Сценарій вистави до Дня вчителя
Комунальна організація (установа, заклад)
«Шосткинська гімназія Шосткинської міської ради Сумської області»
Автор ідеї: Юлія Мороз, директор Шосткинської гімназії.
Автор сценарію: Галина Шило, педагог-організатор.
Мета: формувати в учнів повагу до роботи вчителів; вшанувати вчителів за їхню важливу роль у житті учнів та суспільства; підкреслити значущість освіти; розвивати в учнів артистичні здібності.
Дійові особи:
Оповідач
Зоряна – учениця молодших класів, студентка, вчителька.
Дві бабусі (грають перевдягнені хлопці).
Дійова особа |
Слова |
Примітки |
Оповідач |
Давно то було чи недавно, жила на світі маленька дівчинка на ім'я Зоряна. Зростала у люблячій родині, навчалася в початкових класах маленької сонячної школи і з кожним роком все більше захоплювалась своєю вчителькою пані Лілією. Зорянці подобалось в ній все: лагідний голос, вміння зацікавити дітей розповіддю, доброта, почуття справедливості та неосяжна любов до своїх учнів.
|
На фоні звучить музика |
Зоряна (дівчинка) |
Учитель - не просто дає знання, це наставник і друг. Пані Лілія робить навчання таким цікавим і захопливим, що всі ми з нетерпінням чекаємо кожного дня в школі. Я буду вчитися і обов’язково стану вчителькою. Такою ж, як пані Лілія.
|
Замріяно розмірковує |
Пісня |
«Прагни до мрії» Ірина Кушнір (кавер-версія пісні Kelly Clarkson «Stronger» (What Doesn't Kill You))
По завершенні пісні Зоряна разом із солістами йде за куліси. |
Співають учениці, у цей час маленька Зоряна продовжує писати, сидячи за столом. З другого куплету солісти залучають головну героїню до пісні. |
Оповідач |
Час летів. Зоряна все більше переконувалась у правильності свого вибору майбутньої професії. Її мрія була великою, а віра в себе, що вона зможе навчати і виховувати дітей так, як це робила її улюблена вчителька, лише міцніла. Єдине, що засмучувало дівчинку, що рідні намагалися відмовити її від цього вибору.
|
На фоні звучить музика |
Сценка «Про двох бабусь» |
На сцену виходить бабуся 2 – Богданівна, тримається за серце, сідає на стілець, сумно зітхає. Виходить бабуся 1, сідає на сусідній стілець.
Бабуся 1. Як справи Богданівна? Бабуся 1. І чого б то така біда?
Бабуся 2. Чого? Та моя онука Зорянка хоче вчителькою стати... (сумно зітхає)
Бабуся 1. А може, онучка твоя таким вчителем стане, як вчителі з нашої школи, і любити її учні будуть, і поважати? Бабуся 2: Ну добре, моя ти розумнице!
(Всі залишають сцену). |
Два стільці, валеріанка, маленька склянка |
Оповідач |
Зоряна вступила до педагогічного університету, де опановувала психологію та педагогіку, навчалася робити заняття цікавими та доступними для дітей. Вона працювала над собою, завжди намагаючись бути найкращою.
|
На фоні звучить музика.
На сцені – стіл, за столом сидить Зоряна - студентка, багато підручників, зошити, ноутбук. Вона готується до занять. |
Вірш |
Ліни Костенко «Життя іде і все без коректур» (читає учениця)
|
Зоряна слухає вірш. |
Зоряна (студентка)
|
«Людині бійся душу ошукать, бо в цьому схибиш – то уже навіки». Кожна дитина - це зірка, якій я повинна допомогти яскраво засяяти. Адже вчитель – це не просто робота, а важлива місія. Я повинна не тільки дати дітям знання, а виховати їх відповідальними і добросовісними, щирими і добрими. І щоб моя мрія здійснилась справді, мені потрібно знайти школу, в якій я зможу втілити в життя всі мої мрії. |
Встає зі столу, говорячи, дивиться поверх глядачів. |
Притча |
«Краща школа» Батьки обрали для свого сина хорошого вчителя і школу. Зранку дід повів онука на заняття. Коли вони ввійшли на подвір’я, їх оточили діти. –Який смішний старий, – засміявся один хлопчик. –Ей, маленький товстуне,- скорчив пику інший. Діти кричали і бігали навколо діда і онука. Тут вчитель подзвонив у дзвоник, оголошуючи початок занять, і діти порозбігалися. Дідусь рішуче взяв онука за руку і вийшов у двір. – Я що, не піду до школи? – спитав хлопчик. -Підеш, але не в цю, - сердито відповів дід. – Я сам знайду тобі школу. Дідусь відвів онука в свій дім, доручив його піклуванням бабусі, а сам пішов шукати кращого вчителя. Побачивши яку-небудь школу, дід заходив у двір і чекав, коли вчитель відпустить дітей на перерву. В деяких школах діти не помічали старого, а в інших – дражнили його. Дід одразу ж йшов геть. Нарешті він увійшов до крихітного дворика маленької школи і втомлено притулився до огорожі. Задзвенів дзвоник, і діти повибігали на подвір’я.- Дідусю, вам зле, принести води? – почув він дитячий голосочок. – У нашому дворі є лава, сідайте, будь ласка, - запропонував інший хлопчина. - Можливо, покликати вчителя? – запитав інший. Невдовзі у двір вийшов молодий учитель. Дід привітався і сказав: - Нарешті я знайшов найкращу школу для мого онука. – Ви помиляєтесь, дідусю, наша школа не найкраща. Вона маленька і тісна. Старий не став сперечатись. Він про все домовився з вчителем і пішов. Увечері мама хлопчика запитала діда: – Батьку, Ви ж неграмотні. Чому ви думаєте, що знайшли найкращого вчителя? – По учнях судять про вчителя, – відповів дід.
|
Поки розповідають притчу, виносять ватман, на якому зображена гімназія. |
Етюд фортепіано. |
(Одразу після притчі починає грати музика)
|
|
Зоряна (вчителька) |
Великі справи роблять маленькі люди з відкритими серцями та щирими намірами. Ці яскраві особистості, які відчувають велику відповідальність за майбутнє своїх учнів, працюють в одній маленькій школі. Вона стала осередком освіти, добра і гармонії, де діти відчувають свою значимість. |
На задньому плані ватман з гімназією |
Танець
|
«Пісня про свято вчителів» автор невідомий(кавер-версія пісні «Can't Stop the Feeling!» Justin Timberlake |
|
Оповідач |
Так закінчується ця казка про дівчинку Зоряну, яка мріяла стати вчителькою і втілила свою мрію у реальність. Її життя було наповнене радістю та задоволенням, а кожен день був для неї новою пригодою. І учні завжди пам'ятали її з теплотою та вдячністю, так само, як вона пам'ятала свою першу вчительку, пані Лілію.
|
|
Фінальна пісня |
«Любі вчителі» автор слів і музики Наталія Май.
|
Співає вокальний ансамбль учнів. |