Сценарій проведення квест-подорожі до Дня Цивільного Захисту в закладі освіти

Про матеріал
Мета: сприяти формуванню в дітей комплексу навиків і вмінь діяти індивідуально та колективно у будь-яких екстремальних ситуаціях; розвивати фізичні показники, загартованість; стимулювати розвиток витривалості, рішучості, кмітливості; формувати вміння спостерігати, аналізувати, робити висновки; знаходити правильне рішення. Виховувати працелюбність, чесність, відвагу, дисциплінованість, увагу до ближнього, потребу жити в мирі та злагоді, у разі потреби діяти обізнано, спокійно, особисто й колективно.
Перегляд файлу

 

 

Сценарій проведення Дня цивільного захисту

в Закотненському закладі освіти І-ІІ ступенів

                              Школа виживання (5-9 клас)

                               квест «Простір безпеки».

                               Вчитель фізичної культури

                               Жеребило Марина Олександрівна

 

 

                                    

Мета: сприяти формуванню в дітей комплексу навиків і вмінь діяти індивідуально та колективно у будь-яких екстремальних ситуаціях; розвивати фізичні показники, загартованість; стимулювати розвиток витривалості, рішучості, кмітливості; формувати вміння спостерігати, аналізувати, робити висновки; знаходити правильне рішення.

Виховувати працелюбність, чесність, відвагу, дисциплінованість, увагу до ближнього, потребу жити в мирі та злагоді, у разі потреби діяти обізнано, спокійно, особисто й колективно.

Форма проведення: лінійка, квест «Простір безпеки».

Місце проведення: стадіон, спортивна площадка.

Обладнання: 5 наборів літер кінцевого пазлу або слова,набори завдань для кожної станції та класу, клей, ножиці,воздухівка,спортивний мат, прапорці, мішень, грамоти та призи  учасникам змагань.
                                                    Хід заходу

Ведучий 2: Ми живемо на прекрасній планеті Земля. Це єдина планета, де є блакитні озера та річки, зелені ліси та гаї, різноманітні звірі й птахи, які роблять чудовою і цікавою кожну мить людського життя.

Ведучий 1: Сьогодні основна задача нашої країни – збереження головної цінності – її громадян, їхнього здоров’я і життя. Кожен з нас має право на захист свого життя і здоров’я від наслідків аварій, катастроф, пожеж і будь-якого стихійного лиха.

Ведучий 2: Саме цивільний захист має своєю метою захистити населення від небезпечних наслідків екологічних, техногенних, природних і воєнних катастроф.

Ведучий 1: У Законі України “Про цивільну оборону України” від 3.02.1993р. говориться, що:

“Кожен громадянин має право на захист свого життя і здоров’я від наслідків аварій, катастроф, пожеж, стихійного лиха та гарантування забезпечення реалізації цього права”.

Ведучий 2: Завдання цивільної оборони:

- Запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного походження і запровадження заходів щодо зменшення збитків та втрат вразі аварій, катастроф, вибухів, великих пожеж та стихійного лиха;

- Оповіщення населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій у мирний і воєнний часи та постійне інформування його про наявну обстановку;

-  Захист населення від наслідків надзвичайних ситуацій;

-  Організація життєзабезпечення населення під час аварій, катастроф, стихійного лиха та у воєнний час;

- Організація і проведення рятувальних та ін. невідкладних робіт у районах лиха і осередках ураження;

-  Створення систем аналізу і прогнозування, управління, оповіщення і зв’язку, спостереження і контролю за радіоактивним, хімічним і бактеріологічним зараженням, підтримання їх у готовності для сталого функціонування в надзвичайних ситуаціях мирного і воєнного часів.

Ведучий 1: Під надзвичайними ситуаціями ми називаємо   порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об’єкті або території, що спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом чи іншою небезпечною подією, яка призвела (може призвести) до загибелі людей та/або значних матеріальних втрат

 За походженням надзвичайні ситуації класифікують наступним чином:

  • НС природного характеру;
  • НС техногенного характеру;
  • НС соціально-політичного характеру;
  • НС воєнного характеру.

Ведучий 2: Система ЦО визнана складовою національної безпеки країни, а виконання її завдань – відповідальний обов’язок кожного з нас.

Ведучий 1: Кожний громадянин України повинен знати правила ЦО та правильно діяти за ними в умовах загрози та виникнення надзвичайних ситуацій.

Ведучий 2: Пам’ятайте!

Дисципліна і організованість, суворе виконання без поспіху правил поведінки під час надзвичайних ситуацій буде сприяти збереженню Вашого здоров’я і життя, а також зменшенню матеріальних витрат.

Ведучий 1: За будь-яких обставин дотримуйтесь спокою, не піддавайтеся паніці та провокаціям,  утримуйтесь від нерозумних вчинків.

В разі необхідності надавайте першу медичку допомогу потерпілим.

Ведучий 2: А також, в разі надзвичайних ситуацій телефонуй в служби порятунку. До таких формувань належать рятувальні служби на воді, у горах; служба швидкої допомоги; служба надзвичайних ситуацій; пожежна охорона; газова служба, міліція. Вони працюють як у мирний, так і у воєнний час.

Ведучий 1: Найдорожче у людини – це життя, тому потрібно робити все, щоб зберегти його!

Ведучий 2: Слово надається директору  навчального закладу освіти.(Виступ директора)

Ведучий 1: Життя – це найвища цінність. Бережи його! Спасибі за увагу! Будьте здорові!             

Ведучий 1: Сьогодні для учнів 5-9 –х  класів будуть проводитись змагання під час яких ми перевіримо, які ви дружні і як вмієте діяти у надзвичайних умовах. Для цього у нас є 5-ть команд.

Ведучий 2: Прошу кожній команді по черзі представитись.

Ведучий 1: Команда 1, 2,3, 4, 5. (по черзі представляють свої команди)

Ведучий 2: Ось ми і познайомились з командами. Шановні учасники команд, кожен з вас повинен під час змагань дотримуватись правил з безпеки життєдіяльності: не штовхатись, бути толерантним зі своїми товаришами, обережними та уважними. 

Ведучий 1: А зараз дозвольте, оголосити умови гри.
Вся дистанція, яку вам належить подолати, розбита на станції.
На станціях вас чекають різні завдання.

Ведучий 2: За проходження кожної станції квесту команда отримує пазл (або літеру), та команда яка найшвидше пройде всі станції та складе першими картинку і буде переможцем.

Ведучий 1: На проходження кожного етапу квесту відводиться 10-15 хв., якщо команда не встигає за відведений час виконати завдання то пазл (літеру) не отримує.

Ведучий 2: А зараз послухайте про етапи змагань. «Простір безпеки» складається з шести етапів:

1 етап «Вогонь»

2 етап «Надзвичайні ситуації»

3 етап «Мозковий штурм»

4 етап «Евакуація»

5 етап «Ерудит»

6 етап “Де логіка?”

7 етап “Впізнай мене”

8 етап “Знавці історії”

9 етап “В моєму серці Україна”

10 етап “Я найсильніший “

11 етап “Влучний стрілець”

       12 етап «Укриття – фініш»

Ведучий 1: Для проходження дистанції всі команди отримують карту-схуму на якій позначено місце схову завдання. Команді потрібно правильно прочитати карту та знайти станцію змагання. За сигналом команди починають “читати “ карти та розходяться по своїх напрямках.

Ведучий 2: Розпочинаємо змагання. ( На кожній станції квесту є порожні бланки з запитаннями. Дітям потрібно лише вписати відповіді на запитання для економії часу).

1. Етап “Вогонь”

  • Що може статися через витік газу? (Вибух) – кімната …
  • Як найшвидше загасити тлінне багаття? (Засипати піском, залити водою) – кабінет …
  • Пристрій для гасіння пожежі (вогнегасник) – кімната …
  • За яким телефонним номером потрібно звертатися у разі виникнення пожежі? (101) – кабінет …
  • Уявіть, що виникла пожежа і ви телефонуєте ?  (*101.)  Яку інформацію ви повинні надати? Поміркуйте разом та напишіть відповідь .
  • Назвіть слова, пов’язані з вогнем.

(Пожежа, пожежник, сірники, сирена, полум’я, гасити, рятувальник …)

  • Відгадайте про що йде мова:

Раптові підземні поштовхи (землетрус);

Виникає при горінні (вогонь);

Неконтрольоване горіння (пожежа);

Природне лихо, коли вона виходять з берегів (повінь);

Електричний розряд між хмарами або між хмарами і землею (блискавка);

Що не можна гасити водою? (електроприлади, нафту, бензин).

  1. Роз’єднайте на окремі слова, запишіть речення:

Незалишайтебезнаглядувідкритийвогонь!

 

  1. Складіть речення зі слів:

Не, під, розпалюй, деревами, багаття!

  1. Закресліть букви Ч, М, С та прочитайте речення:

Нечзалчишаймбезснагмлядучелекстромприламдис!

2. Етап “Надзвичайні ситуації”

1. З цією твариною в народі прийнято порівнювати пожежу?________________ 

2. Без нього немає диму?___________________

3. Цей предмет не іграшка дітям?______________________

4. Речовина, що викидається під час виверження вулкану?___________________________

5. Випадання шматочків льоду під час грози? _____________________

6. Підвищення рівня ґрунтових вод ? __________________________.

7. Метод масового захисту населення від НС природного походження? _________________.

8.  Що потрібно зробити учневі, коли він виходить із  дому ? ______________

9. Як викликати оперативні служби?

10. Які явища природи є небезпечними для людини? ________________________________

11. Де небезпечно стояти під час грози? ____________________________________________

12.  Які ви знаєте стихійні лиха? _______________________________________________

13.  Що потрібно зробити, коли чуєте завивання сирен? ______________________________

14. Які засоби індивідуального захисту ви знаєте? ____________________________

15. Що означає вираз «здоровий спосіб життя»?____________________________________

16. Що таке особиста гігієна?____________________________________________________

17. Де не дозволяється пірнати у воду? __________________________________________

Вибери 1 правильний варіант

18. Чим не можна загасити бензин?

а)піском;      б) ковдрою;            в) водою.

19.   Як перейти дорогу, якщо на зупинці стоїть автобус?

а) спереду автобуса;      б) ззаду автобуса;     в) дочекатися, коли автобус поїде.

20.  Скільки можна плавати у воді?

а)  не більше ніж 40 хв;    б) не більше ніж 20 хв;     в) не більше ніж 1 год.

21.  Коли закінчиться термін реалізації продукту, да­та виготовлення якого 15.08.2011, а термін зберігання 6 місяців?

а) 15.01.2012;    б) 15.02.2012;   в) 15.03.2012.

22. Чого не можна робити, якщо неозброєний не­знайомець примушує тебе сісти в машину?

а) кусатися;   б) голосно кричати;   в) підкорятися.

23. Скільки годин на добу треба спати у твоєму віці?

а) 7 год;     б) 9 год;      в)11 год.

24. Який спосіб кулінарної обробки дає змогу по­збутися шкідливих речовин у забруднених продуктах?

а) варіння; б) смаження;   в) запікання.

25.  Яке місце в будинку найбільш безпечне під час землетрусу?

а)  пройма дверей;   б)ванна;  в) наскрізна кімната.

26. Як не можна перевіряти товщину льоду?

а) вдаряти палицею; б) вдаряти ногою;    в) оцінювати на око.

 

3. Етап «Мозковий штурм».

- Назвіть щонайменше 2 причини пожеж у лісах.

(блискавка, викинута цигарка, яка ще горить, випалювання торішньої трави, покинуте вогнище, самозаймання сухої трави внаслідок спекотної погоди, залишене сміття, …)

- Що заборонено робити під час купання? (пірнати з містків, дамб, причалів, дерев, високих берегів; допускати у воді грубі ігри, пов’язані з обмеженням руху рук і ніг у воді; залазити на попереджувальні знаки, буїв, …)

- Що може статися, якщо викидати сміття в річку?  (ріка може перекритися і рівень води підніметься зависоко, що спричинить раптову повінь. Річка також може забруднитись і люди захворіють, якщо питимуть з неї воду)

- Що необхідно зробити, коли Ви почуєте запах газу? (відчинити вікно, нічого не підпалювати, викликати газову службу)

- Що треба зробити перш ніж ступити на лід? (перевірити товщину льоду, переконатись, що немає течії, джерел)

- Чому небезпечно гратись з сірниками в лісі? (це може спричинити пожежу в лісі. Як тільки вогонь здіймається, він може зруйнувати гектари лісу, кущів і трави. Це дуже складно зупинити)

- Як правильно поводитись на пікніку з сім’єю чи друзями?  (не запалювати вогонь у мангалі біля сухої трави або гілок. Уникати робіт з відкритим полум’ям, що може викликати пожежу. Не залишайте сміття в лісі, аби запобігти самозайманню. Впевніться в тому, що повністю погасили вогнище перед тим як піти)

- Назвіть номери телефонів служб безпеки і коли треба на них дзвонити?

(101 – пожежна охорона;   102 – поліція;

103 – швидка медична допомога;  104 – аварійна служба газу)

- Що робити якщо Ви вийшли на лід, але він недостатньо товстий? (зупинитись, розвернутись і йти назад «човгаючим» кроком)

- Чому не слід жити надто близько до річки? (бо рівень води може піднятись, призведе до повені і нанесе школу вашому будинку).

4. етап «Евакуація». (Учбова евакуація проводиться заздалегідь, під час якої керівництво закладу оцінію правильність виконання дій учнів та вчителя під час евакуації, а оцінка вже виставляється за проходження етапу в маршрутний лист команди ).

5. Етап “Ерудит”

 

6. Етап «Де логіка?».

1. Тетяні, Оксані та Олі мама купила тканину на плаття.Тетяні не зелену і не червону.Оксані-не зелену і не жовту. Олі не жовту і не червону.Яка тканина для якої з дівчаток?.__________________________________________________________

2. У лузі росте 5 дубів, 6 кленів.Скільки яблунь росте у лузі?______________________

3. Качка важить два кілограми. Скільки буде важити качка, якщо вона стане на одну ногу?_______________________________

4. Що важче кілограм цвяхів чи кілограм пір’я?_______________________________

5. У п’яти братів по одній сестрі.Скільки всього сестер?_________________________

6.Над річкою летіли птиці: голуб,карась,три  синиці, дві ворони. Скільки всього птахів летіло?___________________________

7. Іра на 3 см. нижча ,ніж Оленка. Оленка на 12 см вища,ніж Софійка.Хто найвищий?____________________________________________

8. Банан розрізали на чотири частини.Скільки зробили розрізів?___________________

9. Якщо стіл вищій від стільця, то стілець_______________________________________

10.Якщо 15 більше ніж 9, то 9_________________________________________________

11.Якщо брат старший за сестру, то сестра______________________________________

12. Якщо море глибше від річки, то річка _______________________________________

13.Якщо Яринка із квартири вийшла раніше,ніж її братик, то братик вийшов_____________________________________________________

14.Якщо взимку день коротший, то ніч_________________________________________

15.Якщо права рука праворуч, то ліва__________________________________________

 

7. Етап “Впізнай мене”

  

8. Етап “ Знавці історії”

9. Етап “В моєму серці Україна”.

10. Етап “Я найсильніший” . (Виконання спортивних нормативів можна оцінити  заздалегідь . Це може бути віджимання рук в упорі лежачі від підлоги для хлопців, від гімнастичної лави для дівчаток; піднімання тулуба  за 30 секунд на більшу кількість разів;стрибок у довжину з місця; “човниковий біг” та ін.)

11. Етап “Влучний стрілець”.

Команда виконує запропановану кількість пострілів з гвинтівки по мішені, рахується кількість попадань.)

12. етап «Укриття – фініш». Командам потрібно скласти з отриманих пазлів (літер)картинку(слово). Наприклад ,якщо отримували літери ,то це може бути ЕВАКУАЦІЯ .

 

Підбиття підсумків і нагородження переможців.

Ведучий 1: Ось і завершилися змагання. І зараз на вас чекає хвилююча мить - нагородження.

Ведучий 2: Кожен з вас приклав максимум зусиль, тому природно, що кожному з вас хотілося б здобути перемогу. Але за законом змагань переможцем стає лише однакоманда.

Ведучий 1: Тож бажаю всім вам успіху і надаю слово головному судді змагань.


Оголошення результатів. Нагородження.

 

Дякую всім за співпрацю. До нових зустрічей.

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізична культура, Сценарії
Додано
14 липня
Переглядів
119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку