Управління освіти, молоді та спорту
Лозівської міської ради Харківської обрасті
Комунальний заклад «Чернігівський ліцей»
Тиждень
англійської мови
Розробила:
вчитель іноземної мови (англійська)
Пасічник Катерина Сергіївна
Чернігівське
2020 рік
Мета проведення тижня англійської мови:
Практична: оволодіння мовним матеріалом для вільного спілкування в усному та писемному мовленні; уміння виконувати проектні роботи, творчі завдання, складати та розгадувати ребуси та кросворди; оволодіння знаннями про культуру та традиції англомовних країн.
Освітня: формування комунікативних умінь: уміння слухати співрозмовника, реагувати на його мову, починати, підтримувати і завершувати розмову; формування особистості через залучення до культури і побуту іншого народу, через виховання доброзичливого, поважного ставлення до всіх людей, незалежно від мови, якою вони говорять, через вироблення норм поведінки у суспільстві; формування розуміння значення іноземної мови у суспільстві, залучення учнів до діалогу культур.
Виховна: виховання культури спілкування, розширення світогляду; виховання толерантного ставлення до інших культур, розвиток позитивних якостей; розвиток творчого рівня вихованців.
План проведення тижня англійської мови
з 16.11.2020 – 20.11.2020
Час проведення |
Зміст заходу |
Клас
|
|
Вівторок |
|||
Протягом тижня |
Конкурс «Найохайніший зошит» |
2-11 |
|
|
Вікторина: «Найрозумніший» |
7-8 |
|
Середа |
|||
|
Інтелект-шоу «Цікава англійська» |
6-7 |
|
Протягом тижня
|
Конкурс на найкращу ілюстрацію «Магічний світ англійських казок» |
1-4 |
|
Четвер |
|||
Протягом тижня |
Конкурс стінгазет: «English around us» |
5-11
|
|
|
Урок – віртуальна подорож «Welcome to London!» |
5-11 |
|
П’ятниця |
|||
Протягом тижня |
«Розгадай кросворд» |
5-7 |
|
|
Підсумок тижня. Нагородження переможців |
|
|
Інтелект-шоу «Цікава англійська» (6-7 класи)
Мета: удосконалювати навики виразного читання, письма, розвивати творчий підхід до вирішення тих чи інших завдань, вміння вести пошукову роботу, підвищувати інтерес до вивчення англійської мови.
Обладнання: загадки, вірш, грамоти, подарунки.
Хід заходу
1. Вітання з учнями.
The sun is shining.
The stars are smiling.
Hello, my dear friends.
Today we have a very interesting contest in English. There are two teams. Their names are… Every game has the highest point 5. You should be very quick.
2. Представлення команд.
T. Every team has to say about themselves (names, hobbies).
3. Повідомлення теми виховного заходу.
Motto of our contest is English is wonderful.
English is great,
We can travel to England
By plane or by train.
4. Римування.
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Добери прикметники до іменників.
Завдання для двох команд.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Скласти речення із даних слів.
I team
1. A yellow, tree, in, is, the, bee.
2. A room, red, is, a, table, in.
II team
1. A red, is, box, in, the, fox.
2. Cat, on, is, the, a, white, mat.
7. Відгадати назву тваринки.
I team
xof; ckud; toga
II team
flow; roseh; bitbar
8. Добери кольори і заповни пропуски.
I team
Spring is …
Summer is …
Autumn is …
Winter is …
II team
The sun is …
The cloud is …
The flower is …
The butterfly is …
9. Загадки.
It has no legs,
But just for fun.
It is always
On the run (a ball).
Red or rosy
In summer I grow.
I am a fine flower
As you know (a rose).
My beautiful tail is bushy
And the colour of it is red.
I hate the idea of being worn
Or upon your head (a fox).
If you want
To draw a straight line,
Make use of me,
For this business is mine (a ruler).
Еhis is a house
With one window in it,
Showing films
Nearly very minutes (TV set).
10. Гра «Всезнайки».
1. How many days are in a week?
2. What day is after Friday?
3. What day has a letter M?
4. How do we name a place where we study?
5. What holiday do English people celebrate on the 25 th of December?
6. Where do they put presents?
7. What do people decorate?
8. What do people sing on Christmas?
11. Підсумок вікторини.
12.Виставлення балів та визначення переможців.
T. Did you like our competition ? Now let’s have a little rest. Make a circle and dance to a happy English song.
Вікторина: «Найрозумніший» (7-8)
Вступне слово вчителя.
Dear boys and girls!
Glad to see you at our game “The Cleverest”. The participants of the game are the pupils of the 8 and 9 forms. They like English very much and today they will show us their knowledge of the English language.
Now listen to the rules of the game:
And now let me introduce the jury ...
Let's get acquainted with the participants of the game ...
THE FIRST ROUND
1. What is the first holiday in a year? a) Christmas Day
2. Where is London situated ?
3. How many parts does London consist of?
4. How often do winter Olympic Games take place?
5. Where did the first Olympic Games take place?
6. What do children have after the New Year's Day?
7. Who brings presents at night for Ukrainian children?
8. What is the most popular outdoor winter sport?
9. What is the great national sport in the USA?
10. What do spectators do at the stadiums?
11. When do we celebrate Willow Sunday or Verbna Nedilya?
12. What is the official name of Great Britain?
a) the United Kingdom of Great Britain
b) the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
c) Great Britain
13. What does «Great Britain» mean in everyday speech?
14. What is the capital of Great Britain?
I5.What does Great Britain consist of?
a) England, Wales and Northern Ireland
16. When do the Ukrainians sing carols?
Key: 1b; 2b; 3a; 4a; 5c; 6c; 7a; 8b; 9a; 10b; 11a; 12b; 13c; 14c; 15c; 16c
THE SECOND ROUND
l. What do English people usually talk about when they meet?
2. What is the commercial centre of London?
3. What is the administrative centre of London?
4. What is the seat of English Government?
5. What are Britain's national sports?
6. What is a popular cricket ground?
7. What kind of sports are brothers Klychko famous for?
8. What is the longest river in Great Britain?
9. What is the highest mountain in Great Britain?
10. Where is Scotland situated?
12. What is the largest city of Scotland?
13. Where was William Shakespeare born?
14. Where was Robert Burns born?
15. Who wrote the novel «Jane Eyre»?
16. What did Zaporizhyan Cossacks cherish above all?
Key: 1a; 2a; 3b; 4b; 5c; 6b; 7c; 8c; 9b; 10b; 11b; 12; 13a; 14c; 15b; 16b.
THE THIRD ROUND
1. Where do the English people come to meet the New Year?
2. When did the English people build Clock Tower?
3. When did the first Olympic Games take place?
4. When did the modern Olympic Games begin?
5. What kind of sports is Anna Kurnikova famous for?
6. How is the flag of the United Kingdom called?
7. How are the people who live in Scotland called?
8. What is the centre of steel industry of England?
9. What is the centre of textile industry of England?
10. What is the oldest university town in England?
11. How was Shakespeare's theatre called?
12. What was Kipling's father?
13. What tribe did the Britons belong to about 2.000 years ago?
14. Whom was Britain conquered by in the first century before our era?
Key: 1b; 2b; 3a; 4a; 5c; 6a; 7b; 8b; 9a; 10c; 11b; 12a; 13c; 14a.
Let’s have a rest.
Understand me
It’s a famous kind of a competition and four members of each team can try their abilities in miming. Take a card with a word on it and mime it to another team. Their task is to recognize the word correctly. For each correct word you’d get a point.
1. lemon 1. kettle
2. tennis 2. badminton
3. flower 3. cooking
4. to drive 4. mineral water
Making words
Do you know English alphabet well? Let’s check this in our next task. Each member of your team gets a letter. You have to listen to the words and make up them correctly near the teacher.
Ancient – nine, tie, tea, nice, ant, cat, ten, can, ice.
Find the opposites
Throwing the ball with tennis racket run to the table, do the task and come back quickly. You have to find opposites for the words.
Clever – stupid
Long – short
Hard-working – lazy
Big – small
Black – white
Fast – slow
Good- bad
Заключне слово вчителя.
Our competition is coming to the end
The score of the first team is... The score of the second team is...
So, the winner is the team... Our congratulations! Thanks a lot to all the participants of the competition.
Кросворди
на уроках англійської мови у 5-7 класах
Кросворд англійською мовою – це головоломка, представлена у вигляді сітки слів, які перетинають один одного по горизонталі і вертикалі. Родоначальником кросворду вважають три держави: Англія, США і ПАР.
Щоб зацікавити учнів до вивчення англійської мови, одним із завдань відпрацювання чи контролю вивченого лексичного матеріалу є розгадування учнями англійського кросворду. Відгадавши потрібне слово, учні вписують його в сітку англійського кросворду і тим самим відпрацьовують правопис. А зорова пам’ять допоможе запам’ятати це слово.
Crossword « A rest-day »
Translate into English and write down
1. Мультфільми
2. Спорт
3. Гратися
4. Улюблений
5. Футбол
6. Іграшка
7. Товариш
8. Дивитися
9. Гра
10. Шахи
11. Теніс
12. Подобатися
13. М’яч
Crossword « Hobby »
Translate into English and write down.
1. Плавання
2. Малювання
3. Катання на велосипеді
4. Танці
5. Читання
6. Спів
7. Риболовля
8. Колекціонування
9. Катання на ковзанах
10. Приготування їжі
11. Катання на санчатах
12. Біг
Crossword « Toys »
Translate into English and write down
1. Мавпочка
2. Конячка
3. Кораблик
4. Літачок
5. Поїзд
6. Робот
7. Грузовичок
8. Повітряний змій
9. Котик
10. Машинка
11. Кролик
12. Ведмедик
13. Черепашка
14. Барабан
15. Лялька
16. Танк
Crossword « Leisure »
Translate into English and write down
1. Дозвілля
2. Улюблений
3. Рибалка
4. Теніс
5. Хокей
6. Усмішка
7. Колекціонування
8. Комп’ютер
9. Гра
10. Плавання
11. Мультфільми
12. М’яч
13. Лялька
14. Футбол
15. Іграшка
16. Танці
17. Читання
18. Товариш
19. Малювання
20. Шахи
21. Катання на велосипеді
22. Катання на ковзанах
23. Гратиcя
Crossword « Sport and games »
Translate into English and write down.
1. Атлетика
2. Теніс
3. Футбол
4. Біг
5. Крикет
6. Гольф
7. Плавання
8. Хокей
9. Гра
10. Спорт
11. Стрибки
12. Катання на лижах
13. Катання на ковзанах
14. Бокс