Сценарій проведення квест-подорожі до Дня Цивільного Захисту в закладі освіти

Про матеріал
Мета: сприяти формуванню в дітей комплексу навиків і вмінь діяти індивідуально та колективно у будь-яких екстремальних ситуаціях; розвивати фізичні показники, загартованість; стимулювати розвиток витривалості, рішучості, кмітливості; формувати вміння спостерігати, аналізувати, робити висновки; знаходити правильне рішення. Виховувати працелюбність, чесність, відвагу, дисциплінованість, увагу до ближнього, потребу жити в мирі та злагоді, у разі потреби діяти обізнано, спокійно, особисто й колективно.
Перегляд файлу

 

 

Сценарій проведення Дня цивільного захисту

в Закотненському закладі освіти І-ІІ ступенів

                              Школа виживання (5-9 клас)

                               квест «Простір безпеки».

                               Вчитель фізичної культури

                               Жеребило Марина Олександрівна

 

 

                                    

Мета: сприяти формуванню в дітей комплексу навиків і вмінь діяти індивідуально та колективно у будь-яких екстремальних ситуаціях; розвивати фізичні показники, загартованість; стимулювати розвиток витривалості, рішучості, кмітливості; формувати вміння спостерігати, аналізувати, робити висновки; знаходити правильне рішення.

Виховувати працелюбність, чесність, відвагу, дисциплінованість, увагу до ближнього, потребу жити в мирі та злагоді, у разі потреби діяти обізнано, спокійно, особисто й колективно.

Форма проведення: лінійка, квест «Простір безпеки».

Місце проведення: стадіон, спортивна площадка.

Обладнання: 5 наборів літер кінцевого пазлу або слова,набори завдань для кожної станції та класу, клей, ножиці,воздухівка,спортивний мат, прапорці, мішень, грамоти та призи  учасникам змагань.
                                                    Хід заходу

Ведучий 2: Ми живемо на прекрасній планеті Земля. Це єдина планета, де є блакитні озера та річки, зелені ліси та гаї, різноманітні звірі й птахи, які роблять чудовою і цікавою кожну мить людського життя.

Ведучий 1: Сьогодні основна задача нашої країни – збереження головної цінності – її громадян, їхнього здоров’я і життя. Кожен з нас має право на захист свого життя і здоров’я від наслідків аварій, катастроф, пожеж і будь-якого стихійного лиха.

Ведучий 2: Саме цивільний захист має своєю метою захистити населення від небезпечних наслідків екологічних, техногенних, природних і воєнних катастроф.

Ведучий 1: У Законі України “Про цивільну оборону України” від 3.02.1993р. говориться, що:

“Кожен громадянин має право на захист свого життя і здоров’я від наслідків аварій, катастроф, пожеж, стихійного лиха та гарантування забезпечення реалізації цього права”.

Ведучий 2: Завдання цивільної оборони:

- Запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного походження і запровадження заходів щодо зменшення збитків та втрат вразі аварій, катастроф, вибухів, великих пожеж та стихійного лиха;

- Оповіщення населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій у мирний і воєнний часи та постійне інформування його про наявну обстановку;

-  Захист населення від наслідків надзвичайних ситуацій;

-  Організація життєзабезпечення населення під час аварій, катастроф, стихійного лиха та у воєнний час;

- Організація і проведення рятувальних та ін. невідкладних робіт у районах лиха і осередках ураження;

-  Створення систем аналізу і прогнозування, управління, оповіщення і зв’язку, спостереження і контролю за радіоактивним, хімічним і бактеріологічним зараженням, підтримання їх у готовності для сталого функціонування в надзвичайних ситуаціях мирного і воєнного часів.

Ведучий 1: Під надзвичайними ситуаціями ми називаємо   порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об’єкті або території, що спричинене аварією, катастрофою, стихійним лихом чи іншою небезпечною подією, яка призвела (може призвести) до загибелі людей та/або значних матеріальних втрат

 За походженням надзвичайні ситуації класифікують наступним чином:

  • НС природного характеру;
  • НС техногенного характеру;
  • НС соціально-політичного характеру;
  • НС воєнного характеру.

Ведучий 2: Система ЦО визнана складовою національної безпеки країни, а виконання її завдань – відповідальний обов’язок кожного з нас.

Ведучий 1: Кожний громадянин України повинен знати правила ЦО та правильно діяти за ними в умовах загрози та виникнення надзвичайних ситуацій.

Ведучий 2: Пам’ятайте!

Дисципліна і організованість, суворе виконання без поспіху правил поведінки під час надзвичайних ситуацій буде сприяти збереженню Вашого здоров’я і життя, а також зменшенню матеріальних витрат.

Ведучий 1: За будь-яких обставин дотримуйтесь спокою, не піддавайтеся паніці та провокаціям,  утримуйтесь від нерозумних вчинків.

В разі необхідності надавайте першу медичку допомогу потерпілим.

Ведучий 2: А також, в разі надзвичайних ситуацій телефонуй в служби порятунку. До таких формувань належать рятувальні служби на воді, у горах; служба швидкої допомоги; служба надзвичайних ситуацій; пожежна охорона; газова служба, міліція. Вони працюють як у мирний, так і у воєнний час.

Ведучий 1: Найдорожче у людини – це життя, тому потрібно робити все, щоб зберегти його!

Ведучий 2: Слово надається директору  навчального закладу освіти.(Виступ директора)

Ведучий 1: Життя – це найвища цінність. Бережи його! Спасибі за увагу! Будьте здорові!             

Ведучий 1: Сьогодні для учнів 5-9 –х  класів будуть проводитись змагання під час яких ми перевіримо, які ви дружні і як вмієте діяти у надзвичайних умовах. Для цього у нас є 5-ть команд.

Ведучий 2: Прошу кожній команді по черзі представитись.

Ведучий 1: Команда 1, 2,3, 4, 5. (по черзі представляють свої команди)

Ведучий 2: Ось ми і познайомились з командами. Шановні учасники команд, кожен з вас повинен під час змагань дотримуватись правил з безпеки життєдіяльності: не штовхатись, бути толерантним зі своїми товаришами, обережними та уважними. 

Ведучий 1: А зараз дозвольте, оголосити умови гри.
Вся дистанція, яку вам належить подолати, розбита на станції.
На станціях вас чекають різні завдання.

Ведучий 2: За проходження кожної станції квесту команда отримує пазл (або літеру), та команда яка найшвидше пройде всі станції та складе першими картинку і буде переможцем.

Ведучий 1: На проходження кожного етапу квесту відводиться 10-15 хв., якщо команда не встигає за відведений час виконати завдання то пазл (літеру) не отримує.

Ведучий 2: А зараз послухайте про етапи змагань. «Простір безпеки» складається з шести етапів:

1 етап «Вогонь»

2 етап «Надзвичайні ситуації»

3 етап «Мозковий штурм»

4 етап «Евакуація»

5 етап «Ерудит»

6 етап “Де логіка?”

7 етап “Впізнай мене”

8 етап “Знавці історії”

9 етап “В моєму серці Україна”

10 етап “Я найсильніший “

11 етап “Влучний стрілець”

       12 етап «Укриття – фініш»

Ведучий 1: Для проходження дистанції всі команди отримують карту-схуму на якій позначено місце схову завдання. Команді потрібно правильно прочитати карту та знайти станцію змагання. За сигналом команди починають “читати “ карти та розходяться по своїх напрямках.

Ведучий 2: Розпочинаємо змагання. ( На кожній станції квесту є порожні бланки з запитаннями. Дітям потрібно лише вписати відповіді на запитання для економії часу).

1. Етап “Вогонь”

  • Що може статися через витік газу? (Вибух) – кімната …
  • Як найшвидше загасити тлінне багаття? (Засипати піском, залити водою) – кабінет …
  • Пристрій для гасіння пожежі (вогнегасник) – кімната …
  • За яким телефонним номером потрібно звертатися у разі виникнення пожежі? (101) – кабінет …
  • Уявіть, що виникла пожежа і ви телефонуєте ?  (*101.)  Яку інформацію ви повинні надати? Поміркуйте разом та напишіть відповідь .
  • Назвіть слова, пов’язані з вогнем.

(Пожежа, пожежник, сірники, сирена, полум’я, гасити, рятувальник …)

  • Відгадайте про що йде мова:

Раптові підземні поштовхи (землетрус);

Виникає при горінні (вогонь);

Неконтрольоване горіння (пожежа);

Природне лихо, коли вона виходять з берегів (повінь);

Електричний розряд між хмарами або між хмарами і землею (блискавка);

Що не можна гасити водою? (електроприлади, нафту, бензин).

  1. Роз’єднайте на окремі слова, запишіть речення:

Незалишайтебезнаглядувідкритийвогонь!

 

  1. Складіть речення зі слів:

Не, під, розпалюй, деревами, багаття!

  1. Закресліть букви Ч, М, С та прочитайте речення:

Нечзалчишаймбезснагмлядучелекстромприламдис!

2. Етап “Надзвичайні ситуації”

1. З цією твариною в народі прийнято порівнювати пожежу?________________ 

2. Без нього немає диму?___________________

3. Цей предмет не іграшка дітям?______________________

4. Речовина, що викидається під час виверження вулкану?___________________________

5. Випадання шматочків льоду під час грози? _____________________

6. Підвищення рівня ґрунтових вод ? __________________________.

7. Метод масового захисту населення від НС природного походження? _________________.

8.  Що потрібно зробити учневі, коли він виходить із  дому ? ______________

9. Як викликати оперативні служби?

10. Які явища природи є небезпечними для людини? ________________________________

11. Де небезпечно стояти під час грози? ____________________________________________

12.  Які ви знаєте стихійні лиха? _______________________________________________

13.  Що потрібно зробити, коли чуєте завивання сирен? ______________________________

14. Які засоби індивідуального захисту ви знаєте? ____________________________

15. Що означає вираз «здоровий спосіб життя»?____________________________________

16. Що таке особиста гігієна?____________________________________________________

17. Де не дозволяється пірнати у воду? __________________________________________

Вибери 1 правильний варіант

18. Чим не можна загасити бензин?

а)піском;      б) ковдрою;            в) водою.

19.   Як перейти дорогу, якщо на зупинці стоїть автобус?

а) спереду автобуса;      б) ззаду автобуса;     в) дочекатися, коли автобус поїде.

20.  Скільки можна плавати у воді?

а)  не більше ніж 40 хв;    б) не більше ніж 20 хв;     в) не більше ніж 1 год.

21.  Коли закінчиться термін реалізації продукту, да­та виготовлення якого 15.08.2011, а термін зберігання 6 місяців?

а) 15.01.2012;    б) 15.02.2012;   в) 15.03.2012.

22. Чого не можна робити, якщо неозброєний не­знайомець примушує тебе сісти в машину?

а) кусатися;   б) голосно кричати;   в) підкорятися.

23. Скільки годин на добу треба спати у твоєму віці?

а) 7 год;     б) 9 год;      в)11 год.

24. Який спосіб кулінарної обробки дає змогу по­збутися шкідливих речовин у забруднених продуктах?

а) варіння; б) смаження;   в) запікання.

25.  Яке місце в будинку найбільш безпечне під час землетрусу?

а)  пройма дверей;   б)ванна;  в) наскрізна кімната.

26. Як не можна перевіряти товщину льоду?

а) вдаряти палицею; б) вдаряти ногою;    в) оцінювати на око.

 

3. Етап «Мозковий штурм».

- Назвіть щонайменше 2 причини пожеж у лісах.

(блискавка, викинута цигарка, яка ще горить, випалювання торішньої трави, покинуте вогнище, самозаймання сухої трави внаслідок спекотної погоди, залишене сміття, …)

- Що заборонено робити під час купання? (пірнати з містків, дамб, причалів, дерев, високих берегів; допускати у воді грубі ігри, пов’язані з обмеженням руху рук і ніг у воді; залазити на попереджувальні знаки, буїв, …)

- Що може статися, якщо викидати сміття в річку?  (ріка може перекритися і рівень води підніметься зависоко, що спричинить раптову повінь. Річка також може забруднитись і люди захворіють, якщо питимуть з неї воду)

- Що необхідно зробити, коли Ви почуєте запах газу? (відчинити вікно, нічого не підпалювати, викликати газову службу)

- Що треба зробити перш ніж ступити на лід? (перевірити товщину льоду, переконатись, що немає течії, джерел)

- Чому небезпечно гратись з сірниками в лісі? (це може спричинити пожежу в лісі. Як тільки вогонь здіймається, він може зруйнувати гектари лісу, кущів і трави. Це дуже складно зупинити)

- Як правильно поводитись на пікніку з сім’єю чи друзями?  (не запалювати вогонь у мангалі біля сухої трави або гілок. Уникати робіт з відкритим полум’ям, що може викликати пожежу. Не залишайте сміття в лісі, аби запобігти самозайманню. Впевніться в тому, що повністю погасили вогнище перед тим як піти)

- Назвіть номери телефонів служб безпеки і коли треба на них дзвонити?

(101 – пожежна охорона;   102 – поліція;

103 – швидка медична допомога;  104 – аварійна служба газу)

- Що робити якщо Ви вийшли на лід, але він недостатньо товстий? (зупинитись, розвернутись і йти назад «човгаючим» кроком)

- Чому не слід жити надто близько до річки? (бо рівень води може піднятись, призведе до повені і нанесе школу вашому будинку).

4. етап «Евакуація». (Учбова евакуація проводиться заздалегідь, під час якої керівництво закладу оцінію правильність виконання дій учнів та вчителя під час евакуації, а оцінка вже виставляється за проходження етапу в маршрутний лист команди ).

5. Етап “Ерудит”

 

6. Етап «Де логіка?».

1. Тетяні, Оксані та Олі мама купила тканину на плаття.Тетяні не зелену і не червону.Оксані-не зелену і не жовту. Олі не жовту і не червону.Яка тканина для якої з дівчаток?.__________________________________________________________

2. У лузі росте 5 дубів, 6 кленів.Скільки яблунь росте у лузі?______________________

3. Качка важить два кілограми. Скільки буде важити качка, якщо вона стане на одну ногу?_______________________________

4. Що важче кілограм цвяхів чи кілограм пір’я?_______________________________

5. У п’яти братів по одній сестрі.Скільки всього сестер?_________________________

6.Над річкою летіли птиці: голуб,карась,три  синиці, дві ворони. Скільки всього птахів летіло?___________________________

7. Іра на 3 см. нижча ,ніж Оленка. Оленка на 12 см вища,ніж Софійка.Хто найвищий?____________________________________________

8. Банан розрізали на чотири частини.Скільки зробили розрізів?___________________

9. Якщо стіл вищій від стільця, то стілець_______________________________________

10.Якщо 15 більше ніж 9, то 9_________________________________________________

11.Якщо брат старший за сестру, то сестра______________________________________

12. Якщо море глибше від річки, то річка _______________________________________

13.Якщо Яринка із квартири вийшла раніше,ніж її братик, то братик вийшов_____________________________________________________

14.Якщо взимку день коротший, то ніч_________________________________________

15.Якщо права рука праворуч, то ліва__________________________________________

 

7. Етап “Впізнай мене”

  

8. Етап “ Знавці історії”

9. Етап “В моєму серці Україна”.

10. Етап “Я найсильніший” . (Виконання спортивних нормативів можна оцінити  заздалегідь . Це може бути віджимання рук в упорі лежачі від підлоги для хлопців, від гімнастичної лави для дівчаток; піднімання тулуба  за 30 секунд на більшу кількість разів;стрибок у довжину з місця; “човниковий біг” та ін.)

11. Етап “Влучний стрілець”.

Команда виконує запропановану кількість пострілів з гвинтівки по мішені, рахується кількість попадань.)

12. етап «Укриття – фініш». Командам потрібно скласти з отриманих пазлів (літер)картинку(слово). Наприклад ,якщо отримували літери ,то це може бути ЕВАКУАЦІЯ .

 

Підбиття підсумків і нагородження переможців.

Ведучий 1: Ось і завершилися змагання. І зараз на вас чекає хвилююча мить - нагородження.

Ведучий 2: Кожен з вас приклав максимум зусиль, тому природно, що кожному з вас хотілося б здобути перемогу. Але за законом змагань переможцем стає лише однакоманда.

Ведучий 1: Тож бажаю всім вам успіху і надаю слово головному судді змагань.


Оголошення результатів. Нагородження.

 

Дякую всім за співпрацю. До нових зустрічей.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Fraynd Olga
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Прус Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Пестич Світлана Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Маргарид Галина Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
doc
Пов’язані теми
Фізична культура, Сценарії
Додано
14 липня 2021
Переглядів
10153
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку