Урок "Людина - частина живої природи"

Про матеріал
Мета уроку. • формувати в учнів поняття, що людина - це частина живої природи; • ознайомити з частинами тіла, дати уявлення про організм як єдине ціле, розповісти про значення шкіри в житті людини; • розвивати уважність, спостережливість; • формувати навички особистої гігієни.
Перегляд файлу

Людина - частина живої природи. Організм людини. Шкіра - захисник  організму. Бережи шкіру.

Мета:

  • формувати в учнів поняття, що людина - це частина живої природи;
  • ознайомити з частинами тіла, дати уявлення про організм як єдине ціле, розповісти про значення шкіри в житті людини;
  • розвивати уважність, спостережливість;
  • прищеплювати навички особистої гігієни.

Обладнання: ілюстрації до уроку, мультимедійна дошка з проектором, учительська презентація

 

Хід уроку

I. Організація класу до уроку 

 

 

 

II. Хвилинка спостережень 

 

 

III. Перевірка домашнього завдання

Робота в групах 

 

 

IV. Актуалізація опорних знань і оголошення теми уроку  

Сьогодні на уроці ми поговоримо про людину, її відмінність і схожість з іншими живими організмами; її місце у природі; дізнаємось про органи тіла людини, зокрема про шкіру, її значення в організмі, догляд за нею, про загартування.

 

 

V. Вивчення нового матеріалу

 1. Розповідь учителя з елементами бесіди

Людина - частина живої природи. Людина водночас належить і до тваринного світу, і є членом суспільства. Люди здатні мислити, розмовляти, працювати, вони відрізняються від рослин і тварин. Вони - ніби старші брати і сестри всіх звірів і птахів. Людина посідає особливе місце в природі.

 - А чому людина - живий організм?

 - Чим на, вашу думку, вона відрізняється від інших живих організмів?

 

 2. Створення проблемної ситуації.

Ситуація 1. У кішки з'явились маленькі кошенята. Мама - кішка навчає своїх малят. Як? (За допомогою звуків, рухів)

Ситуація 2. У матері народилося дитя. Мама теж навчає його. Як? (За допомогою рухів, слів)

 - Отже людину від інших живих організмів відрізняє мова. А ще її відрізняє і те, що вона має здатність весь час думати.

 - Як же людина пов'язана з неживою природою?

 - А з живою природою?

 

 3. Колективна робота 

Складання схеми про зв'язок людини з живою природою і неживою природою

 

 

 4. Робота з підручником. Стаття "Людина - частина живої природи"

Уважно прочитайте с. 154; зробіть висновки.

 

 5. Розповідь учителя про організм людини з використанням таблиці і презентації 

 

 

Людина - складна біологічна система. Ваше тіло - це організм. У ньому живуть клітини. Ці клітини мають багато професій: одні дихають, другі перетравлюють їжу, треті розносять її по всьому організму, інші захищають організм від пошкодження. Клітини, які виконують одну і ту ж роботу, об'єднуються в органи.

 6. Читання статті с. 155 і короткий  "мозковий штурм"

То що ж таке організм людини? З чого він складається?

 7. Фізкультхвилинка

 

 8. Дослідно-практична робота. Створення проблемної ситуації  - Розгляньте своє тіло. Чим воно покрите?

 - Доторкнися до своєї шкіри. Яка вона на дотик?

 - Шкіра м'яка, гладенька, пружна. Тому вона не заважає нам рухатися. А ще вона є надійним захисником від ушкоджень всіх внутрішніх органів. Подивіться на її будову. Це лиш на перший погляд вона тоненька, як волосинка. Та, не дивлячись не це, її будова досить складна.

 

 

 

 9. Підведення підсумків про функції шкіри

 10. Гра-бесіда "Бережи шкіру" 

 

 

 11. Гра "Загартуй свій організм 

 

 

VI. Підсумок уроку

 

 

VII. Домашнє завдання:

 

 

 

doc
Додано
19 січня 2023
Переглядів
520
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку