5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Сценарій. СМАК ХЛІБУ

Про матеріал
Годинна спілкування та майстер-клас з учнями 5-го класу, що проводять батьки учнів
Перегляд файлу

«СМАК ХЛІБУ»

Година спілкування та майстер-клас з учнями 5 класу

 

Мета: виховувати бережне ставлення до хліба як символу України,  повагу до праці хліборобів.

Обладнання: рушник, плакати з висловами про хліб, коровай, хлібні вироби, чай, продукція для випікання хлібних виробів.

 

ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ЗАХОДУ:

 

Звучить пісня М. Поплавського «Варенички мої»

Учитель: Доброго дня! Сьогодні ми будемо говорити про те, без чого не може прожити жоден українець. А про що саме, дізнаєтесь, відгадавши загадку.

Був зерном він у землі,

Став із сіллю на столі,

З ним їсти ми сідаємо

І гостей стрічаємо.

Учні відповідають: Хліб

 

Учениця: Що є найкраще, як хліб на столі?

В ньому є сила, родючість землі,

Вдячність, прибуток, здоров’я і лад,

Батькова хата, заквітчаний сад.

Хлібом і сіллю стрічаєм гостей,

Краєм дорогу, шануєм людей,

Хліб уособлює мирне життя,

Радість дитинства і шлях в майбуття.

 

Учитель: Хліб на столі – велика радість людям! Свіжий, духмяний, він увібрав у себе тепло сонця, всю наснагу і невтомність людської праці. Хліб! Яке щире і тепле почуття поваги викликає це слово в серці кожної людини! Споконвіку ведеться в Україні, що хліб в хаті – це багатство, сіль – це гостинність і щирість. Нашу Вітчизну з давніх-давен називають хлібним краєм, бо люди, що живуть тут, завжди були великими працелюбами, вміли гарно обробляти землю й ростити на ній високі врожаї.

 

Учитель: Сьогодні ми не лише будемо говорити і слухати про хліб та вироби із тіста, а й самі станемо учасниками виготовлення пиріжків. Допоможе нам у цьому мама _________________________, під керівництвом якої ми будемо виробляти пиріжки з капустою та картоплею. Отже, надаємо слово _____________________________.

 

Майстер – клас по виготовленню пиріжків проводить мама учня класу.

 

Учитель: Поки випікатимуться пиріжки, ми з користю проведемо час.

 

Учитель: А щоб перевірити, чи всі ми знаємо, як до нас приходить хліб пограємо у гру «А що потім?». Гру починаю я. Щоб виростити добрий урожай зерна, треба спочатку підготувати поле до посіву. А що потім?

Учні мають правильно продовжити розповідь: «Удобрити грунт». «А що потім?» - «Зорати поле»… Гра триває доти, доки не назвуть останній етап: «Хліб на столі» (передостаннім може бути «Хліб у магазині»).

 

Учень: Ось він, хлібчик духовитий,

З хрустом кірочки смачним.

Ось він – теплий, мов налитий

Щирим сонцем золотим.

 

Учень: Пахне хліб,

Як тепло пахне хліб!

Любовю трударів

І радістю земною,

І сонцем, що всміхалося весною,

І щастям наших неповторних діб –

Духмяно пахне хліб!

 

Учень: Щоб хліб, як сонце, сяяв на столі

У кожній хаті, домі та колибі,

Уклін земний працівникам землі!

І сіячам, плугатарям – спасибі!

 

Звучить пісня «Український коровай»

Учитель: Пропоную вам обєднатися у групи по 5 учнів для проведення гри «Склади вірш ». Кожна група отримує конверт із набором слів, з яких потрібно скласти вірш із заголовком

М. Познанська

Коровай

Пахне полем, колосками

Цей чудовий коровай,

В нього праця тата й мами,

Що збирали урожай. 

 

Учитель: Багато про хліб написано віршів, пісень, складено прислівїв, приказок, загадок.  Почнемо з прислів’їв та приказок.

(Діти називають прислів’я та приказки)

 

Не буде хліба, не буде й обіда.

 

Мова мовиться, а хліб їсться.

 

Аби хліб, а зуби знайдуться.

 

Хліб – усьому голова.

 

Буде хліб, буде й пісня.

 

Де хліб і вода, там нема голода.

 

На чорній землі білий хліб родить.

 

Сила від хліба, хліб від землі.

 

Коли хліб на возі – не буде біди в дорозі.

 

Як є хліб, то і до хліба буде.

 

Хліб на столі – то найбільше багатство.

