Сценарій розробки уроку по програмі "Росток" на тему "Симетрія"

Про матеріал
Ознайомити учнів початкової школи з таким поняттям як «симетрія», показуючи,що все оточуюче належить до симетрії, закріпити знання про симетрію в природі, дзеркальну, поворотну, переносну, дзеркально - симетричні об’єкти, познайомити учнів з властивостями плоских дзеркал шляхом спостережень та дослідів,вчити дітей робити висновки.
Перегляд файлу

                                                        Конспект

 уроку з навколишнього світу за науково-педагогічнім проектом «Росток».

Тип уроку:урок узагальнюючого контролю

Клас:  3 - А

Предмет: навколишній світ

Тема:У світі симетрії

Основні цілі уроку:

а) навчальні:

  - ознайомити учнів початкової школи з таким поняттям як «симетрія»,  показуючи,що все оточуюче належить до симетрії;

- закріпити  знання про симетрію в природі, дзеркальну, поворотну, переносну, дзеркально - симетричні об’єкти, познайомити учнів з властивостями плоских дзеркал шляхом спостережень та дослідів,                 

- вчити дітей робити висновки;

б)діяльнісні:

         -засобами цікавих ігрових - ситуацій та шляхом залучення дітей до                природнього ігрового експерименту сприяти інтенсивному розвитку у   них психологічного процесу уваги;

              - розвивати уяву, спостережливість, мислення та мовлення учнів;         

              - виховувати любов до природи, допитливість.

Очікувані результати: 

а)знання:

           - знати,що таке симетрія,де вона зустрічається в природі,і в житті; 

б)уміння:

 - вміти розрізняти види симетрій:(дзеркальна,поворотна,переносна);

 - вміти знаходити і розрізняти всі види симетрії у предметах,що оточують нас              

і   в природі

Розумові операції:аналіз,аналогія,порівняння,узагальнення.

Демонстраційний матеріал:аплікації орнаменту, алфавіту,геометричних  фігур,

          предметів.

Роздатковий матеріал:шаблони метеликів,малюнки,ілюстрації казок.

  Хід уроку

І. Повідомлення теми та мотивації уроку.

Активізація пізнавальної діяльності, формування просторового уявлення в учнів.

1)Вступна бесіда вчителя.

Сьогодні ми помандруємо з вами до прекрасного світу Симетрії,зустрінемось з старими і знайдемо нових друзів. Дізнаємось багато цікавого,поринувши в чарівний світ симетрії.

А так як ми з вами живемо в Україні,багатій своїми традиціями,історією,звичаями,

то наші чарівні друзі разом з нами завітають на ярмарок.

Починаємо нашу подорож

 

Ведучий 1.

Симетрія? А що це?

Це страва чи отрута?

Коштовний диво-камінь?

Страшна потвора люта?

Ведучий 2.

Це африканський танок,

Чи лікарська рослина?

А може тиха річка

Чи гірська вершина?

Ведучий 1.

 А таємниць і загадок

У симетрії багато,

Вона нам допоможе

Порядок влаштувати.

Ведучий 2.

Якщо її закони

Поволі осягаєш,

Красу у кожній речі

 Для себе відкриваєш!

 

ІІ. Закріплення й осмислення знань.

До дошки входить королева «Дзеркальна симетрія», тримаючи перед собою дзеркальце.

 

Дзеркальна симетрія. 

Мудрець там бачить мудреця,

Хвалько – хвалька, а кінь – коня,

Вівцю там бачила вівця,

І мавпенятко – мавпеня.

Коли ж перед ним ставлять Федю Баратова,

Він бачить лише нечепуру патлатого.

Хто я, діти?

 

Всі. Дзеркальна симетрія.

 

Дзеркальна симетрія.  Правильно. Фігури, в яких одна половинка, як дві краплі води схожа на іншу, називається дзеркальною симетрією.

А ось моя маленька сестричка. Це вісь симетрії.

 

На сцену виходить дівчинка з чарівною паличкою.

 

Вісь. У одних фігур я одна.

 

До дошки виходять учні у яких зроблені з картону і поділені на вісі фігури. Дівчинка підходить до кожного і показує вісі, а діти роз’єднують фігури демонструючи одну, дві, нескінченно багато вісей.

 

У других дві, у третіх нескінченно багато. Так, що в мене багато сестер, які можуть розділити фігури на рівні половини. Це всі вісі симетрії, без них не існує «Дзеркальна симетрія».

 

 

 

До дошки виходять діти у яких зроблені з картону букви алфавіту і цифри за попереднім зразком і поділені на вісі симетрії.

 

Вісь. А ось і наші друзі, букви. Я їх теж зараз поділю чарівною паличкою.

 

Діти обігрують вірш «Куля» Т. Пушкарьової, показуючи найсиметрічніше тіло – кулю у природі.

 

Кулі, кулі, кульки,

Вас багато всюди.

Кулі, кулі, кульки,

Вас шукати буду.

Найяскравіша в світі

Он куля за віконцем.

Скажіть, ну що це, діти?

Так це ж звичайно, СОНЦЕ!

 

Ось кульки-чудеса

На пелюстках поснули.

Та це ж – рясна РОСА

Промінням посміхнулась.

 

Це слово кожен з нас

З любов’ю промовляє

На кулі живемо,

Звемо її ЗЕМЛЯ!

 

Багато в світі кульок,

Не перерахувати!

Планети та дощинки,

Та кульки для ялинки

Продовжуйте малята!

 

ІІІ. Узагальнення та систематизація знань.

Учні продовжують (клубок ниток, колобок, м’яч, сніжка, годинник, планети, кавун).

До дошки  виходить «Поворотна симетрія».

 

Поворотна симетрія.

Одного разу Круть і Верть зустрілись,

Зраділи, обнялись, покрутились,

Про справи один одного спитали,

Та трохи для годиться позітхали.

І зважили: щоб успіху добитись,

І надалі доведеться їм крутитись.

Фігури, які при повороті навколо своєї осі співпадають зі своїм зображенням мають поворотну симетрію.

Хто я?

 

Учні відповідають: «Поворотна симетрія».

 

А це мої друзі!

 

До дошки виходять дзиґа, карусель, програвач.

 

Кручусь, верчусь,

Я без упину,

Не зупиняюсь

І на хвилину.

  Дзиґа.

 

На жирафі, на коні,

Любо їхати мені!

Розступіться всі довкола,

Мчить мене чудесне коло!

  Карусель.

 

Інструментів я не маю,

Але як сто оркестрів граю,

Ще й співак, оповідач…

Хто ж я друзі?

 Програвач.

 

На сцену виходять діти з малюнками сніжинки, квіточки, тарілочки.

 

Сніжинка.

 Коли усі квіти зів’яли

На чорну землю ми упали

Милуйтесь нами любі діти,

Адже не гірші ми за квіти.

Я маю дві симетрії: дзеркальну і поворотну.

 

Квіточка.

Під ноги встеляю яскравий килим

Несу я радість людям усім

Роблю щасливими їх лиця

Бо я відома чарівниця.

Я маю теж дві симетрії: дзеркальну і поворотну.

 

Тарілочка.

Приношу людям смакоту,

Стою на кухні і чекаю,

Поки матуся приготує

А я усе це подаю.

І я маю дві симетрії: дзеркальну і поворотну.

 

На сцену виходить королева «Переносна симетрія».

 

Переносна симетрія.  Я зустрічаюсь взимку слідами на снігу, на орнаменті, на Новий рік у гірляндах.

Діти показують малюнки слідів тварин, орнаменти, гірлянди.

 

Якщо фігура зміщується сама з собою при перенесенні її по прямій, то це і є переносна симетрія.

 

На сцену виходять всі три королеви симетрії: Дзеркальна, Поворотна і Переносна.

 

 

 

IV. Підсумок  уроку.

Поворотна симетрія. Починай сестрице, Дзеркальна симетріє.

Дзеркальна симетрія. Відобразимо фігуру дзеркально.

Крок 1.

 

Тепер ти Поворотна симетріє!

Поворотна симетрія. Те, що вийшло, повернемо 4 рази.

Крок 2.

 

Переносна симетрія. Тепер я допоможу Вам сестриці. Те що вийшло повторимо 4 рази, зробимо бордюр.

Крок 3.

 

Переносимо бордюр кілька разів і утворюємо орнамент.

Крок 4.

 

Все це діти демонструють на малюнках, показуючи використання різних симетрій.

 

Дзеркальна симетрія.  

У птаха однакові крила –

Такими природа створила.

Поворотна симетрія.

Та спробуй одне змінити

І птах вже не зможе летіти.

Переносна симетрія.

Метелики, квіти, сніжинки,

Гірлянди на вітах ялинки…

Всі  3 симетрії. 

Симетрія – лад і краса –

Спроможна творить чудеса.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 3 клас, Сценарії
НУШ
Додано
15 січня 2023
Переглядів
554
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку