В розробці представлено сценарій проведення позакласного заходу з інформатики у вигляді змагання. Представлені завдання на логіку, знання основних тем загального курсу інформатики, можуть бути використані для роботи з учнями 9-11 класів.
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
АВТОТРАНСПОРТНИЙ КОЛЕДЖ
ДЕРЖАВНОГО ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
«КРИВОРІЗЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ»
РОЗРОБКА ПОЗАКЛАСНОГО ЗАХОДУ
З ІНФОРМАТИКИ
Підготувала викладач Дніпровська К.М.
Розглянуто та схвалено цикловою комісією
природничо-математичних дисциплін
Протокол «___»_____________2016 № _____
Голова циклової комісії ______ В.Г.Сухова
2016
Мета:
Тип заняття: Позакласний захід
Форма проведення: змагання
Обладнання: комп’ютер, проектор, екран, презентація-супровід
Програмне забезпечення: ОС Windows, графічний редактор Paint, текстовий редактор MS Word.
Перебіг заходу:
Ведуча: Вітаємо учасників та гостів на нашому батлі. IQ-батл – це абсолютно новий варіант інтелектуальних розваг та відпочинку! Загострення пристрастей під час гри серйозніше, ніж в мафії! А взяти участь в грі може будь-хто, головне - зібрати команду з знавців!
Допомагати в оцінці знань команд та слідкувати за чесністю проведення буде вельмишановне журі конкурсу у складі:
На нашому заході уже зібрались дві шалені команди знавців інформатики, з якими саме час нам з вами познайомитись!
Знайомство ми проведемо не досить традиційно – командам пропонується набір малюнків та допоміжне приладдя, за допомогою якого необхідно створити плакат – презентацію з назвою команди та висвітленням основної ідеї – девізу.
3 хвилини на оформлення
Отже, команда групи ОРДР-15-1 «Інтернет»
Капітан команди ___________________________________________________
Група ОРДР-15-2 «Хакери»
Капітан команди ___________________________________________________
Ну що ж, з командами та журі ми познайомились, тепер час розібратись з правилами конкурсу, а вони досить прості. На першому етапі командам пропонуються питання. Після закінчення кожного конкурсу один учасник з команди, яка програла, вибуває. Хто вибуває — вирішують члени цієї ж команди. На другому етапі з гравців, які залишились, журі визначить трьох найсильніших, які й змагатимуться за сертифікат «Майбутнього хакеру».
Тож, побажаємо гравцям успіху і розпочинаємо наш батл.
Для того щоб визначити, у якій послідовності команди відповідатимуть на за-питання, я пропоную вам розшифрувати закодовану приказку.
На екрані закодована фраза:
«Де немає знань, там немає перемоги!»
Конкурс «Збери термін»
У вас на столі розміщені листки з визначеннями термінів інформатики та набор букв. Вам необхідно як найшвидше та правильніше зібрати всі необхідні терміни.
Ведучий Шановне журі, оголосіть, будь-ласка, результат конкурсу.
Журі оголошує результат.
Ведучий. Гравці команди, що програла, називають ім’я гравця, який, на їхню думку, має залишити команду. У випадку, якщо таких гравців декілька, глядачам пропонується оплесками підтримати того гравця, який має залишитися в команді
Конкурс «Розминка»
Ведучий. Оголошується перший конкурс. Для перемоги команді потрібно дати якомога більше правильних відповідей на запитання. Правильна відповідь оцінюється 1 балом. На роздуми командам дається 10 секунд. Увага, розпочинаємо наш конкурс.
Запитання команді (назва команди)
Ведучий Шановне журі, оголосіть, будь-ласка, результат конкурсу.
Журі оголошує результат.
Ведучий. Гравці команди, що програла, пишуть ім’я гравця, який, на їхню думку, має залишити команду.
Конкурс «Програмування»
Розпочинаємо наступний конкурс. Гравцям команд пропонується скласти алгоритм розв’язку задачі та записати її мовою Паскаль. - 3 хвилини.
Записують на дошці маркером слова на ватмані.
Задача 1: Команда програмістів вирушає на змагання до міста А, яке знаходиться в Х милях від Лондона. (Х-змінна величина, що вводиться з клавіатури). Обчислити відстань між цими містами в кілометрах (5 миль рівні 8 кілометрів).
Задача 2: На подорож до Лондона необхідно R гривень. (R змінна, що вводиться з клавіатури) Переведіть цю суму в долари США за курсом на день вирішення завдання (курс вважати 27 грн за долар).
Ведучий. Отже давайте надамо журі можливість перевірити алгоритми і склад тієї команди, яка зробила менше помилок, залишиться незмінним.
Конкурс «Вірю — не вірю»
Ведучий. Наступний наш конкурс «Вірю-не вірю». Учасники мають по черзі відповісти, чи вірять вони тій інформації, яку озвучать, чи не вірять. Перемагає та команда, яка дасть якомога більше правильних відповідей.
2. Чи вірите ви, що на старому механічному обчислювальному пристрої — арифмометрі —можна було множити восьмицифрові числа на чотирицифрові? (Так)
3. Чи вірите ви, що у Великобританії є міста Вінчестер, Адаптер і Дігітайзер? (Ні)
4. Чи вірите ви, що на логарифмічній лінійці (на якій напевно уміли рахувати ваші батьки, дідусі і бабусі) точність обчислень становила 3 знаки після коми? (Так)
5. Чи вірите ви, що у перших моделях персональних комп’ютерів був відсутній жорсткий магнітний диск? (Так)
6. Чи вірите ви, що операційна система Windows допускає, щоб в одній папці знаходилися файли з іменами список.doc і Список.doc? (Ні)
7. Чи вірите ви, що засновник і керівник фірми Microsoft Біл Гейтс не здобув вищої освіти? (Так)
8. Чи вірите ви, що операційна система Windows допускає, щоб на одному диску знаходилися два файли з абсолютно однаковими іменами? (Так)
9. Чи вірите ви, що якщо вміст двох файлів об’єднати в одному файлі, то розмір файла, що вийшов, може бути меншим від суми розмірів двох вихідних файлів? (Так)
10. Чи вірите ви, що після операції, званої дефрагментацією, обсяг вільного місця на диску збільшиться? (Ні)
Ведучий Шановне журі, оголосіть, будь-ласка, результат конкурсу.
Журі підбиває підсумки та оголошує результат. Команда, яка програла, називає ім’я гравця, який залишає команду
Конкурс: Що в коробці?
Ведучий. В наступному конкурсі вам пропонується відгадати, що знаходиться в коробці. Є невеличкі підказки. Отже, перша коробка:
Запитання 1: Нещодавно у місті Тарту відбувся перший чемпіонат світу з нового виду спорту — на кінець фінальної хвилини в переможця зводило судомою не тільки руки, а й усе тіло. Авторство світового рекорду — 508 разів на хвилину — належить відомому естонському комп’ютерному дизайнеру Ардо Мяртін. Спеціальний приз отримала найменша учасниця — трирічна дівчинка, яка показала результат 236 разів на хвилину. Назвіть пристрій, за допомогою якого змагалися учасники і який знаходиться в чорній скриньці.
Відповідь. Комп’ютерна миша. Чемпіонат з кількості клацань мишею за хвилину.
Запитання 2. В цій коробці лежить внутрішній пристрій комп’ютера, який зв’язаний з мостом в Англії та рушницею калібру 7,82 мм(30H30)? Що це за пристрій?
Відповідь. Вони мають однакову назву — вінчестер.
Ну що ж, команда, яка програла, назвіть ім’я гравця, який залишає команду
Конкурс Пазл
В цьому конкурсі учасникам, що залишились, пропонується зібрати пазл, прочитати алгоритм та вгадати прислів’я, що в ньому зашифроване. Крім цього необхідно правильно назвати вид алгоритму, що утворився на пазлі.
Журі підбиває підсумки і оголошує їх.
Команда, яка програла, називає ім’я гравця, який залишає команду
Конкурс «Жаргонізми»
Ну що ж, у нас вже в командах залишились лише самі ерудовані та розумні студенти. Проте, вони, як всі студенти, часто використовують в своїй мові жаргонізми.
Жаргон – мова якої-небудь об’єднаної спільними інтересами групи, що містить багато слів і виразів, відмінних від загальної мови.
Тож, сьогодні ми перевіримо знання вами ще й комп’ютерних жаргонізмів. Для кожного з наведених комп’ютерних жаргонізмів вам треба підібрати означення.
Журі підбиває підсумки і оголошує їх.
Команда, яка програла, називає ім’я гравця, який залишає команду
Конкурс «Файлова система»
Ваше завдання – якомога швидше скласти знищене дерево папок
Журі підбиває підсумки і оголошує їх.
Команда, яка програла, називає ім’я гравця, який залишає команду
Конкурс «Кросворд»
Розгадати кросворд на швидкість.
Команда, яка програла, називає ім’я гравця, який залишає команду
|
|
С |
Е |
Р |
В |
Е |
Р |
С |
І |
Я |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
М |
Е |
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Л |
О |
Г |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
М |
А |
Т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
А |
|
|
|
Т |
Е |
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Т |
А |
Б |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
В |
Е |
Р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Т |
|
|
|
|
Н |
А |
Л |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
С |
Е |
Р |
В |
Е |
Р |
С |
І |
Я |
|
|
|
|
|
|
|
|
Т |
А |
Й |
М |
Е |
Р |
Е |
Ж |
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
Д |
І |
А |
Л |
О |
Г |
І |
К |
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ф |
О |
Р |
М |
А |
Т |
Р |
И |
Ц |
Я |
|
|
|
|
|
|
А |
Д |
А |
П |
Т |
Е |
Р |
М |
І |
Н |
А |
Л |
|
|
|
|
|
М |
А |
С |
Ш |
Т |
А |
Б |
У |
|
Я |
Ц |
І |
Я |
|
|
|
|
Д |
Р |
А |
Й |
В |
Е |
Р |
И |
Ф |
І |
К |
А |
Ц |
І |
Я |
|
Т |
Е |
Р |
М |
І |
Н |
А |
Л |
А |
Г |
О |
Д |
Ж |
У |
В |
А |
Ч |
Ведучий. Настав час вирішального етапу гри. Для того щоб визначити, у якій послідовності гравці відповідатимуть на запитання, ми проведемо конкурс «Дешифрувальник».
Відгадайте зашифроване слово
Запитання. Спеціалісти ФБР, які спробували зламати за допомогою хакерських методів комп’ютерні системи Пентагона, були дуже здивовані недбалістю працівників щодо вибору паролів.
Відповідь. Паролем слугувало саме слово «пароль» - «password».
Гравець, який найшвидше впорається із завданням, вибирає номер питання та його складність. Студент, який набирає максимальну кількість балів, стає переможцем конкурсу.
На роздуми дається 10 секунд.
Ведучий. Ось завершився наш конкурс. Сьогодні ми переконалися, що серед вас є дуже багато знавців інформатики і, можливо, майбутніх програмістів. У майбутньому, можливо, саме ви розвиватимете цю науку. Слово надається журі для оголошення результатів гри. Нагородження.