Сценарій свята
Ліс без пісень не буває, по всюди птахи співають!
Мета: Усвідомлення глобальних екологічних проблем та їх залежності від екологічних проблем регіонального та локального рівнів;
виявлення учнями історичних тенденцій у взаємодії людини з природою, усвідомлення впливу людської цивілізації на природу, причин появи екологічних проблем;
формування мотивації бережливого ставлення до природи, необхідності самовдосконалення для гармонійного співіснування з об’єктами природи.
На екрані зображення птахів та їх голоси.
Ведучий :Дін ! Дон ! Дін ! Дон !
Дзвенить весінній передзвін!
Йде, йде по країні, йде, йде весна!
І сонечко гріє веселіше, і на душі в нас світліші.
Але ж яка весна без птахів?
1 квітня – це день,коли люди цієї землі виходять зустрічати птахів весни!
Уходить під музику і заходять діти
Хлопчик 1. Привіт! Привіт, пташечко!
На тобі на гніздечко, а мені на щастячко.
Дівчинка 1. На тобі на гніздечко, а мені на втіху,
Щоб людей і пташок обминало лихо.
Дівчинка 2. А на що ви так робите? Навіщо галузки підкидаєте?
Хлопчик 2. Так треба. Коли перший раз побачиш лелек або журавлів,що повертаються з вирію додому, то треба галузки підкидати,щоб пташки бачили, що ти радієш їхньому поверненню. А якщо саме твою галузку вони візьмуть для свого гніздечка, ти будеш щасливим цілий рік.
Дівчинка 2. Чудово! а я й не знала. Треба і мені пташкам побажати добра. А що сказати?
Дівчинка 1. Кажи ,що серце підказує.
Дівчинка 2. Цю галузку візьміть, вам треба багато,щоб у вашім гнізді велись пташенята.
Хлопчик 1. От і ти тепер птахів зустріла і добра їм побажала. Добре що птахи повернулися, тепер справжня весна настала. Тепло прийшло,день побільшав, зацвіли квіти.
Уходять під музику .
А зараз учень 5-в класу розповість вірш про ластівку
Ростислав :
Ластівка чорна-біла
Під стріхою гніздо вила.
Над подвір’ям кружляла
І діток споглядала.
І питалася сердечно:
-Чи гніздитись тут безпечно?
- Мила, люба ластівочка,
Ти не бійся за гніздечко.
Ми і киці накажемо,
І песика прив’яжемо,
Відженем лихого хлопчика
І не доброго горобчика.
давайте послухаємо пісню у виконанні гуртка «Джерело»
Уходить під музику і заходять діти
3-а,3-б класу розповідають вірші.
Валя : Яке чарівне небо стало,
У нім така ясна блакить.
А щире сонечко заграло-
І веселіше стало жить.
Розквітли проліски блакитні,
Фіалки ніжні зацвіли.
А хмарки, білі і тендітні,
У синім небі поплили.
Олена Весна у край наш прилетіла
Чарівна, радісна ,ясна.
І кожна пташечка зраділа,
Бо принесла тепло весна.
Побільшав день і більше світла,
І радості немає меж!
Ось квітка сонечком розквітла,
Весні радіють люди теж.
Юра І звірі ті ,що взимку спали,
Прокинулись уже від сну.
Із нір своїх повиповзали,
Щоб стріти радісну весну.
Вона тепло усім дарує,
Всіх закликає до життя.
Погляньте ,як земля квітує,
Зими немає вороття!
І вже пташки, усім відомі,
Із вирію летять до нас.
Всі повертаються додому,
Бо пташенят ростити час.
Ліза Ну ,як же в світі не радіти,
Коли тепло,ясна блакить!
А очі всім милують квіти,
Це чарівна і дивна мить.
Уходять під музику і заходять діти
Дівчинка 2. А чи не час нам у весняний ліс податися, щоб зустрітися з дивом.
Дівчинка 4. Що ж, дива можливі, звичайно, тільки ви обіцяйте мені ось що: поводитися у лісі тихо, не бігати, не галасувати,нічого там не ламати,не нищити. Бо ліс і всі його мешканці дуже люблять,коли поводитися не так,як треба. Домовилися!
Ведучий у потрібний час ми потрапили на чарівну галявину і до нас прийшла казка. Це тому ,що у наших серцях живе любов до природи ,до землі, де ми живемо. Таке трапляється дуже, рідко, але нам пощастило.
Уходять під музику і заходять діти
Ляльковий театр
Уходять під музику і заходять діти
Дівчинка 4. Чарівний ліс! Дерева і трава,
і диво-квітка зіркою вогнить.
Ти покажи нам ,ліс, свої дива
Хоч на хвилинку, на коротку мить!
Дівчинка 1. Я дуже хочу в казці побувати,
Бо ліс-це диво, загадка жива.
А гарно ж як! Аж хочеться співати,
Та й все у лісі і цвіте, й співа.
Хлопчик 1. У лісі місце є для дива й дум,
Для загадок, казок і пісень.
А кажуть,тут живе Зелений шум
І хазяйнує навесні щодень.
Дівчинка 4. А ти не віриш? Шум Зелений є!
Поглянь навколо,добре придивися.
Він між гіллям і по траві снує,
ти лиш прислухайся,на хвилинку зупинися…
(наростає шум , на сцені з’являється чарівний персонаж у зеленому вбранні.)
Зелений Шум. Зелений шум! Зелений шум! Це-я!
Бо йде весна-тепер пора моя.
Я одягаю зеленню гілля.
З зелених килимах усі поля!
Зелене листячко розкритися спішить,
Зелений світ так поспішає жить,
Бо сонечко нам шле тепло,
Щоб радісно на всій землі було.
І я лечу, видзвонюю в гілля,
щоб стало зелено і гарно на землі,
шуміти в лісі по кутках я став,
щоб хтось весну чарівну не проспав.
За це і звуть мене Зелений Шум,
Бо прогоняю зиму я й холодний сум.
І хоч у мене чи мало роботи, але я дуже люблю грати . Давайте пограємо? Ви вмієте відгадувать загадки? Тож почнемо.
Загадки
Жовтогруді щебетушки
мають чорні капелюшки,
сірі лапки, білі щічки,
називаються … (синички).
Тук-тук-тук чути стук,
Та цей звук не від рук.
Птаха дзьобом стовбур б’є ,
Лікарем для лісу є. (Дятел)
***
Біло-чорна скрекотуха
Забалакала нам вуха,
Бо новини не прості
Є у неї на хвості…
Хто ж ця пташка білобока?
Здогадалися? …(Сорока).
Цвінь-цвірінь, цвінь-цвірінь,
Танцювать йому не лінь.
Соняшники поклювати,
Булочку посмакувати…(Горобець)
***
По асфальту чимчикує,
Із людьми про щось воркує…
Сизокрилий, добрий птах,
Знається він на листах! (Голуб)
Прохолоди чиста просинь —
на поріг ступає осінь.
Вдаль від рідної землі
линуть в вирій … (журавлі).
Понад хмарами літає,
пильно здобич виглядає.
Як побачить її — вмить
камінцем униз летить. (Орел)
Як веселка кольоровий,
має здібності до мови.
Слово птаху лиш скажіть,
він його повторить вмить. (Папуга)
Для мисливця допомога,
Як летить — птахам тривога!
Має дуже гострий зір,
Ціниться із давніх пір! (Сокіл)
Сіра пташка на лужку
Нам кує :»Ку-ку, ку-ку-ку».
Та погану звичку має —
Яйця в гнізда підкладає.
Ця матуся-вередуля
Називається …(зозуля).
***
Сіро-чорний, волохатий,
Птах цей може налякати,
Він полює на мишей,
Спить в дуплі весь божий день,
А настане темна ніч —
«Пугу-пугу» каже…(сич).
Білосніжні, гарні птиці
Дім будують на водиці,
Дуже схожі на гусей,
Обережні до людей! (Лебеді)
Зелений Шум:Дякую вам ,діти, що мене згадали, гарно ми пограли,та час до роботи, я прощаюсь з вами, зелень роздавати полечу лісами.
(під музику Зелений Шум вилітає зі сцени.)
Дівчинка 4 . Ну як вам Зелений Шум?
Діти . А він і справді є!
Хлопчик 1. А от Лісовичка, мабуть, нема, його просто вигадали…
(Вибігає Лісовичок)
Лісовичок : І хто не вірить, що я є? А-я-яй! І не соромно? Я ж господар цього лісу! Ти не дивися, що я маленький. Це я лише на вигляд такий, а сила у мене така, що весь ліс на мене тримається. Але мене не кожен може побачити, бо з’явяюся лише добрим, таким ,що люблять свою рідну землю. А ви діти любите свою землю? Бо немає нічого кращого, ніж рідна земля. Від неї у людини життя і сила. Це запам’ятайте! Ну оскільки вже я до вас прийшов давайте пограємо!
Гра «звіриний театр біля мікрофона»
Хід гри. Під час читання диктором заздалегідь підготовленого тексту казки в певних місцях крики тварин озвучують хто – небудь з дітей (звуконаслідувані імпровізації).
Варіант тексту для диктора.
Сьогодні ми розкажемо казочку про маленьке зайченятко, яке втікло від мами і загубилося. Звірятко заплакало і спитало в зозулі, що сиділа на дереві «Де моя мама?» зозуля начебто хотіла сказати,але в неї вийшло дивне…(мікрофон дітям).
Біля зайчика пролетів джміль, блимнув на нього очима і сердито загудів(мікрофон дітям). Зайчик побіг до річки і спитав дороги у риб. Але вони тільки дивились на нього круглими очима і пускали бульки. Зате стара жаба охоче допомогла, довго щось пояснюючи. Але зайчик нічого з того не зрозумів, бо в жаби лише й виходило (мікрофон дітям).
Тоді зайчик подався до людей. У дворі його зустрів собака. Мабудь , він зрадів гостю, бо радісно загавкав -(мікрофон дітям). А кіт ,що сидів на паркані, лише хмикнув у вуса і здивовано нявкнув -(мікрофон дітям). Зайчик чемно привітався і підійшов до корови, що стояла біля хліва. Тільки-но він хотів запитати про свою маму, як корова затрясла головою і сказала(мікрофон дітям). «Все зрозуміло,- подумав зайчик і підійшов до коня. Той тільки форкнув в його бік-ось так (мікрофон дітям). Зайчик відскочив, але ззаду на нього наступав білий рогатий з бородою. Зайчик мало не впав страху,коли той протяжно закричав (мікрофон дітям). З хати вийшов хлопчик Віталик і сказав : «Циньте! Зовсім налякали звіринку». Взяв зайчика на руки і поніс в ліс до мами.
Діти ведучи :ну що справжні діва у лісі трапляються? от якби ще мавку лісову побачити! Я уявляю її такою гарною, із зеленим волоссям, у зеленому вбрані …кажуть що вона сама в цю пору прокидається.
Дівчина .Ой не знаю чи не забагато ти хочеш?(із –за дерев виходить мавка)
Мавка. Доброго вам дня, любі діти! А я Мавка лісова. Я прокинулася бо вже весна. Діти а вам у моєму лісі подобається? Усе б було чудово якби людина не втручалася у ліс, тому що людина може бути другом і ворогом. Людина вирубує ліс,полює на тварин і садить у клітки. Ось послухайте як скаржется пташка.
(Зайцева веде діалог з пташкою).
Тріпоче серце пойманої птиці,
в руках моїх не чує доброти
-Я, дам тобі водиці і пшениці,
Моя пташино, тільки не тремти.
-Я лагідно тебе тримаю,пташко,
В своїх руках легеньких,як вітрець.
Хіба неволя це?Хіба це важко
Від мене взяти кілька зеренець?
Лети? Співай у небі гомінкому,
Хоч і маленька, зрозуміла все
Моя рука ні коли і не кому
Ні кривди, ні біди не принесе!
Мавка. А щоб не траплялися такі скарги я дам вам наказ: Вам у походи ходити
І мандрувать, любі діти
Вмійте ж природу любити,
Кожній стеблинці радіти,
В полі , у лісі, над яром-
Квіти , дерева і трави…
Дитина 1. Цвіту не вирву за даром,
Дитина 2.Гілку не зламаю для забави.
Дитина 3.Завжди оберігати буду
шлях і стежинку повсюди.
Дитина 4.Все це окрасою буде
нашого рідного краю.
Виходять дорослі :На цьому наше свято підійшло до кінця. Дякуємо за увагу.
Парасковіївська загальноосвітня школа-інтернат№40
Донецької обласної ради
Мета заходу:виховувати в учнів любов, людяність, доброту, викликати почуття відповідальності за майбутнє нашої планети, нашої країни.
Підготували:
Педагог–вихователь:
П’янник Т.Г.
2019-2020н.р.