Сценарій проведення позакласного заходу з інформатики "IQ-батл"

Про матеріал

В розробці представлено сценарій проведення позакласного заходу з інформатики у вигляді змагання. Представлені завдання на логіку, знання основних тем загального курсу інформатики, можуть бути використані для роботи з учнями 9-11 класів.

Перегляд файлу

 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

АВТОТРАНСПОРТНИЙ КОЛЕДЖ

ДЕРЖАВНОГО ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

«КРИВОРІЗЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ»

 

 

РОЗРОБКА ПОЗАКЛАСНОГО ЗАХОДУ

З ІНФОРМАТИКИ

http://penza-afisha.ru/image/main_action/13/38864.jpg

 

 

 

 

 

http://bezformata.ru/content/Images/000/027/609/image27609593.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Підготувала  викладач             Дніпровська К.М.

 

Розглянуто та схвалено цикловою комісією

природничо-математичних  дисциплін

Протокол «___»_____________2016 № _____ 

Голова циклової комісії ______ В.Г.Сухова

 

2016

http://penza-afisha.ru/image/main_action/13/38864.jpg

 

Мета:

  • навчальна: збудити прагнення студентів продемонструвати знання та вміння з інформатики; активізувати їх навчально-пізнавальну діяльність, формуючи ключові компетенції, вміння працювати в команді; підвищити рівень знань студентів з інформатики;
  • розвивальна: розвивати уміння студентів застосовувати набуті знання  в нестандартних ситуаціях, творчі й інтелектуальні здібності, формувати інтерес до вивчення інформатики, уміння аналізувати, узагальнювати;
  • виховна: виховувати повагу один до одного, почуття відповідальності, вчити студентів триматися перед глядачами, бути привабливими, цікавими для присутніх.

Тип заняття: Позакласний захід

Форма проведення: змагання

Обладнання: комп’ютер, проектор, екран, презентація-супровід

Програмне забезпечення: ОС Windows, графічний редактор Paint, текстовий редактор MS Word.

 

Перебіг заходу:

Ведуча: Вітаємо учасників та гостів на нашому батлі. IQ-батл – це абсолютно новий варіант інтелектуальних розваг та відпочинку! Загострення пристрастей під час гри серйозніше, ніж в мафії! А взяти участь в грі може будь-хто, головне - зібрати команду з знавців!

Допомагати в оцінці знань команд та слідкувати за чесністю проведення буде вельмишановне журі конкурсу у складі:

  1. _______________________________
  2. _______________________________
  3. _______________________________

На нашому заході уже зібрались дві шалені команди знавців інформатики, з якими саме час нам з вами познайомитись!

Знайомство ми проведемо не досить традиційно – командам пропонується набір малюнків та допоміжне приладдя, за допомогою якого необхідно створити плакат – презентацію з назвою команди та висвітленням основної ідеї – девізу.

3 хвилини на оформлення

Отже, команда групи ОРДР-15-1 «Інтернет»

Капітан команди ___________________________________________________

Група ОРДР-15-2 «Хакери»

Капітан команди ___________________________________________________

Ну що ж, з командами та журі ми познайомились, тепер час розібратись з правилами конкурсу, а вони досить прості. На першому етапі командам пропонуються питання. Після закінчення кожного конкурсу один учасник з команди, яка програла, вибуває. Хто вибуває — вирішують члени цієї ж команди. На другому етапі з гравців, які залишились, журі визначить трьох найсильніших, які й змагатимуться за сертифікат «Майбутнього хакеру».

Тож, побажаємо гравцям успіху і розпочинаємо наш батл.

Для того щоб визначити, у якій послідовності команди відповідатимуть на за-питання, я пропоную вам розшифрувати закодовану приказку.

На екрані закодована фраза:

«Де немає знань, там немає перемоги!»

 

Конкурс «Збери термін»

У вас на столі розміщені листки з визначеннями термінів інформатики та набор букв. Вам необхідно як найшвидше та правильніше зібрати всі необхідні терміни.

  1. Всесвітня глобальна мережа – Інтернет
  2. Переміщення об’єктів на екрані – Анімація
  3. Оптимізація дискового простору, упорядкування кластерів, які належать до одного файлу – Дефрагментація
  4. Демонстрація слайдів – Показ
  5. Комп’ютери, з’єднані між собою лініями зв’язку – Мережа
  6. Мережний щоденник, записи в якому можуть бути доступні публічно або обмеженому колу читачів -Блог
  7. Програма, яка керує роботою окремих зовнішніх пристроїв ПК – Драйвер
  8. Складова частина презентації – Слайд
  9. Поєднання різних форм подання інформації: текстових, графічних, звукових і відео форматів даних, ефектів анімації, елементів керування. (Мультимедіа)
  10. Зміна зовнішнього вигляду тексту за зразком – Форматування
  11. Посилання в ЕТ, яке при копіюванні формули не буде змінюватись – Абсолютне
  12. Мінімальний елемент зображення, що формується на екрані монітора - Піксель

 

Ведучий Шановне журі, оголосіть, будь-ласка, результат конкурсу.

Журі оголошує результат.

Ведучий. Гравці команди, що програла, називають ім’я гравця, який, на їхню думку, має залишити команду. У випадку, якщо таких гравців декілька, глядачам пропонується оплесками підтримати того гравця, який має залишитися в команді

Конкурс «Розминка»

Ведучий. Оголошується перший конкурс. Для перемоги команді потрібно дати якомога більше правильних відповідей на запитання. Правильна відповідь оцінюється 1 балом. На роздуми командам дається 10 секунд. Увага, розпочинаємо наш конкурс.

Запитання команді (назва команди)

  1. Яка найменша одиниця інформації? (Біт)
  2. Алфавіт якої системи числення складається лише з двох чисел — 0 та 1? (Двійкової)
  3. Яка американська фірма є лідером у виробництві комп’ютерного програмного забезпечення? (Microsoft)
  4. Це дієслово утворилось від найбільшої пошукової служби Інтернету і є синонімом словосполучення «шукати в інтернеті» (гуглити)
  5. Елемент масової культури, що виник в міру поширення мережі Інтернет серед широких верств населення, що представляє собою схематичне зображення людського обличчя, яке використовується для передачі емоцій. (смайлик)
  6. Такі програми, як DrWeb, Kaspersky, AidTest, називаються… (антивірусними програмами).
  7. Програмісти жартують, що у світі є три сталі величини (константи): смерть, податки і та обставина, що куплений вами сьогодні комп’ютер вже……(застарілий)
  8. Сайти для обговорення певних питань з окремих тем, зазвичай групуються за категоріями  (форуми)
  9. Що спільного в музичного інструмента та лазерного принтера? (барабан)
  10. Травоїдні ссавці дамани вміють лазити по деревах і прямовисних скелях. А завдяки деякій особливості своїх лап вони періодично можуть робити те саме, що нерідко відбувається з популярним видом техніки. Що саме? (зависати)
  11. Вона є в аргумента, оператора, команди, параметра, регістра, числа, комірки і в кожного з вас, та ще, напевно, і не одна. (адреса)
  12. Перші такі комп’ютери, що випускалися підприємством Адама Осборна, важили близько 10 кг, а рекламували їх як «єдині, що поміщаються під сидінням у літаках». (Портативні)
  13. Ця комп’ютерна програма отримала назву на честь імператора, який за легендою спалив Рим. Завдяки грі слів назва програми може перекладатися як «Нерон спалює Рим». Хоча значок програми містить історичний казус: на ньому зображений палаючий Колізей, який був побудований вже після смерті імператора Нерона. (Nero).
  14.  Що це за романтичне місце в комп’ютері, де може пристати втомлений і пошарпаний бурями периферійний пристрій? (Порт)
  15.  Логотип цієї всесвітньо відомої компанії примушує пригадати жарт про українську ментальність: «Як не з’їм, то понадкушую!».  (Apple)
  16. Дослідження, проведені в лондонських офісах, показали, що серед знахідок всередині цього пристрою 15 % припадає на кукурудзяні пластівці, 15 % — на ласощі, 7 % — на макарони. По 1 % — на олівцеву стружку, нігті, комах, волосся. Що це за пристрій? (Клавіатура)
  17. Одного разу гарвардський студент зламав базу даних університету і почав виставляти на свій сайт фотографії студентів. Протягом кількох годин ресурс відвідало півтисячі людей. Так народилася вона. (Соціальна мережа Facebook, Студент — Марк Цукерберг)
  18. В Америці розробили комп’ютерну програму, яка переглядає пам’ять усіх комп’ютерів певної установи і знищує до 6000 різних програм. Вона не є антивірусною, хоча і побудована за таким же принципом. Проти чого ж вона спрямована? Відповідь. Проти комп’ютерних ігор.

 

Ведучий Шановне журі, оголосіть, будь-ласка, результат конкурсу.

Журі оголошує результат.

Ведучий. Гравці команди, що програла, пишуть ім’я гравця, який, на їхню думку, має залишити команду.

 

Конкурс «Програмування»

Розпочинаємо наступний конкурс. Гравцям команд пропонується скласти алгоритм розв’язку задачі та записати її мовою Паскаль. - 3 хвилини.

Записують на дошці маркером слова на ватмані.

Задача 1: Команда програмістів вирушає на змагання до міста А, яке знаходиться в Х милях від Лондона. (Х-змінна величина, що вводиться з клавіатури). Обчислити відстань між цими містами в кілометрах (5 миль рівні 8 кілометрів).

Задача 2:  На подорож до Лондона необхідно R гривень. (R змінна, що вводиться з клавіатури) Переведіть цю суму в долари США за курсом на день вирішення завдання (курс вважати 27 грн за долар).

 

Ведучий. Отже давайте надамо журі можливість перевірити алгоритми і склад тієї команди, яка зробила менше помилок, залишиться незмінним.

 

Конкурс «Вірю — не вірю»

Ведучий. Наступний наш конкурс «Вірю-не вірю». Учасники мають по черзі відповісти, чи вірять вони тій інформації, яку озвучать, чи не вірять. Перемагає та команда, яка дасть якомога більше правильних відповідей.

  1. Чи вірите ви, що можна до материнської плати одного комп’ютера під’єднати жорсткий магнітний диск іншого комп’ютера і зробити так, щоб на першому комп’ютері були ніби два жорсткі магнітні диски? (Так)

2. Чи вірите ви, що на старому механічному обчислювальному пристрої — арифмометрі —можна було множити восьмицифрові числа на чотирицифрові? (Так)

3. Чи вірите ви, що у Великобританії є міста Вінчестер, Адаптер і Дігітайзер? (Ні)

4. Чи вірите ви, що на логарифмічній лінійці (на якій напевно уміли рахувати ваші батьки, дідусі і бабусі) точність обчислень становила 3 знаки після коми? (Так)

5. Чи вірите ви, що у перших моделях персональних комп’ютерів був відсутній жорсткий магнітний диск? (Так)

6. Чи вірите ви, що операційна система Windows допускає, щоб в одній папці знаходилися файли з іменами список.doc і Список.doc? (Ні)

7. Чи вірите ви, що засновник і керівник фірми Microsoft Біл Гейтс не здобув вищої освіти? (Так)

8. Чи вірите ви, що операційна система Windows допускає, щоб на одному диску знаходилися два файли з абсолютно однаковими іменами? (Так)

9. Чи вірите ви, що якщо вміст двох файлів об’єднати в одному файлі, то розмір файла, що вийшов, може бути меншим від суми розмірів двох вихідних файлів? (Так)

10. Чи вірите ви, що після операції, званої дефрагментацією, обсяг вільного місця на диску збільшиться? (Ні)

 

Ведучий  Шановне журі, оголосіть, будь-ласка, результат конкурсу.

Журі підбиває підсумки та оголошує результат. Команда, яка програла, називає ім’я гравця, який залишає команду

 

Конкурс: Що в коробці?

Ведучий. В наступному конкурсі вам пропонується відгадати, що знаходиться в коробці. Є невеличкі підказки. Отже, перша коробка:

Запитання 1: Нещодавно у місті Тарту відбувся перший чемпіонат світу з нового виду спорту — на кінець фінальної хвилини в переможця зводило судомою не тільки руки, а й усе тіло. Авторство світового рекорду — 508 разів на хвилину — належить відомому естонському комп’ютерному дизайнеру Ардо Мяртін. Спеціальний приз отримала найменша учасниця — трирічна дівчинка, яка показала результат 236 разів на хвилину. Назвіть пристрій, за допомогою якого змагалися учасники і який знаходиться в чорній скриньці.

 Відповідь. Комп’ютерна миша. Чемпіонат з кількості клацань мишею за хвилину.

Запитання 2. В цій коробці лежить внутрішній пристрій комп’ютера, який зв’язаний з мостом в Англії та рушницею калібру 7,82 мм(30H30)? Що це за пристрій?

Відповідь. Вони мають однакову назву — вінчестер.

Ну що ж, команда, яка програла, назвіть ім’я гравця, який залишає команду

 

Конкурс Пазл

В цьому конкурсі учасникам, що залишились, пропонується зібрати пазл, прочитати  алгоритм та вгадати прислів’я, що в ньому зашифроване. Крім цього необхідно правильно назвати вид алгоритму, що утворився на пазлі.

 

Журі підбиває підсумки і оголошує їх.

Команда, яка програла, називає ім’я гравця, який залишає команду

 

Конкурс «Жаргонізми»

Ну що ж, у нас вже в командах залишились лише самі ерудовані та розумні студенти. Проте, вони, як всі студенти, часто використовують в своїй мові жаргонізми.

Жаргон – мова якої-небудь об’єднаної спільними інтересами групи, що містить багато слів і виразів, відмінних від загальної мови.

Тож, сьогодні ми перевіримо знання вами ще  й комп’ютерних жаргонізмів. Для кожного з наведених комп’ютерних жаргонізмів вам треба підібрати означення.

  1. Винт – жорсткий магнітний диск - винтчестер
  2. Кулер – вентилятор охолодження процесора
  3. Корінь – каталог, який не вкладений в інші каталоги
  4. Логін – ім’я користувача в мережі
  5. Залізо – корпус системного блоку ПК
  6. Мама – материнська плата
  7. Рама – корпус системного блоку ПК
  8. Юзер – користувач ПК

 

Журі підбиває підсумки і оголошує їх.

Команда, яка програла, називає ім’я гравця, який залишає команду

 

 

 

Конкурс «Файлова система»

Ваше завдання – якомога швидше скласти знищене дерево папок

 

Журі підбиває підсумки і оголошує їх.

Команда, яка програла, називає ім’я гравця, який залишає команду

 

Конкурс «Кросворд»

Розгадати кросворд на швидкість.

Команда, яка програла, називає ім’я гравця, який залишає команду

 

 

 

С

Е

Р

В

Е

Р

С

І

Я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

М

Е

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Л

О

Г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

М

А

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

Т

Е

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Т

А

Б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В

Е

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Т

 

 

 

 

Н

А

Л

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

С

Е

Р

В

Е

Р

С

І

Я

 

 

 

 

 

 

 

 

Т

А

Й

М

Е

Р

Е

Ж

А

 

 

 

 

 

 

 

 

Д

І

А

Л

О

Г

І

К

А

 

 

 

 

 

 

 

 

Ф

О

Р

М

А

Т

Р

И

Ц

Я

 

 

 

 

 

 

А

Д

А

П

Т

Е

Р

М

І

Н

А

Л

 

 

 

 

 

М

А

С

Ш

Т

А

Б

У

 

Я

Ц

І

Я

 

 

 

 

Д

Р

А

Й

В

Е

Р

И

Ф

І

К

А

Ц

І

Я

 

Т

Е

Р

М

І

Н

А

Л

А

Г

О

Д

Ж

У

В

А

Ч

 

Ведучий. Настав час вирішального етапу гри. Для того щоб визначити, у якій послідовності гравці відповідатимуть на запитання, ми проведемо конкурс «Дешифрувальник».

 

 

 

 

Відгадайте зашифроване слово

Запитання. Спеціалісти ФБР, які спробували зламати за допомогою хакерських методів комп’ютерні системи Пентагона, були дуже здивовані недбалістю працівників щодо вибору паролів.

 Відповідь. Паролем слугувало саме слово «пароль» - «password».

Гравець, який найшвидше впорається із завданням, вибирає номер питання та його складність. Студент, який набирає максимальну кількість балів, стає переможцем конкурсу.

На роздуми дається 10 секунд.

Ведучий. Ось завершився наш конкурс. Сьогодні ми переконалися, що серед вас є дуже багато знавців інформатики і, можливо, майбутніх програмістів. У майбутньому, можливо, саме ви розвиватимете цю науку. Слово надається журі для оголошення результатів гри. Нагородження.

 

docx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
1251
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку