Сценарій свята « Бал увічливості»

Про матеріал
Сценарій свята « Бал увічливості» із ссилкою на використану літературу
Перегляд файлу

                                        « Бал   увічливості»                                                          

 

( Звучить мелодія польки. Танцюючи під музику, на сцені з’являється Веселинка.)                                                                                       

 

Веселинка. Доброго дня, друзі! Я – Веселинка. Називають мене так тому, що дуже люблю співати, грати, а понад усе подорожувати! Де я тільки не була! В Англії- не була, у Франції – не була, в Америці – теж не була. Та дарма… Проте я була у Мультляндії, у Веселяндії, а сьогодні разом з вами хочу помандрувати…До речі. А ви мандрувати любите?                                                    

 

Діти. Так!                                

Веселинка. Тоді ми помандруємо на бал до чудової країни…До якої? Ви згодом самі здогадаєтеся.  У цій країні не буває ні сварок, ні бійок, ні суперечок… Чому? Та тому, що ми, її жителі, дуже ввічливі люди. У спілкуванні користуємось чарівними словами. Зараз до вас завітають Принц і Принцеса з цієї країни.                      

 

Принц:  «Здрастуйте!» - мовлю за звичаєм.     

               «Доброго дня!» - кожному зичу я.

               «Доброго дня!» - людям бажаю.    

                «Доброго дня!» - гостей вітаю.           

                І посміхаються у відповідь люди! 

                Добрі слова ж бо для кожного любі!    

Принцеса: Сійся – родися

                   Ніжне « Будь  ласка»,

                   Вдячне «Спасибі»,

                   «Вибач» тремтливе –

                    Слово у серці,

                    Як зернятко в ниві.

Принц: «Доброго ранку»,

              Світлої днини!» -

               Щедро даруй ти

               Людям, дитино.

Принцеса: Шукай краси, -

                   Добра шукай!

                   Вони є все,

                    Вони є всюди…

Принц: «Будь ласка», «Спасибі» і «Будьте здорові» -

               Слова необхідні й корисні у мові.

               Приємно їх чути і в  школі, і вдома,

                Від мами, від вчителя й просто знайомих.     

Принцеса: Тож радьмо: частіше їх, друзі, вживайте,

                   Даруйте сміливіше радісний настрій.

                   І кожен свій день, як завжди, починайте

Зі слів «Добрий ранок», « Вітаю!», «Здрастуй».

1 Мушкетер: Із глибини віків до нас

               Слова вітання заглядають.

               Вони нам зичать кожен раз,

                Що добрі люди всім бажають.   

2Мушкетер: Це цікаво знати! Давайте поринемо в історичне минуле.  Дізнаємось   про вітання різних країн і народів.            

 

  • Жителі Тибету вітаються, піднімаючи головний убір правою рукою, а ліву закладають за вухо та ще й язика показують.
  • В японців є три типи поклонів: низький, середній, легкий. Японський школяр, зустрічаючи вчителя, вклоняється середнім поклоном, а потім щоразу – легким.
  • Жест піднятої руки відомий ще з Стародавнього Єгипту. Люди, які зустрічалися, піднімали праву руку відкритою долонею вгору, показуючи, що у них немає каменя, списа, вони неозброєні.
  • Найважче маленьким африканцям. Того, хто працює, вони вітають «акуше», чужинців – «аквалейо», хто втомився – «акуаре», мандрівників – «акурін».        

3 Мушкетер: З давніх часів і дотепер під час вітання люди обмінюються      

                     різними рухами. Декотрі  вклонялись, інші – підносили руку до

                     чола, четверті – торкалися носами, п’яті – показували язик. А в

                     Україні – клали руку на груди і вклонялися. І в наші дні вітають-

                     ся по – різному: тиснуть руки і просто кажуть добрі слова.

4 Мушкетер: Спільне в привітаннях те, що означає: «Ти мені приємна люди-

                       на. Знай, що я тебе поважаю. Я тобі бажаю всього найкращого:

                       здоров’я, миру, щастя. Ось що означають прості слова “Доброго

                       дня», « Доброго ранку», «Ми раді вас бачити».

    ( Учні співають на мелодію пісні В.Шаїнського «Голубий вагон».)

 

Всім бажайте гарних слів багато.

На здоров’я, на все добре вам.

«Хай щастить» - бажаєм в будні й свята,

«На добраніч!» - для татусь і мам.

Приспів:

«Всього найкращого!», «Усього найкращого!»,

«Бувайте здорові!» - кажемо в цю мить.

«Щасти вам!», «Усіх благ!» - зичимо на всі дні.

«Всього найкращого!» - хай весь час звучить.

 

Учень: Якщо ви ввічливі й культурні,

             Привітні, чемні, шанобливі, 

             Не будьте грубі і похмурі,

              Вживайте ці слова красиві.

 

Учні (разом).Вузлики напам’ять.

         (Промовляють по черзі).

  • Вітання – це слова, які люди вимовляють під час зустрічі.
  • Не відповісти на вітання в усі часи в усіх народів вважалося невихованістю й неповагою.
  • Першим вітається молодший зі старшим, чоловік із жінкою, учень з учителем.
  • Перш ніж звернутися до незнайомого із запитанням, слід з ним привітатися.
  • Слова вітання треба промовляти чітко, ясно.
  • До близьких, знайомих, друзів звертатися на ім’я, приязно усміхаючись.
  • Вітаючись, треба дивитися на людину, до якої звертаєшся.

 

Веселинка: Друзі, я щойно підслухала розмову двох казкових героїв,

                    яка мене вразила. Відгадайте загадку і назвіть цього героя.

 

           «До школи прямує хлопчак дерев’яний,

             Чомусь потрапляє у цирк полотняний.

             Відома ця книжка тобі, чи не так?

             В пригодах яких побував цей хлопчак?»( Буратіно).

- Давайте усі разом послухаємо її.

 

Інсценівка: «Чому образився П’єро?”

 

Мальвіна: (привітно):  Добрий день, діти!

Буратіно (бурчить під ніс): Здрастє!

Мальвіна: Чого ти такий сумний, Буратіно?

Буратіно: Сумний і все! Чого тобі від мене треба?

Мальвіна (образившись): А чому ти так мені відповідаєш? Адже я хочу довідатись, що з тобою трапилось. Може тобі потрібна допомога?

Буратіно: А що я тобі такого сказав?

Мальвіна: Нічого особливого, але ти так зі мною говориш, що неприємно слухати і відповідати.

Буратіно: Ну й що з того? Кому не подобається – нехай не розмовляє.

Мальвіна: Буратіно! Що це за тон!

Буратіно: Звичайнісінький! Чи ж я сварюсь на тебе?

Мальвіна: Я помітила, що ти часто розмовляєш таким тоном не тільки з друзями, але і з татом Карло!

Буратіно: Подумаєш – тон! Може я іноді і висловлююсь дещо голосно та дратливо…

Та товариш я хороший, веселий, допомагаю всім, звеселяю. Тільки не всі мої жарти розуміють. Ось, наприклад, вчора іду і бачу: П’єро послизнувся та як бовкнеться на землю. Я,звичайно, розреготався та запитав його: «Ну, як приземлився?» А він образився та пішов. І що я йому поганого сказав?

Мальвіна (звертається до дітей): Діти, поясніть, будь ласка, Буратіно, чому образився П’єро. Чому йому неприємний жарт Буратіно? (відповіді дітей)

Буратіно: Та ж хіба я один так говорю та жартую? Я вчусь у школярів. Он як вони самі розмовляють. Є такі, що навіть називають один одного брутальними словами, дражняться. Давай не будемо думати, хто гірше всіх поводиться, а проте, будьмо кращими! Чи ж добре я придумав?

Мальвіна: Дуже добре! Слід завжди пам’ятати, що від доброго слова людям стаж тепліше, а від злого – дружба може зруйнуватись. Недарма в народі кажуть: «Слово лікує, слово калічить». Тож давай будемо добрими, ввічливими.

Веселинка: Ви побачили, що казкові герої можуть бути неприємними,   неввічливими. Але багато героїв досить ввічливі, у них можна повчитися. Тож вітайтеся, як у казках, а в яких – назвіть самі.

 (Учні читають в особах уривки з казок.)

 

  • Здорова була, дівчино! – каже Котигорошко.
  • Здоров був, парубче! Та чого ти сюди зайшов: прилетить змій, то він тебе з’їсть. ( «Котигорошко»).

 

  • Було це восени. Біжить лисичка польовою дорогою та й зустрічає Їжака.                                                                                                                       – Добрий день, Їжаче-небораче! – крикнула Лисичка.                                       – Здорова була, Лисичко- сестричко, - відповідає Їжак. («Три міхи хитрощів»).

 

  • Раз у неділю баба напекла пиріжків з маком. А Лисичка підкралась та й ухопила пиріжок з вікна. Виїла мачок із пиріжка, а в пиріжок наклала сміттячка. Прибігла до пастухів:                                                           - Здоров, хлопці!                                                                                                     - Здоров! (« Про Вовчика – братика  і Лисичку – сестричку»).

 

    Сидить дідова донька у хатці. Біжить Вовк.                                                        – Дівонько, відчини!                                                                                              

Дівка відчинила. Входить Вовк.

  • Здрастуй, дівонько!                                                                                                -Здрастуйте!  («Дідова і бабина донька»)                    

-Чи помітили ви, діти, що герої казок вітаються?

        Учень: Традиції України -

                      Це святе прадавнє диво.

                     Вчися, кожная дитино,

                     Вітатися шанобливо.  

 

  • Наш народ з глибини віків був мудрим. Він складав багато прислів’їв і приказок. Зверніть увагу, скільки доброти в цих шедеврах..

 

      ( Учні виходять по одному й промовляють.)

  • Хто людям добра бажає, той і собі має.
  • Великий рости, щасливий будь, себе не хвали, другого не гудь.
  • Від краю до краю добра всім бажаю.
  • Жити вам поживати та добра наживати.
  • Носити вам не переносити, возити не перевозити.
  • Сійся, родися, жито-пшениця, всяка пашниця!
  • Хай щастить вам, люди добрі, хай пісні летять за обрій, щира дружба стане на рушник.
  • Будь здорова, як вода, весела, як весна, робоча, як бджола, багата, як земля.
  • З роси й з води на щастя, на здоров’я!

 

       Учень: За науку – цілуй батька й матір в руку.

                    Як гарно ці слова звучать,

                    Усмішка на обличчі сяє,

                    Коли дитинонька мала

                    Слова подяки промовляє.

       ( Учні виходять по одному й промовляють.)

  • Дякую!
  • Дуже вдячний!
  • Спасибі! 

      Учні співають на мелодію пісні В.Шаїнського «Голубий  вагон».

 

     Добре слово вилікує з часом,

     Вдячне слово – теплий промінець.

     Дякую! Спасибі! – кажем разом,

      Хто це робить – справжній молодець.

      Приспів:  

    Дякую! Дякую! Дякую! Дякую!

    Дякую Богові і спасибі вам!

    Дякую! Дякую! Дякую! Дякую!

    Треба так казати всім чемним діточкам.

 

Учень: Справжня ввічливість починається є родини, з ваших слів до мами, до тата, дідуся, бабусі, братика. А навчить вас бути такими наша принцеса Чемності. Послухайте її поради.         

 

Принцеса Чемності: Прокидайся!

    Й тільки сонце встане,

    Тихенько до віконця.

    Ти підстав свою долоньку

    Під промінчик ніжний сонця.

    Прибери мерщій в кімнаті

      Й чистим, вмитим до сніданку

       Привітайся до матусі:

       Рідна, з добрим ранком!

       І щоб день минув не марно,

       З усіма поводься гарно!

 ( Сценка « Поради»)

   Вбігають Шапокляк і Незнайко.

Веселинка: Якщо ви ввічливі, чемні, заходьте!

 

Шапокляк: О! Ще й які ввічливі!

                    І правила знаємо.

                     Не вмивайтеся ніколи

                    І не мийте навіть рук,

                    Непотрібне це заняття,

                     Не вартує стільки мук!

Незнайко: Знов замурзаються руки,

                   Шия, вуха, все у вас,

                    То навіщо сили  витрачати

                     І даремно гаяти час? 

Шапокляк: Стригтися також не варто

                    Та й резону в тім нема,

                     Бо однаково на старість

                     Облисіє голова.

Незнайко: Без запрошення йди в гості,

                   Не вітайся там ні з ким.

                   І нізащо слів « Будь ласка»

                    І « Пробачте» не кажи.

Веселинка: Чи підходять нам такі поради? Звичайно, ні. Думаю, що наші        

                    гості хотіли нас розсмішити, викликати усмішку.

Учень: Ніщо не дістається нам так дешево і не цінується так дорого, як ввічливість. Ознакою ж доброзичливості є щира посмішка. Посмішкою дякують, винагороджують. Добра посмішка – символ людяності і згоди.

1клоун: Хвилина здорового сміху замінює мені цілу склянку сметани! 

              ( Сміється)

2клоун: Смійся в день 100 разів і більше – веселун живе найдовше! 

 

Веселинка: Тож даруйте один одному посмішки і гарний настрій, а ми  подаруємо вам пісню.

( Діти виконують пісню на муз. з кінофільму « Сім старих і одна дівчина»)

                             « Здійсніть чудо»

 

         Не знайдеш на карті

         Ти таку країну,

          Де живуть у дружбі

          Дорослі й малюки,

     Але ця країна,

     Ніби та перлина.

     Неодмінно відшукаєм ).

      З вами ми її.  )-2р.

 

      Повернись праворуч,

      Повернись ліворуч,

      А тепер сусіду щиро усміхнись,

      Якщо поруч друзі,

      У широкім крузі,

      Ти ніколи не сумуй, ніколи не журись.

 

     Не знайдеш на карті

     Ти таку країну,

      Де живуть у дружбі

     Дорослі й малюки,

     Але ця країна,

     Ніби та перлина.
     Неодмінно відшукаєм)

     З вами ми її.) – 2р.

 

  • Веселинка: - Якими ми уявляємо вихованих хлопчиків і дівчаток? 

Побажання:

Хлопчики – дівчаткам.

          -  Чесно кажучи, на ввічливу, охайну, добру дівчинку і подивитись      

приємно! Такі дівчатка трішки схожі на казкових принцес.

         -   Ввічливі дівчатка дуже делікатно розмовляють: не кричать, не спере-      

чаються, не вимовляють грубих слів.

  • Ввічлива, добра дівчинка – справжня господиня в домі: вона помиє

посуд і підлогу, допоможе бабусі почистити картоплю, напоїть молоком кошенятко.

  • І звичайно кожен по-справжньому ввічливий хлопчик з радістю готовий дружити з такою дівчинкою.

Дівчатка, будьте принцесами!

 

Дівчатка – хлопчикам.

         - Гарному хлопчикові хочеться бути схожим на казкового лицаря або  

            принца. Він завжди ввічливий з усіма дівчатками.

         - Ввічливий хлопчик обов’язково поступиться місцем дівчинці або     жінці в трамваї або в автобусі.

        - Ввічливий хлопчик обов’язково допоможе дівчинці зняти пальто, по-

          дасть кімнатні капці мамі й бабусі, допоможе їм у домашніх справах.

  • Хлопчики, будьте лицарями!

( Хлопчики запрошують дівчаток на танок.)

 

Звучить  Полонез Огинського.

 

Давайте пограємо у гру « Добавлянка». Вона допоможе нам перевірити, як ви

слухали, які були уважні.

  • Вибігаю я на ганок 

І кажу всім:…( Добрий ранок).

 

  • Розтане навіть льодяна глиба від слова теплого… ( Спасибі).
  • Зазеленіє навіть пень, коли почує… ( Добрий день).
  • За смачний обід скажемо мамі… (Спасибі або дякую).
  • Зайчик увічливий і чемний, зустрівши знайому людину, каже:… (Добрий день, добрий вечір.)
  • А ось коли сварять за пустощі, ми кажемо… (Будь ласка, вибачте).

  Послухайте вірш і скажіть, чого не знає Ясочка.

              З ліжка Ясочка зіскакує,

               До батьків гукає:

  • Дякую! Потім, з’ївши свій сніданок, 

Проказала:

-Добрий ранок! ( Треба ввічливі слова було поміняти місцями).

   1учень: До смаку усім сніданок

                  З привітанням « Добрий ранок!»

    2учень: Щиро скажеш ти « Привіт!»-

                   Усміхнеться цілий світ.

     3учень: Слово «Дякую!», мій друже,

                    Свідчить, що ти ґречний дуже.

      4учень: « Вибачте» - магічне слово –

                     Скрасить ввічливу розмову.

       5учень: Якщо дружиш ти з  «будь ласка»,

                      То життя неначе казка.

       6учень: Щоб призначити побачення,

                     Кажем друзям: «До побачення!»

        7учень: Ну а щоб зустрітись завтра,

                      Ми прощаємось: « До завтра!».

          8учень: « На добраніч!» у розмові

                         Сни дарує кольорові.

         Разом: Всім за ці слова сердечні

                     Будуть люди щиро вдячні.

 

       Учениця: Якщо хочеш, друже,

                         Щоб тебе любили,

                         Чемним і привітним будь!

                         Не роби другому,

                          Що тобі не миле.

                          Правило це мудре,

                          Друже, не забудь!

          Використана література:

  1. «Початкова освіта» №27-28 (267-268) липень 2004р.
  2. « Осінь та зима щедрі на свята» І.С.Лісіцина, Харків «Гімназія» 2012р.
  3. «Абетка етикету спілкування»Є.В.Івашина, Л.Ф,Ткачук, Київ Магістр-s,1998р.
  4.  «Загадки» Тернопіль, «Підручники посібники»2001р.
  5. «Початкова освіта» №30-31 (174-175) серпень 2002р.
  6. «Початкова освіта» №31 (319) серпень 2005р.
  7. «Початкова освіта» №17 (689) травень 2013р.   

 
          

 

 

 

doc
Додано
24 лютого 2019
Переглядів
918
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку