Розробка сценарію
«Казка в гості завжди жде – до добра вас поведе»
Мета: Зробити книгу супутником життя, а не тільки навчальних занять. Досягти того, щоб книга стала для вихованців завжди новим дивом; щоб вони прагнули спілкування з книгою для того, щоб щезли проблеми з життя шкільного і, насамперед, байдуже ставлення до знань. Виховувати любов до книги, особливо казки, яка навчає добру, правди, чесності. Прищеплювати любов до природи.
Учитель: Доброго дня вам, дорогі друзі!
Доброго дня і гарного відпочинку!
Сьогодні ми з вами помандруємо величезним океаном книжок, полинемо у світ казок, побуваємо…( з’являється Баба Яга)
Баба Яга: Так-так-так. І полинете, і побуваєте і козликом пострибаєте…
Що, здивувалися? Знову мене не запросили і радієте?!
Учитель: Бабусю, а звідки ти дізналася, що ми сьогодні тут зібралися?
Баба Яга: Звідки-звідки – сорока на хвості принесла. Ви що ж думаєте, якщо я живу у дрімучому лісі, то нічого не знаю? Як би не так! Мені електронною поштою надійшла інформація – що у вас тут у школі буде. Я тут чула, що ви, дітки, любите природу, бережете її. То ж, думаю, вам цікаво буде дізнатися, хто знаходиться у мене в полоні. То що, будете визволяти?
Діти: Так!
Баба Яга: Оце ( показує) – воно – знаходиться за 6-ма замками. Зможете їх відкрити – визволите, ні – тоді йому капець. Ось вам перше завдання (показує). Впораєтесь – отримаєте букву – один замок відкриється, ні – навіки заржавіє. Що ж, працюйте. А я буду за вами спостерігати.
(віддає 1 завдання)
Учитель: Я так зрозуміла, що з букв, які ми отримаємо, ми повинні скласти слово тоді дізнаємось, хто ж знаходиться у полоні?
Баба Яга: Ну що ж, докумекали, подивимось, що буде далі.
Я нічого не забуваю, і просто так вам не викрутиться! (свариться)
Учитель: Ну що, діти, ви готові?
Діти: Так!
Учитель: Тоді виконаймо перше завдання. Що тут придумала Баба Яга? Ага, а їх тут два – от хитрюща.
1.а. «Намалюй Колобка» – із зав’язаними очима намалювати Колобка.
1.б. завдання: „ЖАРТ ЗА ЖАРТОМ“ – вибери правильну відповідь.
1. Відома казка має назву «Кіт… »
- у чоботях;
- у кросівках;
- босий.
2. У відомій казці Коза принесла козенятам:
- молоко;
- пепсі-колу;
- жувальну гумку.
3. Відома казка про дівчинку і вовка має назву:
- „Біла панамочка“;
- „Жовта береточка“;
- „Червона шапочка“
4. Мишенят у казці „Колосок“ звали:
- Круть і Верть;
- Стриб і Скок;
- Гуп і Ляп.
5. У казці „Коза-дереза“ Коза говорила дідові неправду:
- зі скромності;
- через вередливість;
- тому що сиділа на дієті.
6. Відома казка називається „ Вовк…
- і семеро братів;
- і семеро гномів;
- і семеро козенят.
7. У казці „Ріпка“ останньою на допомогу прийшла:
- кішка;
- мишка;
- мавпочка.
8. У казці „Колобок“ баба зліпила Колобка з…
- глини;
- тіста;
- пластиліну.
9. До приходу Червоної шапочки в будинок бабусі вовк:
- ховався у ліжку;
- грав на комп’ютері;
- дивився телевізор.
10. У відомій казці дід загубив річ, яка потім стала житлом для лісових звірів. Це була:
- рукавичка;
- панчоха;
- сорочка.
11. У відомій казці Попелюшка загубила на сходах:
- мобільний телефон;
- золоту каблучку;
- кришталевий черевичок.
12. Баба Яга використовувала як засіб пересування:
- реактивний літак;
- ступу з мітлою;
- НЛО.
13. Хатинка Баби Яги трималася на:
- курячих ніжках;
- слонячих вушках;
- їжакових колючках.
Баба Яга: Розумненькі-розумненькі. Візьміть букву ( К )
Та не все так просто буде.
( Баба Яга виходить, погрожуючи. Лунає музика, виходить Білосніжка)
Білосніжка: І куди це я потрапила? Мабуть, у школу, саме туди, куди я повинна привезти завдання від сердитої Баби Яги.
Учитель: Так-так, саме до нас. Діти, а хто це до нас завітав, і з якої казки?
Діти: Білосніжка. Із казки братів Грімм «Білосніжка і сім гномів».
Білосніжка: Молодці, впізнали мене. То ж бажаю вам успіху у виконанні другого завдання.
Учитель: Подивимось, що тут?
2 завдання: З ЯКОЇ КАЗКИ ВОНИ ПРИЙШЛИ?
Старенька бабуся у лісі жила,
Гостинці для неї онука несла.
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься? Хто б відповів? ("Червона шапочка")
На городі виростала,
Сили набирала,
Непомітно, дуже швидко
Великою стала.
Став тут дід усіх гукати,
Щоб красуню витягати.
А цю казку, діти, ви
Встигли відгадати? („Ріпка“)
Підробив він голосок,
Став тонким співати.
Здогадалися вони:
Вовк - не їхня мати.
("Вовк і семеро козенят").
Ой, набридло на віконці
Все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся,
Щоб побачить білий світ.
("Колобок")
Працювала я у хатці,
Танцювала у палаці.
і відтоді маю звичку
Десь губити черевички.
("Попелюшка").
Він веселий і не злобний,
Цей кумедний дивачок.
З ним господар, хлопчик Робін,
І товариш - П’ятачок.
Він - ласун усім відомий;
і до меду має нюх.
Знають всі, що цей ведмедик
Зветься просто...
("Вінні Пух").
Вигнав дід козу із хати -
Та й пішла вона блукати:
В зайця хатку відібрала.
Всі козу ту виганяли,
Рак козуню ущипнув,
Зайцю хатку повернув.
("Коза-дереза").
На ведмежій чужій спині
Сидить дівчина в корзині -
Там тихенько заховалась,
До ведмедя не озвалась.
("Маша і ведмідь").
Білосніжка: Ой, які ви молодці. Отримуйте букву ( О ).
Хай щастить вам і надалі. (сідає до дітей)
Учитель: Що ж, друзі, 2 замки ми вже відкрили.
(З’являється пірат)
Учитель: О! Хто це до нас завітав?
Пірат. На ядрі до вас летів.
Барон Мюнхгаузен мене запустив.
Приземлився – бачу: школа,
Учні бігають довкола.
Я завдання вам даю.
Баба Йожка мила,
Що живе у тім краю,
Сама сочінила.
З ним ви впораєтесь враз –
Це вам гарантую.
Я ж піду у перший клас-
Звідти й прослідкую.
3 завдання: До якої казки цей малюнок? (діти відгадують за ілюстраціями назви казок)
Пірат. Молодці, впорались. Ось вам буква ( К).
А я подивлюсь чим все це скінчиться.
( Вибігають, граючись, вистрибуючи, мишенята)
Верть: Ну, і доброго вам дня.
Ви нас упізнали?
Круть: Я – Круть, він – Верть.
З якої казки завітали?
Діти: „Колосок“.
Разом: Правильно, молодці.
Верть: Баба Йожка за хвости
В лісі нас спіймала.
Круть: І завдання вам нести
В школу наказала.
Верть: Ось моє завдання вам –
Успіху бажаю!
Якщо можна, я побіг –
Півник там чекає.
Круть: Тепер я вам віддаю
Ой важке завдання!
Якби міг, то б підказав –
Та я неписьменний.
Учитель: Я думаю наші дітки впораються із завданнями. Ще й тобі допоможуть – навчать тебе грамоти, правда ж, діти? Ти приходь до школи.
Круть: Оце супер, оце клас-
Буду я письменний!
Я і брата приведу –
Він у мене чемний.
Ну я побіг…
4 завдання: Хто надіслав телеграми?(Діти відгадують хто їх надіслав).
(Киця Варварка, "Ріпка").
(Бичок, "Солом’яний бичок".)
5 завдання: З кількох слів складіть назви українських народних казок.
Око, блок - "Колобок";
око, тигр, шок - "Котигорошко";
качур, вика - "Рукавичка";
качур, боярка - "Курочка Ряба".
Вбігають Мишенята.
Разом: Ось вам букви, букви вам – Л, И – ми вже їх вивчили!
( Звучить музика, з’являється Червона Шапочка, співає пісеньку)
Червона Шапочка: Нарешті я дійшла. Втомилася ж як! А зараз, друзі, я хочу звернутися до вас за допомогою. Йшла я лісом до своєї бабусі, несла їй що? ( діти відповідають – „пиріжки“). Правильно, молодці! Та перестріла мене Баба Яга. Дала мені іншого кошика і направила до вас із завданням. У корзинці знаходяться загублені речі. Допоможіть повернути їх у казки.
Учитель: Це цікаво, давайте подивимося. Що ж тут у корзинці лежить?
6 завдання: З якої казки ці речі? Давайте відгадаємо! Це цікаве завдання!
( золоте яйце, шкарлупа з горіха, рукавичка, колобок, півник, колосок, люстерко, ключик …)
Червона Шапочка: Які ж ви молодці, ось вам буква – Р.
Учитель: Що ж, діти, ми отримали всі букви, а тепер треба скласти слово, щоб дізнатися, хто ж знаходиться у полоні у Баби Яги. Ми попрохаємо казкових героїв допомогти нам і потримати ці букви, а ми їх попереставляємо, щоб слово відгадати.
Діти: (відгадують слово – КРОЛИК, з’являється Баба Яга.)
Баба Яга: Знову мені не повезло, без такого обіду залишилася.
Учитель: Бабусю, діти відгадали. То ж треба й тобі своє слово тримати. Дітям треба ключі віддавати.
Баба Яга: Та тримаю, тримаю. Та тільки в якій кишені забуваю, зараз піду пошукаю.
(баба Яга виходить, але із-за завіси підслуховує)
Учитель: Друзі! Мабуть, недаремно Баба Яга викрала кролика і держить у полоні, адже він символ 2023 року. А ще яка тваринка є символом цього року?
Діти: Котик!
Учитель: Так, правильно.
Баба Яга: А його не віддам, він у мене мишей ловить, користь велику приносить, а на ніч мені пісеньки на свою гармошку грає, а я гарно засинаю. А кроля віддам –не жалко, та й малий якийсь, худий.
Учитель: Друзі, а ви хотіли б, щоб кроленятко з’явилося у нас тут, у школі?
Діти: Так.
Баба Яга: Та піду вже, зараз подивлюся. (виходить)
Учитель: А у вас дома є кролики? А що вони їдять? (діти розповідають)
(З’являється Баба Яга, несе корзинку з кроликом)
Баба Яга: Ось забирайте, там і їсти вже нема чого. Та воно якесь і не таке стало, як було. (показує усім)
Учитель: Діти, кроленятку ви допомогли.
Дуже добре ви читали,
Інформацію з книжок черпали.
Із завданнями впоралися гарно –
Не пройшло для вас це марно.
То ж добра ми вам бажаємо,
Гарну пісню заспіваємо.
Лунає пісня „А ми любимо читати“
Учитель: Вам сподобалося свято? Дуже дякую я вам.
До побачення вам!
До нових зустрічей!
1