. Клянемось!
Книги й зошити любити
Берегти, а не губити.
Акуратним завжди бути,
Щоб нічого не забути.
Учні. Клянемось!
Буду вчитись я сумлінно
І поводитись відмінно,
Щоб батьки могли радіти,
Що такі в них гарні діти!
Учні. Клянемось!
Ми обіцяємо, що будемо гідні,
Ім'я носити горде − українці!
Учні. Клянемось!
Нові звитяги ми запишемо у книзі
На чистій незаплямованій сторінці.
Учні. Клянемось!
Та головне, щоб всі у щасті жили.
Щоб мирні весни розквітали всюди.
Усміхнені, привітні, добрі, щирі
По всій планеті проживали люди.
(пов’язування галстуків)
Всі: Хай збудуться всі побажання!
Ходімо сміливо в Країну Знання!
Співають пісню про Україну.