Сценарій ток-шоу «Спортивна спадщина рідного краю»
(майстер клас)
Мета:
Обладнання:
Перебіг заходу
(1-й слайд – ток – шоу. Виходять ведучі під музику)
Ведуча: Доброго дня шановні гості! З вами Юлія Облакова та Оксана Білоус в ТОК-ШОУ «За здоров’я» (Слайд -2 )
Ведуча: І тема сьогоднішнього нашого ефіру «Спортивна спадщина рідного краю».
(Слайд )
Ведуча: В наш час формування особистості учнів та молоді проходить в умовах зародження нових соціальних відносин і цінностей. У дітей з’являються інші пріоритети, не схожі на ті, до яких звикли ми з вами.
В часи молодості наших дідів та батьків масовий спорт був ідеологією. Трішки пізніше фізичне виховання втратило виховну позицію в суспільстві. На наш погляд, сьогодні спорт знову може стати методом виховання здорового духом та тілом молодого покоління патріотів. Адже щоб вирости патріотом держави, потрібно в першу чергу з повагою ставитись до свого власного здоров’я та фізичного розвитку. Здорова країна – це здорова дитина.
Ведуча: Спорт та фізична культура – стимулюють розвиток таких якостей особистості, як рішучість, наполегливість, самодисциплінованість. Тренування та змагання виховують у дитини впевненість, цілеспрямованість, витривалість. В серці зароджується жага до перемоги.
Ведуча: Нещодавно ми побували на Одещині та відвідали Олександрівську загальноосвітню школу м. Чорноморська.
Олександрівка – перша назва Арнаутовка. Заснована в 1798 році. Історія села цікавить вчених вже більше 150 років. Як відомо тут проживали греки, тому можливі такі догадки, що мужності і відваги в українській крові додає жителям грецьке коріння.
Тому саме тут ми вирішили перевірити як насправді зароджується перша любов дитини до спорту. І в ході нашого експерименту стало відомо, що в школі багато дітей, які займаються різними видами спорту. Хтось із них уже досяг якихось перемог, хтось тільки почав свої першу кроки. Можливо хтось в майбутньому стане відомим спортсменом, а хтось буде пишатись своїми досягненнями просто в кругу сім’ї. Але коже із них ввійде в спортивну історію рідного селища.
Ведуча: Уже за мить ми зустрінемося з наймолодшими учнями цього навчального закладу, які дуже полюбляють уроки фізичної культури! Впевнені - буде цікаво, тому не відволікайтесь!
(Музика,, виходять учні початкової школи, слайд)
Ведуча: Шикуйсь! Струнко!
Ведуча: Подивіться, яка краса! Всі в формі. Повністю готові до занять фізичною культурою.
Ведуча:
Хто здоровий, той сміється
Все йому в житті вдається
Він долає всі вершини –
Це ж чудово для людини
(учні сідають)
Ведуча: Школа життєвий простір дитини, в якому вона знаходиться 70 % свого часу, тому саме цей заклад повинен сприяти активному фізичному розвитку учня.
Серед різноманітних засобів фізичного виховання в Олександрівській школі на уроках широко використовуються рухливі ігри, забави. Граючись, діти опановують життєво необхідні рухові навички і вміння, розвивають сміливість, волю, кмітливість, повагу до суперника та інші людські якості. Під час рухливих ігор у дітей зароджується перша жага до руху.
Ведуча: кожна гра починається з вибору ведучого. Тож давайте згадаємо, які лічилки знають наші гості.
Ведуча: (звертається до дітей) А може ви зіграєте в якусь гру із глядачами із залу? (діти грають з вчителями у гру «Струмок», музика).
Ведуча: Одеська область славиться своїми футбольними клубами. Не виключенням є і Олександрівські діти. Починаючи з перших шкільних років вони з радістю біжать на шкільний стадіон та грають у футбола. Впевнені, що не останню роль в виборі цього вибору спорту відіграє перший їх спортивний наставник – вчитель фізичної культури. Тим паче, як виявилось, прямо в школі працює секція футболу.
Ведуча: Запрошуємо до студії юних футболістів.
Ведуча: Ми продовжуємо нашу програму, і наступним сюжетом буде виступ учениці 7-А класу Архипової Олени. Будьте уважні.
Ведуча: Олена, багато хто вважає, що циркова студія це більш творчий гурток. А як вважаєш ти, чи можна ці заняття назвати спортом?
Ведуча: Опитування показало, що учні школи успішно займаються різними видами спорту:
А це заслуга не лише батьків, а й вчителів спортивно-оздоровчого напрямку, які постійно залучають дітей до різноманітних змагань шкільного та міського рівнів. Вчасно помічають здібності дитини та можуть допомогти кожному обрати свій вид спорту.
Ведуча: особливо радує те, що вчителі фізичної культури та основ здоров’я працюють в одному напрямку та намагаються досягти єдиної цілі.
(презентація спортивної роботи школи).
Ведуча: якщо провести опитування, то майже в кожному класі, є учні, які з гордістю розповідають про свої досягнення. Якщо зібрати їх всіх до купи то місця в цій студії буде замало, тому в гості ми запросили лише деяких.
(заходять учні з грамотами та медалями)
Ведуча: Чому ви почали займатися спортом?
Ведуча: А ще приємніше те, що деякі із них уже зараз хочуть передавати свої знання та вміння іншим. Так Малиновський Євген мріє стати тренером.
Ведуча: дослідження показують, що такі діти згодом стають прикладом для односельчан та підростаючого покоління. Школярі хочуть бути схожими на них. В нас в студії випускники Олександрівської школи.
Ведуча:
Ведуча: на жаль наші спортсмени звичайні люди, у когось навчання, хтось уже працює, тому в студію змогли прийти лише одиниці.
Ведуча: і останній гість нашої студії це наш спортивний журналіст, а за сумісництвом жителька Олександрівки та учениця Олескандрівської школи Коржан Олександра.
Журналіст: Доброго дня. Як показали мої дослідження непоганим прикладом для підростаючого покоління Олександрівки можуть стати їх вчителі та односельчани. Під час збору інформації для даного проекту, мною було проведено опитування вчителів та деяких місцевих тренерів. Було цікаво дізнатися, що добра половина педагогічного колективу в минулому спортсмени. Кожному опитуваному було поставлено три запитання:
Питання 1.
Яким видом спорту ви займались і чому саме такий вибір?
Питання 2.
Чи були у вас перемоги і які?
Питання 3.
Побажайте щось майбутньому поколінню.
Увага на екран.
(презентація)
Тетяна Василівна Опар, вчитель фізики:
Сальникова Анастасія Ігорівна, вчитель іноземних мов:
Гладка Марія Іванівна, вчитель математики:
Попова Наталя Олександрівна, вчитель географії:
Облакова Юлія Валеріївна, вчитель основ здоров’я:
Веремейчук Леонід Васильович, вчитель фізичного виховання та ЗВ:
В шкільні роки я займався футболом. В інституті – я займався футболом. А от доросле життя відкрило переді мною нові горизонти – я займаюсь великим тенісом.
Хрульова Олена Федорівна, вчитель російської мови та літератури:
Багмат Тетяна Анатоліївна, вчитель історії:
Грищук Корнелія Георгіївна, вчитель технологій:
Фролова Тетяна Іванівна, вчитель української мови та літератури:
Рябенко Олександр, тренер циркової студії, цирковий артист:
Рябенко Ольга, тренер циркової студії Оександрівського БК:
Останнім героєм нашого опитування став учень рідної школи Холмогоров Вадим. Його звичайно ще не можна віднести ні до вчителів, ні до тренерів, хоча хлопець мріє тренувати дітей, але все таки це одна із наших зірочок. Вадим розпочинав свій спортивний шлях із футболу, як і багато наших юнаків. Це, звичайно, був вибір батьків, тому в той час він був ще дитиною. Згодом Вадим захопився футболом і просто не бачив без нього свого життя, але спортивні травми вміють рушити надії, тому юнаку довелося перейти на греблю на байдарках і каноє.
За короткий час (менше року) Вадим здобув багато перемог:
Найбільше досягнення – Вадима став членом збірної Одеської області.
Він познайомився з великими людьми, такими як Юрій Чебан (олімпійський чемпіон 2012,2016 років). Вадим просто обожнює своїх кумирів і намагається дотягнутись до їх рівня. Хлопець поділився з нами своїми враженнями від першої зустрічі з Юрієм: « Коли я зайшов до нього в квартиру, я дуже боявся. Боявся, тому що він справжній чемпіон. Не знав, що я йому скажу і як він відреагує. А коли Юрій Чебан пожав мені руку, я був на сьомому небі від щастя. Ці відчуття передати не можливо. Ми довго спілкувалися. Він дав мені поради на майбутнє і розповів яке майбутнє мене чекає, якщо не зупинятись на досягнутому.»
Вадим отримав премію міського голови міста Чорноморська, як один із кращих спортсменів міста.
Ми пишаємось, що навчаємось в одному класі з такою людиною. Наш однокласник хоч і не дуже сильний в навчанні, але побажав підростаючому поколінню не лише займатися спортом, а й навчатися. Вадим впевнений, що навчатись потрібно завжди.
Вадиму побажаємо успіхів, а самі спробуємо зібрати до кучі всіх молодих зірок спорту селища Олександрівка. Ми не можемо стверджувати, що кожен із них дійшов до майстра спорту, але вони багато працювали і в свій час засвітились на обрії:
Ми впевнені, що цей список набагато більший та з кожним роком буде поповнюватись новими іменами, тому що в наших дітей є гідний приклад.
Бажаємо нашим односельчанам наслідувати приклад кращих і досягати своїх цілей!
Ведуча: Дякуємо Олександрі. Ми впевнені, що спортивна спадщина це не обов’язково олімпійські чемпіони чи майстри спорту. Спортивна спадщина – це звичайні учні та випускники, які власним прикладом надихають на перемоги. Саме ці діти в майбутньому приведуть до спортивних секцій своїх братів та сестер, а потім і дітей та внуків. Саме вони не задумуючись будуть відвідувати спортивні свята в школі та з задоволенням приймати в них участь не залежно від віку. Спорт не обов’язково має бути великим. В першу чергу він має біти масовим.
Ведуча: Щоб дуже гарно виступати, потрібно здоровий спосіб життя мати.
(Слайд )
Ведуча: Життя – це здоров’я, скористайся ним.
Ведуча: Життя – це краса – милуйся нею.
Ведуча: Життя – це мрія, здійсни її.
Ведуча: Життя – це цінність, цінуй його.
Ведуча: Життя – це скарб, бережи його.
Ведуча: Життя – це пісня, доспівай її.
Ведуча: Життя таке чудове, не загуби його.
Ведуча: Це твоє життя! Бережи своє здоров’я!
Ведуча:
Бо здоров’я – це прекрасно,
Здорово, чудово, ясно.
І доступні для людини
Всі дороги і стежини.
До нової зустрічі. З вами були Юлія Облакова та Оксана Білоус в програмі «За здоров’я».