Виховний захід "Дерево міцне корінням, а людина - друзями"

Про матеріал
Виховний захід для учнів початкової школи. Мета:Розкрити значення дружби в житті людини; навчити дітей правильно вибирати друзів, спілкуватись і товаришувати; виховувати почуття дружби, колективізму, звичку уважно ставитися до товаришів; уміння бачити хиби у своїй поведінці й виправляти їх.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                     для учнів    3 класу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                

 

 

 

 

 

 

 

 

Розкрити значення дружби в житті людини; навчити дітей правильно вибирати друзів, спілкуватись і товаришувати; виховувати почуття дружби, колективізму, звичку уважно ставитися до товаришів; уміння бачити хиби у своїй поведінці й виправляти їх.

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель:

     Любі діти, сьогодні ми гостюватимемо у Країні Дружби і Товаришування. Скільки б іграшок, книжок, розваг у тебе не було, але без справжнього друга сумно і нецікаво. Адже тільки з другом можна поділитися радістю і смутком, поговорити про все, що цікавить, весело погратися.

 

Учень:

На світі все буває:

і сніг, і дощ,і вітер.

Буває злива навіть

тоді, як сонце світить.

Буває, втратять колір

всі квіти у саду.

Лиш не бува ніколи,

щоб друг тебе забув.

А як забуде раптом

тебе твій друг –

то що ж:

ніякий він

не справжній,

а просто так –

ніщо!..

 

Діти виконують пісню «Справжній друг»

                                  І

Дружба віддана не зламається,

Не розклеїться від дощу і хуг.

Друг в біді не лишить,

Щирим словом втішить –

Отакий він, незрадливий,

Справжній друг!

                                  ІІ

Ми посваримось і поміримось

«Нерозлий вода!» - кажуть всі навкруг.

Вдень чи в ніч негожу,

Друг мені поможе,-

Отакий він, незрадливий,

Справжній друг!

                            ІІІ

Друг завжди прийде мене виручить.

Він не жде подяк і не жде послуг!

Будь комусь в пригоді

В будь-якій негоді –

Отакий він, незрадливий,

Справжній друг!

 

Учитель:

  Багато учнів в нашому класі. І всі такі різні. І дівчата не схожі між собою, і хлопчики. Та ще ж і дівчата не схожі на хлопчаків, а хлопчики на дівчаток.

Ото так.

А все це зветься клас.

І щоб клас був дружній, треба, щоб кожний хлопчик і кожна дівчинка цього хотіли,прагнули до цього.

  • А як ви гадаєте, наш клас дружний? Це чудово! А дружбу треба берегти, як зіницю ока.
  • Чи вмієте ви берегти дружбу?
  • Розкажіть як?

1-й учень. Я довіряю товаришеві в усьому, бо знаю, що недовірою його ображаю.

2-й учень. Від товариша в мене немає таємниць.

3-й учень. Що вимагаю від товариша, то насамперед вимагаю від себе.

4-й учень. А я ставлюся до товариша так, як хотів би, щоб він ставився до мене.

5-й учень. До друга треба уважно ставитися, не сваритися, намагатися зробити для нього щось хороше, ділитися з ним усім.

6-й учень. Я радію за успіхи товариша, разом з ним переживаю невдачі.

7-й учень. Коли з ним посварюся, першим намагаюся помиритися.

8-й учень. Зупиняю товариша, коли він робить щось погане.

9-й учень. У мене є багато друзів. З ними мені весело, цікаво. Ми

співчуваємо і допомагаємо один одному,вітаємо з днем народження, разом вчимося і відпочиваємо.

10-й учень. Важливо, щоб між учнями класу були доброзичливі стосунки. Адже тоді так добре і легко вчитися!

 

Учитель:

  1. Я переконана, що дружба – велика сила.
  2. Спиняю кожного, хто намагається зруйнувати дружбу в колективі.
  3. Дружба в колективі – це правдиве, чесне й приязне ставлення один до одного.
  • Чи всі учні дбають, щоб клас був дружний?

 

Діти виконують пісню «Хлоп’ятка і дівчатка»

                                      І

Ровесниці, ровесники,

Дівчатка і хлоп’ятка,

Гуртом співать чудесно нам,

Гуртом книжки читати.

 

Приспів:

Дівчатка, хлоп’ята.

Хлоп’ята, дівчатка.

Так хороше у класі в нас!

Ми дружно всі разом вчимося,

І ми будемо дружити весь час.

 

                                     ІІ

Дзвінок нас кличе весело.

Сусіди ми по партах –

Ровесниці, ровесники,

Хлоп’ята і дівчата.

 

Приспів:

Ровесниці, ровесники.

Хлоп’ята і дівчата.

Ми дружимо, і приспів цей

Нехай звучить спочатку.

 

Учитель:

Вибір друга – дуже важлива справа. Справжній друг завжди:

  • Зрозуміє тебе;
  • Зрадіє твоїм успіхам;
  • Допоможе в біді.

 

Учень:

Що зробити, щоб удвічі

видавався торт смачнішим?

Що зробити, щоб удвічі

кожен день для вас побільшав?

Щоб і радість і щатя

вам не було – аж ніде діти?

А немає тут секрету:

треба з другом поділитись!

 

Виконується пісня «Дружба – это не работа»

1.Если друг не смеётся

Ты включи ему солнце,

Ты включи ему звёзды –

Это просто.

Ты исправь ошибку,

Превращая в улыбку,

Все грустинки и слёзы –

Это просто.

 

Припев:

Воскресенье, суббота

Дружба – это не работа.

Дружба – это не работа.

Есть друзья, а для них

У друзей нет выходных.

Есть друзья, а для них

У друзей нет выходных.

 

2.Если свалится счастье

Подели его на части,

И раздай всем друзьям –

Это просто.

А когда будет надо

Все друзья будут рядом,

Чтоб включить тебе солнце

Или звёзды.

 

Припев:

3.Если каждый друг по кругу

Другу протянет руку

То будет видно в иллюминатор

Дружба – это экватор.

Если каждый друг планеты

Другу ромашкой помашет,

То станет ясно,

Дружба – это планета ромашек.

Припев:

Учень.

Навчала мама Колю:

  • Ти щедрим бути вчись,

Цукеркою смачною

Із другом поділись,

Сестричці за обідом

Дай кращу половинку,

Вгости пташину хлібом

І нагодуй тваринку.

  • Все, мамо, розумію,-

Їй Коля відповів.

І згодом кицю Мілю

Лимоном пригостив.

Сестричці Катеринці

Дав книжки половину,

А птахам в годівниці

Поклав халви торбину.

Друг Вітя хвилювався:

  • Ой, що ж ти наробив!

А Коля дивувався:

  • Ну чим я завинив?

 

Гра «Так чи ні»

 

Учитель:

Я зараз читатиму різні твердження про дружбу. Якщо ви згодні із ними, говорить «так», якщо ні – мовчить.

  • Дружба залежить від довіри.
  • Дружба залежить від одягу.
  • Дружба залежить від характеру.
  • Дружба залежить від вихованості.
  • Дружба залежить від уміння тримати слово.
  • Дружба залежить від зачіски.

 

Виконується пісня «Вместе весело шагать»

Припев:

Вместе весело багать

По просторам, по просторам, по просторам

И конечно припевать

Лучше хором, лучше хором.

 

 

1.Спой-ка с нами перепёлка – перепёлочка.

Раз – иголка, два – иголка будет ёлочка.

Раз – дощечка, два – дощечка будет лесенка.

Раз – словечко, два – словечка будет песенка.

 

Припев:

 

2.В небесах горит полоска, заполощится.

Раз – иголка, два – иголка будет ёлочка.

Раз – дощечка, два – дощечка будет лесенка.

Раз – словечко, два – словечка будет песенка.

 

Припев:

 

3.Нам счастливую тропинку выбрать надобно

Раз – иголка, два – иголка будет ёлочка.

Раз – дощечка, два – дощечка будет лесенка.

Раз – словечко, два – словечка будет песенка.

 

Припев:

 

Учитель.

Товариськість, дружба – важливі показники вихованості учнів. У вашій поведінці багато спільного, але є й відмінність. У колективі треба бути скромним. Легко, радісно жити пліч - о- пліч із тими, хто не акцентує уваги на невдачах інших, не хизується своїми успіхами, а найгірше – авторитетом, службовим становищем батьків. Престижними речами (модним одягом, магнітофоном, фотокамерою, комп’ютером, телефоном тощо).

 

Інсценування вірша «Справжні подруги»

Другокласниця Людмила

вранці мамі заявила:

  • Все, до школи я не йду,

я не стерплю цю біду.

Щастя скінчено моє,

адже в Рити джинси є.

і тепер зі мною Рита

відмовляється дружити.

Мама:

  • Ви ж були найкращі друзі,
  • Так, але сказала Рита,

Поки буду я ходити

Не у джинсах, а в спідниці,

їй не хочеться дивиться.

Мамо, дружбу виручай,

Джинси і мені придбай. –

Мама спершу подивилась

На похнюплену Людмилу.

Потім мовила:

  • Діла!

Ви справжні подруги! –

й пішла.

Тепер скажіть і ви мені:

  • Це справжні подруги чи ні?

 

Виконується пісня «Песенка друзей»

1.Как так получилось, что сошлись дороги.

Вовсе не похожи, но сошлись в одну.

Если вдруг в дороге грусть тебя встревожит

Знай, что я с любовью руку протяну.

 

Припев:

Если вдруг несчастье на тебя нагрянет

А – а – а – а …

Если на реснице заблестит слеза – а – а – а…

Знай, что сквозь туманы

Я с любовью гляну

Осторожно в самые глаза.

Но  если … (повторяется припев)

 

2.С другом можно плакать, можно и смеяться.

С другом можно просто сидя помолчать.

Кто сказал, что с другом можно не считаться.

Друга, первым делом, надо уважать.

 

Припев:

 

3.Разве друга ищут, разве выбирают.

Друг к тебе приходит просто невзначай.

Да и другом разве каждого считают.

Недруга от друга надо от личать.

 

Припев:

 

Гра «Правда навпаки»

 

(Учитель читає незвичайні вислови. Щоб перетворити їх на приказки та прислів’я, учні мають дібрати до кожного слова слово з протилежним значенням).

 

  1. Ворога ховай, а заховаєш – покинь. (Друга шукай,а знайдеш - бережи)
  2. Вороги забуваються у радості.(Друзі пізнаються в біді).
  3. Новий ворог гірший за трьох старих. (Старий друг кращий за двох нових
  4. Не скажу тобі, хто мій ворог, - ти не скажеш хто я. (Скажи мені,хто твій друг, - я скажу, хто ти)
  5. Не перевіряй срібло водою, а ворожнечу – радістю.(Перевіряй золото вогнем, а дружбу бідою)

 

Учитель.

  • Діти згадайте прислів’я й приказки про дружбу.

 

  • Друг пізнається в біді.
  • Коня пізнаєш в їзді, а  людину – у дружбі.
  • Якщо друзі у злагоді, то й робота йде на лад.
  • Найбільша з наук – дружба.
  • У дружбі не має меж.
  • Сонце зігріває повітря, друг – душу.
  • Друзі – дзеркало один для одного.
  • Хороший друг міцніший від кам’яного муру.

 

Робота в парах.

 

(Прислів’я розрізано на окремі слова. Скласти прислів’я, пояснити значення).

 

  • Дружба та братство – дорожче багатства.
  • Без вірного друга велика туга.
  • Дерево міцне коріння, людина друзями.
  • Друга шукай, а знайдеш – тримай.
  • Друг – боягуз гірше ворога.
  • Дружба – найбільший скарб.
  • Дружній череді і вовк не страшний.
  • З ким поведешся, від того й наберешся.

 

 

Виконується пісня «Дождик босиком…»

 

1.Дождик босиком по земле прошёл.

Клёны по плечам хлопал.

Если ясный день – это хорошо.

А когда наоборот – плохо.

Если ясный день – это хорошо.

А когда наоборот – плохо.

 

2.Слышно, как звенят в небе высоко.

Солнечных лучей струны.

Если добрый ты, то всегда легко.

А когда наобород – трудно.

Если добрый ты, то всегда легко.

А когда наобород – трудно.

 

3.С  каждым поделись радостью своей,

Рассыпая смех звучно.

Если песни петь, с ними веселей.

А когда наоборот – скучно.

Если песни петь, с ними веселей.

А когда наоборот – скучно.

 

Учитель.

Дружба не може бути міцною, якщо в ній немає місця чесності,

взаємоповазі, принциповості. Друг завжди допоможе в біді, захистить, підтримає. Але запам’ятайте: «Хто друга в біді залишає, той сам у біду потрапляє». Ніколи не залишайте друга в біді!

 

Читання вірша Г. Бойка «У лісі»

                  (Читає учень)

Лиш сонечко літає

Забарвило схід,

Загін школярів

Пішов у похід.

Сьогодні повинні

Юннати

Колекцію листя

Зібрати.

До лісу, до лісу

Їм стелиться путь.

В загоні два друга

Івасі ідуть.

В загоні два друга

Івасі, -

Обидва в четвертому

Класі.

І в лісі удвох,

Ті Івасі були.

Далеко – далеко

Вже хлопці зайшли.

Та раптом хрустіння

Почули –

Щось нібито сіре

Майнуло.

Івась, як побачив,

 

Із криком: «Вовки!»-

Він друга залишив,

А сам навтьоки.

Побіг і спіткнувся,

І впав у ярок,

І лоба набив

Об дубовий пеньок.

Лежить наш Івась

І зітхає.

Аж чує: товариш

Гукає.

За хвилю товариша

Ніжна рука

Уже доторкнулась

До лоба дружка.

Він рану Івасю

Бинтом пов’язав

І щиро отак

Боягуза спитав:

  • Ти, певно, прийняв

З переляку

Собаку?

Як вовка боїшся,

То дома сиди.

Як вовка боїшся,

І в ліс не ходи.

Хто друга в біді

Залишає, той сам у біду

Потрапляє!

 

Виконується пісня «Если с другом вышел в путь»

                                             І

Если с другом вышел в путь,

Если с другом вышел в путь.

Веселей дорога.

Без друзей меня чуть – чуть,

Без друзей меня чуть – чуть,

А с друзьями много.

 

Припев:

Что мне снег, что мне зной,

Что мне дождик проливной,

Когда мои друзья со мной.

Что мне снег, что мне зной,

Что мне дождик проливной,

Когда мои друзья со мной.

Ля – ля – ля - ля – ля – ля – ля – ля – ля – ля,

Ля – ля – ля - ля – ля,  ля – ля – ля – ля – ля – ля – ля – ля – ля

 

ІІ

Там где трудно одному,

Там где трудно одному

Справлюсь вместе с вами.

Где чего – то не пойму,

Где чего – то не пойму

Разберём с друзьями.

 

Припев:

 

ІІІ

На медведя я, друзья,

На медведя я, друзья

Выйду без испуга.

Если с другом буду я,

Если с другом буду я

А медведь без друга.

 

Вчитель.

Другом ми називаємо того, кому довіряємо. Де немає повної відвертості, не може бути й дружби. У всіх людей, які нас оточують, є певні недоліки. Хто хоче мати друга без недоліків,той залишається без друзів. Ось чому не може бути міцної дружбі без того, щоб люди пробачили один одному. Іноді у стосунках виникають непорозуміння, які можна подолати тільки разом.

 

Виконується пісня «Не секрет…»

1.Не секрет, что друзья не рас тут в огороде.

Не продашь и не купишь друзей.

И поэтому я так бегу по дороге

С патефоном  волшебным в тележке своей.

 

Припев:

Под грустное мычание,

Под бодрое рычание,

Под дружеское ржание

Рождается на свет.

Большой секрет для маленькой,

Для маленькой такой компании,

Для скромной такой компании,

Огромный такой секрет.

Ля – ля – ля – ля ….

 

2.Не секрет, что друзья это честь и отвага,

Это верность, отвага и честь.

А отвага и честь – это рыцарь и шпага.

Всем глотателям шпаг никогда их не съесть.

 

Припев:

 

3.Не секрет, что друзья в облака обожают

Уноситься на крыльях и без.

Но бросаются к нам, если нас обижают.

К нам на помощь бросаются даже с небес. 

 

Припев:

 

4.Не секрет, что друзья удирают вприпрыжку.

Не хотят на цепочке сидеть.

Их заставить нельзя ни за какую коврижку

От безделья и скуки балдеть.

Припев:

Робота в групах. Гра «Конституція дружби».

(Учасники гри учитель поділяє на дві команди. Кожній команді дають  аркуш паперу й олівець. Завдання командам – за дві хвилини придумати як найбільше добрих законів дружби. Перемагає команда, яка придумає найбільше законів.

  Потім усі разом вибирають найважливіші закони із тих, що запропонували команди, і, записавши їх на одному аркуші, залишають у класі.)

Орієнтовний список законів:

  • Завжди прислухатися одне до одного;
  • Не брехати одне одному;
  • Не кривдити та не обзивати одне одного;
  • Завжди підтримувати одне одного;
  • Не залишати одне одного в біді;
  • Завжди чинити по справедливості;
  • Завжди поступатися одне одному;
  • Допомагати одне одному.

 

Вчитель.

 

  • Ось і добігло до кінця наше свято. Я сподіваюсь, що ми будемо жити в мирі і злагоді. Тож нумо один одному допомагати, товаришувати.

І все в нас буде гаразд. Коли разом збираються друзі, то їм хочеться поділитися своїми думками, мріями, так?

 

Бліц – інтерв’ю.

 

(учитель ходить по класу з мікрофоном і ставить запитання учням).

 

  • А чи хочете ви подружитися ще з кимось у нашому класі?
  • Про що ви б хотіли розповісти сьогодні своїм знайомим, батькам?
  • Скільки друзів ви б хотіли мати?
  • А для чого людині потрібен друг?
  • Як треба поводитися з друзями?
  • Чи добре мати друзів?
  • Що треба робити, щоб дружба була міцною?
  • Ми тепер з вами одна дружна сім’я. а зараз свої потаємні думки ви напишете на промінчиках сонечка. Ми їх збережемо до кінця навчального року. А в травні наступного року ми повернемося до цієї розмови і подивимося, чи справдилися ваші мрії та бажання на цей навчальний рік.

 

(учні на промінчиках записують відповідні тези до сюжету кожного малюнку з дошки, прикріпляють магнітами на дошку до сонечка. Наприклад: не буду жадібним; буду ділитися з друзями тим, що в мене є;

Навчуся вибачати друзям їхні помилки; не буду заздрити тощо.)

 

Лунає музичний супровід пісні про дружбу

 

Учень.

В небі сонечко всміхається,

заглядає в клас,

Промінцями кожного торкається,

наче зраджує всіх нас!

 

Учениця.

Я всміхаюсь сонечку:

  • Здраствуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці:

Хай вона росте!

Я всміхаюсь дощику:

  • Лийся, мов з відра!

Друзям усміхаюся,

Зичу їм добра.

 

Діти виконують танець «Дружба»

 

Учитель.

Пам’ятайте: з гарним товаришем легше у біді, веселіше в радощах. Будьте зажди ввічливими з товаришем, допомагайте йому, завжди ділитися з ними усім необхідним, виручайте за потреби.

 

Сказав мудрець:

  • Живи, добро звершай,

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізняє від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара:

ЛЮДИНА ПОЧИНАЄТЬСЯ З ДОБРА!

 

Виконується пісня «Улыбка».

 

1.От улыбки хмурый день светлей.

От улыбки в небе радуга проснётся.

Поделись улыбкою своей

И она к тебе не раз еще вернётся.

 

Припев:

И тога навернена

Вдруг запляшут облака,

И кузнечик запиликает на скрипке.

С голубого ручейка начинается река.

Ну, а дружба начинается с улыбки.

 

 

2.От улыбки солнечной одной

Перестанет плакать самый грустный дождик.

Сонный лес простится с тишиной

И захлопает в зеленые ладоши.

 

Припев:

 

3.От улыбки станет всем теплей

И слону и даже маленькой улитке.

Так пускай повсюду на земле

Буд-то лампочки включаются улыбки.

 

Припев:

 

Учитель:

  • Дорогі учні! Будьте чемними, дружними, поважайте один одного. Виручайте з біди. Щоб всім у класі жилося весело і цікаво. Дотримуйтесь прислів’я: «Один за всіх, і всі за одного ».
doc
Додав(-ла)
Литвинюк Таїса
Додано
25 лютого
Переглядів
157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку