Сценарій містить цікаві сценки з казковими героями та старшокласниками. В сценарії використовуються пісні, жарти, презентації цифр. Може бути використаний вчителями та педагогами-організаторами.
Сценарій свята «Посвята в школярики»
Тема: «А ми вже - школярі!»
Мета: Формувати бажання більше знати, розвивати здібності й таланти дітей, формувати естетичні смаки. Виховувати бажання старанно й наполегливо вчитися. Виховувати повагу до вчителів та однокласників .
Святково прибраний клас, казкові букви , Буквар, малюнки цифр, фонограми пісень, костюми казкових героїв, ребуси з цифрами, замальовки-плутанки, відзнаки для першокласників.
Ведуча
Стрічай, вся родино, чарівне суцвіття –
Дітей своїх рідних у школі.
Сміливо веди їх у тисячоліття
У щасті, з любов’ю до волі. (заходять першокласники)
Ведучий
Ось перед вами перший клас:
Такі іще малята.
Сьогодні будемо ми їх
У школярі приймати.
Доброго дня, наші друзі маленькі.
От ви вже й учні, прийшли в перший клас.
Раді вітати вас в школі, рідненькі,
Щиро, з любов’ю приймаємо вас.
Ведуча
У гомінку і веселу родину,
В класну сім’ю, де ми — учні і клас.
В світлу й чарівну дитячу країну,
Де научають всіх розуму нас.
Ведучий
Тут нам дарують знання й мудрість жити,
Вчать працювати й любити книжки.
Будемо мріяти в школі й радіти,
Вчитися будемо всі залюбки.
Ведуча
Труднощі теж доведеться долати,
Бо до науки — тернисті шляхи.
Тут ми повинні науки вивчати,
Це знадобиться усім у житті.
Першокласники:
Кидає промінці у клас.
Такої радості ніколи
В житті ще не було у нас.
2.Тож радійте, друзі, з нами,
Бо сьогодні свято в нас –
Нам, маленьким шестирічкам,
Школярами стати час.
3.Як були ми дошкільнята,
То ходили в дитсадок.
А тепер вже інший час –
Бо зустріла школа нас.
4.Прощай, дитинства любий світ.
Нас жде життя цікаве, нове.
До навчання нас усіх
Ласкаво просить рідна школа.
5.Прийміть же нас в шкільну сім’ю,
Допоможіть нам добрим словом,
Згадайте молодість свою,
Як вперше ви прийшли до школи.
6.А ми цікаві й запальні,
До всього хочем придивитись.
Віднині чемні школярі
Із вами поруч будуть вчитись.
7.У цьому році перший раз
Пішов я в школу в перший клас,
І першим в класі з того дня
З’являтись став до школи я.
8.Дивуються навколо друзі,
І мама, і тато:, —
Чому це ти до школи
Так любиш поспішати?
9.Бо хочу, щоб у класі
Учительку щоразу,
Щоранку і щодня,
Стрічав найпершим я.
10.Та що там і казати!
Я вчительку мою
Тепер, як маму й тата,
Ріднесеньку люблю.
11.Хвилювався, як ніколи!
Хвилювався я весь час!
Бо тоді я йшов до школи
Перший раз у перший клас.
12.Наче весела родина,
Всі ми зайшли в світлий клас.
Отоді і почалося
Нове життя у нас.
13.Перша парта,
Перший дзвінок,
Перший підручник
І перший урок.
14.А зараз з гордістю
Сказати можем ми:
Разом.
Ми вже не дошкільнята,
А ми вже – школярі!
Учениця:
Щодня стрічає рідна школа,
Чекає нас «ранкове коло»,
Розваги, ігри, букварі.
Пісні і вправи все нові,
Лічилки, мультики і жарти,
Змагання в групах, лего, карти…
І скоро не впізнаєте ви нас,
коли закінчим 1 клас!
Учень:
Ми старанні, працьовиті,
Всі веселі і завзяті.
Ось послухайте, як вміють
Першокласники співати.
(Пісня про школу)
Звучить пісня «Як чудово в школі» Н. Май
Заходять Двійка, Лінь , Кішечка
Двійка:
Я дуже гарна дівка,
Зовусь я просто Двійка.
У ледарів завжди я
В щоденнику живу.
Люблю я погуляти,
погратись і поспати,
А от уроки вчити
я зовсім не люблю.
Навіщо ті уроки?
То ж купа замороки!
А краще вже поспати чи трохи погуляти,
Піти на дискотеку чи «паті» замутить.
Ви чуєте, школярики, то ж ви зовсім не вчіться
В усіх наступних класах зі мною подружіться!
Виходить, потягуючись «Лінь»
Лінь:
Мене звуть просто – тітка Лінь.
Я з Двійкою дружу.
Я – Лінь хороша, бо дітей жалію,
За ними я ходжу, як їхня тінь, (імітує рухи, йде за дитиною)
Для них готую спокій і безділля.
Дитиночку приспати – так люблю!
Хай будуть ручки в неї білі, наче з вати!
З дітьми я разом їм, охоче сплю,
Не требам діткам лишньої мороки,
Ідіть, як котики сліпенькі, навмання.
І не ходіть ви в школу більш ніколи.
Бо нащо вам оті знання,
Як можна обійтись без школи!
говорить Киця
Киця
Мур-няу!..
Хто це галас тут здійняв?!.
Знову цей Павлик! ( підходить до нього)!
Треба знать тобі ті букви?
Краще грайся, розважайся
І нічим не переймайся…
Літери? Це просто дивно!
І кому вони потрібні?
У– горбате, А – нерівне..
Ну а цю… Не треба й вчити! (показує на літеру «Ц»)
Я без них не знаю лиха
І гуляю у дворі!
З мене приклад всі беріть
І уроки не учіть!
ФОНОГРАМА «НУ ЩО СКАЗАТЬ?»
Киця співає пісню на мотив «Что сказать»
Безтурботно пісні я співаю,
І гуляю сама по собі,
Ваших клопотів, люди, не знаю,
І спокійно на серці мені.
Я красива, струнка і весела,
Я подобаюсь друзям своїм,
Серед кішок усіх – королева,
І крім «Віскас», нічого не їм.
Ну що сказать? Ну що сказать?
Жила б і не тужила,
Якби ж от дітям розум дать,
Щоби урок не вчили…
Ну що сказать, ну що сказать?
Хай добре знають всюди:
Кому потрібні Букварі?!
Та викиньте їх, люди!
Киця намагається викинути Буквар , але її відганяє Павлик та інші
– Геть звідси, ледацюги.
Ми завзято будем вчитись
І нам нічого лінитись,
Будем букви ми вивчати ,
щоб вміти все читати.«Двійка» і «Лінь» втікають, звучить
весела мелодія, прибігає Капітошка
Капітошка
Капітошка я малий,
Я у хмарці народився.
Я дуже спритний і швидкий,
Ось і школі опинився.
Як зайшов у 1клас,
То скажу вам чесно, друзі,
Мені сподобалось у вас,
Бо тут затишно, як у лузі.
І діти гарні, працьовиті
І вміють вже дружити,
І всі вони талановиті –
Хотів би я тут жити!
Та вже до хмароньки пора,
Тож, друзі прощавайте,
Учіться гарно з Букваря
Й на мене знов чекайте!
Вчитель:
Зачекай, Капітошко, ще не тікай, ми тобі веселу пісеньку заспіваємо, ти ж любиш слухати пісеньки?
Діти співають пісню «Диби, диби»
Першокласники:
Любим веселитись,
Іноді пустуєм трошки,
Вмієм і трудитись.
Ми не будем сумувати,
ми цікаві і рухливі –
хочем все на світі знати
бо ми – одна сім’я,
і другові допомогти зумієм.
Бо кожен виручить – і ти , і я
Вмієм дружно працювати
І розкажемо всім дітям –
Не потрібно сумувати.
разом з нами посміхнись !
Щоб знати все про рідний край.
як пташкам допомогти.
І задачу розв’язати.
фігури, лінії, предмети.
складемо їх і порівняємо
і можем вам презентувати
презентація цифр.
Ведуча.
Молодці, малята!
Цифри добре знаєте,
А про букви вивчені
щось розкажете чи заспіваєте?
(співають «Пісеньку про голосні»)
Конкурс «Веселі Капітошки» (див. додатки )
Учні 5 класу:
Ми всі так щиро вам бажаєм
Доріг щасливих і дзвінких,
А школа радісно приймає
Першокласників таких.
Учіться, діти, залюбки,
Гартуйтесь і міцнійте,
Читайте з захватом книжки
І про майбутнє мрійте.
Учень 5: Якщо будуть в вас невдачі –
Не журіться і не плачте.
Вмійте труднощі здолати,
Вмійте добре працювати.
Учень 6: Допитливим, цікавим будь,
Не споглядай байдуже.
В Країну знань велику путь
Долай уперто, друже.
Учень 7: Щоб знання хороші мати –
Треба розум розвивати,
Гостре око, слух, терпіння
І тоді прийде уміння.
І про тебе, в сам кінець,
Люди скажуть «Молодець!»
(Танець для першокласників виконують п’ятикласники)
Ведуча.
Щоб було ще веселіше
Гостям всім на святі,
Ми смішні шкільні пригоди
Хочем розказати.
Першокласник:
Учитель питає: — Де зошит? — Забув...
Спасибі скажіть, що хоч сам я прибув.
Сестричка і мама біжать на навчання,
А татко зі мною зоставсь, як звичайно.
Мене у садок він за звичкою взяв,
Швиденько завів, перезув, причесав.
Сказав: — Біжи з дітками грайся, синок.
— Татусю, та ж я маю йти на урок!
Забули ми зошит, забули букварик,
Який же із мене тепер вже школярик?
Затям собі, татку: щоб не забувати,
Ще звечора сумку будеш готувати!
Інсценування усмішок
* * *
— Володю, підемо після школи грати у футбол?
— Не можу, я повинен допомогти таткові готувати мої уроки.
* * *
— Іринко, а хто за тобою сидить?
— Я не знаю, бо вчителька казала, що обертатися назад не можна.
* * *
Учень: Батьки-чомучки
Ну і мама! Ну і тато! Наче справжні дошколята!
Нічогісінько не знають, Смішно і сказать комусь.
Бо щодня мене питають Лиш одне: чому й чому?
- Ти чому образив Віту?
- А чому отримав двійку?
- І чому прийшов так пізно?
- Та чому в шкарпетках різних?
- Ти чому такий непослух?
- А чому не стелеш постіль?
- Ти чому це вірш не учиш?
- А чому портфель без ручки?
- І чому такий синець?
Ох, настане мій кінець! Не поясниш їм ніколи –
Хоч би й дуже захотів...
Треба їх віддать до школи –
Хай питають вчителів.
учениця
Все цікаво, все важливо...
Правду кажуть: «Школа — диво
А ще кажуть: «Вчись та вчись!»
Може, й звикну я колись...
Вчитель: Тепер, коли ви стали справжніми першокласниками, я хочу, щоб ви розповіли, які у вас плани на майбутнє? Про що ви мрієте?
Першокласники
1.Я прийшов до школи вчитись,
Бо поставив за мету:
Скоро стану інженером,
Тільки трохи підросту.
2.Скоро я навчусь писати,
Буду так багато знати!
Потім стану я студентом,
4.А я буду депутатом,
Бо люблю голосувати!
5.Я в лікарні після школи
Всім робитиму уколи.
6.А я вчителькою стану,
Буду вчити малюків.
7.Поки ще казати рано,
Може, в бізнес я піду.
Чи фотомоделлю стану,
Якщо зростом підійду.
8. Бджілоньки – до квітів,
Дітоньки – до школи.
Там збирають мудрість,
Як мед у полі бджоли
Дитина: Буду дуже я старатись,
Букви вчить, склади складать,
Щоб усе на світі знати
Треба вміти нам читать.
Ведучий. А тепер зустрічайте Науки, що їх ви будете вивчати у початковій школі. Вони вам дещо розкажуть про себе.
На сцену виходять діти, одягнуті в мантії з відповідними підручниками в руках.
Буквар
Я ваш Буквар — я букви всі тримаю,
Й слова сидять на сторінках моїх.
Сторінки ж щиро дітям відкриваю,
Щоби зробити грамотними їх.
Заходьте в гості, сторінки гортайте,
Свої секрети радо я віддам.
Учіться, діти, грамоті, читайте,
І цілий світ доступний стане вам!
Математика
Я — Математика! Наука точна дуже.
Без мене людям аж ніяк не обійтись.
Хтось вчить мене, хтось вивчити не здужа,
Тож з юних літ за математику берись.
Щоб вміти додавати й віднімати,
Відрізки міряти та множити й ділить,
Важкі ракети в космос піднімати
І в світі досконалому прожить.
«Я досліджую світ»
Я світ досліджую щодня,
А в світі все цікаве: де сонечко ночує,
І де літає ґава й чому буває дощик.
І чим колись писали люди?
А чи дощик взимку буде?
І що в землі будує кріт.
І скільки важить синій кит.
А чи повітря всюди є?
Чому фонтан угору б’є?
Чому буває день і ніч?
І з чого роблять кожну річ?
На всі питання відповідь підкажу,
все розповім вам , все покажу. (вручає дітям подарунки)
Ведучий
Я від імені всіх учнів вас вітаю,
Успіхів в майбутньому бажаю,
Щоб ходили ви у перший клас
І були ще кращими за нас.
Ведуча
Тож ми приймаємо вас у шкільну родину,
Бо рідна школа — це дитячий світ.
В житті вона, як зірочка єдина,
Що буде гріти і на схилі літ.
Ведучий
При вході в школу кожен хай всміхнеться,
Тут наш дитячий і юнацький час.
А зараз кожен із батьків нехай гордиться –
бо ці посвідчення школярика — для вас!
(Вручає директор школи)
Вітання від адміністрації школи.
Додатки:
Пісня «Як чудово в школі» Н. Май
Перший раз у перший клас
Ми йдемо охоче.
Ніжним голосом для нас
Продзвенів дзвіночок.
І сміється в небесах
Сонце, як ніколи,
В мами сльози на очах,
Я іду до школи!
В мами сльози на очах,
Я іду до школи!
Пр. : А у школі, а у школі
Є веселка кольорова
І найкраща в цілім світі
Перша вчителька моя.
А у школі, а у школі
Не сумуєм ми ніколи,
Бо учора дошкільнята,
А тепер одна сім’я.
Прощавайте іграшки
Й гомінкий садочок.
Кличе в класи дітлахів
Золотий дзвіночок.
І сміється в небесах
Сонце, як ніколи,
В мами сльози на очах,
Я іду до школи!
В мами сльози на очах,
Я іду до школи!
Змагання веселих капітошок (команди дівчат і хлопців.)
1.Конкурс «Словознайка»
1) Гра «Відгадай слово за ознакою» (по 2 для кожної команди)
(Який?) Новий, великий, гострий, гарний, ребристий, простий , кольоровий, тонкий, міцний (що?)… олівець.
(Який?) Осінній, жовтий, великий, гарний, маленький, опалий (що?)… листок.
(Яка?) Запашна, весняна, лісова, яскрава, гарна, маленька (що?)… квітка.
(Яка?) Добра, ніжна, мила, лагідна, працьовита, спокійна (хто?)… мама.
(Який?) Густий, дубовий, ялиновий, темний, грибний, весняний (що?)…ліс.
• Шафа, диван, стілець, стіл — меблі;
• комар, метелик, жук, мураха — комахи;
• барвінок, фіалка, троянда, мак — квіти;
• горобець, синичка, зозуля, голуб — птахи;
• береза, бук, дуб, ялина — …;
• калина, ліщина, малина — …;
• яблуко, груша, слива — … ;
• морква, буряк, картопля — …;
На початок виставляється склад (напр. За-) , кожна команда повинна назвати якомога більше слів, що так починаються .
Склади : ла- , ма- , са- , то- (виймають команди по черзі)
Квочка вирішила
Курчат порахувать.
Три півника, гусак
Та курочок п'ять.
А скільки їх разом?
Хто зможе підказать?8.
Дві Оленки, три Ганнусі,
І Тарасик , і Настуся
Кошики узяли,
в ліс помандрували.
Хто нам зможе підказать
Скільки всіх пішло дівчат?6
Для кожної команди
( поки журі підраховує бали, грають у гру)
Гра: « Так чи не так»
Ведучий читає вірш, а учні повинні давати правильні відповіді.
Зіграти хочеться мені
З тобою, друже, в «Так чи ні».
Тобі питання я даю,
Готуй же відповідь свою.
Відповідай, коли мастак,
Єдиним словом - ні чи так.
Якщо кмітливий, друже, ти,
То й рима може помогти.
Але вона хитрюща в нас,
Аби не збила з толку враз!
Тягнути час не треба нам -
В процесі гри побачиш сам.
Ну, що? Поїхали? Скажи,
Співає риба-сон пісні? (Відповідь дітей).
Не гайся з відповіддю!
Чи вміє плавати гусак?
Ну, що на це ти скажеш?
Чи може стати у вогні
Вода холодним льодом?
Скажи мені, червоний мак
В січневу пору квітне?
А крокодили на сосні свої будують гнізда?
Чи може вище гір літак у вишину злетіти?
Чи правда, друже мій, що рак,
Коли повзе, то задки?
Якщо верблюд не їстиме три дні, ходити зможе?
Якщо розсердиться їжак,
Слона він вбити зможе?
Ріка біжить удалині.
Чи є у неї ноги?
Росте у морі пастернак?
Відповідай скоріше! ´
Перекривив синицю шпак
- Таке в житті буває?
А чи буває сон у сні? Чекаю відповіді...
Скажи, морози крижані страшні для мавп тропічних?
Чи правда це, що вовк усмак наївся груш і яблук?
А під кінець скажіть мені, цікава гра у «Так чи ні?»
Презентація цифр: (діти вибирають)
Одиниця наче спиця,
їй не всидіти на місці.
Мріє цифра стати птахом
і полинути над дахом.
Двійка на ставку живе:
Наче лебідь пропливе,
Обернеться, посміхнеться,
Малюкам крилом махне.
Трійка пів сніговика!
Загартована така!
Влітку, взимку _ все одно
Полюбляє ескімо.
Як стілець перевернувся -
Він на цифру обернувся.
Що це догори ногами?
Це четвірка перед нами.
Цифру п’ять малює Костик:
Ось півкола, риска, хвостик.
А якщо їх поєднати,
То п’ятірку будеш мати.
Цифра шість на вишню схожа -
І красива і пригожа.
Заманеться її з їсти -
Височенько треба лізти.
Сімка схожа на косу,
На плечі її несу.
Ось прийду я на лужок -
Накошу сінця стіжок.
Цифра вісім-як малятко,
Це малятко – невалятко.
З боку в бік хитається,
Діточкам всміхається.
Як дев’ятку нам здобути?
Треба "шість” перевернути.
Між собою, мов близнята
Схожі шістка і дев’ятка.
Давай назви його м’ячем!
А хочеш бубликом назвем.
То як його не називай -
Це цифра нуль – ти так і знай
Ну й тонка вона, мов спиця
Танцівниця … (Одиниця).
А це ось цифра … (Два),
В неї кругла голова,
Шию гне, мов той гусак,
Витанцьовує ж он як!
З промінцем метелик встав,
Крильця сонцю показав.
Як уважно глянеш ти,
То побачиш цифру … (Три).
Гордовита, ніби зірка.
Ви вгадали? Це… (Четвірка).
Праву руку на бочок
І танцює гопачок.
Он де вийшла танцювать
Добре знана цифра … (П’ять).
Ніжки бубликом зігнула.
Рученята простягнула.
Ну а з нею, ти глянь-подивись,
Гойда-гойдашеньки…Хто?
Цифра … (Шість).
Схожа вона на висячий замок:
Долі кружечок, а зверху гачок.
Дуже легко нам усім
Упізнати цифру… (Сім).
В неї лиш одна нога,
І сама, мов кочерга.
Два кільця, як не дивися.
Здогадались? Цифра … (Вісім).
В ляльку, бач, перетворилась,
На балу в нас опинилась
А оця весела цифра
Ніби акробатка в цирку.
Головою вниз зависне –
Стане іншою вже, звісно.
Ця весела акробатка –
То знайома всім … (Дев’ятка)