 

Звучить пісня «Коровай»(дитячий голос)

 

Учитель: Пропоную послухати вірш про хліб, який написала учениця нашої школи Скотаренко Олена

 

Учениця:

Я хліб шаную ще з дитинства,

У ньому сила й труд віків,

Неначе зародилася країна

У тих полях безмежних колосків.

А пам’ятаєш, як в дитинстві,

Такий знайомий запах із печі.

Родинним оберегом наче стали

Бабусин хліб і теплі калачі.

Сьогодні це для нас вже звично

Купити хліб ми можемо за мить,

Та в цій, здавалося б, звичайній їжі

Прадавня слава і історія лежить.

Ще наші предки, що трудилися невтомно,

Вкладали душу й сили все життя,

Працюючи так віддано у полі,

Не покидали віри в майбуття.

В роки тяжкі, що голодом назвались,

Безмежна кількість людства помирала,

І спечена хлібинка всій родині

Боротися зі смертю помагала.

Шануймо хліб у цю безхмарну днину

І пам’ятаймо ці прості слова:

«Шануєш хліб – шануєш Україну,

І все хороше, що вона тобі дала».

 

Учитель: Перейдемо до загадок.

 

Восени лягло, взимку спало,

Навесні зійшло, а влітку вусатим стало. (Зерно)

 

Все життя крилами махає, а злетіти не може. (Вітряк)

 

Виріс у полі на добрій землі,

Місце найкраще знайшов на столі. (Хліб)

 

У землю кидалося,

В печі піднімалося,

На весіллі з усіма привіталося. (Зерно, тісто, коровай)

 

Олена Пчілка

Угадай, хто такий, -

Череватий та гладкий:

Чолом каші він напреться

Чи горохом геть напнеться,

Або рибу пожує –

Все поживок йому є.

А як маку десь добуде,

Молодцем тоді він буде –

В боки візьметься мерщій.

Нуте, хто вгада хутчій? (Пиріжок)

 

Не чоловік, не звір, а з вусами. (Колос)

 

В окропі кипіли,

Велику біду терпіли.

Зате нас усі хвалять,

Хоч і не всі варять. (Вареники)

 

Хоч не солодкий, та дуже смачний,

Хоч сам маленький, проте дорогий.

Сядемо обідати, – він на столі,

Люблять його і дорослі, й малі. (Хліб)

 

Олена Пчілка

І хорошая каблучка,

Тільки не на палець.

Мов би всяк утіху має,

Перстеня приймає,

Та подержить у руках –

Зараз поламає. (Бублик)

 

Що це за пан –

З тіста жупан,

Сир у жупані,

А сам у сметані? (Вареник)

 

Хвалить його кожен,

Любить його кожен.

І дня ми без нього

Прожити не можем. (Хліб)

 

 

Прокидається він рано

І пече нам хліб духмяний,

Бублики і пиріжки,

Пряники й медівники. (Пекар)

 

Учитель: Групам пропоную взяти участь у конкурсі «Склади листівку». Кожна група отримує конверт, в якому знаходяться частини розрізаної листівки, яку потрібно скласти.

Учитель: Сьогодні ми говорили про хліб та вироби з тіста, відгадували загадки, пригадували прислів’я та приказки, слухали пісні.

Тож  шануйте хліб, як найдорожчий у світі скарб. Бережіть хліб. Нехай бережливість стане законом кожної сімї, кожного із вас.

А тепер, любі діти, запрошуйте гостей до столу і самі сідайте – посмакуємо пиріжками, які ви виготовили власноруч. 

Дружнє чаювання.

 


Не буде хліба, не буде й обіда.

 

Мова мовиться, а хліб їсться.

 

Аби хліб, а зуби знайдуться.

 

Хліб – усьому голова.

 

Буде хліб, буде й пісня.

 

Де хліб і вода, там нема голода.

 

На чорній землі білий хліб родить.

 

Сила від хліба, хліб від землі.

 

Коли хліб на возі – не буде біди в дорозі.

 

Як є хліб, то і до хліба буде.

 

Хліб на столі – то найбільше багатство.

 

 


Пахне полем, колосками

Цей чудовий коровай.

В нього праця тата й мами,

Що збирали урожай.

 

Пахне полем, колосками

Цей чудовий коровай.

В нього праця тата й мами,

Що збирали урожай.

 

Пахне полем, колосками

Цей чудовий коровай.

В нього праця тата й мами,

Що збирали урожай.

 

Пахне полем, колосками

Цей чудовий коровай.

В нього праця тата й мами,

Що збирали урожай.

 

doc
Додано
29 липня 2019
Переглядів
235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку