Сценарій "Що ми знаємо про Кобзаря"

Про матеріал

В ці дні ми відзначаємо день народження найбільшого нашого поета, найславетнішого сина України – Тараса Шевченка! По всій державі (і за її межами) проходять заходи на вшанування пам’яті Кобзаря: проводяться святкові академії, конкурси читців творів Шевченка, демонструються фільми, в театрах ідуть вистави… Ми ж зараз станемо учасниками інтелектуально-розважальної гри „Що ми знаємо про Кобзаря?

Перегляд файлу

Інтелектуально-розважальна гра

„Що ми знаємо про Кобзаря”

 

 Мета гри: в наш час важко спонукати старшокласників до читання, адже маємо досить вагомих суперників – телебачення, комп’ютери, МП-3 плеєри… Прикро, бо на дев’ятий клас припадає вивчення творчості Тараса Шевченка – найгеніальнішого українського поета. Треба читати, вдумуватись у поезії Кобзаря, знати його біографію, щоб краще зрозуміти його твори. А учні, на жаль, більшість часу проводять перед екранами телевізорів чи перед моніторами комп’ютерів.

 Оскільки підлітковий вік – це час самоутвердження, формування особистості, то, зважаючи на це, пропонуємо в ненав’язливій формі  гри вивчати творчість Шевченка – позмагатися, хто краще знає долю і творчість поета.

 

 

 (Клас або актова зала прибрані відповідно до відзначення дня народження Тараса Григоровича Шевченка: портрет поета, ілюстрації до його творів, виставка різних видань „Кобзаря”. Перед початком гри звучать записи пісень на слова Тараса Шевченка.)

 

* * *

Вступне слово учителя (ведучого):

 Шановні колеги, хлопці і дівчата, дорогі мої українці!

В ці дні ми відзначаємо день народження найбільшого нашого поета, найславетнішого сина  України – Тараса Шевченка! По всій державі (і за її межами) проходять заходи на вшанування пам’яті Кобзаря: проводяться святкові академії, конкурси читців творів Шевченка, демонструються фільми, в театрах ідуть вистави… Ми ж зараз станемо учасниками інтелектуально-розважальної гри „Що ми знаємо про Кобзаря?”

 Доля і творчість Шевченка надзвичайно глибинні, і нам захотілося більше дізнатися про нього, ніж це пропонується в шкільній програмі.

І от, що ж дізналися команди, як вони підготувалися до гри, ми зараз побачимо.

 

Команда „Тарасові діти” із 9-А класу, капітан Тетяна Кізан, керівник – Костюк Василь Володимирович.

Команда Пра… внуки Тараса” із 9-Б класу, капітан Любов Довганюк, керівник – Острижнюк Галина Миколаївна.

Команда „Кобзарята” із 9-В класу, капітан Вікторія Новосельська, керівник  – Гавадзин Надія Михайлівна.

Отже, розпочинаємо гру!

 

(Команди, по 5 учасників у кожній, займають місця за столами, на яких є таблички із назвами команд; на столі обов’язково повинні лежати „Кобзарі”; учасники в однаковому одязі – наприклад, одна – у вишиванках, інша – у білих сорочках з краватками)

 

Команди, бачу, зайняли вже свої робочі місця – тоді з Богом!

Поки учасники налаштовуються на гру, я хочу ознайомити вас, у яких номінаціях вони змагатимуться:

1. Представлення команд – не оцінюється.

2.Розминка – питання на час – 0,2 бала за правильну відповідь.                         

3. Ребус – 3 бали.

4. Вірш – 5 балів.  

5. Презентація – 5 балів (орієнтовно 3 хв.). 

6. Інсценізація твору (невеликий фрагмент –3-4 хв.) – 7 балів.

7. Цікаві питання від команд + одне питання від ведучого кожній команді – по 1 балу за відповідь.

8. Змагання капітанів у 3 етапи: 

        І – назвати по черзі місця, пов’язані із долею Кобзаря і пояснити, як саме – 3, 2, 1 бал.             

       ІІ – назви творів Шевченка – 3, 2, 1 бал.  

       ІІІ – літературний чайнворд – 3, 2, 1 бал. 

 

Із умовами гри ми уже ознайомлені; ще необхідно представити журі, яке чесно судитиме нам гру: ______________________________________

Наша гра триватиме орієнтовно 1 год. 20 хв.

Але годі балакати – переходимо до змагань, бо учасникам уже не терпиться показати свою ерудицію, свій талант, свої знання!

 

Команда „Тарасові діти” – прошу учасників представитись.

Учасники команди „Пра… внуки Тараса”, представтесь, будь ласка.

Команда „Кобзарята” – прошу ваше представлення.

 

 

* * *

1 завдання:  команди повинні лаконічно обґрунтувати, чому вони обрали собі таку назву; звичайно, назва повинна мати якийсь зв’язок із Тарасом Шевченком.

2 завдання:   учасники команди відповідають швидко, без обдумування, на 20 запитань ведучого. Якщо не знають, то кажуть: „Далі”. Мають право на одну поправку в питанні. Перемагає той, хто дасть більше відповідей. Якщо відповідей однаково, то перемогу присуджується тому, хто швидше відповів.

3 завдання:  вивішуються  ребуси, і команди за 2 хвилини повинні його розгадати, а потім пояснити.             

4 завдання:  учасник із команди декламує вірш Тараса Шевченка (орієнтовно одна сторінка тексту)

5 завдання: команди представляють презентацію, яку вони підготували за творчістю Шевченка.

6 завдання:  здається, воно чи не найважче, адже наші учасники повинні зараз виступити в деякій мірі акторами – представити інсценізацію твору.

7 завдання:  команди повинні були підготувати цікаві  3 питання суперникам – або з біографії Шевченка, або з його творів.

Команда-суперник відповідає; якщо неправильно, то дається відповідь.

8 завдання:  конкурс капітанів, який проходитиме в три етапи.

 

* * *

 Наша гра підійшла до завершення, всі завдання ми виконали.

 

(Поки журі підводитиме підсумки, можна влаштувати гру із глядачами – наприклад, зачитати фрагмент і дати відповідь, з якого це твору; можна заспівати – якщо це в класі – відому пісню на слова Т.Шевченка; можна прослухати пісні…)

 

 Увага! Увага! Увага!

Надаємо слово журі.

Журі:

Отже, як ви вже і здогадуєтеся, бо і самі могли порахувати бали, переможцем сьогоднішньої інтелектуально-розважальної гри „Що ми знаємо про Кобзаря” є команда …

Але, на думку журі, у цій грі переможених нема, бо ми з вами глибше пізнали життя і творчість славетного Кобзаря, побачили і почули, якими цікавими, захоплюючими є Шевченкові  твори і  його біографія.

 

Дякуємо командам за цікаву гру, журі за об’єктивне суддівство, а вам, глядачі, за щире ставлення до учасників гри та за підтримку.

До нових зустрічей!

Читаймо Кобзаря!

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Костюк Василь
Додано
7 травня 2020
Переглядів
7379
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку