Сценарій проведення тижня фізики у школі

Про матеріал
Проведення змістовного та цікавого тижня фізики у школі. У цьому сценарії є детальний план проведення заходу, який має на меті зацікавити учнів такою наукою як фізика та більш детально ознайомити із життям та відомих вчених фізиків.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Тиждень фізики у НВК «ЗШІ-ІІ ст. – ДНЗ» с.Подорожня

23.04. – 27.04.2018 р.       

 

 

Вчитель: Павлюк Н.С.

   

 

План проведення тижня фізики

123.04 Відкриття тижня фізики. Підготовка до його проведення.

2 1)24.04 Виступ учнів, присвячений науці фізиці.

2) конкурс «Фізика навколо нас»

І етап: учні 5-6 класів

ІІ етап: учні 7-9 класів

325.04 Усний журнал «Видатні фізики»

426.04 «Заходи до річниці аварії на ЧАЕС

527.04 Підведення підсумків.

 

 

 

 

 

Фізика! Яке багате слово!

Фізика для нас не просто звук!

Фізика ― опора і основа

Всіх, як є, без винятку наук!

Фізика на вулиці, фізика удома,

Коли ти в поході і граєш «у квача»,

Купаєшся у річці чи граєш ти м’яча.

Входиш в світ цей формул, графіків й законів,

З ними вже навіки, ти вже у полоні.

Тут вже творчий пошук, логіки дивне диво

Фізика ― це неповторно, фізика - це звабливо!

Як наша прожила б планета,

Як люди би жили на ній

Без теплоти, магніту, світла

І електричних подій?

Ом, Ампер, Ньютон, Паскаль,

Лєбєдєв, Попов, Столєтов

Не полічиш всіх нажаль,

Хто відкрив її секрети.

Тут Ейнштейн і Фарадей,

Резерфорд і Бор, й Гальвані.

кільки вже було ідей!

Вірю ― це ще не останні.

Галілей у цім ряду,

Архімед, Фермі, Курчатов,

Що на щастя чи біду

Приручили «дикий» атом.

Не проста наука ця,

Відкриттям нема кінця!

Цей тиждень ми присвячуємо фізиці ― одній з найдавніших наук, без якої

немислимий подальший розвиток людства, науці цікавій, захоплюючій,

могутній. Значення фізичних знань у нашому житті дійсно важко оцінити.

Недаремно академік А. Ф. Йоффе висловився про це так: «Сучасна техніка -

це перш за все фізика в різних її застосуваннях». За допомогою цих знань

сильна рука людини запустила космічні кораблі до зір, дивлячись на які,

люди кажуть: «Фізика ― це чудово!» Ми, ті хто зібрались сьогодні, говоримо:

«Фізика ― всемогутня! Вона зуміла казки зробити дійсністю!»

На цьому тижні ми ближче познайомимось з цією наукою, вченимифізиками, які зробили великий внесок своїми науковими відкриттями і

досягненнями у розвиток фізики. Перевіримо та закріпимо свої знання

розгадуючи та складаючи кросворди. Позмагаємося в КВК «Фізика навколо

нас».

Для чого людству потрібна фізика? Вчені замислюються про це не завжди.

Їм просто дуже цікаво розгадувати загадки природи. Але ж розвиток наук з

часом вимагає дедалі значніших коштів. І вони знаходяться. Чому? Та тому,

що наука приносить людству користь.

Фізика ― це не єдина наука про неживу природу. Природу також вивчають

хімія, астрономія, геологія, географія та безліч інших наук. Але в їх основі

лежить те, що вивчає фізика, яка допомогла людям оволодіти потужною

технікою та застерегти навколишнє середовище. Знання законів фізики дає

змогу поясни ти минуле й прогнозувати майбутнє.

Згадаймо імена тих, кому ми завдячуємо своїми знаннями про Всесвіт: Юрій

Кондратюк, Сергій Корольов,Архімед,Галілео Галілей, Ісаак Ньютон, Михайло Ломоносов,Шарль Кулон,Георг Ом, Александро Вольта, Блез Паскаль,Анре-Марі Ампер,

Майкл Фарадей, Дмитро Менделєєв, Альберт Ейнштейн,і багато інших учених,

які зробили вагомий внесок у розвиток цієї науки.

 

 

Фізика навколо нас

1.Живе—лежить,

Помре — біжить. (Сніг)

2.У воді родиться і води боїться.У воді росте, кохається,

Кинь у воду, то злякається. (Сіль)

3.Іде років двісті,

А стоїть на місці.

Лічить людський вік,

Та не чоловік. (Годинник)

4.Куди ступиш — всюди маєш,

Хоч не бачиш, а вживаєш. (Повітря)

5. Прозорий мов скло,

а не вставиш у вікно. (Лід)

6.Все по колу і по черзі

Дві подружки ходять вперто,

Не штовхаючись ніколи,

Кожна знає своє коло. (Стрілки годинника)

7. На вогні — мокне,

У воді — сохне. (Віск)

8.Із землі підніме й мала дитина,

9. А через хату не перекине

й доросла людина. (Пір'їна)

10. То як кавуни великі,

То як яблука малі.

Хоч не можуть говорити,

Вагу визначить змогли.(Гирі)

11.Дві сестри гойдалися,

Правди домагалися,

Ледве не побилися,

Раз — і зупинилися. (Терези)

12.Що за диво-велетень

Торкає хмарин верхівки?

Без нього не збудуємо

Багатоповерхівки. (Піднімальний кран)

1. Яка рідина найважча? (Ртуть)

3. Найлегший газ у природі. (Водень)

4. Скільки секунд в одній годині? (3600)

5. Треба розпилити колоду завдовжки 5 м на частини завдовжки 1 м.

Скільки розпилів треба зробити? (4)

6. Найменша відстань між поділками учнівської ліній ки. (1 мм)

7. Скільки разів ви повертаєте, щоб дійти від останнь ої парти фізкабінету до

кабінету директора? (Два)

8. Чому дорівнює кут заломлення? (Куту падіня)

9. Через що ви заходите до школи? (Через поріг)

1.Чорний Івашка — дерев'яна рубашка.Де носом проведе, там запис

покладе.Що знаходиться в чорній скриньці? (Олівець)

2. Не кущ, а з листочками.

Не сорочка, зшита.

Що знаходиться в чорній скриньці? (Книжка)

3.Все розкажу, хоч і без язика,

Коли буде ясно, а коли — хмарно.

Що знаходиться в чорній скриньці? (Барометр)

4.Як подивишся на нього,

Бачиш в нім себе самого

Отаким, яким буваєш,Що це, друже? Відгадаєш?

Що знаходиться в чорній скриньці?(Дзеркало)

 

Весела перерва

1. Учитель встає після екзамену з-за столу, витираючи піт з лоба: «Ну й

заморив мене цей «знавець»фізики! У білеті одні питання, а він зовсім про

інше говорить, і то не в лад. Я йому питання — він мовчить, я йому друге —

він щось мичить. Питаю вже саме-саме просте, а він тільки очима лупає. А

потім як заплаче. Ну, жаль якось стало, взяв гріх на душу,поставив «трійку».

Учень (виходить з класу після екзамену). Ох і жадний на оцінки! Такий

придира! Взяв білет, бачу — все знаю. На всі питання відповів без запинки, —

як з кулемета, — а він давай мене додатковими обси пать! Не встигне

спитать, а я вже відповідаю, друге, третє питання, — як по писаному. Ну, я ж

не ака демік, на останньому трохи зам'явся. А він відразу зрадів, що засипав

мене, і вліпив «трояк».

Тлумачний словник

«Транзистор» — напівпровідниковий прилад, який транжирить енергію.

«Тріод» — тріо «Д».

«Напівпровідник» — помічник провідника; провід ник по сумісництву.

«Напруга» — атмосфера в класі під час опитуван ня.

«Тиск» — вчитель робить запис у щоденнику; батьки перевіряють домашнє

завдання.

«Дірки» — учні, відсутні на уроці фізики; «пробіли» в знаннях.

«Рентген» — спадкові ознаки фізика; рентна пла та за гени.

«Сторонні сили» — шпаргалка; підказка на уроці; спонсор при вступі до вузу.

«Тесла» — «тесаний» учень, тобто відмінник.

«Кюрі» — пропозиція закурити; вітання курильщиків; погана звичка.

«Трибометр» — вимірювач потреб,

«Паскаль» — язикатий учень; скалозуб; той, хто дає паска.

«Ампер» — любитель перловки.

«Опір» — відсутність бажання вчити уроки.

«Резистор» — різальний інструмент; ніж.

«Тертя» — проблеми в навчанні; стосунки з бать ками після «двійки» в

щоденнику; вправи з тертуш кою.

«Соленоїд» — любитель солонощів; солоний огірок.

«Лазер» — лазутчик, розвідник; дитина, що ще не ходить.

«Маховик» — боксер; обманщик; міняйло.

«Динаміка» — наука про футбол.

«Динамік» — гравець «Динамо».

«Динамометр» — Лобановський; тренер «Дина мо».

«Ньютон» — нова мелодія.

«Центрифуга» — музичний інструмент.

«Експеримент» — міліціонер.

«Електроліз» — старенька електричка; електро монтер на стовпі.

«Катіон» — друг Каті.

«Аніон» — тезка Ані.

 

 

Видатні вчені-фізики

Нікола Тесла (1856-1943) — винахідник в області електротехніки і

радіотехніки сербського походження. Ніколу називають батьком сучасної

електрики. Він зробив безліч відкриттів, і винаходів отримавши більше 300

патентів на свої творіння в усіх країнах, де працював. Нікола Тесла був не

тільки фізиком теоретиком, але і блискучим інженером. Тесла відкрив

змінний струм, бездротову передачу енергії, електрику, його роботи привели

до відкриття рентгена, створив машину, яка викликала коливання поверхні

землі. Нікола передбачав настання ери роботів, здатних виконувати будьяку роботу.

Ісаак Ньютон (1643-1727) — один з батьків класичної фізики. Обґрунтував

рух планет Сонячної системи навколо Сонця, а також настання припливів і

відливів. Ньютон створив фундамент для сучасної фізичної оптики.

Вершиною його робіт є відомий закон всесвітнього тяжіння.

Джон Дальтон — англійський фізико-хімік. Відкрив закон рівномірного

розширення газів при нагріванні, закон кратних відносин, явище полімерії

(на прикладі етилену і бутилену). Творець атомної теорії будови речовини.

Майкл Фарадей (1791 — 1867) — англійський фізик і хімік, основоположник

вчення про електромагнітне поле. Зробив за своє життя стільки наукових

відкриттів, що їх вистачило б десятку вчених, щоб обезсмертити своє ім’я.

Марія Кюрі-Склодовська (1867 — 1934) — фізик і хімік польського

походження. Спільно з чоловіком відкрила елементи радій і полоній.

Займалася проблемами радіоактивності.

Роберт Бойль (1627 — 1691) — англійський фізик, хімік і богослов. Спільно з

Р. Тоунлеем встановив залежність об’єму однієї і тієї ж маси повітря від

тиску при незмінній температурі (Бойля — Маріотта закон).

 

Ернест Резерфорд — англійський фізик, розгадав природу індукованої

радіоактивності, відкрив еманацію торію, радіоактивний розпад і його

закон.

Альберт Ейнштейн — німецький фізик, творець загальної теорії відносності.

Припустив, що всі тіла не притягують один одного, як вважалося з часів

Ньютона, а викривляють навколишній простір і час. Ейнштейн написав

більше 350 робіт з фізики. Є засновником спеціальної і загальної теорії

відносності, принципу еквівалентності маси і енергії. Розробив безліч

наукових теорій: квантового фотоефекту і квантової теплоємності. Разом з

Планком, розробив основи квантової теорії, що є основою сучасної фізики.

Макс Планк (1858-1947) — німецький фізик, творець квантової теорії, яка

здійснила справжню революцію у фізиці. Поль Дірак — англійський фізик,

відкрив статистичний розподіл енергії в системі електронів. Отримав

Нобелівську премію з фізики «за відкриття нових продуктивних форм

атомної теорії».


Тема: Виховний захід «Чорнобиль не має минулого»

Спрямування: виховна робота 5-9 клас

 

Мета. Розширити знання дітей про Чорнобильську трагедію, наголосити про потенційну небезпеку радіації для усього живого, розповісти про ліквідаторів аварії на Чорнобильській АЕС, показати, що чужої біди немає. Вчити застосовувати у повсякденному житті елементарні радіаційно-гігієнічні навички. Виховувати любов до рідного краю, природи; виховувати у дітей людяність, доброту та згуртованість.

Обладнання. Плакат з епіграфом, виставка дитячих малюнків про Чорнобиль, книги про Чорнобильську трагедію, вирізки з газет, свічки, фонограми, присвячені цій темі.

Епіграф: Чи знаєш ти, світе, як сиво ридає полин, Як тяжко, як тужно моєму народу болить! Борис Олійник

Хід заходу

1 Ведуча: Чорнобиль… Нині це слово знає весь світ. Чорнобиль -? це мука і трагедія, це подвиг і безсилля, це пам’ять, це наш нестерпний біль.

2 Ведуча: Було собі в Україні місто Чорнобиль. Затишне, красиве. Та біля нього побудували атомну станцію. І недогледіли її. Погано збудували. Погано й пильнували.

1.Учень.Не можна про це не казати,

Мовляв, це було вже давно.

Перед очима батько-мати,

І Україна, і Дніпро.

2.Учень Не можна ні про що мовчати,

Горить тривогою чоло.

Птахи складають гімн весні,

Всміхаються до сонця квіти,

А пам’ять лине в моторошні дні,

Гудуть жорстокі дзвони квітня.

1 Ведуча: Райцентр Чорнобиль. Ця назва походить від назви різновиду гіркого полину – чорнобилки. Це назва невеличкого містечка в 130 км від Києва. Спочатку так іменувалося давнє поселення, засноване ще у Древній Русі, потім місто, а згодом – і атомна електростанція, будівництво якої розпочалося у 1971 році. У 1983 вже працювали 4 енергоблоки із запланованих шести.

2 Ведуча: Мало хто знав про чорнобривого брата сивого полину, аж поки не стався страшний атомний вибух у місті, яке зветься Чорнобиль. І тоді згадали люди, що у книзі книг – Біблії говориться про полин і пов’язану з ним страшну катастрофу: „Засурмив третій Янгол, і велика зоря спала з неба, палаючи, як смолоскип. І спала вона на третину річок та водні джерела. І ймення зорі тієї „Полин”. І стала третина води, як полин, і багато людей повмирало з води, бо згіркла вона.

1 Ведуча: Ту мирну весняну ніч на берегах Прип’яті люди ніколи не забудуть. Вона була такою тихою, такою теплою і такою ласкавою. Саме в цю ніч, з 25 на 26 квітня 1986 року, відлік часу став далеко не мирним, а бойовим і аварійним.

2 Ведуча: О першій годині 24 хвилині, коли Прип’ять, містечко атомників, спало безтурботним сном, раптово пролунав вибух і над 4-м реактором атомної електростанції гігантське полум’я розірвало нічну темряву.

3.Учень. І сталося це літа Божого

Тисяча дев’ятсот вісімдесят шостого.

Було тихо-тихо й погожо.

І сталося це літа Божого,

Яке запам’ятається кожному

Українцю навічно та просто-просто.

І сталося це літа Божого 1986-го..

1 Ведуча: 26 квітня 1986 року на четвертому енергоблоці Чорнобильської АЕС сталася найбільша катастрофа сторіччя. Це була трагедія не тільки для України, а й для всього людства. Найбільшому радіоактивному забрудненню піддались області України, Білорусі, Росії. Це територія з населенням 7,1 млн осіб, із них 3 млн дітей.

2 Ведуча: Діти, а ви знаєте, що означає слово «радіація»? Слово «радіація» походить від латинського слова «радіус», що означає «промінь». Тобто те, що рухається у просторі як промінь світла.

1 Ведуча: Аварія на Чорнобильській АЕС, смертоносне полум’я зловісної пожежі висвітило кожного, хто там працював і жив, виділило перших із перших. Вони, ризикуючи своїм життям, кинулися до реактора, аби своїми грудьми відвернути трагедію.

4.Учень. Душевні, добрі, сильні, вперті

— Змогли стихію подолать.

Комусь прийшлось назавтра вмерти,

Комусь -— ще довго помирать.

5.Учень. Бій без траншей і без окопів…

Він увійшов у пам’ять літ.

Спасли чорнобильці Європу.

А може, цілий світ.

6.Учень. Біду небачену зуміли

Від долі людства відвести,

А на чорнобильських могилах

Безмовні виросли хрести.

Звучить пісня «Чорнобиль» (перегляд відеоролика про Чорнобиль)

2 Ведуча: Відвага… Для пожежника це професійна риса, без якої ніяк не можна. Ось так тієї трагічної ночі пожежники виконували свою звичайну роботу. О ні! Це був смертельний бій, з якого хлопці вийшли переможцями. 28 чоловік двох пожежних караулів затулили собою не тільки станцію, а й Європу. 6 чоловік загинули майже відразу.

7.Учень. Ті, що згоріли в огні

В перші хвилини двобою,

Землю прикрили собою.

Як наші діди на війні.

8.Учень. Не залишили пости,

Мужньо стояли на герці.

Пам’ятник їм вознести

треба у кожному серці.

9.Учень. Безумство хоробрих —

Життя за життя.

Щоб тільки лишилися

Мати й дитя.

10.Учень. Та житиме світ —

І спів материнства,

І день-первоцвіт.

А думка людська

Пам’ятатиме вас.

А пам’ять людська

Повертатиме вас.

11.Учень Безумство хоробрих —

Де вічність і мить,

Де згасли для вас

І життя, і блакить.

 

1 Ведуча: Ось імена перших жертв чорнобильського полум’я. Усі вони молоді вродливі, мужні. Вічна пам’ять, низький уклін усім покійним від усього людства. Вічна слава героям

Діти по черзі називають імена пожежників — Володимир Правик, Віктор Кибенок, Володимир Тищура, Микола Ващук, Василь Ігнатенко, Микола Титенок.

1.Ведуча Прошу всіх піднятися і вшанувати пам’ять загиблих хвилиною мовчання

Хвилина мовчання.

… Прошу всіх сідати.

1 Ведуча: Герої Чорнобиля відомі всьому світу, їхніми іменами названі вулиці, про них написані книжки.

2 Ведуча: У важких умовах вдалося загасити пожежу, попередити її розповсюдження на інші енергоблоки… Суворий і екзамен тримали не тільки пожежники, а й транспортники, будівельники, медики, спеціальні частини хімзахисту, вертольотчики, підрозділи охорони, міліції. Усі діяли героїчно, самовіддано.

1 Ведуча: Красивою та багатою була Чорнобильська земля з її врожайними полями, садами та озерами, але тільки до квітневої ночі 1986 року. Наша пам’ять і пам’ять наступних поколінь-знову і знову буде повертатися до цих трагічних днів. Поля і луки, ліси і озера, річки і ставки Чорнобильщини тяжко уражені невидимою чорною хворобою.

2 Ведуча: Над куточком планети враз нависла чорна хмара лиха, яка почала поширюватися з блискавичною швидкістю й поливати цим лихом, як дощем, нашу рідну землю. Це страшне лихо – радіація.

1 Ведуча: Аварія призвела до небаченого забруднення біосфери, до появи на території України мертвої тридцятикілометрової зони, до радіоактивного опромінення тисяч людей.

2 Ведуча: Горе впало не тільки на Україну. Воно зачепило Білорусь і Росію. На забруднених територіях проживає близько 2 мільйонів осіб.

1 Ведуча:Атомний вибух негативно вплинув на все живе. Страшні наслідки аварії: ненароджені діти,вражені радіацією, волосся геть раптово випадає, руйнуються живі клітини, змінюється склад крові.

2 Ведуча: Людей вивозили із забрудненої зони. Важко було їм покидати свої рідні місця. Але залишитись – означало померти. Села стали спустошеними.

1 Ведуча: Вплив чорнобильської аварії на здоров’я людей дуже значний і буде проблемою не тільки для нас, а й для кількох прийдешніх поколінь. Небезпека нависла над усією планетою.

12.Учень. Людство прагне Всесвіт осягнути.

І себе у ньому зрозуміть.

А тривожне „бути чи не бути?”

Страшно над планетою висить.

13.Учень. На землі, у домі вселюдському,

Протиріч і негараздів тьма.

Будьмо,люди, обережні в ньому.

Іншого житла у нас нема.

2 Ведуча: Велике лихо спіткало нашу землю. Чорнобильська аварія стала для нас уроком, за який заплачено дорогою ціною. Тож не треба повторювати помилок, давайте берегти оточуючий світ. Нашій планеті вистачить одного Чорнобиля. Настав час усій громадськості бити на сполох, рятувати своє майбутнє, майбутнє нації.

14.Учень. За днями дні, мина повільно рік,

За днями дні – і другого немає.

Нехай же лихо наше проминає

І в світі не повториться повік.

15.Учень. Хай стане мир міцнішим у стократ

Хай над землею чисте небо буде.

Чорнобиль – попередження, набат,

Його уроків людство не забуде.

16.Учень. Жадання людства – зупинити

Безодні атомної смерч.

Ми ж сівачі, ми – сонця діти –

Спроможні зупинити смерть.

17.Учень. Спинити вибухи ракети –

Роззброїти віки і дні,

Щоб сонце мирної планети

У кожнім сходило вікні.

18.Учень. Щоб трави, колоски і віття

Вогнем не перетліли в прах,

Щоб грізне ядерне плахіття

Не спалахнуло по світах.

19.Учень. Сотні літповоленьки пролинуть,

Стронцій розпадеться і помре,-

На новому полі неодмінно

Час його, мов попіл, приоре.

20.Учень. Знов життя повернется в Чорнобиль,

Зацвітуть жоржини коло хат,

Й може, знов лелеки довгодзьобі

Виведуть цибатих лелечат.

21.Учень. Час очистить Прип’ять незглибиму,

Оживуть і луки, і сади,

Та Чорнобиль вічно берегтиме

Хрест своєї чорної біди

1 Ведуча: На цьому наш виховний захід  закінчується. Я сподіваюся, що ви не забудете історію рідного краю, пам’ятатимете імена пожежників, які пішли в небуття.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Павлюк Роман
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Фізика, Сценарії
Додано
10 березня 2021
Переглядів
2009
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку