Сценарій спортивного свята

Про матеріал
В сценарії є інформація о традиціях і культурі Стародавньої Греції, символика Олімпійських ігор.
Перегляд файлу

Розробка сценарію

тематичного дня

 

Відкриття

Малих Олімпійських ігор
Мета: а) виховна – ознайомити дітей з історією виникнення Олімпійських ігор; з культурою і традиціями Стародавньої Греції, сим­волікою Олімпійських ігор (прапор, факел); поглибити знання дітей про видатних спортсменів Ук­раїни;

б) розвиваюча - розвивати інтерес до пізнання історії спорту на­шої країни; розвивати естетичні погляди, почуття смаку, емоційної чутливості; уточнити і розширити знання дітей про такі поняття,  як  спортивні знаряддя, відзнака за спортивні досягнення;

в) виховна - виховувати любов до фізкультури та спорту, розвивати фізичні уміння та на­вички, виховувати спритність, вит­ривалість, сміливість, почуття ко­лективізму,   дружби,   взаємовиручки, бажання перемогти, прививати праг­нення до занять фізкультурою; виховувати, відчуття  патріотизму, любов до Батьківщини.

Оформлення. Декорація: «мармуро­вий храм з міста  Олімпії», на центральній стіні — 5 олімпійських кілець, фа­кел, олімпійський вогонь, олімпійський та державний прапори, низки кольорових кульок.

Хід свята

Ведуча. Добрий день, шановні гості! Ми раді вітати вас на нашому святі! Сьогодні ви станете свідками народження майбутніх чемпіонів. Зустрічайте – майбутнє України!

(Звучить фонограма пісні у виконанні Ф. Кіркорова «Чемпіон»)

1-а дитина. Не можем мы ни дня прожить без спорта!

2-а дитина. Нам сонце светит ярко с высоты!

3-а дитина. Достигнем мы всемирного рекорда!

4-а дитина. И сбудутся надежды и мечты!

( Песня «Олимпиада», сл. Б.Брусникова).

Кругом огней пленительные нимбы,

Опять помост надеждой освещен.

Ты у вершин заветного Олимпа

И свой рекорд Отчизне посвящен.

Олимпиада, Олимпиада.

Олимпиада наша впереди.

Не можем мы ни дня прожить без спорта.

Нам сонце светит ярко впереди.

Достигнем мы всемирного рекорда,

И сбудутся надежды и мечты.

Феміда.(Звучить фонограма «Пори року» Вівальді).

 Вітаю вас, дорогі діти і шановні гості! Ви мене впізнали? Я богиня Феміда – богиня правосуддя. А прийшла я до вас із самої Греції. В Греції мене всі знають і поважають, бо я завжди допомагаю людям усувати чвари, суперечки, судити змагання. А роблю я це завжди мудро і об’єктивно. Ніхто не залишається ображеним. Ось і сьогодні, дізнавшись, що у вас  відкриття величезного свята – Олімпіади, я вирішила неодмінно побувати і оцінити ваші змагання. Але спочатку я хочу дізнатися, чи знаєте ви, звідки прийшли Олімпійські ігри, з яких часів, з якої країни. Бажаєте дізнатися?

Для цього я підготувала цікаву книгу. Ось вона (показує книгу). Ця книга розповість вам багато нового і цікавого. Отже, в минуле по сторінках історії. Сідайте рівненько і уважно мене слухайте.

Було це дуже-дуже давно, коли людина думала лише про те, як їй вижити, їй необхідно було вміти швидко бігати, плавати, метати, долати перешкоди. Від уміння людини наздогнати і влучити у здобич, від здібності бути загартованим, залежала його мисливська вдача, а значить і життя. Давайте подивимось, як це було.

(Танок первісних людей)

Отже, стародавнім людям були знайомі елементи спорту – біг, стрибки, метання. Але про спорт ще не було і мови. Народився він пізніше. Батьківщиною спорту вважають Стародавню Грецію.

(Звучить фонограма «Пори року» Вівальді).

Понад дві тисячі років тому, на заході Греції, в долині річки Алфей, було містечко Олімпія. В густій зелені оливкових гаїв сяяли біломармурові храми на честь ста­рогрецьких богів Зевса (царя богів), Аполона (бога світла і сонця), Афродіти (богині краси і молодості), Артеміди.

Стародавні греки створили багато чудових легенд, які розповідають про виникнення Олімпійських ігор. Як пе­реказують легенди, ці змагання греки запозичили від са­мих богів, життя яких було сповнене війнами і супереч­ками, а також подвигами. Любов греків до змагань при­щеплювалась з ранніх дитячих років. Вже змалку вони знали секрети бою «півників», коли, підстрибуючи на одній нозі, треба було збити суперника, не втративши при цьому рівноваги.

(Інсценування «бою півників»).

Взагалі, легенд про виникнення Олімпійських ігор бу­ло дуже багато, але існує одна, найбільш правдива, яку взято за основу. Ось послухайте. Тяжкі війни розорюва­ли грецькі держави. Народ не мав спокою. Загарбники безжалісно палили і вирубували сади та виноградники, спустошували поля, руйнували будинки, храми. Люди бо­ялися виходити на вулицю, бо їх могли не тільки погра­бувати а й ще жахливіше — вбити.

(Танок воїнів).

  •                         Люди хотіли покласти кінець війнам, але не знали, як це зробити. Вихід знайшов цар Іфрит. Він звернувся до мудреця.

(Виходять Іфрит і мудрець)

Іфрит. О, великий мудрець! Що мені робити, як зберег­ти свій народ від війни?

Мудрець. Ти повинен організувати ігри, угодні богам.

Феміда. І він відправився на зустріч з воїнами.

Іфрит. Забудемо про наші чвари. А суперечки давайте розв'язувати не зброєю, а в змаганнях на швидкість і спритність. Нехай кожен грек прийде в Олімпію, де на стадіоні покаже, на що він здатний.

(Виходять)

Феміда. Ідея Іфрита сподобалась воїнам  і вони погоди­лись.

- Мир серед воїнів! Скласти зброю!

- Доторкуватись до зброї заборонялося. Порушників строго карали.

Так в Греції був встановлений звичай, завдяки якому один раз у 4 роки у розпалі воєн, всі складали зброю і відправлялися в Олімпію на ігри.

- За місяць до початку Олімпійських ігор по всій країні розходилися глашатаї сповістити про день урочис­того відкриття змагань.

Ось і закінчені усі приготування до свята, всі атлети і гості попе­реджені і запрошені на свято. На стадіоні майже 50 тисяч гля­дачів.  Про початок ігор сповіщають срібні сурми.

(З'являються трубачі і становляться збоку).

Олімпійськими  іграми  керувала судейська колегія — арбітри. А потім з'являлися атлети, до яких звертав­ся головний суддя (виходить суддя):

— Якщо ви добре підготувалися до Олімпійських ігор, якщо над вами не тяжіє  жоден  нещасний  вчинок чи лінощі, то йдіть з легким серцем. Як­що ні, повертайтеся назад.(Сідає на відведене йому місце)

Феміда. Як і інші свята, Олімпійські ігри починалися   з   урочистого  відкриття.   А відкривали   свято  красуні-гречанки.

(Танок «Сіртаки». Фонограма — музика народна).

Феміда. Стадіон шумів від захоплен­ня, бо до бою вступали найкращі ат­лети Греції. Першим видом змагань  був біг. У цьому виді атлетам потрібна    була   спритність,   швидкість, витривалість.

Другим   видом   змагань було  метання  списа.   Цим спортсменам     потрібна була не тільки спритність, а і сила.

Третім видом була боротьба. Перемогу в цьому виді приносили сміливість, спритність, краса прийомів.

Останнім видом були кулачні бої. Бійці були високі, ат­летичної статури, — справжні богатирі. Перемога в ку­лачному бою вважалась найпочеснішою на Олімпіаді.

Легкоатлетичні змагання кожних Олімпійських ігор до­повнював конкурс майстрів мистецтв. В Греції вважають, що гармонія тіла і духовного світу нероздільні.

(Танок  «Афродіта»,   фонограма  «Дива» Ф. Кіркорова).

Феміда. По закінченні Олімпійських ігор, які проіснували декілька віків, переможців усіх видів змагань нагороджували лавровими вінками.

Згодом  Грецію  завоювали римляни. Римський правитель забо­ронив проведення Олімпійських ігор. А війни все продовжувались і продовжувались. Внаслідок усіх кривавих битв постраждала знаменита Олімпія. Відродилися Олімпійські ігри лише в минулому столітті. І знову це була Греція, місто Афіни.

 

На честь відкриття І Олімпійських ігор був запалений Олімпійський вогонь, і піднятий Олімпійський прапор. Вони стали символа­ми Олімпіади,  вони означають дружбу, єдність усіх людей. Ось і до сьогоднішнього дня з'їжджаються люди з усіх куточків світу, щоб показати свою майстерність. Україна багато разів брала участь в Олімпійських іграх і неодноразово здобувала пе­ремогу.

(Звучить фонограма — Т. Повалій «По­пурі»).

Діти,   цікава  історія   Олімпійських   ігор?   Тепер, ви знаєте, звідки до нас прийшли Олімпійські ігри, про їх батьківщину, про сучасних олімпійських чемпіонів. Та ­мені потрібно повертатися у Олімпію. А на згадку, я хочу подарувати Олімпійську символіку — вогонь і прапор. Нехай їхня присутність допомагає одержати жадану перемогу.

Право пронести Олімпійський вогонь і прапор надається найкращим спортсменам нашого табору _____________________

( З  факелом і прапором діти проходять круг пошани).

Феміда. З цієї хвилини, малі Олімпійські ігри я оголошую відкритими! Змагайтеся! Перемагайте! Хай щастить, вам, любі діти! А мені вже час... До побачення!

(Феміда виходить із залу).

(Вбігають клоуни).

Клоуни М’ямлик і Шустрик оглядають святково прибрану залу, знайомляться з присутніми, з'ясовують куди вони потрапили, що тут відбувається. Клоуни починають вдавати з себе справжніх чемпіонів, своїми словами і діями роблять антирекламу спорту. Але діти їх не підтримують, клоуни, щоб вияснити, які ж діти любителі спорту, вирішують влаштувати їм невеличку вікторину. Вони запитують у дітей.

1. Які ви знаєте види спорту?

2. Хто такий чемпіон?

3.Чим нагороджують чемпіонів?

4. Які ви знаєте спортивні знаряддя?

            5. Які ви знаєте спортивні передачі? 
Дійсно, діти вже багато знають про спорт. Клоуни і четвертинки цього не знали. Вони вирішують також займатися спортом, і брати участь у малих Олімпійських іграх разом з присутніми дітьми.             

 

До залу вбігає Фізрук з свистком.

Фізрук. Хто тут погано говорить про спорт?

Клоуни. Вибачте, ми більше так ніколи не будемо гово­рити. Ваші діти нам багато розповіли про спорт. Адже ми і не підозрювали, що це так важливо і цікаво. Дозвольте і нам з вами займатися!

Фізрук. Спробуйте! Ви будете задоволені.

  •                       Команди, шикуйсь!

(Команди шикуються одна проти іншої).

 Мої діти знають, що...
Дитина.

Лиш один рецепт на світі

 Всім-усім підходить дітям —

 Коли спорт полюбиш,

    Сильним, спритним будеш.

 Всі. Сильним, спритним будеш.

Дитина. Всім відомо — це чудово,

Коли кожен з нас здоровий!

 Тільки треба знати:

Всі. Як здоровим стати.

Фізрук. Наші діти всі спортивні, сильні, швидкі, спритні. А це тому, що у нашому таборі фізкультура на першому місці. Доведемо це, діти? А наші змагання бу­дуть судити арбітри — наші гості.

 Команди,   шикуйсь!   Вітаємо  команди!

   Команда «Чемпіон».  Капітан команди —  ... 

  Команда «Лідер».Капітан команди — ...

— УРА!

  • Першим видом змагань оголошую:

1. Кенгуру (стрибки наввипередки із затисненим м’ячем між ногами)

2. Біг на 50 м

3. Біг на скакалках(20 м)

4. Стрибки в мішках

5. Перетягування канату

6. Павучок (біг наввипередки у позі павучка)

 

Фізрук. Ну ось і закінчуються наші малі Олімпійські ігри. Тепер просимо наше журі підвести підсумки зма­гань. Слово надається головному судді змагань.

 (Виступ. Підсумок змагань).

Фізрук. Діти, сьогодні на нашому святі переможених немає, бо перемогла дружба!

(Вручення командам вимпелів:

  •                              «Найдружнішій команді Малих Олімпійських ігор табору «Назва»
  •                              «Найвеселішій і найнаполегливішій команді Малих Олімпійських ігор табору «Назва»)

(Звучить фонограма пісні «Олимпийский мишка»).

1

 

doc
Пов’язані теми
Фізична культура, Сценарії
Додано
18 лютого 2019
Переглядів
711
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку